[SGW] SGW Snorrewind 20 mei - voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Re: SGW Snorrewind 20 mei - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:49

Ik ken iemand die niet blij gaat zijn met dat stammetje op de afsprong!!
Moet zeggen dat ik zelf ook geen fan ben van een dergelijk stammetje, maar hij ziet er niet zo hoog uit, dus dat gaat ons wel lukken. Gister heerlijk geoefend op de afsprong... Lijkt me dezelfde hoogte.
Gister ook een puntje gesprongen, dus die gaan we zondag denk ik ook gewoon pakken ipv het alternatief. De ene boom 'B', hoort volgens mij bij die boom het bos uit. Das 10A. Dan zal je er wel om heen moeten naar B. De trakhener lijkt mij 10AB. Ik zie t zondag vanzelf wel!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:59

sim ik denk ook dat ze in dit geval met de blauwe bordjes de route voor de kleine pony's aanduiden

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:31

Van die boom bij de afsprong ben ik dan weer niet zo bang. Ferrose heeft genoeg skyjumps gelopen om hier gok ik niet moeilijk over te doen. Maar goed dat ligt er bij Ferrose gewoon aan of ze weer gaat lopen panieken of dat ze gaat aanpakken. Bij paniek is het redden wat er te redden valt en bij aanpakken kan je haar overal voorzetten

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 07:12

Ik ben er gisteravond geweest. De cross ziet er super mooi uit. De piano lijkt op de foto spannender dan dat het in het echt eruit ziet. Terrein ligt er echt keurig bij.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 07:52

Super veel zin in ! :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 07:54

BuenaVista schreef:
Ik ben er gisteravond geweest. De cross ziet er super mooi uit. De piano lijkt op de foto spannender dan dat het in het echt eruit ziet. Terrein ligt er echt keurig bij.

Hindernissen zien er vaak op de foto heel anders uit (hoger/enger) dan in het echt.
Op de foto's zie je inderdaad ook wel dat het er super netjes uit ziet :j
Ben heel benieuwd, heb er super veel zin in!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 08:56

Ik ben ondertussen ook aardig benieuwd aan het worden hoe het parcours er uit zal gaan zien.
Leuk dat we zo al een voorproefje krijgen met de foto's!

Mocht er iemand zijn die zin heeft om te groomen in ruil voor eten en drinken dan ben je bij mij welkom.
Ik moet om iets over negen dressuren en rond half twee springen. Tussendoor dus nog de cross lopen.

Afgelopen dagen weer lekker in Biddinghuizen wezen trainen. Vandaag rustdagje, morgen even weer helemaal loswerken,
en dan zijn ik en mijn bonte er volgens mij klaar voor. Graag tot zondag!

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:09

AntheaV schreef:
BuenaVista schreef:

Hindernissen zien er vaak op de foto heel anders uit (hoger/enger) dan in het echt.
Op de foto's zie je inderdaad ook wel dat het er super netjes uit ziet :j
Ben heel benieuwd, heb er super veel zin in!

Haha ik heb dat ook altijd, zoals nu met dat bankje dan denk ik mm die is behoorlijk aan de maat :P Maar waarschijnlijk als je er naast staat dan denk je oh hij is wel 20cm lager als dat ik verwacht had ;)

@ Noa wat ontzettend leuk dat je ons een voorproefje hebt gegeven!

@ Loetie fijn dat je lekker getraind hebt in Ermelo! :D
Vervelend dat de instructrice jullie zo liet zitten :(:)

Ik ben zelf wel blij dat er op de punt een alternatief zit. Vorig jaar stopte die van mij op het laatste moment.. Moet zeggen dat ze nu in de training ook heel veel verder is als toen maar ik denk toch dat we voor het alternatief gaan ;)
Moet wel zeggen dat ik vorig jaar de punt van de B paarden en de B pony's echt een heel groot verschil vond :P Als dat dus het alternatief wordt dan stelt die niet heel veel voor :P *maar laten we niet te vroeg juichen :')*
Op de coffin nemen wij zeker het alternatief, greppels gaan nog niet safe..

Heb zelf vorig weekend heerlijk in Boekelo getraind en nog een afsprong met boom erop meegenomen :)
Ik vind het zelf altijd lastiger om passend bij de opsprong te komen, op de 1 of andere manier is dat toch lastiger als bij een gewone hindernis 8)7

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:27

Greppel wil ik eigenlijk wel doen. Maar stel dat de Coffin hindernis 11ABC is (driesprong dus) en je hebt een weigering op B. Ik weet dat je dan À niet over hoeft te doen, maar op dat punt mag je ook nog kiezen voor het alternatief toch?
Ik kon in de reglementen alleen iets vinden voor als er op beide elementen een alternatief is (apart aangegeven), dat je dan niet per se consequent de kortste route hoeft te volgen. Maar als het alternatief dus 1 hindernis is, gaat dit in dit geval niet op.
Maar dan mag je nog het alternatief nemen toch?

Opsprong vind ik ook altijd lastig, ik heb veel liever afsprongen :P

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:38

Ziet er goed uit die foto's!! Veel succes allemaal.. Hoop dat de bokkers in ieder geval allemaal mooi rond komen.. en de finish halen :D

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:45

Never_mind weet je zeker dat je 11A dan niet opnieuw moet doen??
Het is 1 sprong, met springen moet je de eerste dan ook opnieuw doen, alleen als het aparte hindernissen zijn die kort op elkaar staan dan hoef je niet de eerste weer als je op de tweede een stop hebt.
Denk dat de coffin wel weer een drie sprong is net als vorig jaar en neem aan dat het alternatief ook wel weer hetzelfde is ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:47

In de cross hoef je niet A overnieuw te doen. Het mag, als er de ruimte niet is om alleen B te doen, wel met A/B. Maar met een weigering op het B element, hoef je die alleen overnieuw te doen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:50

De coffin stelde vorig jaar niks voor, frits ging er ook doodleuk in staan omdat hij hem amper zag :+

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 09:52

bvw schreef:
De coffin stelde vorig jaar niks voor, frits ging er ook doodleuk in staan omdat hij hem amper zag :+

_O- _O-

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:02

Ja, ik ga er ook wel vanuit hij hetzelfde is.
Maar m'n pony is niet 100% safe op greppels, dus vraag ik me af of ik dan nog het alternatief mag nemen...

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:05

Haha bianca geweldig!
Ik vind de coffin ook wel mee vallen zelf :)

Alleen die van mij ziet zelfs een spleet van 1cm al :') en een greppel die onder een boom zit waar hoog gras onder staat waarvan je niet verwacht dat er een greppel boven zit :')
Kan natuurlijk ook zijn omdat ik het weet ghehe :\

Afgelopen zondag 3 greppels genomen en de eerste 2 moest ik geduld bij hebben maar de derde ging ze al mooi :) In oefencrossen gaat ze vaak ook wel maar wil toch het risico niet lopen, eerst maar wat safer in de training :j

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:06

tientjeh schreef:
In de cross hoef je niet A overnieuw te doen. Het mag, als er de ruimte niet is om alleen B te doen, wel met A/B. Maar met een weigering op het B element, hoef je die alleen overnieuw te doen.

Oké. Toch maar weer een keer het reglement door spitten :) Bedankt voor de info!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:13

De dressuurbanen liggen op een andere plek. Namelijk in het weiland rechts waar je aankomt. Tenminste daar reden ze net de dressuurhekjes na toe :)

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:28

BuenaVista schreef:
De dressuurbanen liggen op een andere plek. Namelijk in het weiland rechts waar je aankomt. Tenminste daar reden ze net de dressuurhekjes na toe :)

*\o/*
Geen cross langs de dressuur dus!!

Bedankt dat je het even zegt! :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:30

haha hele opluchting voor velen :P

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:37

Ja een hele opluchting!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:11

Ik kwam ik gisteren langs en was me toen al aan het afvragen waar ze dan ingodsnaam de dressuur wilden doen! Dat weiland rechts was het mooi kort gemaaid, dus had al voorgevoel dat het daar zou komen. Blijft er alleen wel weinig ruimte over voor parkeren! Ben benieuwd of ik om 12 uur nog wel een plekkie heb!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:48

Parkeren is volgens mij een deel in het weiland naast de cross. En op de nieuwe parkeerplaatsen achter bij de nieuwe buitenbakken. Verder is inderdaad de dressuur aan de overkant van de weg dit jaar. Scheelt weer voor vele met een hyper paard haha. Hoewel aan de overkant van de weg wel een deel van de cross voorbij komt. Maar ze sjeezen iig niet meer langs je heen ;-)

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:20

Ben ook benieuwd hoe ze het met parkeren gaan doen :j Hoop dat het niet te ver weg ligt van het terrein.

Gaan er nog mensen vandaag verkennen? Ik ga tegen de avond, heb nog eerst een voetbalwedstrijd :)
Rox ga jij morgen pas of wilde je vandaag ook nog even?
Anouk te zien aan de starttijden denk ik toch niet dat we morgen samen kunnen lopen :(:), dan wordt het maar alleen aanmoedigen :) *\o/*

Zullen we trouwens toch hier even een overzichtslijstje van de starttijden maken? Volgens mij zijn de modjes niet aanwezig deze week. Is toch jammer als mjetterd foto's wil maken en ze niet precies weet wie de bokkers zijn ;)

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:24

B paarden

+----+-----------------------+-------------------+-----------------------+-----+
|nr| |Naam| |Boktnaam| |Naam paard| |Ring| |Dr| |Spr| |Cr|
+----+-----------------------+-------------------+-----------------------+-----+
|133| |Lotte Hemmer| |Valyra| |Valyra| |1| |13.15| |15.39| |15.59|

B pony's

| nr| |Naam| |Boktnaam| |Naam paard| |Ring| |Dr| |Spr| |Cr|
|...| |.....| |.....| |....| |....| |....| |....| |.....|