[SGW] Verslagen SGW Maarsbergen (28/29 juni en OEFENCROSS)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Re: Verslagen SGW Maarsbergen (28 en 29 juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:54

Vind het op zich juist wel een goeie zaak in de B maar vermeld dan idd wel wie wat waar en waarom

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:55

Toevallig de mijne nog tegengekomen Scum?
Heb iig een voldoende, dus das weer mooi.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:57

op zich is het goede zaak, maar als ik sommige ruiters in hogere klassen zie rijden, vraag ik me ook af wat het dan voor een nut heeft..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:01

Het heeft toch geen nut op deze manier? Daarom zeg ik: fatsoenlijk doorvoeren of afschaffen.

TG; ik heb echt alleen op nummer gekeken. Ik had 108 en dat was het enige waar ik naar keek.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:02

jup ben ik het mee eens scum

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:59

Scum schreef:
Ik heb geen enkele coupon gezien met commentaar Jitske (ik moest de hele stapel doorwerken en die van mij was natuurlijk de laatste die ik tegen kwam Clown ). Ik was ook al verbaasd over jouw punten. Vraag Rob anders eens?
Ook jammer was dat de namen van de juryleden en de plaats waar ze stonden er (weer) niet bij stonden.
Schaf die stijlpunten dus maar mooi af.

Had je in Oudkarspel moeten rijden, heb me helemaal suf geschreven Ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:16

Daar heb je toch een secretaresse voor Roos? Haha!
Weet je, het maakt voor mij ook niks uit, ik heb zat winstpunten. Alleen ben ik er bang voor dat ze dit ooit gaan laten meetellen in de uitslagen. En zeker met zo'n slecht geregeld systeem....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:52

Tegen die tijd ben jij allang de B uit en rijdt je M of Z scum.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:51

bedankt
en nu weet ik meteen dat ik 2 winstpunten heb Haha!

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:07

Scum schreef:
Ik heb geen enkele coupon gezien met commentaar Jitske (ik moest de hele stapel doorwerken en die van mij was natuurlijk de laatste die ik tegen kwam Clown ). Ik was ook al verbaasd over jouw punten. Vraag Rob anders eens?
Ook jammer was dat de namen van de juryleden en de plaats waar ze stonden er (weer) niet bij stonden.
Schaf die stijlpunten dus maar mooi af.

Ik heb mijn rapporten/protocollen wel en was zeer verbaasd over mijn onvoldoende van jury 2 (vd Marel) bij de bocht, ik ben een b-tje binnendoor gekomen doordat twee kinderen voor de boom langsliepen, dus dat sprong m'n paard wat vluchterig, maar de volgende twee hindernissen, waterbak en hooiruif gingen (tot mijn eigen verbazing) wel zonder enige tussenpas dus vloeiend. Ik had hiervoor allemaal (3?) vijven.

Spring ik bijna 17 hindernissen in één vloeiend ritme (behalve dan de afsprong, kijken voetje van de grond en helaasweer neergezet dus een weigering) en dan 1 hindernis(je) die een beetje krom uitkomt waar je toevallig op beoordeeld wordt.....voor mij zijn die stijlpunten ook vaak -met springen- een groot vraagteken, ja schaf maar af een gewone algemene beoordeling voldoende/onvoldoende is genoeg denk ik Clown

Ik ben geen stijlruiter dat weet ik maar al te goed maar een onvoldoende heb ik nog nooit gekregen (want ik zal zelden mijn paard hinderen) en volgens dat papier is een 5 een onvoldoende.

Van de 1ste jury (Wim Grens) die keek naar hind 2, 3, 4 (5?) had is zessen. Maar het gemiddelde van die twee is dus ook geen voldoende, dus verbaasd het mij dat ik niet genoemd werd op de lijst met onvoldoendes.
Maar goed ik geloof pas in die ene winstpunt als ik het bijgeschreven zie staan op mijn KNHS overzicht Haha! , want ondanks dat het allemaal vriendelijke mensen waren zondag heb ik in het secretariaat niet zoveel vertrouwen Knipoog

PS voor de beruchte tak had ik dus een veiligheidsbril opgezet ivm contactlenzen, maar ik heb dus ook behoorlijk gebukt Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Afbeelding

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:09

is het misschien boven een 5.5 ook voldoende? Want er stonden bij die lijst alleen maar cijfers onder de 5.5

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:20

die tak begrijp ik echt niet waarom ze die niet weggehaald hebben,.. ik sprong met mn kin zowat op de borst omdat mn paard 1.72 is,.. mn kap zat al voor mn ogen en moest ik tussen 2 en 3 snel rechtzetten, met het gevolg dat ie erg hard liep tussen 2 en 3 . Vond het absoluut veel te gevaarlijk,..

En dat ze mensen toejuichen die een verkeerde hindernis gesprongen hebben (de L ipv B) omdat het zo mooi gecorrigeerd is,.. sjonge zelfs ik als (bijna) leek weet dat je dan gediskw. hoort te worden,.. bij mij had ik een weig. dankzij zo'n achterlijke golfkar die keihard aan kwam scheuren bij de afsprong, mn paard schrok en stopte, toen opzij en gelijk gesprongen,.. 2 weigeringen gerekend maar liefst,.. nou ik vind het niet erg, kan ik langer B maar mensen die door mochten rijden na een val van paard en ruiter en veel meer van die dingen zetten je wel aan het twijfelen over de organisatie op bepaalde punten.

Er was zat goed hoor, wil zeker neit alles afkraken maar er zijn teveel ongelukken gebeurd naar mijn idee en die tak(ken) hadden ze absoluut moeten weghalen of de hindernis verplaatsen... maar goed,.. dat is mijn mening...

Verder was het erg mooi daar Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:43

Nadua schreef:
is het misschien boven een 5.5 ook voldoende? Want er stonden bij die lijst alleen maar cijfers onder de 5.5

Nee, helaas. Onder de 6 is het echt een onvoldoende.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:51

cobrst55 Ik snap de onvoldoende wel, je laat te weinig verlichte zit zien en er is tegen mij gezegd dat iedereen die geen verlichte zit laat zien een onvoldoende moet krijgen.

Je had van mij ook zeker geen voldoende voor je verlichte zit gekregen.

Er waren een hoop laaghangende takken, in de M lus moest je op sommige stukken ook op/naast je paard hangen..

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:56

ja want wat willen ze eigenlijk precies zien dan?
Dat je veel in verlichte zit zit? Wat nog meer?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:42

Nadua schreef:
ja want wat willen ze eigenlijk precies zien dan?
Dat je veel in verlichte zit zit? Wat nog meer?

Men let op de volgende onderdelen:

Wijze van rijden in het terrein:
* Tempo en ritme.
* Ondersteuning van paard/pony.
* Rijden van wendingen en lijnen.
* Rekening houden met bodemgesteldheid.

Wijze springen v.d. hindernissen:
* Aanrijtempo en aanrijlijn.
* Passend bij de hindernis rijden.
* Ondersteuning en niet hinderen.
* De wijze van rijden na de sprong.

Balans en zit ruiter:
* Balans voor, boven en na de sprong en in het terrein.
* Niet achter of voor de beweging zijn.
* Stijgbeugels op maat.

De vetgedrukte gedeeltes zijn de hoofdpunten (elementen) waarbij men kijkt naar de punten daaronder.
Je krijgt dus voor de 3 hoofdonderdelen een cijfer wat gegeven wordt adhv alle schuingedrukte punten.

Die 3 cijfers zijn het totaal voor het eindcijfer voor de beoordeling van de dikgedrukte elementen.
Het eindcijfer is het totaalcijfer gedeeld door 3)
De eindcijfers van de beide stijljuryleden worden gemiddeld genomen voor je eindcijfer.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:44

jeemig zeg heb ik daar allemaal aan moeten denken Clown

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:47

Nee joh, dat gaat al zo automatisch dat je daar niet eens meer aan te denken Knipoog.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:58

dank je simmie.. dat zijn inderdaad wel wat aandachtspunten..

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:24

GvdT schreef:
cobrst55 Ik snap de onvoldoende wel, je laat te weinig verlichte zit zien en er is tegen mij gezegd dat iedereen die geen verlichte zit laat zien een onvoldoende moet krijgen.

Er waren een hoop laaghangende takken, in de M lus moest je op sommige stukken ook op/naast je paard hangen..

Hoe moet de verlichte zit dan precies (tegenwoordig) ik zou dus echt niet weten hoe ik anders moet gaan zitten/staan (de verlichte zit van de foto heeft trouwens wel een 6 gekregen).

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:36

GvdT schreef:

Sorry maar ik vind dit nogal een gewaagde opmerking om te maken van 1 zo'n foto. Tenzij je dr in het echt hebt zien rijden, dan heb ik niks gezegd. Maar ik zal mijn foto er even ter vergelijk naast leggen en dan is de conclusie dat haar verlichte zit toch echt meer is dan die van mij. En ik heb allemaal zevens gekregen van beide jury's. Kortom van 1 zo'n foto zie je niks.
Afbeelding

Misschien bedoel je dat ze meer moet buigen met het boven lichaam? Want ze komt wel degelijk uit het zadel op deze foto, maar het paard heeft nogal een hals voor zich dus helemaal plat gaan liggen kan in dit geval ook niet.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:36

dus als ik het goed begrijp zijn de totaalpunten van de lijst van simmie je stijlbeoordeling?

dus die 3 cijfers bij elkaar optellen en dat delen door 3
als je dat dus lager hebt als een 6 heb je geen wiinstpunten?

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:40

Er zijn 2 jury´s he, dus je krijgt 2 van zulke lijsten die beide zijn opgeteld. Dan tel je die twee totalen bij elkaar op en deel je door 2 en dat is dan je cijfer.
Zo zeg ik het toch goed?! Vork

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:01

Ja, dat zeg je goed.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:33

hmmmm ik heb maar 1 lijst in mijn bezit
maar bij de uitslagen stond voor mij geen onvoldoende
heb ik dan wel of geen winstpunten?

kan iemand dat anders voor de zekerheid ff checken voor mij
ben gestart in de middaggroep in ring 4 en dan B paarden
alvast bedankt Lachen