[SGW] Wedstrijdkalender 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

P01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:14

spottedponie schreef:
Misschien heb ik verkeerd gekeken maar het vraagprogramma wat ik gevonden heb is van 2013. Maar dan nog vind ik dat wij als ruiters ook onze verantwoording moeten nemen en ons aan de 10 weken regel moeten houden...

De wedstrijdorganisaties moeten de vraagprogramma's gewoon niet eerder plaatsen dan binnen of net voor die 10 weken (b.v. 11 weken met de datum van opening inschrijving).

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:20

Mensen gaan zich nu echt nog niet inschrijven neem ik aan?
Voor de 1e SGW's staat het of op startlijsten of op hun site wanneer de inschrijving geopend is, dan weet je toch dat je voor verderop in het jaar sowieso nog niet hoeft in te schrijven. :? Vraagprogramma' s komen zodra ze goedgekeurd zijn op mijnknhs te staan, dat een organisatie ze dan al op hun website plaats is wat anders en ook fijn. Zo kan je ook zien welke klasse op welke dag wordt verreden etc. Maar inschrijving geopend is wat anders dan het vraagprogramma plaatsen.

Sabertje

Re: Wedstrijdkalender 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:28

Ik zie op de site van Castenray ook alleen maar het vraagprogramma van 2013, waar overigens een ander mailadres opstaat dan op het concept vraagprogramma op de site van de KNHS.
Ik vind nu inschrijven ook wel erg vroeg.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:32

De inschrijving voor de eerste cross is zelfs pas eind van deze maand om dan nu al voor Castenray in te schrijven vind ik wel ver gaan.... :o

Ik wacht gewoon geduldig alles af en hou wedstrijdplatform en de knhs site in de gaten voor vraagprogramma's en inschrijfdata.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:38

oh sorry he, wist niet dat jullie boos werden :?
Heb ik helemaal mis gekeken, dat dat het voor 2014 was wat er stond...

Och ik krijg mijn inschrijving dan toch terug, geen punt..
Laatst bijgewerkt door CalvinenGino op 07-01-14 11:42, in het totaal 2 keer bewerkt

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:39

Altos schreef:
Ik denk dat het in dit geval misschien toch meer onduidelijkheid is op de website van de organisatie (er staat nl een vraagprogramma en er is niet aangegeven vanaf wanneer je in mag schrijven en er staat dat je om in te schrijven het formulier in kan sturen) dan ruiters die zich er aan weigeren te houden ;).

Wanneer er geen duidelijkheid is over het openen van de inschrijven kan ik me voorstellen dat ruiters voor de zekerheid toch vast een formulier insturen.

dat dacht ik ook namelijk..

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:42

Je hebt gelijk SP; Ik had niet goed gekeken ;). Wel vind ik dat er wel duidelijk gepubliceerd mag worden wanneer de inschrijving geopend wordt (evt op het vraagprogramma) zodat niet de deelnemers die braaf wachten tot de 10 weken naast het potje pissen omdat ze de (te) vroege inschrijvingen wel accepteren.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:57

ik ga al snel braaf wachten :o

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:58

Daar ben ik het mee eens altos! Zoals kruidenpotje aangaf een extra kolom op de kalender met data vanaf wanneer je in kunt schrijven lijkt me een prima idee...

Calvinebgino, ik bedoel het niet boos hoor, je bent waarschijnlijk echt niet de enige die al inschrijft, maar vorig seizoen is er een hele discussie geweest over het inschrijven en uiteindelijk kwam daar het idee van de 10 weken uit de vergadering, dat er nu nog voor het nieuwe seizoen van start gaat alweer ingeschreven word voor een wedstrijd die pas over 4 maanden is en waarvan er nog geen goedgekeurd vraagprogramma online staat, vind ik absurd.
We moeten als ruiters zelf ook onze verantwoording nemen mbt inschrijven, maar dat is mijn mening.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:09

nee je hebt gelijk, ik had het verkeerd gezien.
Ik dacht dat het vraagprogramma van 2014 was, en er stond bij inschrijfforumlier mailen.

Ik ben nieuw hierin, wist niet dat de wedstrijden altijd meteen bommetje vol zitten..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:40

Het is ook niet boos hoor, snap het gewoon niet. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:11

Maar niet elke organisatie houd zich ook aan de 10 weken regel. Dat wekt gewoon ook verwarring.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:53

@Sim: dat is ook vervelend. Bij de Sgw texel hanteren we we 10 wekenregel wel maar je wil niet weten wat voor reacties ik gekregen heb toen ik vroege inschrijvers meldde dat hun inschrijving nog niet kon accepteren. Opmerkingen als: "nou dan kom ik toch niet!" En "ik kan echt wel beoordelen of ik in kan schrijven of niet". Niet echt leuk. Persoonlijk vind ik 10 weken onhandig. Liever had ik 2 of 3 maanden gehad, dat werkt makkelijker.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:35

ik zit in dubio ik wil dit jaar heel graag naar het ek. geen idee of het gaat lukken (ik denk van niet) maar ik wil een doel stellen.

maar nu rijd ik maar 1 observatie wedstrijd. het nk. hier moet ik 4e worden om een rechtstreeks ticet te krijgen. maar dat gaat mij niet lukken denk ik. daarom wil ik graag een van de 2 exta ticets te krijgen. maar daarvoor moet ik dus veel obsevatie wedstijden rijden. maar ik rijd er maar 1. moet ik nu een wedstrijd op mijn verjaardag plannen. of moet ik gokken op een 4e laats. of vinden jullie mij een beetje te ambitjeus??

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:37

Ik heb nooit problemen met wedstrijden op mijn verjaardag rijden. Maar ik heb ook weinig met mijn verjaardag :=

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:40

Joki schreef:
Ik heb nooit problemen met wedstrijden op mijn verjaardag rijden. Maar ik heb ook weinig met mijn verjaardag :=

Idem hier. Heerlijk juist! Geen visite, geen hapjes maken, geen koffie inschenken de hele dag. Weliswaar ook geen cadeautjes, maar daar kun je zelf ook iets aan doen natuurlijk door goed te rijden en een prijs binnen te halen!

Wat is voor jou de reden dat je niet naar meer observatiewedstrijden gaat?

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:48

in de ene rijd ik en klasse lager plus heel ver weg
de ander mijn verjaardag
de ;aatste tevens nk rijd ik wel

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:21

Mij lijkt het dat als je naar het ek wil dat je dan gewoon die wedstrijd op je verjaardag rijdt. In mijn ogen is het vieren van je verjaardag verplaatsbaar en die wedstrijd niet. Anders zou ik het niet als doel hebben en als je dan toevallig vierde wordt op het nk dan is het ek een leuk cadeau

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 07:05

Als je echt ambitieus bent dan start je gewoon op je verjaardag! Daar zou ik zelf geen seconde over twijfelen in jouw geval ;)

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 07:23

Ik zou ook niet twijfelen en mijn verjaardag eerder/later vieren. Als je een doel hebt moet je dat proberen te bereiken, vind ik, ook als daar andere dingen voor moeten schuiven.

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 07:26

jumerenik schreef:
ik zit in dubio ik wil dit jaar heel graag naar het ek. geen idee of het gaat lukken (ik denk van niet) maar ik wil een doel stellen.

maar nu rijd ik maar 1 observatie wedstrijd. het nk. hier moet ik 4e worden om een rechtstreeks ticet te krijgen. maar dat gaat mij niet lukken denk ik. daarom wil ik graag een van de 2 exta ticets te krijgen. maar daarvoor moet ik dus veel obsevatie wedstijden rijden. maar ik rijd er maar 1. moet ik nu een wedstrijd op mijn verjaardag plannen. of moet ik gokken op een 4e laats. of vinden jullie mij een beetje te ambitjeus??

Als je een doel hebt zou ik er ook voor gaan maar wat ik me afvraag moet je vierde worden om een ticket voor het ek te "krijgen" er komt volgens mij meer bij kijken ( na zelf 2 ek's te hebben gereden) ook trainingen en de conditie van je pony..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 07:34

jumerenik schreef:

Gewoon je verjaardag op wedstrijd 'vieren'. Een slagroomtaart ofzo mee, wat drinken en er dan een gezellige dag van maken.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:05

Als je echt het doel hebt om naar het EK te gaan, dan zou (bijna) alles daarvoor moeten wijken denk ik. Een sterfgeval is natuurlijk iets anders, maar een verjaardag? als het goed is ben je volgend jaar weer jarig.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:11

NK/EK of verjaardag. Doe mij dat eerste dan maar hoor :)) De dag/week erna kan ik ook mijn verjaardag nog vieren.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:16

het is ook nog ver weg en het is dam mijn z debut. ik weet niet of ik er dan al klaar voor ben...

ik ga nog veel tweifelen en nadenken. het is heel ver weg. eerst maar eens zorgen dat ik lekker ga trainen zondag.

wie gaat er nog meer bij shon maarse trainen zondag of zaterdag??