[SGW] Renswoude crosstraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ORYX

Re: Renswoude crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:32

Ik val hier even binnen :)

Aantal jaar geleden de crosstrainingen mee gedaan, dit jaar niet ivm financieen.
Wel doe ik de oefencross mee met m'n puppypaard. Inmiddels wel de startlijst binnen!
Start als nummer 27 :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:54

Mijn tijd is nu 14.30 Prima !!

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 15:05

ik start om 13.44 <3 dus als iemand mij en mijn knappe tinker willen zien :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:20

Ik om 13.38, als nr 50 :P

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:52

dames ik vind het lief dat jullie allemaal pb's gaan sturen :D
maar ik beloof niks, ik heb namelijk maar 1 batterij en probeer gewoon van iedereen een paar foto's te maken :D
tot morgen iig

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:11

Het is inderdaad maar drie uur, geen hele dag.
Dus wie weet lukt het om iedereen erop te zetten, zou top zijn :)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:07

Zo, ik heb in ieder geval fijn gereden! :D Losrijden was echt dramatisch, maar in de cross liep ze lekker. Gewoon rustig aan gedaan, het was voor ons pas de 2de keer.

Hoe is het bij jullie gegaan?

Zijn er nog foto's gemaakt eigenlijk? Ik heb wel een paar camera's voorbij zien komen.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:25

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:47

WOW wat cool, van de week met mn instructrice afgesproken om overal met mn oudere paard de middelste hoogte te kiezen, was die er niet :+ dus toen maar overal de hoge wat supercool echt ze deed het zo goed!

Ik heb mezelf al gespot op de foto's zit wel een leuke bij CindyUniek! Thanks daarvoor! Helaas van mijn andere paard geen foto's gezien..

Ik wilde trouwens nog een aantal mensen filmen, maar helaas vond mn jonkie het nodig om de trailer absoluut niet in te gaan waardoor we een beetje stress hadden en ik er dus geen tijd voor had.. sorry daarvoor!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:49

Was voor mij en Bo ook lekker zo even rond te kunnen rijden. Fijn getraind :j .
Mooi opgezet ook trouwens de oefencross hier, veel keuze. Echt heel leuk!

AfbeeldingAfbeelding

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:18

Ik heb ook echt zalig gereden en ook de eenster Coffin haag gereden en verder ook overal de moeilijke kanten, ik heb echt genoten, een hoop leerpuntjes voor mezelf en dankzij jetske ook nog een paar schitterende fotoos !!!

jets @ jou paard heeft ook lucht zat... ;)

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:03

Supergave foto's!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:38

Ik moet trouwens wel eerlijk zeggen dat ik vond dat sommige mensen te moeilijke hindernissen voor hun niveau wilden rijden. Ik snap dat je graag wat uitdaging wil, maar als je paard de hele tijd weigert op een moeilijke hindernis is het voor het vertrouwen misschien beter om toch wat lager te springen maar wel een fijn gevoel eraan over te houden.. Maar dat is mijn mening ;)

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:11

Mooie foto's Cindy!

Helaas hebben wij de cross niet uit kunnen rijden... Na het hoefijzer begaf mn lichaam het helaas ( ziekte in mn lijf en voornamelijk longen).
Voor de rest deden we het best oke, Noa gaat nog steeds te hard en te drammerig maar daar kunnen we aan werken.

Ik heb nog een aantal bokkers gezien. Maar met 1 iets kunnen praten.
Yesorno volgens mij heb ik jou nu eindelijk gespot maar niet de kans gehad om je aan te spreken.
Noor, Bianca en sannn gezien..... Mister T alleen op de foto bij Cindy.

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:12

Oh en jou ook voorbij zien komen Jetske! Ik herkende je aan je laarzen hahaha!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:16

hetismij schreef:
Ik moet trouwens wel eerlijk zeggen dat ik vond dat sommige mensen te moeilijke hindernissen voor hun niveau wilden rijden. Ik snap dat je graag wat uitdaging wil, maar als je paard de hele tijd weigert op een moeilijke hindernis is het voor het vertrouwen misschien beter om toch wat lager te springen maar wel een fijn gevoel eraan over te houden.. Maar dat is mijn mening ;)

Ben ik helemaal met je eens, en dat los je dan ook niet op met het slaan met een zweep.
En wat ik alleen al bij het inrijden heb gezien, hadden sommigen van mij wel een startverbod mogen krijgen. Een aantal paarden en pony's lopen gewoon niet goed (en dan heb ik het niet over iets lichamelijks als kreupel of zo) en die worden gereden alsof je een 1* rijdt, en dat al bij het inrijden.
En in de cross waren sommige combinaties op sommige hindernisen gewoon levensgevaarlijk!

Edit: typefout.
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 07-07-12 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:20

MargreetW schreef:
hetismij schreef:

Ben ik helemaal met je eens, en dat los je dan ook niet op met het slaan met een zweep.
En wat ik alleen al bij het inrijden heb gezien, hadden sommigen van mij wel een startverbod mogen krijgen. Een aantal paarden en pony's lopen gewoon niet goed (en dan heb ik het niet over iets lichamelijks als kreupel of zo) en die worden gereden alsof je een 1* rijdt, en dat al bij het inrijden.
En in de cross waren sommige combinaties op sommige dindernisen gewoon levensgevaarlijk!

Ook helemaal mee eens! Daarom heb ik de technische hindernissen laten liggen, omdat mijn paard gewoon te heet was, dat is misschien minder leuk maar ik ga dan liever voor veilig dan voor de uitdaging!

Cindy (uniekfoto), bedankt voor de foto's :D
Noa, jammer dat ik je niet meer heb gezien! maar ik ga er gewoon vanuit dat je voorlopig nog niet stopt met crossen en ik je ergens anders tegen kom ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:21

Margreet @ wij hebben met het cross lopen ook eenmaal dubbel gelegen..... :D bij die wal van 10 en 11, ziet de pony het gat op die trakhener gaat als er een haas vandoor maar dan wel de sloot in, pony valt om en meisje ligt op de wal. waarop eentje in mijn aanwezigheid zegt : zo kun je ook laag eraf vallen..... _/-\o_ hilarisch en eentje die op de trakhener bij 20 weigert en het meisje zegt : nou heeft ie het gat gezien.... :') ik zeg : nee de amazone heeft het gat gezien......

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:25

En daarnaast snapte ik ook niet als Gert met lopen zegt, ja deze hindernis (die dikke bomen op de baan, en die op dat heuveltje bij de sunken road met water erin) is eigenlijk alleen voor vergevorderde combinaties dus diegenen die in de L/M paarden rijden, dat er dan toch redelijk 'onervaren' mensen dat gaan proberen omdat ze dat gaaf vinden. Dat heeft dan in mijn ogen niks meer met verantwoord rijden en op een goede manier je paard opleiden te maken.

Ik moest wel lachen toen ik met mijn 5-jarige bij de waterbak kwam. Beestje liep voor de 2e keer een oefencrossje en heeft nu 2x getraind op een crossterrein. Ik riep heel hard: "aan de kant, aan de kant" want er stonden er twee te klooien bij het water en ik wilde niet achteraan aansluiten met een jong paard wat moet leren dat ie ook bij het water gewoon door moet lopen. Hoor ik op het filmpje wat mn groom heeft gemaakt, 'zooo die heeft kapsones, wat denkt ze wel niet??" Maar vervolgens gingen die paarden wel mooi achter mijn puppy aan het water in :+

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:31

Dat is dus echt erg. Ik heb trouwens in het begin verschillende combinaties als bumperklevers over het terrein zien gaan. Ik snap dat echt niet.
Maar als dochterlief bij het inrijden iets erover zegt met de beste bedoelingen, dan is het niveau echt erg. En deze dame pakte het gelukkig wel goed op want we zagen haar later meest in draf over het terrein gaan.
Ik denk dat het voor de organisatie een goede zet zou zijn als ze groepen maken naar ervaring en bij diverse hindernisen een poster? neerzetten o.i.d. want inderdaad sommigen proberen toch veel te zware hindernissen met een onervaren paard.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:34

en niet iedereen had de route door :+ ik stond boven op de berg na het water en dan moest de ruiter uit het water iets naar rechts (en evt nog die grote boomstammen springen), maar enkele kwamen rechtdoor dat volgende plasje in en dan nog roepen naar ons ook whahaha

bedankt voor de complimenten op mijn foto's!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:35

Dat is denk ik niet haalbaar Margreet (elke hindernis een poster). Maar voorheen stonden er op diverse plekken wel mensen in het veld om te helpen en aanwijzingen te geven. Jammer dat dat dit jaar niet was. Groepen indelen naar niveau zou wel mogelijk moeten zijn en dan idd de moeilijke dingen afvlaggen. Snap niet dat mensen geen zelfbeheersing hebben en dat soort dingen maar out of the blue gaan proberen. Daar maak je meer mee stuk dan dat je er mee wint.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:41

Ik heb ook wat 'rare' acties langs zien komen :=

Phahaha lekker is dat Marlies!

Dat is natuurlijk het nadeel dat je nu als combinatie de vrije keuze had welke hindernissen je sprong of niet. Veel van die types kunnen blijkbaar niet goed hun eigen kunnen bepalen, of de moeilijkheid van de hindernissen niet voldoende inschatten. Als je dat niet kan wordt het al snel link.
Wel heel erg trouwens dat mensen waarvan met het crosslopen notabene wordt gezegd dat het gevorderde hindernissen zijn, ze die dan toch gaan proberen terwijl ze het echt nog niet aankunnen.

Ik had zelf na het water een irritante bumperklever (eentje die al heeel wat stops moet hebben gehad, want ik had er zelf onderweg ook 2 en toch kwam ik haar tegen) achter me. Die me vervolgens bij de laatste combinatie van greppel-haag zo ongeveer ondersteboven reed omdat ze zo kort achter me aan over die combinatie kwam :roll: Die had ook wel eens van het 'voorlaten gaan en vervolgens gepaste afstand houden van de snellere combinatie' mogen horen ...
Ik wilde dat lijntje nog eens doen, dus terug over de sloot en toen kwam degene achter mij er al aan. Die heb ik toen netjes de ruimte gegeven en voor laten gaan. Toen die vervolgens wat troubles had op de haag heb ik gevraagd of ik er al even langs kon. Dat ging prima. En naar mijn idee toch een stuk netter dan opeens klakkeloos achter iemand aan gaan kleven.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:44

Ik vind, ondanks het feit dat ze ontzettend irri zijn, die bumperklevers en kamikaze ook wel weer lachwekkend, heb al weer zoveel blunders gezien, echt wat een lol, daar zou je camera op moeten zetten en een compilatie maken.... :+ heb ook de meest vreemde duiksprongen het water in zien gaan.... :D maar ertussen rijden is niet fijn met dat soort lui.....ik had nu het geluk aan het einde te zitten en daar heb ik van niemand last gehad....

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:50

Of paarden die bij het losspringen al 10x weigeren terwijl die hindernissen wel vaak geoefend zijn in de lessen en nou niet heel hoog waren ofzo en dan vervolgens wel doodleuk die 'enorme' bomen op de galoppeerbaan gaan aanrijden.. Dat zou denk voor volgend jaar misschien wel kunnen worden meegenomen om te kijken hoe je dat soort situaties zou kunnen oplossen. Inderdaad misschien door gewoon 2 groepen te maken (of drie) laag, midden, hoog en dan de moeilijkere hindernissen inderdaad afvlaggen ofzo bij de lagere klasses. Ik vind het gewoon sneu voor sommige van die paarden, krijgen ze zo op hun kop terwijl de fout bij de ruiter ligt. (niet dat ik nou zo hoogstaande rijkunsten heb, maar heb wel het idee dat ik eerlijk met mn paarden omga)

Om het even positief te bekijken: Er waren ook een hele hoop combinaties die wel gewoon supernetjes en beheerst en leuk door het parcours gingen!

Edit: @ Jetske, ja ik heb dat stukje film ook echt een aantal keer teruggekeken om te luisteren of ik het nou echt goed hoorde, heb me kapot gelachen :)