[SGW] Voorbespreking SGW Maarsbergen 2014.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Voorbespreking SGW Maarsbergen 2014.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:45

Ik heb na alle commotie besloten een e-mail te versturen aan de organisatie van Maarsbergen, en binnenkort een email te versturen aan de KNHS gelet op het structurele probleem.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:48

Misschien moeten we dat allemaal doen om zo duidelijk te maken dat het een probleem van veel ruiters is? Misschien nemen ze het dan meer serieus.

Juudt86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:17

Ik heb gisteren contact gehad met de KNHS en op hun advies een mail naar zowel organisatie als KNHS gestuurd. Ook ik sta op de wachtlijst en zou hier minder moeite mee hebben als de inschrijving eerlijk was gegaan.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:53

Ik ga idd ook een mail sturen.
Al zal het mij geen plekje geven, wil ik het wel gezegd hebben.
Ik had een prachtige ervaring in het B in april.. Dit is een beetje een domper..

Sowieso succes aan iedereen die mag starten!

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:11

Onze mail is er ook gisteren al uit gegaan; naar de KNHS en naar de organisatie. Zal voor dit jaar niks veranderen maar hoop dat die inschrijfdrama's afgelopen zijn

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:18

Fb:
Beste ruiters,
Wij hebben een overweldigend aantal inschrijvingen voor onze
eventingwedstrijd op 31 mei ontvangen. Wij zouden graag iedereen een
startbewijs geven maar dit is absoluut onmogelijk. Onmogelijk omdat de
organisatie geheel op vrijwilligers draait maar ook omdat de druk op het
Landgoed Maarsbergen te hoog wordt. Het is in ieders belang om het landgoed
zo min mogelijk schade toe te brengen. Er zit een maximum aan het aantal
starts en wedstrijden die wij kunnen organiseren. De manier van inschrijven
gaan wij volgend jaar reorganiseren zodat jullie niet meer 's nachts op
hoeven te blijven en het wellicht ook transparanter verloopt. Hoe wij dit
precies gaan doen weten we nog niet maar daar gaan we over nadenken te
komende maanden. Onze excuses aan iedereen die niet kan starten.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:50

iig fijn dát ze reageren.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:10

Gezien de groeiende populariteit van de sport en het feit dat alles op vrijwilligers draait, denk ik dat je de organisatie ook niet geheel verantwoordelijk kunt stellen voor deze gekte.

Iig fijn dat ze meedenken en voor volgend jaar het anders willen gaan doen.

Ik was zondag heel blij dat ik op de lijst stond, maar dat duurde niet lang na een val zondagavond. :') Maar hopelijk zijn de twee die nu kunnen starten er blij mee! :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:16

Nee hun zijn idd niet verantwoordelijk voor deze gekte. Maar wel voor het feit dat ze het om 23:00 openstellen ipv de "afgesproken" 00:00
Want ik en vele andere zijn daardoor lekker te laat :n

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:46

Ik snap ook wel dat ze niet meer kwijt kunnen dan ze nu doen, maar idd wat CalvinenGino zegt, ze zijn wel zelf verantwoordelijk voor het eerder openstellen en veranderen van inschrijfdatum/tijd. Waardoor er dus veel mensen niet eens de kans hebben gekregen om zich te plaatsen. Want gezien de tijdstippen dat het vol was is er voor 00:00 uur al massaal ingeschreven, wat ik ook gedaan zou hebben als ik het had geweten.

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:40

Ik heb het destijds inderdaad ook op Facebook gelezen, alleen start ik sowieso geen wedstrijden bij gebrek aan een paard haha..
Wel vervelend hoe alles nu verlopen is, ook voor de organisatie natuurlijk. Ik kom in ieder geval foto's maken van degene die wel starten ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:56

Ik meld me ook maar eens hier!

Sta gelukkig wel op de M lijst :)

Snap alle commotie over het opgeven van de wedstrijd het gaat wel echt te ver mischien idd een peritie tekenen?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:02

Zolang er geen vrijwilligers opstaan om meer wedstrijden te organiseren kun je petities tekenen boze mails/brieven schrijven ophef maken en klagen en weet ik wat er nu allemaal aan de hand is. Maar daar kan dan niemand wat aan doen.

Er is gewoon een schaarste aan wedstrijden. Je kunt elke week op vele verschillende locaties door heel Nederland dressuren of springen. Maar eventingwedstrijden door heel Nederland wil iedereen úit heel Nederland rijden. Dat gaat gewoon niet. De grond heeft veel te verduren en als de bodem niet goed is krijg je weer allemaal klachten. Wil je als organisatie zorgen dat het goed verloopt en dat het terrein behouden blijft voor vele andere wedstrijden dan zul je een max moeten stellen aan het aantal deelnemers. Waardoor er ook vele teleurgesteld zullen worden.

Ik ga wel met jullie mee dat de tijden van inschrijven te belachelijk voor woorden zijn en dat je de inschrijvingen met inschrijfsysteem transparanter houd. Maar ook bij dit systeem was het binnen enkele secondes vol geweest. Vergelijk het maar gewoon met een popfestival o.i.d. dat is ook binnen enkele minuten uitverkocht. Voor het kerstconcours in Roosendaal is het ook ieder jaar "vechten" om een plekje. En als je pech hebt loopt het net vast als jij je plekje kan invullen.

Tijd om hier goed over na te denken en uit te vogelen hoe we meer mensen gelukkig kunnen maken. Maar dat iedereen tevreden is zal nog jaren en jaren gaan duren!

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:54

Mooi gezegd Vera!

Ik zeg we plannen een Bokt SGW wedstrijd, inschrijven via bokt en bokt als hoofdsponsor. Ik wil wel in de organisatie! Haha :')

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:21

Voor de nummer 1 op de L wachtlijst: ik hoor maandag of ik mee kan doen of niet. Moet misschien 'helaas' een weekje naar Belize...

Het is echter te zot voor woorden hoe de inschrijvingen nu verlopen. Niet alleen bij de populaire wedstrijd op MB, maar ook op veel andere wedstrijden hoor. Het eerder of later opengooien van de inschrijvingen kán gewoon niet met zo veel gegadigden...
Het systeem wat nu bv voor de inschrijving gehanteerd is voor Ermelo is ook niet echt ideaal. Ik heb bv geen pc/laptop met silverlight en KAN me dus niet eens via die methode inschrijven.

En dat alles 'eerlijk' verloopt, daar geloof ik eerlijk gezegd niet veel van. Over Maarsbergen kan ik niet oordelen uit eerste hand, maar ik weet van een aantal andere wedstrijden dat er wel degelijk vriendjespolitiek wordt bedreven.

Neemt niet weg dat wij er als ruiters niets aan kunnen veranderen zolang er niet meer wedstrijden bij komen. Maar als wij als ruiters onze onvrede niet kenbaar maken, veranderd er niets!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:58

Ik moet afmelden. Wel echt jammer. Ben bang dat ik dit jaar dan verder ook niet veel meer cross...

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:23

Wat jammer Loetie. Niets ernstigs hoop ik? :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:16

Zeker jammer, balen voor je. Moet je toch naar Berlize?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:11

Nee hoor, niks ernstigs! Gewoon lekker anderhalve week naar Belize voor t werk ;)
Maar wel vreselijk jammer dat ik daardoor mn L debuut misloop!!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:33

Oh maar das ook geen straf! Wel jammer idd. :)

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:47

Sue_ schreef:
Gezien de groeiende populariteit van de sport en het feit dat alles op vrijwilligers draait, denk ik dat je de organisatie ook niet geheel verantwoordelijk kunt stellen voor deze gekte.

Iig fijn dat ze meedenken en voor volgend jaar het anders willen gaan doen.

Ik was zondag heel blij dat ik op de lijst stond, maar dat duurde niet lang na een val zondagavond. :') Maar hopelijk zijn de twee die nu kunnen starten er blij mee! :D

Sluit ik me helemaal bij aan SUE! Tijd voor een beetje positiviteit! *\o/*
alleen dat van die val... dat was niet de afspraak he..... ik duim voor je ! _/-\o_

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:29

Voorlopige startlijsten staan ook op de site zie ik net! Ik heb echt luxe tijden! :D

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:42

Hier ook erg relaxte tijden, rond 1 uur dressuur rijden en dan rond 4 uur springen en de cross. :-)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 07:44

Heb ook mega mooie tijden! kan ik mooi van te voren de cross op me gemak 2 x lopen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:40

Ga ook maar eens checken dan. Mijn man moet ws als 1 van de eersten.

Nou idd vroeg, startnummer 12 en om 8.12 dressuur.