[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:07

Vroeger las ik me een ongeluk. Soms ging ik wel 2x per dag naar de bieb, en dan was ik boos omdat ik maar 6 boeken mee mocht nemen. En het ging ook nog eens op leeftijd. Moest je van die stomme kinderboekjes lezen terwijl de leuke boeken voor oudere kids waren.
Nu heb ik helemaal geen tijd meer om te lezen. Best wel jammer. Maar HP, dat kan ik om een of andere reden niet lezen. Het spreekt me niet aan.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:03

chantal_cs schreef:
haha allemaal boekwurmpies hier.. ik dus echt niet. Tijdschriften zoals de Hoefslag en de Bit wel maar je zult me niet snel zien met een boek!

Ik heb vandaag overigens de punten gekregen van de wedstrijd afgelopen dinsdag! 161 en 151 pnt!
Weer een puntje erbij dus, we zijn nu al B+6! Volgensmij heeft Lucky door hoe het moet!

Aaah ik ben meer zowals jouw.. lees ook geen boeken..(alleen als t voor school moet dan..) tijdschriften vind ik nog wel eens leuk..
horoscopen lees ik ook altijd..klopt bijna nooit wat van maar vind het wel grappig

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:11

Ook een boekenfreak hier. Voornamelijk thrillerachtige boeken, zoals Nicci French, Stephen King, maar ook Donna Tart (De verborgen glimlach) en Dan Brown (o.a. van de Da Vinci Code).
Tot mijn grote schande moet ik bekennen dat ik nog geen een HP heb gelezen, terwijl mijn stiefdochter ze hier allemaal heeft liggen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:23

Wij hebben ook alle HP's in de kast staan. Allemaal van mijn vriendje, die verslindt ze. Ik ben ooit in deel 1 begonnen (van hem geleend, toen waren we nog geen setje) maar ik kwam er niet door. Was de Engelse versie. Heb het daarna geprobeerd in het Nederlands maar dat lukte ook niet. En bij de film viel ik in slaap.

Volgens mij vormen HP en ik gewoon geen combi.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 21:24

Tsjaa... niks aan te doen denk
Zijn gelukkig nog een heleboel andere boeken, hoop dat ik nog weet waar het vorige deel geeindigd was
Iemand een kleine update voor me??

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 21:46

aangezien ik niet over boeken kan banketstaaf, banketstaaf ik maar over paarden!

vanavond springles gehad met de Balzflug! erg leuk!! tot 60cm ofzo, maar hij is eigenlijk nooit op ander terrein geweest en alles was aan het begin heel eng , maar hij sprong toch braaf de hekwerken en de tonnetjes..

geloof dat de eigenaar er wel blij mee was

JusTinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 21:49

vanuit huize maarse ,

(arlette) dit is gewoon TE dramatisch , heb ik een trailer , + een geweldige dodge viper truck , heb ik geen bestuurderr !!!

Ik word knetterrrrrrrrrrrrr !

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 21:49

Fijn dat je paardje zo braaf was
Volgens mij zijn de meeste paarden wel een beetje bang wanneer ze voor het eerst op een vreemd terrein zijn lief dat ie nog over de hekjes en tonnetjes sprong!

JusTinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:27

geluktt !! ik ga naar schoorl

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:42

fjoew .. gelukt !!

ik heb een chauffeur , schoorl here i come !

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:44

Simmie schreef:
..., maar ook Donna Tart (De verborgen glimlach) ....

Ik ben nu bezig in De verborgen geschiedenis..heerlijk! (bedoel je die trouwens niet ook?). Maar ik moet wel de tijd vinden om te lezen, want het schiet nog niet echt op. Nicci French lees ik ook wel. Stephen King eigenlijk niet (weet ook niet waarom niet; ik pak het nooit).

Vandaag in de bloedhitte gereden. Het gaat de laatste tijd niet lekker, met name w.b. aanleuning. Ik ben even de balans tussen spanning en ontspanning kwijt. Ik krijg hem wel laag ontspannen, maar dan weer net niet echt aan het werk. Ik krijg hem ook opgericht, maar dan blijft de spanning te veel in zijn lijf, waardoor hij kort wordt.....hmmm....toch maar weer eens een dressuurlesje er tegenaan gooien. Nu nog een goede instructeur vinden

Scum, hoe is het met HM?
Simmie, hoe is het met de ontstekingen van Djinny?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:53

Scum en Simmie, ik ben ook erg benieuwd hoe het met jullie paarden gaat. En met de rest van de lappenmand paardjes uiteraard.

Ik heb vandaag weer springles gehad met Lucky. Moeilijk springen op haar hoor, ze moet nog heeeel veeeel kilometers maken en sterk worden in haar achterhand. Ze duikt nog heel erg, dat voelt net alsof je vooraf afvalt boven de sprong..
Opzich sprong ze best lekker, maar ja hoelang ben ik nou ook eigenlijk met die achterhand bezig.. een week of 3 denk ik. De andere 4 weken heeft ze stil gestaan omdat ze zichzelf had getrapt. En voor die 7 weken had ze die accupunctuur gehad. Gelukkig heb ik alle tijd en vind ik het juist leuk dit probleem te verhelpen!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 23:36

Soraya92 schreef:
fjoew .. gelukt !!

ik heb een chauffeur , schoorl here i come !

en wie ist geworden?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 00:08

missmuts schreef:
Simmie schreef:
..., maar ook Donna Tart (De verborgen glimlach) ....

Ik ben nu bezig in De verborgen geschiedenis..heerlijk! (bedoel je die trouwens niet ook?). Nu nog een goede instructeur vinden

Simmie, hoe is het met de ontstekingen van Djinny?

Ja, die bedoel ik eigenlijk ook. Hoe kom ik nou weer aan glimlach?!

Als het goed is krijg ik morgen de uitslag van de biopsie van Djinny. De bult is maandag open gegaan, DA geweest, verder opengemaakt en schoongespoeld met betadine oplossing (dat doe ik nu 2 x daags zelf). Het ziet er mooi rustig uit en het is nu een kwestie van genezen. Koorts heeft ze al 9 dagen niet meer en ze voelt zich goed. Ze staat even in quarantaine tot we de uitslag hebben. Hoop dat die goed is, dan mag ze tenminste weer van stal en lekker in de wei haar buikje rond eten met gras (da's wel nodig, want ik heb haast geen paard meer over. Ze was al niet de dikste, maar nu is het echt erg............)

Mijn nieuwe instructrice bevalt heel goed Missmuts. Ze is jurylid (t/m Z) en zelf rijdt ze ZZ-licht. Misschien is het ook wel wat voor jou.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 07:31

Ik krijg Ienie ook met geen mogelijkheid dikker. Ze eet wel heel erg goed de laatste tijd. Zelfs de haver eet ze op. Alleen in de wei staat ze meer te kijken dan dat ze eet.
Het gaat nu weer prima met Ienie. Gisterenavond heeft Bitwise zelfs met haar gesprongen voor het eerst in 4 weken en dat ging prima.

Online laat ik voortaan de hele dag in de wei. Dat hij dan af en toe een sprintje trekt neem ik er nu als risico bij. Hij heeft de hele wei, want in een afgebakend weitje gaat hij toch meteen gaten graven (ja, hij weet precies hoe hij zijn zin moet krijgen). Ik zou hem ook wel dikker willen, maar ik durf hem absoluut niet meer te gaan voeren omdat hij zo snel dikke benen krijgt van meer voer.

Ik rij hem voortaan in de wei. Bodem is vrij hard en egaal, en door het gras veert het toch. Alleen is er niet zoveel aan. Ik moet 3 kwartier rijden, waarvan 20 min. draven en de rest stappen. Ik rij zoveel mogelijk aan de buitenkant van de wei om een zo groot mogelijk rondje te krijgen. Voltes en wendingen vermijd ik. Ik laat hem wel nageeflijk lopen, maar je snapt dat het zo wel heel saai voor Online is.
Hij loopt helemaal op de voorhand en zonder impuls. Alles wat je normaalgesproken doet om impuls erin te rijden en de achterhand eronder te krijgen mag ik nu niet doen.
Hij struikelt dan ook weleens. Ik laat hem wel naar links en rechts inbuigen, maar overgangen rijden mag nu ook niet. Ik doe steeds 5 min stappen, 5 min draven, 5 min stappen, 5 min. draven, etc.

Heeft iemand nog tips om hem nu van de voorhand af te krijgen?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:20

Tja Scum, lastig als je niks mag doen. Ik ging dan met Rex het bos in, lekkker lange paden draven en in het bos hebben ze zowiezo veel meer impuls.

Rex gaat op zich wel goed, krijgt wel behoorlijk veel ontstekingsremmers. Gisteren werd ik gebeld door de kliniek, maar ze hadden nog niet meer info. Volgende week ging zij naar een congres in de VS, speciaal over respiratie problemen, dus dan zou ze Rex'filmpje weer meenemen.

Gisteren springles gehad bij Rob. Met Rex rustig aan gedaan en lekker greppeltjes gesprongen. Hij heeft niet geweigerd, de eerste paar keer vond hij het eng, maar daarna ging hij makkelijk over de breedste (die was nog 20 cm smaller dan in Maarsbergen, maar je moet ergens beginnen!). Beetje een halve crosstraining van gemaakt en Rex vond het fantastiiiiiies . Echt een gaaf paard is het toch

Daarna met Pico in de springwei gereden. Ze moest leren om omhoog te springen, dus heel kort laten galopperen. Afstand van 4 galopsprongen kreeg ik er nu 8 tussen. Daarna ging het parcours ook lekker. Als ik haar maar op druk houdt, dan laat ze de balken wel liggen!

Rob wilde zeker wel proberen om nog voor Leidschendam te gaan crosstrainen met de hele groep.

Mijn vriendje was ook bekaf na de training, die heeft de hele avond op de trampoline gestaan en mooie salto's zowel voor- als achterwaarts laten zien.
toen hij aan Rob vroeg of hij mocht "springen", keek die heel verschrikt en zei: "nee, Pico is te gevaarlijk voor jou" haha

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:22

@ Scum, ik weet zo ook niet echt een tip.. Zal er over na gaan denken

Ik moet zo naar school, m'n rapport op gaan halen, en dan met een paar vriendinnen een picknick en een ontmoeting met de gevaarlijke Sambal van mij
Ben erg benieuwd wat ik voor m'n herkansingen heb gehaald!!

Laatst had mijn moeder op haar werk aan een collegaatje verteld dat Sam een poosje geleden helemaal in paniek was geraakt van een 4-span, na dit verhaal had de collega zoiets gezegd van, maar nu hebben jullie hem toch wel verkocht toch??
Whahaha als je ook al die verhalen hoort van ons rare beest, is het nog niet zo raar bedacht

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:55

'De Verborgen Geschiedenis' heb ik twee keer (met tien jaar ertussen) volledig uitgelezen in een paar dagen tijd. Maar het vervolg (ik vergeet steeds de naam, kaft met zo'n poppenkop erop) kon mij niet boeien.

Mijn knol is inmiddels aardig aan het veranderen in een balletje op vier benen. Hij krijgt al bijna geen krachtvoer meer, hooi zijn we ook aan het minderen en het gras is wel erg kort, maar toch. Een beetje beweging kan geen kwaad, maar dat zit er nog ff niet in.

Aangezien hier vrij veel 'ervaringsdeskundigen' zitten op het gebied van peesblessures stel ik hier de vraag maar. Wat doen jullie, ijzers eronder laten zitten of eraf? Voor de doorbloeding is het beter om ze eraf te halen, hoor ik regelmatig. En daar kan ik me iets bij voorstellen. Onze DA is daar echter niet voor i.v.m. standverandering (maar ja, die is ook niet voor weiderust) en onze hoefsmid heeft ons regelmatig afgeraden om zonder ijzers verder te gaan i.v.m. met het slijtpatroon achter (Ret heeft een draversloopje waarbij zijn ijzers buitenachter extreem slijten ten opzichte van de rest). En zelf houd ik er rekening mee dat Ret te gevoelig gaat lopen zonder ijzers (verkrampt) en dat dat ook niet goed is voor die blessure. Nu lijkt me dat niet zo'n probleem met het stappen aan de hand, maar ik weet niet of het ook kwaad kan straks als we weer onder het zadel mogen stappen (en later ook draven). Als alles goed gaat, zit dat er begin augustus weer in.

Anyway, de reden waarom ik het vraag, is dat de ijzers er nu 6 weken onder zitten en de hoeven een beetje beginnen in te scheuren. Ik probeer de voor- en nadelen van erafhalen tegen elkaar af te wegen. Het lijkt me iig niet goed om ze er nu af te halen en hem direct weer opnieuw te beslaan, ik kan me niet voorstellen dat het bevorderlijk is voor die blessure als er te veel aan dat been wordt geprutst (stevig vasthouden, gewicht erop terwijl het andere voorbeen wordt beslagen etc.).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 09:07

Simmie, jij bent in de war met The secret smile van Nicci French Ik heb "Catch me when I fall" klaar liggen voor de vakantie maar hun beste vind ik nog altijd Killing me softly, over de bergbeklimmer. Die kocht ik op Schiphol en bij aankomst in Egypte was die uit

The secret history is geweldig, de opvolger ("The little Friend" oid) kon mij ook niet boeien. Verder lees ik alles wat los en vast zit, ik heb net een oude Patricia Cornwell uit (The body farm) want de nieuwste vind ik helemaal niets en ben weer eens bezig in The fountainhead van Ayn Rand. Voor de vakantie liggen wat thrillers klaar, het verslag van de reis van Darwin naar de galapagos (heb ik vorig jaar niet uitgekregen en daarna vergeten) en nog een hele stapel, die ik zo niet weet.

Scum, ik heb helaas geen tips voor je, behalve dan idd naar buiten.

Marieke, ben benieuwd of ze in Amerika meer weten voor je. Rob zijn terrein begint al aardig op te schieten, je kunt nu idd spring- en crosstraining combineren

Vief, ze hebben mij ook vaak gevraagd of ik Pablo nog had, die kon ook zo raar doen (en vind 4spannen ook levensgevaarlijk ) Lekker doorgaan

Chantal, klinkt goed met Lucky!

Sim, fijn nieuws van Djin!

Karin, ik heb Raimaer niet van ijzers afgehaald, maar daar was het ook eigenlijk te kort voor en klopte de timing ook niet. Moeilijk, ik zou het eigenlijk even niet weten.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 09:22

Karin...als ik het zo hoor zijn er best veel nega dingen als je de ijzers eraf haalt, bij die vos zou ik het wel doen. die heeft hele sterke benen en hoeven, maar aangezien die nu net nieuwe ijzers heeft laat ik ze eronder totdat het echt niet meer gaat. dan gaan ze er gewoon af!

ik moet zeggen dat ik die vos nog nooit zo dik heb gezien! hij was werkelijk niet dik te krijgen! nu staat hij dag en nacht op het land, hij staat niet op heel veel gras,naja niet vers gras in ieder geval, verder geef ik hem elke dag toch nog wel wat biks bij, omdat hij ook medicijnen kreeg, maar dat ga ik nu ook maar minderen, hooi eet hij niet buiten.

stalrust zou eigenlijk het beste voor hem zijn, maar hij heeft 2 jaar lang in een stal gestaan en vorig jaar kwam hij bij mij en mocht hij zowat 24 uur op de wei(als het weer het toelaat) ik krijg het niet over me hart om hem nu weer op stal te zetten! onze paarden staan nooit overdag op stal. hij verveelt zich in de wei al onwijs en elke dag ga ik ff kijken en knuffelen, want hij wil gewoon aandacht hebben. volgens mij wil hij het liefst gewoon weer aan het werk!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 11:12

viefdepief schreef:
@ Scum, ik weet zo ook niet echt een tip.. Zal er over na gaan denken

Ik moet zo naar school, m'n rapport op gaan halen, en dan met een paar vriendinnen een picknick en een ontmoeting met de gevaarlijke Sambal van mij
Ben erg benieuwd wat ik voor m'n herkansingen heb gehaald!!

Laatst had mijn moeder op haar werk aan een collegaatje verteld dat Sam een poosje geleden helemaal in paniek was geraakt van een 4-span, na dit verhaal had de collega zoiets gezegd van, maar nu hebben jullie hem toch wel verkocht toch??
Whahaha als je ook al die verhalen hoort van ons rare beest, is het nog niet zo raar bedacht

pfoeh dan heb je die merrie bij ons op stal nog niet gezien! ik deed met haar mee in buurse..springen en dressuur..Dressuur was ze niet te rijden, doordat ze in haar ooghoeken aan de andere kant van het terrein al karretjes had gezien..ik deed een L proef en tzag er echt niet uit..toch nog 161 punten..geen idee waar ik die vandaan heb gehaald..
Springen was aan de kant van de karretjes..ze ging alleen maar achteruit en kwam omhoog..gaf je been schoot ze heel hard vooruit maar bedacht zich dan en rende zowat achteruit..het parcours zelf had ik rond de 30 strafpunten ofzo..steeds weigeringen en dan hard gaan rennen en der beentjes niet optillen..geen succes dus..

kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 12:04

aangezien in een nieuwe cap moet hebben was ik even op internet aan het rond kijken (o.a op divoza.nl) zie ik dit staan:

Afbeelding

met deze prijs eronder : € 1299.00

pff dat is toch niet normaal..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 12:09

dat is die nieuwe GPA, niet misselijk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 12:23

Lielle schreef:
dat is die nieuwe GPA, niet misselijk.

En nog lelijk ook..................

"vang me als ik val" heb ik al gelezen. Boeiend verhaal, maar minder goed dan de anderen vind ik.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 13:26

En dan gelijk de eerste dag met die cap op je kop stuiteren, zodat je hem moet vervangen....