Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiWiKo schreef:ik vind het jammer dat je niet goed leest, of in iedergeval verkeerd leest........
Moniek schreef:haha meningen van mensen die zowiezo op medisch gebied meer verstan hebben van zaken dan jij?
goed ga zo door zal ik zeggen vooral niet mee gaan met nieuwe onwikkelingen die je kunnen helpen de risico's te beperken! BRAVO!
Voltigeur schreef:juleke schreef:Als we dan toch omwille van de ongevallen niet meer 'mogen' crossen, dan mogen we dus ook niet meer:
- turnen
- mountainbiken
- skiën
- skateboarden
- racen met auto's
- voetballen
- schaatsen
- wielrennen
- tennissen
- basketballen
- motocrossen
en zo kan ik nog wel even doorgaan denk ik..
Euh... als je effe gelezen had waar het topic over ging, dan had je waarschijnlijk wel geweten dat het om oneerlijke (of gevaarlijke) hindernissen in de eventing ging, welke risicio's voor het paard met zich meebrengen. Ik heb nog niet naar jou links gekeken, maar het lijkt mij heel sterk dat daar iets van een paard in te bemerken valt...
Voltigeur schreef:Paul_H schreef:Ik had daarnet de neiging te roepen dat de bitches en relnichten de discussie overnemen maar kon me beheersen, nu niet meer. Waar gaat dit over? Blijkbaar hebben jullie (Bart en Moniek) een historie die deze discussie vervuilt. IDit is niet het soort gesprek dat ik over dit onderwerp wil voeren.
Nog even ter verduidelijking, ik word niet graag als relnicht benoemd (Moniek waarschijnlijk ook niet als bitch, maar daar moet ze dan zelf maar op reageren als ze dat wil). En al zeker niet door iemand die mij totaal niet kent, mij nog nooit persoonlijk gesproken heeft.
Miky0 schreef:Het artikel waar je op doelt Moniek heb ik er nog even bijgezocht. (staat op pagina 6 door jezelf gepost) En jij hebt het over botbreuken in eventing? maar er staat echt niets over eventing in alleen over de Races. En omdat we het hier niet over races hebben wil ik daar niet verder op in gaan. De enige referentie naar Eventing die ik kan vinden is:
"Those who don’t make the racecourse or who quickly drop down the performance scale might also receive a bullet or a lethal injection – or they will be used for other equestrian events, such as show jumping, eventing, polo,point to point, for hunting or simply as hacks for their owners."
Waarin dus staat dat "afgekeurde" race paarden van de baan of afgemaakt worden of in andere takken worden ingezet zoals bv. eventing.
En even terug op dat je zegt ik baseer me mening op die artikelen. Lees je ook wel eens artikelen van voorstanders? Ik bedoel in dit geval betreft het artikel dat van een tegenstander en hij alleen heeft het onderzoek gedaan en samen met 1 ander geschreven. Hoe objectief word je verhaal dan? Immers beslis jij hoe je de toon van het artikel maakt en welke informatie erin komt of juist om een bepaalde reden weg gelaten word.
Daarnaast ben ik trouwens de welles nietus discussie een beetje zat aan het worden. Wij vertellen je hier onderhand waar we allemaal voor staan en komen met onze eigen ("professionele") mening vanuit de sport. En ja er zijn hier zat lui die all heel lang en intensief in de sport bezig zijn dus we weten waar we het over hebben. We zijn zuinig op de paarden. Stellen ze echt niet zomaar bloot aan allemaal gevaren zonder de consequenties te weten. Je wil immers je paard heel houden. En om eerlijk te zijn, ik breek liever zelf me nek dan dat me paard uit de cross komt en op 3 benen staat. Want dan heb ik iets misschien iets fout gedaan en dat is dan mijn schuld! Eventing is een tak van de sport waar mensen hun eigen verantwoording moeten leren en durven te nemen.
En jah trouwens, cijfers is niet alles. De interpretatie ervan is belangrijker. Daarnaast is er over eventing (en racing) meer onderzoek te vinden dan over welke tak van de paardensport. Dus heb je enig idee hoe moeilijk het is om deze representatief tegen elkaar af te zetten?
Voltigeur schreef:Paul_H schreef:Ik had daarnet de neiging te roepen dat de bitches en relnichten de discussie overnemen maar kon me beheersen, nu niet meer. Waar gaat dit over? Blijkbaar hebben jullie (Bart en Moniek) een historie die deze discussie vervuilt. IDit is niet het soort gesprek dat ik over dit onderwerp wil voeren.
Nog even ter verduidelijking, ik word niet graag als relnicht benoemd (Moniek waarschijnlijk ook niet als bitch, maar daar moet ze dan zelf maar op reageren als ze dat wil). En al zeker niet door iemand die mij totaal niet kent, mij nog nooit persoonlijk gesproken heeft.
Voltigeur schreef:juleke schreef:Als we dan toch omwille van de ongevallen niet meer 'mogen' crossen, dan mogen we dus ook niet meer:
- turnen
- mountainbiken
- skiën
- skateboarden
- racen met auto's
- voetballen
- schaatsen
- wielrennen
- tennissen
- basketballen
- motocrossen
en zo kan ik nog wel even doorgaan denk ik..
Euh... als je effe gelezen had waar het topic over ging, dan had je waarschijnlijk wel geweten dat het om oneerlijke (of gevaarlijke) hindernissen in de eventing ging, welke risicio's voor het paard met zich meebrengen. Ik heb nog niet naar jou links gekeken, maar het lijkt mij heel sterk dat daar iets van een paard in te bemerken valt...
Moniek schreef:schotland is leuk
maar mensen weten hiet niks maar dan ook niks van paarden en het houden van paarden!!!
Ze leven hier nog in de middeleeuwen
Miky0 schreef:Moniek schreef:schotland is leuk
maar mensen weten hiet niks maar dan ook niks van paarden en het houden van paarden!!!
Ze leven hier nog in de middeleeuwen
En jij brengt ons vanuit daar een vergelijkend waren onderzoek, je spreekt jezelf tegen hier..
Wat alles betreft >> sorry maar dit gaat nergens meer heen, voor mij einde discussie..
Moniek schreef:jullie moeten nou echt kappen met deze stomme ractie's waar nergens op slaat.
heel fijn dat jij daar een half jaar hebt gewerkt maar je weet dus geen ene moer hoe het er hier aan toe gaat.
ik kom hier al 15 jaar.
9 van de 10 stallen lopen hier zwaar achter dan op nederland.
nederland staat er om bekend erg vooruit te lopen als het komt op paardensport trainingen en het houden van paarden vooral het laatste.
als je de subtop hebt die zijn gioed maar trainen vooral in engeland.
er zit veel tussen de top en beginners.
Het slaat ook nergens op om dingen uit een ander topic te halen.
jullie kunnen gewoon totaal niet uitstaan dat ik het niet met jullie eens ben.
wat wil je horen? ok ik ben er voor?
nee krijg je niet te horen want dat ben ik niet.
heb nou al 1000x aangegeven prima dat jullie het doen succes ermee maar mijn sport is het niet.
En nogmaals over dat artikel dat was juist goede info wat goed bedoeld was dus GEEN kritiek!!!!!!!!
Lielle schreef:Moniek, dat geldt ook voor jou. Jouw toon zorgt evenmin voor een prettige discussie, je gooit met wat voorbeelden maar niet met grondige argumenten, maar dat heb ik al eerder uitgebreider toegelicht. Je wil kennelijk toch ons overtuigen, als het jou alleen ging om je eigen keuze, was de discussie al lang voorbij.
Apple schreef:Moniek, wat is dan het probleem? Jij spreekt vanuit je ervaring in Schotland, je geeft aan dat ze daar achter lopen en dat ze in nederland vooruit lopen.
Zou het dan kunnen zijn dat de eventing wedstrijden in Nederland er dan ook een tikje anders uit zien dan in schotland
detour schreef:Moniek schreef:jullie moeten nou echt kappen met deze stomme ractie's waar nergens op slaat.
heel fijn dat jij daar een half jaar hebt gewerkt maar je weet dus geen ene moer hoe het er hier aan toe gaat.
ik kom hier al 15 jaar.
9 van de 10 stallen lopen hier zwaar achter dan op nederland.
nederland staat er om bekend erg vooruit te lopen als het komt op paardensport trainingen en het houden van paarden vooral het laatste.
als je de subtop hebt die zijn gioed maar trainen vooral in engeland.
er zit veel tussen de top en beginners.
Het slaat ook nergens op om dingen uit een ander topic te halen.
jullie kunnen gewoon totaal niet uitstaan dat ik het niet met jullie eens ben.
wat wil je horen? ok ik ben er voor?
nee krijg je niet te horen want dat ben ik niet.
heb nou al 1000x aangegeven prima dat jullie het doen succes ermee maar mijn sport is het niet.
En nogmaals over dat artikel dat was juist goede info wat goed bedoeld was dus GEEN kritiek!!!!!!!!
Goed. Jouw mening is anders dan die van andren. Don't worry- dat heb je duidelijk gemaakt en dat mag. Alleen val je mensen enorm aan en wordt je wat hysterisch als een ander niet met je meegaat en heeft hij of zij het gedaan. IN een discussie is het toch ook fijn om een ander op een of andere manier in zijn waarde te laten? En nee; kan me na mijn leven daar, in ierland en aantal keertjes in Engeland te zijn geweest niet voorstellen dat ze in Schotland achterljik met hun dieren omgaan.
Question (nothing personal) waarom zit je daar nog?
Apple schreef:Een zin als
"ik heb geen probleem, jullie wel zo te horen"
nodigt niet erg uit tot het open en vrij praten over een onderwerp.