Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
asbadedas schreef:Ik ben het met smurffie eens; als je weet dat je zadel glad is, trek je niet ook nog een gladde broek aan als je weet dat je kans om te vallen daardoor significant vergroot wordt. Ik neem althans niet aan dat je zondag voor het eerst met een dergelijke rijbroek op het betreffende zadel zat..... Daarnaast inderdaad: als je nog nooit een oefencrossje hebt gereden, is Vlietland best wel 'heftig' om mee te beginnen. Doe dan eerst een training in Voorhout of doe mee aan de oefencross bij de Ripse Ruiters of in Stompwijk, dat zijn laagdrempelige crossjes om mee te beginnen en zo wordt je paard ook wat minder overdonderd.
Het kan altijd gebeuren dat je van je paard valt tijdens de cross en dat je paard los raakt, en dat is behoorlijk *** voor degenen die na jou komen, maar in jouw geval denk ik dat het niet helemaal verantwoord was om alsnog door te gaan. Tot zover!
smurffie: gefeliciteerd met je verjaardag
fatal_flower schreef:Dat vind ik een goede voorbereiding hoor, mamamier.
Mirie schreef:Ik heb nog een fotograaf gespot!! maar geen flauw idee wie het is,, zag het net toen ik de foto's zat te bekijken..
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
Freggle_Edge schreef:De dochter van mamamier is dus mijn lease-dochter, oftewel nichtje.Zei had tot een jaar geleden ook totaal geen stevige zit. Als de pony waty groot sprong kwam ze los en als die dan een bochtje maakte, vloog zij rechtdoor.
Daar hebben we keihard aan gewerkt. Blijven zitten en wachten, voor je kijken, lijn bepalen, enz enz. Springen op kleine voltes, lastige wendigen neerzetten, kijkerige sprongetjes maken, verlichte zit trainen, wennen aan korte beugels, je kunt thuis al zooooveel oefenen om te leren steviger te zitten. En daarna ga je idd pas trainingen en mini-oefencrossjes meepakken, het liefst op struikelhoogte. Puur om het gevoel te ervaren. Nu zit ze als een huis en haalt supermooie stijlpunten, zowel in het springen als in de cross. Nu zijn ze dan ook samen klaar voor het echt werk, maar als ik daar ook maar één moment aan had getwijfeld, dan had ik haar niet laten starten.
Vlietlanden is een supermooie en eerlijk gebouwdse cross, maar er staan wel serieuze sprongen. slecht voorbereid heb je daar in mijn ogen niets te zoeken. Je bent dan een gevaar voor jezelf, je paard en voor anderen.