[SGW] Voorbespreking SGW Markelo 31 maart en 1 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: Voorbespreking SGW Markelo 31 maart en 1 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:04

Ja klopt :D
Maar ik kom nu op zondag, vorig jaar was ik op zaterdag

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:06

En voor mij hetzelfde :P
Vorig jaar op zaterdag, nu op zondag :')

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 10:17

BVW: klopt dat de waterbak niet meer in de kuil zit, die zit nu als je de paddenstoelen voorbij bent aan de linkerkant, waar je eerder altijd de crossbulten weer in moest springen (na hindernis 8)

:') jou opmerking over vroeg opstaan :P

Wat doen jullie trouwens met de kalkoenen? Aangezien het de afgelopen weken erg droog is geweest en de B alleen maar over zand gaat.
Wel kleine punten inlaten omdat er al paarden voor zijn geweest en de grond misschien al wat muller is geworden of?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:19

voor de dressuur en springen ben je ze wel nodig en het los springen voor de cross is ook op gras ik rijd dus absoluut met

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 10:21

Ja voor de dressuur en springen doe ik ze ook zeker in :j
Had idd niet gedacht aan het losspringen voor de cross.
Ik dacht ik vraag hier even wat men doet, ik was ook van plan om ze wel in te houden. Ben als 58ste dus dan zal de bodem niet meer keihard zijn.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:21

Waarom zou je in mul zand kleine punten draaien? Dat doe je in een rijbak toch ook niet?
En het springen dan? Is dat op gras, want dan is mijn keuze snel gemaakt: Gewoon grote stiften in en daar heeft ie in het zand geen last van als de bodem niet knetterhard is.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 10:26

Mm grote stiften twijfel ik aan, laatst dat artikel in de paard&sport gelezen?
Springen en dressuur is op gras en losspringen voor de cross ook, losspringen van de cross had ik even niet aan gedacht :+
de cross bevat zowel bospaden als zandpaden en de zandpaden zijn over het algemeen wat harder, vandaar dat ik in combinatie met dat artikel van laatst twijfel over wat grotere punten ;)

Heb zelf nog niet heel erg lang ijzers (klein jaartje, maar niet eerder op zn bodem gereden)
Daarom ben ik wel benieuwd naar andere meningen :j

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:31

Wat was dan het probleem met grotere punten dan? (Heb het artikel niet gelezen)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:32

kans dat de paarden te vast in de grond komen te staan, dat is heel slecht voor het beenwerk van je paard

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:34

hmm okay. Klinkt logisch ja. Maar zou de bodem echt zo hard zijn in Markelo dan? De paden op foto's lijken heel goed vind ik. Niet hard..

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 10:35

Er stond dat grotere punten indien de bodem redelijk hard is schadelijk kan zijn voor de pezen, omdat de paarden dan veel meer moeite moeten doen om weer weg te komen. (daar kon ik me wel een voorstelling van maken)
Verder stond er dat als je kleine punten hebt en iets aan het glijden komt paarden zich zelf ook nog goed kunnen herstellen. Maar kleine punten iig beter was.
Nu ben ik geen fan van hele kleine punten, vooral niet op gras. Heb zelf gewoon normale, maar in verband met een zandbodem denk ik dan wel van tja. :P

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:46

Ik had er ook nog niet zo over na gedacht (ik dacht vooral, cross, dus hij moet op ijzers :P )
Als het goed is, staat hij sinds gisteren op ijzers...

Maar dat pad tussen de piano en het landhek (dat ligt omhoog gaat, vlak voor die scherpe bocht), die is behoorlijk hard toch?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:47

Ik heb nooit grote proppen in en na het lezen van dat artikel ga ik daar ook niet aan beginnen.
Gewoon kleintjes dus die ik bij de cross ook erin laat :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:47

Eh, ik schroef ze gewoon in en laat ze lekker in... Hij zoekt het maar uit :D

Ik vind trouwens hindernis 1 eigenlijk het meest intimiderend van het stel, maar wel fijn dat ze daar niet langs kunnen. Paard wil nog wel eens erg kijken op de eerste 4, 5 hindernissen en daarna komt het wel goed. Piano moet ik nog maar een keer oefenen.

Is de waterbak over de meermin heen en dan verderop water, of is het anders?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:48

Never_Mind schreef:
Ik had er ook nog niet zo over na gedacht (ik dacht vooral, cross, dus hij moet op ijzers :P )

Maar dat pad tussen de piano en het landhek (dat ligt omhoog gaat, vlak voor die scherpe bocht), die is behoorlijk hard toch?

ja die is kneiter hard

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:54

Ik heb het artikel niet gelezen nee, maar ik voel me zelf niet fijn met kleine stiften in. Ik ga dus voor groot. Zeker op gras.
Ik heb met trainingen wel eens het advies gekregen om geen stiften te draaien omdat het zo droog en hard was ook op gras, maar ik voel me daar gewoon niet prettig bij. Zodra ik dan maar iets voel glijden ben ik mijn vertrouwen direct kwijt.

B lijkt mij niet over de meermin heen, maar gewoon inloop de waterbak in. Vorig jaar was insprong M...

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 11:01

bvw schreef:
Never_Mind schreef:

ja die is kneiter hard

net zoals het stukje van de trakehner na de piano ;)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:04

Oeeeh leuke foto's van de hindernissen.. Verwacht dat het huisje nogal heftig word voor die van mij.. Maar als ze weet dat we gaan crossen verwacht ik op de rest eigenlijk geen probleem.. Tenzij ze weer overdondert is.. Dan word het waarschijnlijk niets ;) Verder vind ik het er goed uit zien :D Ik heb er zin in!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:09

Ik vind het er ook goed uitzien. Eerlijke cross zo vroeg in het seizoen :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:47

Die harde stukken in het parcours moet ik dan maar voor lief nemen hoor... Veiligheid in de rest van het parcours en het springparcours is me toch meer waard :j
Ik twijfel of ik vrijdag toch nog even een stukje water op moet zoeken. Vorige week op de training was de waterbak namelijk helemaal leeg :oo en dus hebben we die niet kunnen doen...

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:52

vond vorig jaar dat pad wel mee vallen van trakehner naar piano. na de piano was het wel iets hard.

leuk dat ze over een ander stuk van de baan gaan. ben benieuwd naar de waterbak. Denk dat die zeemeermin een sprong in het water is voor de L/M?

ik heb altijd kleine schroeven in. die grote heb je echt niet nodig voor een cross hoor.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:04

Maar dan spring je ook met die kleintjes? Dat vind ik nou juist niet zo'n fijn idee...
En ook met crossen op het gras heb ik met trainen toch wel wat slippertjes gezien van paarden op ijzers zonder stiften. Vooral met weigeringen of plotse langslopers, brrrr, ik vind dat zo naar!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:11

Ik heb maar 1 maat stiften. Ooit set van taxt gekocht. Hele fijne dingen!!
Dus heb keuze uit ronde of met punt. Draai eigenlijk meestal rond en als bodem heel hard is punt. Markelo rijd ik gewoon met mij ronde.

In de trainingen rijd ik vaak maar met enkel stiften aan de buitenkant van elk ijzer.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:02

Ik heb ook dat Tacx setje, maar die puntjes heb ik nog nooit gebruikt }:0

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:15

ooh nu jullie het hebben over ijzers! heb even gekeken maar mijn hoefsmit heeft ijzers eronder geslagen zonder proppengaten! is het te doen zonder proppen? train wel vaker op gras maar dan heb ik eigenlijk nergens last van!

wat zouden jullie doen?