[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:46

Texelse heeft de juryleden voor 2012 al weer rond :P Die is klaar voor de rest van het jaar.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:49

Nou... er zijn idd nog meer deelnemers die zich ook al weer "in potlood" opgegeven hebben en dan meteen willen jureren. Fijn hoor. Scheelt zoveel als dat een beetje lekker loopt. Maar w.b. de juryleden is het eigenlijk nooit een probleem geweest, de stijljuryleden is wel eens wat lastiger. En toch blijft er genoeg te doen over hoor Roos, maak je niet ongerust dat ik me ga vervelen ofzo ;)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:01

Ik help ieder jaar in Westerbork en heb de laatste 2 jaar in Nijeberkoop ook geholpen. Vind het altijd heel leuk om te doen.

texelse

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:02

Is ook leuk hoor. Tenminste ik vind van wel. Zelf help in de zondag in het secretariaat van Dijkgatbos.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:06

Ik help sowieso bij de Vlietlanden!
Waarschijnlijk help ik Noor ook wel weer in Wieringerwerf :)

En als Noor en Margreet weer een weekendje texel doen, hoop ik dat ik weer dat ik kan aanpikken. Is texel culinair weer hetzelfde weekend :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:10

_Sim_ schreef:
Ik probeer ook minimaal 1 a 2 keer te vrijwilligen per seizoen. Vind het er eigenlijk een beetje bijhoren.

Heb je op zich gelijk in. Maar ik ben naast de paarden nog druk met zoveel andere dingen dat het er bij mij niet van komt. Alhoewel het me wel leuk lijkt :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:44

Eigenlijk vind ik het niet kunnen dat je als wedstrijdruiter geen vrijwilliger bent bij minimaal 1 wedstrijd ongeacht de disipline. Je start 1 keer niet en je hebt een organisatie geholpen. Zelf ben je ook blij dat andere hun vrije tijd voor jou opofferen. Ik moet ook wel eens wat afzeggen omdat ik me opgegeven heb om te helpen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:47

Tja.... ieder zijn mening. Ik deel de jouwe iig niet geheel :n Ik moet niets.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:59

Oeii, ik voel hier een fijne discussie ontstaan }>
Ik heb dit jaar geholpen bij de CIC in Renswoude. Was hartstikke leuk om te doen. Wil nog wel een keer helpen op een groter concours. Maarsbergen bijvoorbeeld, maar had (waarschijnlijk ten onrechte) het idee dat de organisatie daar al helemaal gevuld is met vaste vrijwillgers.
Aangezien ik ook bij de waterpolovereniging al harststikke druk ben, vind ik het lastig om ook nog voor een andere vereniging verplicht actief te worden. Daarom ben ik lid van een rijvereniging waar je verder geen verplichte bijdrage hoeft te leveren :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:03

Ik ben lid van een rijvereniging waar ik heel veel moet doen. Maar goed, ik doe daar ook veel vrijwillig en zit in de concourscommissie.

En dit zal idd een discussie worden :))

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:04

Ik denk dat het een mooi voornemen is als mensen 1 á 2x per jaar helpen als vrijwilliger, maar verplicht :n Ik denk dat je niet over het leven van andere mensen kunt beslissen. Het is heel fijn dat zoveel mensen ieder jaar weer als vrijwilliger willen helpen, maar er zijn ook genoeg mensen die wedstrijden rijden en op andere vlakken vrijwilligerswerk doen.

Zoals ik bijvoorbeeld :+ Maar ik heb dit jaar wel het voornemen om een wedstrijd te helpen als vrijwilliger (en ook 1 in de endurance)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:05

Ach, ik cross al jaren en doe pas de laatste 2 jaar vrijwilligerswerk op enkele crossen. Het kwam in het begin gewoon nooit bij me op om zelf te helpen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:09

_Sim_ schreef:
Ach, ik cross al jaren en doe pas de laatste 2 jaar vrijwilligerswerk op enkele crossen. Het kwam in het begin gewoon nooit bij me op om zelf te helpen.

Ik moet zeggen dat ik er tot gister ook nooit over na heb gedacht :o

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:10

Ik heb afgelopen jaar gejureerd bij SGW Texel en Maarsbergen, ook erg leuk :D
Verder ben ik eigenlijk al druk genoeg met jureren en zelf rijden. Maar het lijkt me nog wel een keer leuk om met een gezellig iemand een dagje bij een hindernis te zitten :P

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:11

Ik heb me zelf ook aangemeld als dressuurjury in Diepenheim en Barchem. ( nu hadden ze bij de laatste alles als rond dus was niet meer nodig). Als ik toch niet rij, dan wil ik dat wel doen.

Verder doe ik ook veel voor onze vereniging en heb ik het voortouw van onze tripalon.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:16

rowo schreef:
Tja.... ieder zijn mening. Ik deel de jouwe iig niet geheel :n Ik moet niets.

Daar ben ik het mee eens. Zeker aan deze kant van het land betaal je steeds meer om te mogen starten. Ik ben niet voor niets lid van een papieren vereniging. Ik wil best iets doen, maar met een eigen zaak ben ik allang blij dat ik af en toe op concours kan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:20

Niks moet, maar als je gelegenheid hebt is het wel tof als je vrijwilliger bent op een wedstrijd.
Stel je voor dat iedereen die crosst minimaal op 1 wedstrijd zou vrijwilligen, dan zijn alle organisaties in 1 klap van het vrijwilligers vinden af.... Niet haalbaar, dat snap ik ook wel, maar theoretisch best leuk bedacht. :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:23

Ik kan 14 april wel gaan helpen in Maarsbergen als ik de kalender zo zie :D
Maarsbergen ben ik zo, misschien kan ik weer jureren of anders als hindernisjury.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:27

Ik denk dat sommige mensen alleen al van het woordje 'verplicht' de hakken in het zand zetten. Maar er zijn inderdaad ook genoeg mensen die vinden dat ze er al genoeg voor betalen, of er zelfs voor kiezen om taken af te kopen. Dat laatste vind ik overigens absurd, want zo komt het werk dat toch echt gedaan moet worden bij een steeds kleiner groepje mensen te liggen. @Kris: ik weet niet wat jullie moeten betalen, maar de SGW-inschrijfgelden liggen toch op zo'n € 20? Daar kan vast geen professionele hindernisjury, dressuurjury, bouwploeg en cateringploeg van betaald worden!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:31

Mireille, ik heb het over wedstrijden in het algemeen. Hier is het niet heel vreemd om voor 1 proefje 15 euro te moeten betalen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:33

Kris schreef:
Mireille, ik heb het over wedstrijden in het algemeen. Hier is het niet heel vreemd om voor 1 proefje 15 euro te moeten betalen.

:oo Dat is idd veel geld voor 1 proef! Hier betaal je afwisselend 8 t/m 10 euro.

Kris, ik heb overigens mijn rooster voor komende week. Dagje plannen?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:34

Check, ik pb je Sim!

Ja, dat is idd veel geld. Ik heb dan persoonlijk geen zin om iets "extra's" te gaan doen. Zeker niet als je twee proeven moet starten ;)

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:34

Dat is een hoop geld. Is het prijzengeld dan ook hoog? Ik zou dan iig geen dressuur meer gaan starten. Vind 10 euro die ze hier in de buurt vragen al veel te veel. Zeker omdat ik zelf vrijwel nooit in de prijzen rijd.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:36

Ik denk dat je daar ook naartoe werkt. Als mensen niet meer willen vrijwilligen, dan zal je dus bepaalde dingen aan proffesionals over moeten laten, die een hoop geld kosten. Dit moet ook ergens terug gehaald worden, dus daar word uiteindelijk iedereen de dupe van, namelijk door middel van startgeld verhogen.

Ik weet wel dat je van een gewoon concours blij mag zijn dat je even speelt en van geluk mag spreken dat je geen verlies draait. Want heel veel verdienen doe je daar niet op.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:40

Ik dacht altijd dat je op de horeca moet verdienen, maar bij dressuurwedstrijden wordt amper wat geconsumeerd. Als de startpas niet was geintroduceerd was ik per 1 januari naar een andere vereniging overgestapt. Een vereniging die veel organiseert en waar een bijdrage gevraagd wordt door de leden. Maar die overstap durf ik nu niet aan. Zal een grote chaos worden/zijn bij de KNHS en ik wil wel graag starten in Chaam of in Etten-Leur.