[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:52

Net gelezen...

Begrijpelijke reden op zich, maar als ruiter schieter niet veel meer over op deze manier! Als er zo nog wedstrijden uitvallen, zouden we ook beter op fb een groep oprichten om de licentie goedkoper te maken, aangezien er geen wedstrijden georganiseerd worden!

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:58

Idd :s. Niet leuk voor hen, maar ook niet Voor de ruiters :(. Heb horen waaien dat Tielt wel een oefencross (geen OCC) zou organiseren, maar nog niets officieel of zoiets. Zie wel :).

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:01

Tja, maar oefencross is piratencross dus mag je niet rijden als je licentie hebt, toch?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:03

Dan mocht Heusden toch ook niet?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:23

Jawel want die valt voor de start van het officieel seizoen vanaf 1 april

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:26

Hm maar vorige jaar heeft waregem ook een oefencross georganiseerd terwijl er die dag ook in Tielt cross was, en er hebben er toen zeker ook gestart met vlp licentie in waregem, die uitging van de club zelf.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:40

Wat ik nu niet zeker weet, is of een oefencross zonder klassement ook onder piratencross valt...
Maar ik weet 200% zeker dat als je een VLP licentie hebt, je niet aan de vrije crossen vb Zwijnaarde, Merendree, Deurle... mag meedoen.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:46

Geldt dat ook als je een andere VLP licentie hebt? (een bv J02 of D02, geen 03!)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 14:29

Wat balen van je paard Antonius! Hopelijk kunnen jullie toch weer snel oppakken!!

ik las het ook van de cross die afgelast is. Begrijpelijke reden, maar alweer een cross minder voor vele... Echt wel stom!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:17

Dit geldt voor alle licenties hoger dan L01 (de recreatieve licentie). Ik heb ooit nog eens een dreigbrief gekregen van VLP omdat ik met een J02 of J03 licentie aan een oefencross had deelgenomen ;) Jammer van je paard Antonius. De mijne was ook een paar dagen mank na de oefencross van twee/drie weken geleden. Kwam wrs uit de voet, bodem was zeer droog en vrij hard die dag. Enkele dagen boxrust en daarna nog een kleine twee weken rustig aan gedaan deden gelukkig wonderen *hout vasthouden*. Is echt geen leuke periode om zo aan het begin van het seizoen je paard te moeten missen… Maar goed als we zo verder doen blijven er toch geen crossen meer over ;)

Edit:En wat PrietPraat zegt kan kloppen, er bestaat ergens een uitzonderingsregel, dacht ik, als het evenement door je eigen club georganiseerd wordt of als het echt onder "training" valt.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 01:01

Een dreigbrief, seriously? :=
Komop zeg, dat wil dus zeggen als ik promo's van 60/70 rijd en eventueel dressuur (sub-provinciale) ik geeneens aan een vrije cross mag deelnemen :\
Zou er een verschil zitten als er alleen een vrije cross is of als er een vrije cross + OCC is?
Dat laatste geval kan ik nog wel snappen, dat ze dan straffen als je een VLP licentie hebt...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 07:29

Heb ook nog zo een dreigbrief gekregen, als je het nog doet, krijg je sanctie als in schorsing.
Je moet dan inderdaad Occ rijden en geen vrije cross.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 23:05

Morgen cross overpelt, ben eens benieuwd!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:42

Veel plezier en succes!

Wij zijn bezig met hopelijk een nieuwprojectje... Enkel nog eens geraken over de prijs ;(

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 19:05

Ohhh hopelijk geraken jullie het eens!

Hier was het echt een top dag op de cross! Niet echt iets van resultaat geboekt, maar ze liepen zo fijn!
Dressuur was bij de gevlekte veel beter als de vorige keer. Bij de bruine nog niet, maar wel al beter.
Alle 2 foutloos in de cross ( wel wat te snel, maar wist de tijd niet. Heb niet zitten jagen, gewoon hun eigen tempo laten zoeken)
Springen een weigering op de 1 met de gevlekte, erlangs hingen vlagen en die vond hij maar niets en plots stond die hindernis daar. Daarna gewoon een keurig parcours kunnen springen.
Met de bruine 1 pechbalkje, maar wel mooi kunnen rondrijden.
Ben heel erg blij! Ze hadden me geen beter verjaardagscadeau kunnen geven!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:25

Dagje te laat maar alsnog gelukkige verjaardag!

Super dat je zo leuk hebt kunnen rondrijden! Geen verzet meer van de bruine?

Ik zie straks de verkoper van het paard dat ik wil. Hopelijk raken we het eens!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:35

Proficiat met de resultaten en nog eens gelukkige verjaardag ;).

Spannend! Hopelijk kunnen jullie overeenkomst maken!

Paard dat ik vorig jaar ook op cross heb gereden is paar weken geleden voor de helft verkocht aan Portugese springruiter (in België gevestigd) dus die rijdt ik nu niet meer, maar nu is ze twee weekjes terug thuis want de ruiter is naar Lanaken en mag ik ze twee weekjes rijden terug :D. Ben benieuwd hoeveel veranderd ze gaat zijn in die paar weken dat ze nu weg is.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 30-03-14 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:37

Leuk :) benieuwd of het paard veel veranderd is!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 11:08

met de bruine enkel nog verzet gehad bij de dressuur.

Hebben jullie een overeenkomst kunnen maken?

ben benieuwd of het paardje veranderd is!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:07

Dus toch al beterschap in zicht met de bruine! Op goeie weg!!

Ons 1e bod is afgewezen, verkoper deed ook geen tegenbod. Die gaf aan dat er misschien een leerling het paard wou huren. We hebben er nog eens over nagedacht, hebben dan per mail nog een laatste bod gedaan, dus nu is het spannend afwachten!
Mijn gevoel zegt dat ze niet zullen aanvaarden, maar goed... We zien wel. Hoop alleen maar dat het antwoord niet te lang op zich laat wachten.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 12:33

Spannend!!
Hoop voor jullie dat ze wel het bod aanvaarden! een nieuw projectje is altijd leuk!!

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:03

Ik heb een vraagje.. Ik heb een 4 jarige Copin vd Broy x Lancer II.. Paard heeft veel bloed, maar moet door privé omstandigheden verkocht worden. Echter heeft hij een super koel karakter en zou ik heeeel graag eens crossen net zolang hij niet verkocht is.. Hoe kan ik hier het beste mee beginnen? Zowel ik als mijn paard heeft dus nog nooit een crosshindernis gezien haha..

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:41

Van welke regio ben je?
Als je zelf ook nog nooit gecrosst hebt, zou ik je zeker aanraden om een les hierin te nemen.

Ik zou wel nog even nadenken of het slim is om te beginnen crossen met een paard dat te koop staat. Als hij het makkelijk aanpakt, is er geen probleem, is het zelfs een pluspunt, maar hij kan er ook evengoed van onder de indruk zijn en tijdelijk wat minder vertrouwen hebben, of net iets te heet worden. Dat lost zichzelf meestal wel op na wat tijd, maar het zou zonde zijn dat hij zichzelf niet goed voorstelt als er mogelijke kopers komen...

Staat hij al te koop op een site?

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:43

Ik ben van Limburg. Nee nee, hij gaat echt niet onder de indruk zijn, daar ben ik 100000% zeker van.. Dat paard is zo braaf en koel in zijn hoofd.. Dit was zijn eerste parcoursje: http://www.youtube.com/watch?v=QeiTc9to ... mo3_jN3bvQ
Ja, hij staat nu enkele dagen op Kapaza, maar daar staat zijn afstamming verkeerd.. Ik wou zeker een lesje nemen ja.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:50

Oh, ik heb jouw topic nog gezien! Ja, dat je dan 10000000% zeker kan zeggen dat die niet onder de indruk zal zijn, snap ik wel!
Is het heel leuk paard, zoiets zou ik misschien zelf wel willen later! :)