[SGW] Voorbereidingen SGW Alphen-Chaam in volle gang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:35

Oef, dat word vroeg weg...... := 10.00 uur al dressuren en dan meteen omkleden voor cross. Dus voor dressuur alles verkend hebben en met de reisttijd erbij...... :Z
Wel apart dat de cross tijden er niet op staan ??

** waarom kunnen andere dressuur ringen overigens niet gewoon later starten ?? of werkt dat niet bij een sgw?? dan heb je al die uren ertussen toch niet......zal ik wel te simpel in denken ?? dat een ring gewoon om 14 uur begint ?? en dan 17 uur springen etc.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:40

bianca1980 schreef:
** waarom kunnen andere dressuur ringen overigens niet gewoon later starten ?? of werkt dat niet bij een sgw?? dan heb je al die uren ertussen toch niet......zal ik wel te simpel in denken ?? dat een ring gewoon om 14 uur begint ?? en dan 17 uur springen etc.

Nee dat ligt niet aan jou, want dat vraag ik me ook al een jaar af :+

maximiliano

Re: Voorbereidingen SGW Alphen-Chaam in volle gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 04:06

Nee indd Bianca! Dat vraag ik me ook af....

Heb gemaild! Hoop dat ze aub wat voor mij kunnen doen! Paddock gaat niet Splash! Gaat hij dwars doorheen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 08:18

Dat is toch niet leuk tov je mede-SGP'ers, max. Als christel je al op een andere plek zet dan dwing je dus eigenlijk iemand anders met fijnere tijden jouw rottijden te nemen. Misschien vindt het paard van diegene het ook moeilijk lang op de trailer te staan en breekt de boel af. Als je crosst weet je dat je lange dagen kunt hebben. Ook het tijdstip waarop de uitslag wordt opgehangen laat wel eens lang op zich wachten. Dat is nu eenmaal zo.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 08:30

ik mag niet klagen. Moet wel op tijd beginnen maar kan eerst Ojee helemaal doen (en zelfs tussendoor verkennen) en daarna Ukkie (en opnieuw tussendoor het L verkennen).

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:45

Ik heb wel geluk met mijn tijden, niet al te vroeg weg. Hoewel 1 1/2 uur rijden. Ach, ik mag niet klagen 4 uur er tussen, is ook nog goed te doen. Wel laat thuis, maar goed, dat is het risico van SGW rijden. Ik heb er nu al zin in!
Vervelend voor de mensen die minder fijne tijden hebben, helaas hoort dat er een klein beetje bij, hoewel ik ook van mening ben dat dressuurringen later zouden kunnen beginnen hoor.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:07

_Sim_ schreef:
Dat is toch niet leuk tov je mede-SGP'ers, max. Als christel je al op een andere plek zet dan dwing je dus eigenlijk iemand anders met fijnere tijden jouw rottijden te nemen. Misschien vindt het paard van diegene het ook moeilijk lang op de trailer te staan en breekt de boel af. Als je crosst weet je dat je lange dagen kunt hebben. Ook het tijdstip waarop de uitslag wordt opgehangen laat wel eens lang op zich wachten. Dat is nu eenmaal zo.

Mee eens. :j

Daarnaast vind ik het nog steeds onbegrijpelijk dat mensen hun paard de hele dag op de trailer laten staan (niemand in het bijzonder, maar ik zie het nog steeds heel veel op wedstrijden). Toen wij nog geen paddock hadden waren wij de hele dag aan het wandelen, terwijl die van mij echt heel braaf is op de trailer en gewoon rustig staat te eten.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:30

Ik hoop voor jullie dat het doorgaat.... Ga er beetje aan twijfelen als ik de nachttempraturen zo zie. Vorig jaar het Rhino gebeuren en nu misschien de vorst...

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 11:53

Goedenmorgen allemaal. Hier een snelle reactie dan ga ik gauw weer verder aan de startlijsten :+
1. Wegens logistieke redenen starten de L deelnemers vroeg in de dressuur. Wij hadden ze zeker later gezet, maar moesten dit vervroegen.
2. We proberen zoveel mogelijk rekening te houden met wensen, het kan gebeuren dat een deelnemer met twee paarden over het hoofd wordt gezien tussen de ca 500 starters, onze excuses hiervoor. Mail aub (graag op normale toon, je wilt niet weten wat we gemaild krijgen!) naar inschrijving@sgwalphenchaam.nl dan proberen we het aan te passen in de lijst.
3. We proberen min 45 min te houden tussen dressuur en springen, maar dat is soms zeer moeilijk!
4. Dit is de VOORLOPIGE startlijst van 17-03, de lijsten van 23-03 en 24-03 komen nog, ws in de loop van volgende week.
5. Definitieve startlijst 17-03 komt vrijdagavond online, kijk aub eerst nog even deze lijst door.

Zo hopend weer wat vragen te hebben beantwoord ga ik nu weer verder

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:42

@ Sim ik doe het niet omdat ik het niet wil! Ik doe het omdat het niet gaat! Afgelopen jaar 6 1/2 uur tussen mijn dressuur en springen gehad in WW! Ik heb daarom 4 uur in de zeikregen gelopen omdat Max de trailer afbrak! Dus ik vind het wel netjes!!! Ik doe het niet om iemand te pesten of uit onwil! En dat ik dat kan verwachten op een SGW weet ik ook! Daarom ben ik hard aan het oefenen om Max in een paddockje te houden! Dus sorry meteen zo'n reactie vind ik een beetje kortzichtig...

@ Splash train hard op het weitje en gaat steeds betér!

@ Sann ik heb er ook een hard hoofd in! Nu regent alles zeiknat. Dan week vorst, denk dat we dan een betonnen bodem hebben! Al hoop ik van niet!!!!

@ Christel wederom bedankt voor je update!! Triest dat er mensen zijn die op een nare toon naar jullie mailen.... Snap dat echt niet!!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:49

Max: Ik weet precies wat je bedoeld, ik heb ook een keer 7 uur ertussen gehad in WW, plus nog de reis 2 uur heen en 2 terug, met een weersvoorspelling van 30 graden vond ik gewoon ronduit te veel. Ik heb gemaild of er als er een uitvaller was ze me naar een latere dressuurtijd wilden verplaatsen, zo wordt er niemand benadeelt dat hij ineens van een fijne tijd naar jouw tijd moet. Iemand van de wachtlijst krijgt dan misschien jouw plek wel, maar die is dan vaak allang blij dat hij/zij kan starten.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 09-03-13 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:50

Okay vraag ik dat! Thanx Evie!!! Daar kan ik wat mee :)

Edit; gemaild met de vraag of ik op een plek van een uitvaller kan. Thanx Evie, goeie tip!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:22

nou hier staan de paarden ook gewoon op de trailer die tijd want een paddock durf ik echt niet. en hele dag mee lopen is ook geen optie want daar worden zo ook vervelend van.
Snap dat je die tijden weet voor een sgw maar een 6u ertussen is niet echt fijn. (denk dat niemand dat leuk en fijn vind)
en snap als organisatie dat je er alles aan probeert te doen om iedereen fijne tijden te geven (ook denkend aan reistijd) maar je wilt ook zoveel mogelijk mensen laten starten.

max inderdaad mailen evt bij een uitvaller dat je verschoven kunt worden als die tijden fijner zijn

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:12

maximiliano schreef:
@ Sim ik doe het niet omdat ik het niet wil! Ik doe het omdat het niet gaat! Afgelopen jaar 6 1/2 uur tussen mijn dressuur en springen gehad in WW! Ik heb daarom 4 uur in de zeikregen gelopen omdat Max de trailer afbrak! Dus ik vind het wel netjes!!! Ik doe het niet om iemand te pesten of uit onwil! En dat ik dat kan verwachten op een SGW weet ik ook! Daarom ben ik hard aan het oefenen om Max in een paddockje te houden! Dus sorry meteen zo'n reactie vind ik een beetje kortzichtig...

Max, ik begrijp wel dat je het niet zomaar vraagt. Maar als je weet dat je paard zo moeilijk is op de trailer EN dat er wel eens lange tijd tussen de onderdelen kan zitten, is het toch handiger om dit gelijk bij je inschrijving aan te geven en vragen of er misschien rekening mee gehouden kan worden? Nu de startlijsten klaar zijn is het voor een secretariaat een stuk lastiger dingen aan te passen en jou zomaar omruilen met iemand anders is natuurlijk niet zo moeilijk, maár wel l.ullig voor degene die dan jouw tijden krijgt. Op dat laatste gegeven is mijn eerdere reactie gebaseerd. Ben het dus niet met je eens dat mijn reactie kortzichtig is. :D
De lijsten zijn zo bomvol en er zullen echt nog wel veel mensen zijn die nav hun tijden graag iets aangepast zien.

De tip van Evie is idd een goeie. Zou fijn zijn als het op die manier opgelost kan worden.

*edit* effe nieuwsgierig, hoe doe je het dan met je paard als jij de cross moet verkennen enzo?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:27

Ik had al mail terug. Ze gaan kijken of er iemand uitvalt en ik dan opgeschoven kan worden.

Hij kan gerust wel op de trailer staan. Dat doet hij op springCC ook. Het is ook niet zo'n probleem dat hij erin staat, tenzij het uren duurt. Er zit op mijn trailer ook altijd meerdere bordjes met daarop "bij onraad bel...." zodra ik wel even weg ben en hij alleen staat.

Zodra het goed weer is zit mijn vader of moeder met een stoeltje Max aan de lijn te grazen. Of ik zelf uiteraard wanneer ik de cross niet aan het lopen ben. En nu dus volop aan het oefenen met een prikwei wat Splash zei. We doen er dus alles aan om het secretariaat niet tot last te zijn.

En indd het is wellicht handiger om het voortaan vooraf aan het gaan geven.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:22

Mijn zusje heeft/had ook mega ongunstige tijden.
20 minuten tussen M paard en L paard dressuur, om vervolgens weer 20 minuten later met M paard de springring in te moeten... Maargoed, mama heeft gemaild, dat ze niet wilde zeuren, maar of ze er misschien toch na wilden kijken. En dit gaan ze inderdaad doen :)

Christel, tuurlijk begrijp ook ik dat er op een normale manier gemaild kan/moet worden :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:17

Probleem bij W'werf is natuurlijk dat de cross vlak langs de dressuur gaat en daarom de mensen al gedressuurd moeten hebben voor er met de cross gestart wordt. Misschien zit Chaam dit jaar met eenzelfde euvel.

Max, blijft hij ook niet achter hoge palen met veel stroom? Niets ten nadele van jou stalling, maar zijn huisvesting draagt er denk ik ook wel toe bij dat hij wat minder makkelijk in een paddock te houden is.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:27

De vrieskou mag wel weer weg :wave:

Vandaag nog lekker even op het strand gereden, conditioneel viel het me totaal niet tegen, dus komt goed volgende week.
maximiliano schreef:
@ Splash train hard op het weitje en gaat steeds betér!

Super! Komt vast goed!
Een bak hooi doet ook wonderen :D En wij blijven er ook altijd bij hoor, voor het geval er toch iets gebeurd.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:38

Vooruitzichten zijn redelijk volgende week, drupje regen en 11 graden, en de dagen daarvoor geen grote bakken neerslag :list: (bron: weeronline). Hopelijk blijft het zo. Allemaal weinig strafpunten rijden, dan heb ik met m'n collega's op het secretariaat alles snel geteld :D .

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:48

11 graden? Waar kijk jij? Ik hoop dat je gelijk hebt :j
Bij mij staat er nog steeds nachten van -4 en vrijdag maar 3 graden, neem niet aan dat het dan zaterdag opeens 11 wordt.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:03

link
Deze op weeronline, uitgebreide weersvoorspelling voor Chaam, dan de 14-daagse voorspelling.
Voor zaterdag nog -3 tot +8, voor zondag +1 tot +11 gr.C.

Tja, T-shirtjesweer zal het niet worden, maar voor de paarden wel een prettige temperatuur.
En die 2 mm regen daar zigzaggen jullie gewoon tussen door. :+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:06

Dat ziet er in elk geval beter uit :D

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:54

Het eerste weekend ben ik er om te kijken en te helpen.
Misschien kan ik nog wat foto's maken!
De zondag er op mag ik eindelijk zelf aan de bak.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 19:29

Omdat er toch wel wat foutjes in de starttijden zijn geslopen ( %) soms zie je wat dingen over het hoofd na 7 uur puzzelen) zetten we vanavond al een nieuwe startlijst voor de 17e online.

LET OP: wederom een voorlopige startlijst. Vrijdagavond komt de definitieve lijst.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:37

Woww helemaal top Christel :D
Dat is wel super fijn!
Ik snap dat het moeilijk is met zo veel deelnemers...