[SGW] SGW Etten-Leur, Verslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WENDYBASTEN

Re: SGW Etten-Leur, Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 11:40

Hier ons verslagje dan maar even Clown

de dressuur ging wel goed, alleen die eenvoudige wissel lukt niet altijd Boos! stond 4e, dus ging nog wel
toen snelsnel voor het springen, zat er nog geen 10 minuten op en ik moest al het parcours in,
kwam op hindernis 2 wat langzaam in, en toen stopte Mendely ... toen mn ritme gepakt en toen ging het wel goed Bloos
op naar de cross Cool Gelukkig daar wat meer tijd ..
Het ging zoo goed, Haha! Mendely pakte overal fijn aan, zelfs bij de tankval Haha! Bij het water moest ze even wat kijken, maar ging wel door.
Het smalletje erna deed ze ook nog eens goed! Alleen toen schrok ze ergens van bij de Trakhener, en draaide ze plots om Bloos nouja, 1 weigering Boos!
opnieuw aangereden, en toen deed ze het gelukkig wel Haha!.

Verder nog Loes zien starten, en eindigen en Robin.
Voor de mensen waar het goed ging Go jij! Go jij! en de andere, komop dit is pas een van de eerste crossen Ach gut !!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 11:44

Heb je je cap-hoesje nog gevonden Wendy??

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:45

Altos schreef:
Talida: Nee dat mag niet. Vorig jaar heeft de KNHS er iets over gepubliceerd hier strenger op toe te gaan zien en waarschuwingen en boetes uit te delen als combinaties dit (structureel) wel doen. Overigens zou de wedstrijdleiding je ook uit de wedstrijd moeten halen.

Edit: Simmie was me al voor Knipoog

Ja en dat was in E-L de enige keer. Met het geovolg dat ik door verkeerd afvlaggen een jaar lang op scherp heb gestaan. Ik heb dus zo'n brief gehad.

Zo nu een hoop goede resultaten van tevreden ruiters gelezen OK dan!
Iedereen gefeliciteerd.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:46

Iedereen met goede resultaten gefeliciteerd...
Go jij! Go jij! voor de prijswinnaars!

Mensen met mindere resultaten... Ach gut Volgende keer beter.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:25

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:51

Zet ik mijn verslag ook nog maar even neer Knipoog
ik was er al om kwart voor 9 en samen met een vriendin parcours verkent. Moet zeggen dat ik toch wel de kriebels kreeg van de picknicktafel en 't eerste landgoed om over de bosuitsprong nog maar te zwijgen.....
Toen opgezadeld voor dressuur,ik dacht 20 minuten losrijden is lang zat. Toen ik op het losrij terrein kwam ging mijn voorganger net de ring in Bloos dus toen had ik nog een minuut of 10. Uiteindelijk gedroeg hij zich keurig, maar vond het niet geweldig gaan. Toch nog 196 punten.
Springen ging goed, foutloos en toen naar de cross. Op zich ging die heel enthousiast naar 1. Hindernis 2 en 3 waren wat kijkerig en daarna ging ie kwa hindernissen wel door. Na het landhek maar even een bemoedigend tikje gegeven dat ie toch echt wel iets harder mocht en dat werkte Vork De bosuitsprong ben ik overheen gekomen, vraag niet hoe maar het is gelukt! In het water heb ik wel wat tijd verloren want hij ging stappen, maar ben allang blij dat ie er in 1 keer inliep!
Al met al heel fijn gereden in een tijd van 5.27. We weten dus waar we aan moeten werken, maar voor mijn allereerste keer en het paard zijn eerste keer vind ik foutloos toch wel het belangrijkste!

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:20

Met inrijden (dressuur) was de mijne heel relaxed en deed super zijn best. We gingen de ring in en hij was gelijk wat gestrest. Hoe het kwam, weet ik niet echt. Maar toch nog lekker gereden en we stonden 8e van de 13. Springen was ik foutloos en de cross was ook foutloos. We waren 13 seconden boven de optimale tijd. Heb toch de 2e prijs te pakken.
Ben echt trots. Voor ons beide de eerste cross!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:21

Snoekiej: he wat jammer zeg Ach gut
Berdien: ook al zo'n pech, wat ontzettend jammer zeg Ach gut
Altos: balen van je stops.
Vivre: wat een tegenvaller zeg.
Marieke: jeetje wat balen zeg Ach gut
Simmie: had je mazzel, super dat de cross zo fijn ging! Haha!
Loes: wat super gedaan zeg! OK dan! Gefeliciteerd!
Robin_ziggy: jammer van je weigering, maar verder netjes hoor!
Dyaco: netjes hoor!
Scum: super! Gefeliciteerd met je 2e prijs! Haha!
Wendy: netjes hoor! Lachen
Broertje: goed hoor voor de eerste keer Lachen
Jaro_Lover: ook super voor de eerste keer! Gefeliciteerd!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:22

Wendy: Stond je dan bij iemand die net voor me moest starten bij het starthok te kletsen ofniet?! Dacht je misschien te herkennen maar wist het niet zeker! Jammer van je weigering, maar wel fijn gereden! Lachen

Sjuulie: Ik sta op 2 foto's van je! Dank je wel! Lachen

Broertje: Netjes hoor voor de 1e keer! Haha!

Jade: Nogmaals gefeliciteerd met je 2e prijs, super joh! Haha!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:50

nou mijn verslag dan ook maar voor diegene die even willen lezen Bloos !

zoals eerder vermeld leuke en niet leuke dag gehad..
ik heb een ontstoken ringvinger en dus moest ik de teugel met 2 vingers vastpakken, ja ik wilde graag rijden..

met Vi, dressuur ging alweer beter als in markelo, was ook aan de punten te merken 187, ik was er blij mee! springen ging fijn ik kon haar voor het eerst echt zelf terugrijden voor de sprong met als gevolg een foutloos parcours.
Toen de cros, sommig zullen mijn frustraties wel gehoord hebben maar goed. mijn voorganger was er bij hindernis 2 afgevallen en de pony stond bij het inspringterrein.
Ik moest gewoon van start, start was wat moeizaam maar na wat draaien konden we de goede richting in, 1 goed, 2 goed, 3 zit mijn voorganger in mijn nek maar ook goed. Mensen aan de kant roepen afstand houden afstand houden en dat bij alle hindernissen tot en met de laatste.
Maar ik heb echt gas gegeven en mijn eigen cros proberen te rijden maar dat gaat moeilijk als iemand achter je probeert op hetzelfde moment over een hindernis te gaan bij het water was het dan ook raak, ze reed zowat langs me en vi schoot langs de steil, toen ik naar de hindernis keek had die ander ook geweigerd(onmogelijk als je 10 m afstand hebt gehouden) maar daarna goed het water in en toen ben ik er weer langsgegaan.
Bij de laatste hindernis dacht iedereen weer ze gaan er gelijk over maar dat was gelukkig niet zo.

Ik heb echt een super cros gereden, want ze sprong alles super, zonder dit gebeuren had ik dan ook gewoon foutloos geweest en waarschijnlijk nog in de prijzen ook maar dit kan ook gebeuren, ik was dan ook wel trots op vi dat ze gewoon deed wat ze moest doen en die ene fout neem ik haar dan ook niet kwalijk

Vervolgens nieuwe start met pino,
Dressuur heerlijk ontspannen en ik stond dik eerste met 49%, springen was heel erg ingelopen maar na paar keer losspringen de ring in super rondje maar een pechbalkje op 8. Op naar de cros na het gebeuren 's ochtends maar 1 doel ontspannen rondrijden en door het water komen. Hij pakt zo fijn aan, alle sprongen super gesprongen, tankval maar niet genomen voor het vertrouwen en ik had nog 1.45 op mijn klokje voordat ik naar het water reed, mooi op tijd dus. steiltje ging goed en toen durfd pino niet meer, hij durfde het water echt niet in wel erdoorheen gelopen en rustig naar de finish gegalopeerd.

dus over het algemeen wel tevreden maar ik baalde wel, als er iets fout gaat gebeurd het altijd bij het water..

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:17

Sodera schreef:
Heb je je cap-hoesje nog gevonden Wendy??

was ik ook benieuwd naar, ik dacht toen je finishte hé starte wendy niet met caphoesje Clown

jade: netjes gedaan proficiat! en anderen natuurlijk ook.....

na mijn ongenoegen uitgesproken te hebben over de cros tegen mama, kreeg ik ook nog te horen van de moeder dat ik fout was en of ik wel wist hoe moeilijk de ruiter het ermee gehad had en dat ik in had moeten houden. Maar wat ik uit de regelementen heb begrepen is dat de ruiter die achterop komt vrijbaan moet krijgen van de voorganger, de voorganger moet dan minimaal 10 m afstand houden, m.a.w ik had toch voorang?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:21

vera_pino schreef:
na mijn ongenoegen uitgesproken te hebben over de cros tegen mama, kreeg ik ook nog te horen van de moeder dat ik fout was en of ik wel wist hoe moeilijk de ruiter het ermee gehad had en dat ik in had moeten houden. Maar wat ik uit de regelementen heb begrepen is dat de ruiter die achterop komt vrijbaan moet krijgen van de voorganger, de voorganger moet dan minimaal 10 m afstand houden, m.a.w ik had toch voorang?

tuurlijk had jij voorrang, echt schandalig hoe die ander achter jou aan is gaan rijden. Zij was toch al kansloos door minimaal 2 minuten verlies dus ze had jou vrij baan moeten gunnen.
Ik zou daar echt heel boos om kunnen worden, omdat ze, naast haar eigen verpeste cross, ook die van jou nog even probeert te vergallen Boos!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:23

Volgens mij heb jij gelijk. En ik dacht eigenlijk dat de afstand nog veel groter had moeten zijn... 30 meter ofzo.
Maar heeft de organisatie/jury er nergens wat van gezegd?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:24

Heb mindere verslagen gelezen maar ook een aantal goede verslagen.

Om op iedereen apart te reageren is een beetje veel werk,
weet zo nog dat Loes iig super gereden had, gefeliciteerd!
Simmie had de cross heerlijk kunnen rijden op vertrouwen,
JN had ook nog prijs geloof ik gelezen te hebben en zag bij de uitslagen dat G0otje het ook erg goed gedaan had.
Sorry als ik mensen vergeten ben, maar het waren aardig wat verslagen. Bloos

En voor diegenen waarbij het wat minder ging: Ach gut
Gewoon doortrainen en volgende keer beter!

Vera: Die andere had inderdaad afstand moeten houden. Ik heb dat ook een keer gehad in Ysselsteyn, had er bijna een weigering door, gelukkig sprong Britt toen braaf door de waterbak in. En in Huissen ook, maar dat werd echt gevaarlijk, toen ben ik maar in gaan houden, liever m'n pony heel houden!!
Maar wel fijn dat Voberlina zo braaf doorging en jammer van de weigering, maar die is te begrijpen.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:27

Vera: Wat ontzettend balen zeg, dat is echt vervelend!!
En jij had inderdaad voorrang!! Die andere had gewoon afstand moeten houden, wat MJ ook zegt!
Wel fijn dat Vorberlina alsnog braaf doorging!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:29

Scum, ik ken de regels wel, maar op dat moment heb ik er helemaal niet aan gedacht. Ik ben er gewoon voor gegaan, en toen ik wist dat ik gediskwalificeerd was, had ik echt het gevoel dat ik door moest gaan, en niet Vorstin haar zin moest geven.
Netjes gereden Wendy!
Gefeliciteerd Broertje! Ontzettend netjes gereden voor de eerste keer hoor!
Ook jij gefeliciteerd Jaro! Goed gedaan voor de eerste keer hoor!
Wat vervelend van die ruiter vlak achter je VP! Jammer van het water met Pino, maar fijn dat het gevoel goed was! Jij had wel voorrang trouwens. Toen ik met Vorstin liep te kl*ten kwamen er ook mensen langs, en ik moest gewoon aan de kant. Gelukkig toen bij het bruggetje achter iemand aan gereden die ik kende. Ik heb wel ruime afstand gehouden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:33

Vera, wat vervelend zeg. Ik heb in Markelo 2 voorgangers in gehaald, gelukkig kon ik er zo langs.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:37

MJ ik was ook even heel erg boos in het water had ik het echt gehad.

De TA zei wel dat er afstand gehouden moest worden maar niet wie dat nou moest dus ik begon te twijfelen, we hebben gezegd dat ik gehinderd ben en het enige wat ze konden doen was mijn tijd aanscherpen en de ander erop aanspreken en in de klassering benadelen.

Ik denk dat ze alleen dat laatste gedaan hebben want die had over de 200 strafpunten, en achteraf maakt het van die wintstpunt ook niet uit kan ik lekker iets langer in de L rondhobbelen Knipoog

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:02

@ Vera: Heb je nog zien crossen en de pony zat inderdaad heel dicht op jou!
@ Wendy: Heb jou ook zien crossen en de weigering gezien, weet niet precies wat Mendely deed! Ze is wel groot he?! Knipoog

Myn vriendin reed ook mee in de Z cros, vond het wel sneu voor haar, met inrijden ging het super netjes enzo,
maar die pony begon echt te flippen in zijn proef, als hij weet dat hij in galop mag gaat hij wisselen en kruisen en omhoog enzo! Clown
En hij begon weer in zijn proef, en gelijk toen Marijke buiten was galoppeerde ze weer en toen deed ie alles weer perfect! Stoute pony!! Bloos
In de cross en met springen was ze wel foutloos, dus in totaal nog 4e! Haha!

WENDYBASTEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:45

ja, ze lijkt groot, maar ik ben zelf maar klein en ze is 1.48

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:08

@ Wendy, Dat is net goed dan!
En heb je je capover nu terug? Zag je ook ineens zonder door de waterbak gaan! Lachen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:26

Nickeltje schreef:
Volgens mij heb jij gelijk. En ik dacht eigenlijk dat de afstand nog veel groter had moeten zijn... 30 meter ofzo.
Maar heeft de organisatie/jury er nergens wat van gezegd?

50 meter.

Scum, ik weet niet meer of ik jou al gefeliciteerd had. Heb een heleboel bijgelezen alleen een hoofd als een vergiet.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:51

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 07:53

Hier komt mijn verslagje.

Dressuur ging redelijk, ik had 196 punten, maar daarmee stond ik ergens onderaan in mijn ring, er was iemand die had 245(!) punten.

Springen ging echt slecht. Ik had eerst een balk op hindernis 3, later liet ik haar teveel gaan op hindernis 6 waardoor ze niet uitkwam, het gevolg: een weigering, waarmee ook de hele hindernis in elkaar donderde, gewacht tot ze weer opgebouwd hadden en weer verder gegaan, daarna had ik nog een weigering op dezelfde hindernis omdat ze bang was geworden door die hindernis die instortte. De keer daarna sprong ze wel. Later had ik nog een balk op een andere hindernis. Resultaat: 16 strafpunten en een buts tijdfouten, maar ik mocht gelukkig wel de cross in, want ik kneep hem wel even tijdens het springen.

En dan de cross. Hindernis 1 ging goed. Hindernis 2: weigering, nog een keer aangereden, nog een weigering. De derde keer ging ze erover. Hindernis 3, 4 en 5 gingen goed. Dan het witte landhek: weigering en ik viel eraf. Weer erop geklommen en verder gegaan, nu sprong ze wel over het landhek. Dan het eerste landgoed: weigering, dus nu lag ik eruit. Ik heb die hindernis nog een paar keer aangereden, de derde of vierde keer ging ze erover, ben wel blij dat dat toch gelukt is. Daarna gestopt en teruggereden naar het begin.

Kortom het was een groot drama, maar gelukkig weer crosstraining zondag en volgende week zondag, en ik ga meedoen in Vrouwenpolder, dus ik hoop dat het dan iets beter gaat (dat ik in ieder geval een keer rond kom, zou fijn zijn).

Ik heb Scum en Bitwise en Altos gezien. Lielle heb ik ook een keer zien lopen, maar zij heeft mij niet gezien/herkend. Ik heb ook Dyaco gezien en aangesproken met 'ben jij een bokker?' bij de dressuur, ik herkende haar paard namelijk, maar ze reageerde een beetje raar, alsof ik haar ontzettend beledigd had, misschien verstond ze me niet goed, of misschien dacht ze dat ik bedoelde te vragen of haar paard veel bokt Haha! .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 07:58

Wat jammer Hozie. Gelukkig heb je binnenkort weer training en kun je oefenen.

De foto's staan inmiddels online op eventinghorses.nl

Die van mij heb ik in mijn topic op SGW ITP gezet.