[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:35

Noor, jammer van je punten! Wel erg streng gejureerd dan.
Lau, fijn dat het zo goed ging! Met -13 blijf ik liever ook thuis. :))

Scene deed het vandaag best goed, hij weigerde een keer wel heel vuil en toen lag ik er bijna naast. Voor de rest deed hij het wel goed. Dinsdag nog maar een keer een oefenparcoursje. Het is wel echt een prinsje, meneer laat zich echt niet dwingen. := Dat is wel een beetje lastig.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:48

Goedemiddag!

Eerst ff gelezen voor ik zo aan mijn homework ga! ;)

Er is weer lekker veel gesprongen!
En alle party animals.. geniet lekker van jullie brakke dag :P
@noor.. jammer van je punten!
@Bianca.. lekker bezig voor de Z. komt wel goed :D
@suikermeisje.. leuke filmpjes. lekker gecrosst dus!
@Danielle.. soms moet je prioriteiten stellen! crossen kan inderdaad nog in het najaar ;)
@Vief.. leuk filmpje! ze lijkt inderdaad wat kort, maar vanuit controle kan je goed lengte rijden dus komt goed!
@sann stoute what! misschien kan een mexicaanse neusriem helpen? daar twijfel ik ook over voor mijn paard..Tim is namelijk ook flink pittig en sterk!
@Joki succes met je parcour!
@marijke jammie Macdonalds :9 ! gefeliciteerd met de Oma van geert.

Moeders was niet echt tevreden over haar proef, vond hem wat lui aan het been! ..maar daar was de jury het niet mee eens! ze was 1e met 196 punten! :D ik ben een trotse dochter dus *D en vanavond smullen van het Spakenburgs hart (koek) wat ze gewonnen heeft :9

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:59

Margreet dat klinkt niet bepaald als 'vakantie'!! Veel plezier nog.
Lau sterkte. :D
Caro heeft het over cupcakes en pizza...hmm :9 :9
Suikermeisje leuke filmpjes. Die kuil/waterbak is wel erg diep!
Evelien leuk dat de flexchair goed bevallen is.
Vief leuk filmpje, ziet er goed uit. Je paard moet ook wel goed onder controle zijn in zo'n kleine bak. :P
Noor wat balen zeg van je punten!!
Siobhan goed van je moeder zeg, gefeliciteerd!

Ben aan het ontdooien :D
Wat was het koud!! We hadden een grote buitenrit gemaakt.
Tussendoor kwamen we in een gebied voor een heuveltraining, mooi gepland dachten we. Maar de grond was helaas te hard dus konden we weer verder naar huis. Door de harde bodem was het bijna verplicht stappen, en daardoor bevriezen. :brr:

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:35

Leuk paard suikermeisje!
Hahaha Vief heel kort paard ineen. Maar ziet er erg beheerst uit!
Jammer Noor! Nu op naar de volgende!
Texelse druk weekend zo zeg.
Mendy fijn dat het gezellig was.
Netjes van je moeder misterT

Ben blij dat ik gister nog met beide thuis heb gesprongen! C die pakt alles zo simpel en super op. Ze doet echt heel veel om er mooi over heen te komen. :+: Voor de 2e keer onder het zadel met Aline gesprongen en die is ook al zo braaf. Ook al vanuit galop wat hindernisjes gepakt. Super beestjes.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:45

Oeps.
Laatst bijgewerkt door Margriet_ op 29-01-12 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:47

Margriet, dat dat Aline ook al verkocht was? Of heb ik dat mis. ( enne, je onderste post is het verkeerde topic!)

Hier vanmorgen concours gehad. B ging flut, had maar 1 balkje. Maar helemaal geen lekker gevoel. Hij was traag en kijkerig! De L daarintegen ging heerlijk en sprong hij echt uitmuntend!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:52

Fijn dat hij het goedgemaakt heeft in de L. :)

Heb vanochtend maar eens met mijn medecrosser aan tafel gezeten.
Ga nu 4 trainingen meedoen, en afhankelijk van hoe dat gaat misschien de sgw van markelo in Mei.
Intussen ga ik met Tessa fanatiek aan de dressuur, en dan na markelo pas met Perfect.
Strak schema, heb er zin in. :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:04

Ow haha Tientjeh dankje! Had het anders nooit gezien. :) Nee Aline is nog niet verkocht. Wel veel vraag, maar toen ha ik er nog niet opgezeten. Inmiddels wel en pakt ze het echt super op. Maar ze moet wel weg. We hebben nu ook 3 echt hele gave 3 jarige met 1 echte uitschieter, dus daar wordt het ook alweer kiezen bij. Maar dan gaat ze in het voorjaar weer het internet op. Denk/hoop dan dat ze al een oefenparcoursje heeft gelopen. :) En ze is ook nog super werkwillig, een verademing na W die liever lui dan moe was. We hebben wel aardig wat ingekort afgelopen najaar. W weg en nog een dressuurmerrie en het veulen wat we nog te koop hadden is ook verkocht net voor oud en nieuw. Die staat nu in Zweden.

Mooi dat het L wel goed ging beter zo dan andersom.
Danielle leuk zo plannen maken.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:14

Ooh Margriet, ik vind A zo'n leuk paard... maar het kan echt niet nu. Echt heel jammer!
Eef, wordt vast vanzelf beter met Scene. Dat moeten ze leren accepteren... duurt even (ik spreek uit ervaring)
Mootje, :(:)

Jer krijgt absoluut geen dagen vrij voor een cc, dan vlieg ik de baan door. Voor springen en dress cc 2 dagen van tevoren nog een stevige training. Vaak les omdat ik vrijdagmiddag vrij ben en de dag ervoor alleen loswerken. Voor een SGW ga ik 2 dagen tevoren nog een rondje bos.

Net 7 km hardgelopen, ging heel lekker!! Nu even naar Jer, even wat beweging geven en zijn vlechten uithalen ( :o ). Daarna naar muti vakantiefoto's kijken. Ze is inmiddels met mijn broer onderweg naar huis!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:18

25 maart ga ik trouwens nog in Moordrecht trainen, dus dan moeten we toch klaar zijn voor EL!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:20

@ margriet ik vind aline ook gaaf net als Carella.

Mijn schimmel is de laatste tijd liever lui dan moe dus die kun je rustig in de wei zetten en na een tijd weer opstappen zonder dat zij fris doet. Dan moet zij vaak juist even aangedreven worden. Ik zeg ook vaak: ideaal manegepaard zet geen stap verkeerd als je niks vraagt. Sjokt dan rustig in de rondte. Helaas heeft zij meerdere persoonlijkheden hahaha.
Ik zoek nog iets waar zij iets meer peper in haar achterkant van krijgt :D . Iemand suggesties?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:24

Bij W werkte het voorjaar iig positief op zijn luiheid. :+ Maar daar heb je nu niet veel aan. Toen we kentucky lite E gingen voeren van havens werd hij ook wat pittiger. :) Verder hielp niks. het maakte voor een wedstrijd dus ook niet uit of ik een dag niet reed of een week.
Ik vindt Aline zelf ook leuk. :) Alleen ja keuzes maken....

Ik ben benieuwd naar Margreets verhalen!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:25

Middag!
Wat is het koud zeg! Ik loop als een michelinmannetje rond en heb het nog steeds koud

Caro: hahaha jouw paard klinkt net als de mijne :P Hopelijk is ze zo wel lief, moet namelijk op cc.
Noor: Jammer van je punten.
Margriet: Fijn dat je paardjes zo lekker sprongen
Mister T: Wat goed van je moeder
Tientjeh: Mooi dat ie het rondje L zo super sprong. Hij vond de B vast te laag haha

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:37

@ Anthea succes. Waar ga je heen? Ik hoop dat ik ook alles snel op orde heb qua paard en mijn gezondheid. Al 4 maanden niet weggeweest..

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:40

Ik ben even niet bijgelezen, maar het ging vandaag weer dramatisch. BB loopt ze keurig. Beide B parcoursen uitgebeld wegens 3x weigeren en daarvoor liep ze er al vanalles af te trappen. Ik moet even heel hard gaan nadenken over wat ik met Ferrose ga doen, want als ze zo haar best niet wenst te doen is het ook heel zinloos.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:40

Tnx! Kan me voorstellen dat je ook graag weer op pad kunt.
Ik ga naar Oostwold :) Ging liever naar Exloo dit weekend, maar die zat al vol. Nouja Oostwold is ook wel heel fijn rijden.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:48

7 km hardlopen, ik vind het knap. :j Veel plezier vanmiddag met foto's kijken!
Anthea veel succes straks!
Joki wat onwijs balen dat ze je dan zo laat zitten zeg. :(:) Je bent wel een doorzetter, menig ruiter had haar al lang niet meer op stal staan. Maar als het zo niet werkt dan moet je inderdaad goed gaan nadenken..

Ik krijg ook pizza :9 Zo'n lekkere dikke casa di mama ofzoiets. :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:54

Joki: als een paard zo veel balken aftrapt en onvoorzichtig is weet ik ook niet of het verstandig is er mee te gaan crossen :o

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:56

Mijn tenen zijn inmiddels weer ontdooit na bosritje. Koud zeg! Beloofd wat voor eind van de week.
Is Aline die van Karandasj Margriet? Die is idd gaaf. :j
Uk wil geen B meer springen Tientjeh. :P

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:59

@ Anthea ik graag graag naar Oostwold. Mooie wedstrijdring en aardige mensen.
@ Joki wat balen zeg.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:14

Sannnn schreef:
Uk wil geen B meer springen Tientjeh. :P

haha dat denk ik ook ;)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:18

Lau tot nu toe is ze met crossen wel voorzichtig. Ferrose trapt er balken af in het parcours omdat het hele springen haar niks intresseert of ze boos op mij is en vandaag was ze allebei. Als ze in een brave bui is laat ze het me springen ook wel liggen, maar ik heb nog steeds geen echt brave bui in parcours meegemaakt en ben natuurlijk ook zelf niet zo een handige springruiter die dan alsnog zijn paard foutloos rond kan sturen

Leliaardje wel leuk je gezien te hebben. Al zag je me niet van mijn beste kant.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:24

Heb je al eerder gesprongen Joki? Of is Ferrose het 1e paard waar je mee springt? Want met je instructrice lukt het wel toch, of ook niet? Iig balen dat het zo gaat.

Heb het nog steeds koud! :brr: Als het echt -10 wordt volgend weekend blijf ik hele weekend binnen. :brr:

Kwam net deze tegen: http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/89883

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:37

Leuk voor in de tuin Sann

Ferrose is mijn eerste paard waar ik echt parcoursen en dergelijke mee rijdt. En op het moment weet ik zo langzamerhand ook niet meer hoe ik moet rijden want ze wordt met de wedstrijd weer onbetrouwbaarder. Dus ik ben nu inderdaad aan het denken of ik haar voor een half jaar aan mijn springinstructrice geef (daar luistert ze wel beter naar omdat die beter getimed en harder dan ik kan schoppen en slaan indien nodig, maar daar geeft ze tot nu toe ook niks extra bij uit boosheid maar ze heeft er nu al vanaf eind april niet meer opgezeten) of dat ik haar verkoop (wat ik eigenlijk niet echt wil, maar ik weet niet of ik het aankan om nog jaren alleen maar echt te dressuren en dan alleen voor de leuk een springlesje en een crosslesje te doen)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:40

Ha ha! Sannnn goes little.
Balen Joki!
Jij super gedaan in het L tientjeh!
Noor weer lekker op gang met hardlopen. Veel plezier bij Margreet.
Zo, effe soepie om op te warmen en dan nog even sportief doen.