[SGW] Eventing... en ongevallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Eventing... en ongevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:04

ik vind het jammer dat je niet goed leest, of in iedergeval verkeerd leest........

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:06

KiWiKo schreef:
ik vind het jammer dat je niet goed leest, of in iedergeval verkeerd leest........

Je hebt wederom pb! Ach gut

Ga ff de paarden binnenhalen en voeren, de veulens checken en rijden, tot later!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:03

Moniek schreef:
haha meningen van mensen die zowiezo op medisch gebied meer verstan hebben van zaken dan jij?
goed ga zo door zal ik zeggen vooral niet mee gaan met nieuwe onwikkelingen die je kunnen helpen de risico's te beperken! BRAVO!

dit laatste neem ik terug was niet netjes excuses hiervoor.
maar wat mij dwarszit en ik baal dat ik dat artikel niet terug kan vinden,maar het was gemaakt door juist mensen die in de rensport zitten ook in de eventing waarvan een aantal goede dierenartsen.
waarin de effecten stonden van de trainingen van een race/eventing paard.
hier hebben veel stallen wat van opgestoken.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:25

Voltigeur schreef:
juleke schreef:
Als we dan toch omwille van de ongevallen niet meer 'mogen' crossen, dan mogen we dus ook niet meer:
- turnen
- mountainbiken
- skiën
- skateboarden
- racen met auto's
- voetballen
- schaatsen
- wielrennen
- tennissen
- basketballen
- motocrossen
en zo kan ik nog wel even doorgaan denk ik..

Euh... als je effe gelezen had waar het topic over ging, dan had je waarschijnlijk wel geweten dat het om oneerlijke (of gevaarlijke) hindernissen in de eventing ging, welke risicio's voor het paard met zich meebrengen. Ik heb nog niet naar jou links gekeken, maar het lijkt mij heel sterk dat daar iets van een paard in te bemerken valt...

Ik heb het hele topic gelezen, heb zelfs een paar pagina's terug een wat meer ontopic reactie geplaatst. Deze post was puur een reactie op de uitspraken van Moniek over 'het grote aantal' ongevallen in de eventing. Ik wilde alleen maar aantonen dat die ongevallen in elke sport voorkomen en als dat het enige argument is, dat je dan geen sport meer mag doen Knipoog

Nu ga ik weer even bijlezen..

edit: bijgelezen
@ Moniek: je gooit het hele topic voortdurend vol met cijfers. Leuk.. Maar.. Ik zou toch graag eens wat relatieve frequenties willen zien in plaats van al die absolutie frequenties die je nu geeft, relatieve frequenties zeggen namelijk zoveel meer Knipoog
Dus met andere woorden: ik wil percentages, niet alleen het aantal ongevallen per jaar maar het aantal ongevallen vergeleken met het aantal paarden die deelgenomen hebben aan de wedstrijden dat jaar. Als we dit voor elke discipline zo kunnen doen en dan de resultaten van de verschillende disciplines met elkaar kunnen vergelijken, dan komen we tenminste ergens met dat cijfermateriaal.

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:45

Het artikel waar je op doelt Moniek heb ik er nog even bijgezocht. (staat op pagina 6 door jezelf gepost) En jij hebt het over botbreuken in eventing? maar er staat echt niets over eventing in alleen over de Races. En omdat we het hier niet over races hebben wil ik daar niet verder op in gaan. De enige referentie naar Eventing die ik kan vinden is:

"Those who don’t make the racecourse or who quickly drop down the performance scale might also receive a bullet or a lethal injection – or they will be used for other equestrian events, such as show jumping, eventing, polo,point to point, for hunting or simply as hacks for their owners."

Waarin dus staat dat "afgekeurde" race paarden van de baan of afgemaakt worden of in andere takken worden ingezet zoals bv. eventing.

En even terug op dat je zegt ik baseer me mening op die artikelen. Lees je ook wel eens artikelen van voorstanders? Ik bedoel in dit geval betreft het artikel dat van een tegenstander en hij alleen heeft het onderzoek gedaan en samen met 1 ander geschreven. Hoe objectief word je verhaal dan? Immers beslis jij hoe je de toon van het artikel maakt en welke informatie erin komt of juist om een bepaalde reden weg gelaten word.

Daarnaast ben ik trouwens de welles nietus discussie een beetje zat aan het worden. Wij vertellen je hier onderhand waar we allemaal voor staan en komen met onze eigen ("professionele") mening vanuit de sport. En ja er zijn hier zat lui die all heel lang en intensief in de sport bezig zijn dus we weten waar we het over hebben. We zijn zuinig op de paarden. Stellen ze echt niet zomaar bloot aan allemaal gevaren zonder de consequenties te weten. Je wil immers je paard heel houden. En om eerlijk te zijn, ik breek liever zelf me nek dan dat me paard uit de cross komt en op 3 benen staat. Want dan heb ik iets misschien iets fout gedaan en dat is dan mijn schuld! Eventing is een tak van de sport waar mensen hun eigen verantwoording moeten leren en durven te nemen.

En jah trouwens, cijfers is niet alles. De interpretatie ervan is belangrijker. Daarnaast is er over eventing (en racing) meer onderzoek te vinden dan over welke tak van de paardensport. Dus heb je enig idee hoe moeilijk het is om deze representatief tegen elkaar af te zetten?

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:21

Tja weet je zo kan je wel op alles iets aanmerken
dan kan je jou nog gaan afvragen waarom we eigenlijk paardrijden want is dat wat paarden willen ?
En die foto's en clipjes zijn best wel extreem nu is men toch veel strenger geworden ..
Zelf rijd ik ok eventing maar niet zo extreem.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:27

Voltigeur schreef:
Paul_H schreef:
Ik had daarnet de neiging te roepen dat de bitches en relnichten de discussie overnemen maar kon me beheersen, nu niet meer. Waar gaat dit over? Blijkbaar hebben jullie (Bart en Moniek) een historie die deze discussie vervuilt. IDit is niet het soort gesprek dat ik over dit onderwerp wil voeren.

Nog even ter verduidelijking, ik word niet graag als relnicht benoemd (Moniek waarschijnlijk ook niet als bitch, maar daar moet ze dan zelf maar op reageren als ze dat wil). En al zeker niet door iemand die mij totaal niet kent, mij nog nooit persoonlijk gesproken heeft.

Slapen Hoe veel belangrijker emoties dan feiten zijn in een debat als dit ... Slapen Je moet helemaal zelf weten of je mijn uitspraak persoonlijk wilt opvatten Bart, dat is het lot van een openbare post in een topic als dit. Groeten, Paul

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 01:36

Miky0 schreef:
Het artikel waar je op doelt Moniek heb ik er nog even bijgezocht. (staat op pagina 6 door jezelf gepost) En jij hebt het over botbreuken in eventing? maar er staat echt niets over eventing in alleen over de Races. En omdat we het hier niet over races hebben wil ik daar niet verder op in gaan. De enige referentie naar Eventing die ik kan vinden is:

"Those who don’t make the racecourse or who quickly drop down the performance scale might also receive a bullet or a lethal injection – or they will be used for other equestrian events, such as show jumping, eventing, polo,point to point, for hunting or simply as hacks for their owners."

Waarin dus staat dat "afgekeurde" race paarden van de baan of afgemaakt worden of in andere takken worden ingezet zoals bv. eventing.

En even terug op dat je zegt ik baseer me mening op die artikelen. Lees je ook wel eens artikelen van voorstanders? Ik bedoel in dit geval betreft het artikel dat van een tegenstander en hij alleen heeft het onderzoek gedaan en samen met 1 ander geschreven. Hoe objectief word je verhaal dan? Immers beslis jij hoe je de toon van het artikel maakt en welke informatie erin komt of juist om een bepaalde reden weg gelaten word.

Daarnaast ben ik trouwens de welles nietus discussie een beetje zat aan het worden. Wij vertellen je hier onderhand waar we allemaal voor staan en komen met onze eigen ("professionele") mening vanuit de sport. En ja er zijn hier zat lui die all heel lang en intensief in de sport bezig zijn dus we weten waar we het over hebben. We zijn zuinig op de paarden. Stellen ze echt niet zomaar bloot aan allemaal gevaren zonder de consequenties te weten. Je wil immers je paard heel houden. En om eerlijk te zijn, ik breek liever zelf me nek dan dat me paard uit de cross komt en op 3 benen staat. Want dan heb ik iets misschien iets fout gedaan en dat is dan mijn schuld! Eventing is een tak van de sport waar mensen hun eigen verantwoording moeten leren en durven te nemen.

En jah trouwens, cijfers is niet alles. De interpretatie ervan is belangrijker. Daarnaast is er over eventing (en racing) meer onderzoek te vinden dan over welke tak van de paardensport. Dus heb je enig idee hoe moeilijk het is om deze representatief tegen elkaar af te zetten?

dat artikel bedoelde ik dus NIET.
ik moet met goede argumenten komen dus ik schrijf over persoonlijke ervaringen en cijfers.
beide niet goed genoeg.
ik ga jullie nergens van overtuigen jullie doen wat jullie doen,maar volgens mij kan jij het ook niet uitstaan dat ik er op tegen ben.
niet iedereen houd van die sport voor ieder zijn eigen reden net zoals jij wel van de sport houd.
Ik heb nu al zo vaak gezegd prima dat jullie het wel doen en er plezier in hebben,ik niet.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 01:38

Voltigeur schreef:
Paul_H schreef:
Ik had daarnet de neiging te roepen dat de bitches en relnichten de discussie overnemen maar kon me beheersen, nu niet meer. Waar gaat dit over? Blijkbaar hebben jullie (Bart en Moniek) een historie die deze discussie vervuilt. IDit is niet het soort gesprek dat ik over dit onderwerp wil voeren.

Nog even ter verduidelijking, ik word niet graag als relnicht benoemd (Moniek waarschijnlijk ook niet als bitch, maar daar moet ze dan zelf maar op reageren als ze dat wil). En al zeker niet door iemand die mij totaal niet kent, mij nog nooit persoonlijk gesproken heeft.

Slapen Hoe veel belangrijker emoties dan feiten zijn in een debat als dit ... Slapen Je moet helemaal zelf weten of je mijn uitspraak persoonlijk wilt opvatten Bart, dat is het lot van een openbare post in een topic als dit. Groeten, Paul[/quote]

ga jij lekker ergens anders je enorme leege totaal nergens opslaande en behoorlijke offtopic uitlatingen ergens anders blaten.
jou emoties zitten anders ergens hoog door woorden als bitch en relnichten te gebruiken.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 01:40

Voltigeur schreef:
juleke schreef:
Als we dan toch omwille van de ongevallen niet meer 'mogen' crossen, dan mogen we dus ook niet meer:
- turnen
- mountainbiken
- skiën
- skateboarden
- racen met auto's
- voetballen
- schaatsen
- wielrennen
- tennissen
- basketballen
- motocrossen
en zo kan ik nog wel even doorgaan denk ik..

Euh... als je effe gelezen had waar het topic over ging, dan had je waarschijnlijk wel geweten dat het om oneerlijke (of gevaarlijke) hindernissen in de eventing ging, welke risicio's voor het paard met zich meebrengen. Ik heb nog niet naar jou links gekeken, maar het lijkt mij heel sterk dat daar iets van een paard in te bemerken valt...

Ik heb het hele topic gelezen, heb zelfs een paar pagina's terug een wat meer ontopic reactie geplaatst. Deze post was puur een reactie op de uitspraken van Moniek over 'het grote aantal' ongevallen in de eventing. Ik wilde alleen maar aantonen dat die ongevallen in elke sport voorkomen en als dat het enige argument is, dat je dan geen sport meer mag doen Knipoog

Nu ga ik weer even bijlezen..

edit: bijgelezen
@ Moniek: je gooit het hele topic voortdurend vol met cijfers. Leuk.. Maar.. Ik zou toch graag eens wat relatieve frequenties willen zien in plaats van al die absolutie frequenties die je nu geeft, relatieve frequenties zeggen namelijk zoveel meer Knipoog
Dus met andere woorden: ik wil percentages, niet alleen het aantal ongevallen per jaar maar het aantal ongevallen vergeleken met het aantal paarden die deelgenomen hebben aan de wedstrijden dat jaar. Als we dit voor elke discipline zo kunnen doen en dan de resultaten van de verschillende disciplines met elkaar kunnen vergelijken, dan komen we tenminste ergens met dat cijfermateriaal.[/quote]

zou jij die geloven als het niet in het voordeel was van de eventing?
nee die cijfers heb ik niet was dat maar waar.

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 02:55

Moniek schreef:
schotland is leuk
maar mensen weten hiet niks maar dan ook niks van paarden en het houden van paarden!!!
Ze leven hier nog in de middeleeuwen

En jij brengt ons vanuit daar een vergelijkend waren onderzoek, je spreekt jezelf tegen hier..

Wat alles betreft >> sorry maar dit gaat nergens meer heen, voor mij einde discussie..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:39

Moniek, Schotland leeft helemaal niet in de ME! Heb er maar half jaartje als Nanny gewerkt in 2005 maar het gezin (waar ze ook paarden hadden) wist best goed waar ze mee bezig waren en de paarden hadden een heerlijk leven!!
De mensen in die gemeenschappen waren alles behalve achterlijk.
Het feit dat je zo ongenuanceerd spreekt over een compleet land zegt veel over jou; je zult je daar vast populair gemaakt hebben!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:25

jullie moeten nou echt kappen met deze stomme ractie's waar nergens op slaat.
heel fijn dat jij daar een half jaar hebt gewerkt maar je weet dus geen ene moer hoe het er hier aan toe gaat.
ik kom hier al 15 jaar.
9 van de 10 stallen lopen hier zwaar achter dan op nederland.
nederland staat er om bekend erg vooruit te lopen als het komt op paardensport trainingen en het houden van paarden vooral het laatste.
als je de subtop hebt die zijn gioed maar trainen vooral in engeland.
er zit veel tussen de top en beginners.
Het slaat ook nergens op om dingen uit een ander topic te halen.
jullie kunnen gewoon totaal niet uitstaan dat ik het niet met jullie eens ben.
wat wil je horen? ok ik ben er voor?
nee krijg je niet te horen want dat ben ik niet.
heb nou al 1000x aangegeven prima dat jullie het doen succes ermee maar mijn sport is het niet.
En nogmaals over dat artikel dat was juist goede info wat goed bedoeld was dus GEEN kritiek!!!!!!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:34

Moniek, dat geldt ook voor jou. Jouw toon zorgt evenmin voor een prettige discussie, je gooit met wat voorbeelden maar niet met grondige argumenten, maar dat heb ik al eerder uitgebreider toegelicht. Je wil kennelijk toch ons overtuigen, als het jou alleen ging om je eigen keuze, was de discussie al lang voorbij.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:35

Miky0 schreef:
Moniek schreef:
schotland is leuk
maar mensen weten hiet niks maar dan ook niks van paarden en het houden van paarden!!!
Ze leven hier nog in de middeleeuwen

En jij brengt ons vanuit daar een vergelijkend waren onderzoek, je spreekt jezelf tegen hier..

Wat alles betreft >> sorry maar dit gaat nergens meer heen, voor mij einde discussie..

Slapen Slapen was een onderzoek uit engeland.
jij ziet en leest dingen die nog nooit gezegd zijn,want ik kan me niet herinneren dat ik heb gezegd dat het onderzoek uit schotland komt.
en wat zijn jullie vriendelijk zeg,kan gewoon geen discussie aangaan met iemand die niet met jullie eens is.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:36

Moniek, wat is dan het probleem? Jij spreekt vanuit je ervaring in Schotland, je geeft aan dat ze daar achter lopen en dat ze in nederland vooruit lopen.

Zou het dan kunnen zijn dat de eventing wedstrijden in Nederland er dan ook een tikje anders uit zien dan in schotland Pling

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:36

Mwah, gisteren ging het best aardig. Maar ik zou ook eens naar mijn eigen toon kijken, je helpt zelf het proces ook niet echt.

Maar ik ga eens lekker lessen, gewoon losse balken deze keer kun je ook zo leuk mee vallen
Laatst bijgewerkt door Lielle op 13-12-07 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:37

Moniek schreef:
heel fijn dat jij daar een half jaar hebt gewerkt maar je weet dus geen ene moer hoe het er hier aan toe gaat.
ik kom hier al 15 jaar.
nederland staat er om bekend erg vooruit te lopen als het komt op paardensport trainingen en het houden van paarden vooral het laatste.
heb nou al 1000x aangegeven prima dat jullie het doen succes ermee maar mijn sport is het niet.
En nogmaals over dat artikel dat was juist goede info wat goed bedoeld was dus GEEN kritiek!!!!!!!!

Goed. Jouw mening is anders dan die van andren. Don't worry- dat heb je duidelijk gemaakt en dat mag. Alleen val je mensen enorm aan en wordt je wat hysterisch als een ander niet met je meegaat en heeft hij of zij het gedaan. IN een discussie is het toch ook fijn om een ander op een of andere manier in zijn waarde te laten? En nee; kan me na mijn leven daar, in ierland en aantal keertjes in Engeland te zijn geweest niet voorstellen dat ze in Schotland achterljik met hun dieren omgaan.

Question (nothing personal) waarom zit je daar nog? Verward

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:38

Lielle schreef:
Moniek, dat geldt ook voor jou. Jouw toon zorgt evenmin voor een prettige discussie, je gooit met wat voorbeelden maar niet met grondige argumenten, maar dat heb ik al eerder uitgebreider toegelicht. Je wil kennelijk toch ons overtuigen, als het jou alleen ging om je eigen keuze, was de discussie al lang voorbij.

ik wil helemaal niemand overtuigen!!!
die voorbeelden die ik gaf zijn wel goede argumenten waarom de sport gevaarlijker is dan andere takken.
daar was iedereen toch over eens?
en verder ben ik mezelf alleen aanhet verdedigen op mensen die er niet tegen kunnen dat ik ze niet gelijk geef.
maar als hier al meerdere malen perzoonlijke dingen worden geroepen of posten van mij uit een ander topic ben je wel heel laag bezig om je gelijk te halen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:40

Apple schreef:
Moniek, wat is dan het probleem? Jij spreekt vanuit je ervaring in Schotland, je geeft aan dat ze daar achter lopen en dat ze in nederland vooruit lopen.

Zou het dan kunnen zijn dat de eventing wedstrijden in Nederland er dan ook een tikje anders uit zien dan in schotland Pling

ik heb gezegd the uk ik ben op eventingen geweest in engeland net over de grens oja en 1 hier in schotland dit waren vooral engelse die hier aan mee deden
ik heb geen probleem jullie wel zo te horen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:40

en mijn vraag aan jou is nou eigenlijk wat jij wil horen. Dat we er vandaag nog allemaal mee stoppen omdat we het licht hebben gezien? Denk je nu echt dat we nog nooit hebben nagedacht over de risico's en gevolgen? Ik denk dat ik daar veel diepgaander over gedacht en gepraat heb dan jij je realiseert. Er is al lang gezegd dat de sport grotere gevolgen kan hebben dan dressuur, en zeker meer dramatische.

En je verdedigt je niet, je gaat in de aanval.

En je laatste zin is daar een perfect voorbeeld van.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:42

Een zin als

"ik heb geen probleem, jullie wel zo te horen"

nodigt niet erg uit tot het open en vrij praten over een onderwerp.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:42

detour schreef:
Moniek schreef:
ik kom hier al 15 jaar.

Goed. Jouw mening is anders dan die van andren. Don't worry- dat heb je duidelijk gemaakt en dat mag. Alleen val je mensen enorm aan en wordt je wat hysterisch als een ander niet met je meegaat en heeft hij of zij het gedaan. IN een discussie is het toch ook fijn om een ander op een of andere manier in zijn waarde te laten? En nee; kan me na mijn leven daar, in ierland en aantal keertjes in Engeland te zijn geweest niet voorstellen dat ze in Schotland achterljik met hun dieren omgaan.

Question (nothing personal) waarom zit je daar nog? Verward

ik word niet hysterisch maar ik kan het niet uitstaan dat ik a als bitch word uitgemaakt dan krijg ik hele domme pbtjes over me heen en dan gaan we posten van mij uit andere topics halen.
wie is er dan wanhopig bezig.
ik heb al eerder mijn excuses aangeboden op iets wat niet netjes was,maar jullie blijven doorgaan.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:44

Apple schreef:
Een zin als

"ik heb geen probleem, jullie wel zo te horen"

nodigt niet erg uit tot het open en vrij praten over een onderwerp.

ach kom op zeg zal ik wat van jullie nog een quoten kijken hoe dat in elkaar zit.
ik ben het niet met jullie eens en dat is te erg lijkt wel.
ik heb al een paar keer goed geluiterd en nette antwoorden terug gegeven en weer komt er eentje om de hoek die het verziekt kijk zelf maar even terug

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:44

Moniek; wat wil je dan bereiken met je aanval? Wie wil je overtuigen en ben je- nu je leest dat mensen wel degelijk heel bewust met hun dieren bezig zijn- nu niet iets meer gerustgesteld? heb je er niet wat meer vrede mee?