[SGW] Nabespreking oefencross en SGW Dijkgatsbos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Nabespreking oefencross en SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:36

Niet nodig? Maar wel verplicht begreep ik? Dan zou de federatie vertegenwoordiger die meneer misschien eens op zijn vingers moeten tikken?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:36

Mootje schreef:
De parcoursbouwer die oa WW bouwt, is van mening dat niet nodig is. Helaas, helaas :+

Die zou toch beter moeten weten......

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:39

Tja, er zijn toch genoeg mensen die het gevraagd, geopperd of gesmeekt hebben sinds hij crossen bouwt!

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:44

Denk dat mijn moeder ook heel blij zou zijn als de wijzigingen zichtbaar zouden zijn, die maakte zich nog het meeste zorgen. Bij elke hindernis 'wordt ie nog wel lager dan? Dit hoef je toch niet te springen?' :+
Maar het zou serieus wel fijn zijn idd :j

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:44

Tody schreef:
Er is alleen één ding wat ik wil vragen, en wat al vaker aan de orde is geweest voor de wedstrijden in Noord-Holland: de aanpassingen van de hindernissen. Van sommige hindernissen was met de beste wil ter wereld niet te raden hoe deze aangepast zou gaan worden. Navraag doen helpt niet, want wat er toen gezegd werd klopte van geen kant. De eerste van de witte hekken zou een stijlsprong worden, maar bleek bij aanrijden toch een stevige oxer. Dat maakt nogal verschil!

Hier had ik ook last van in de L bij die hekken wat een oxer was...maar we weten nu wel dat OK en WW geen briefjes hebben in de cross. Overige crossen volgens mij dan wel...?? soms ook mazzel natuurlijk als de cross al op L staat dan kijk ik er niet eens naar of er briefjes hangen.

PP @ heel erg veel sterkte !!!!!! :(:) We regelen nog wel even iets met de film.. ;)

Ook sta ik met verbazing de rest te lezen van wat je dan toch wel allemaal op zo'n dag SGW gebeurt zeg...... :oo daar heb je als je zelf bezig bent nauwelijks besef van....ook dat zelfs een TL met dat soort sporen rijd, hij zou het dan toch helemaal moeten weten .. :? Als zo iemand al fouten maakt, dan neem ik onze foutjes ook niet altijd even kwalijk over het kennen van de reglementen....maar ik heb nu wel een kopie ervan in mijn documenten/paardenmap zitten. Vind het toch altijd wel even fijn er eens in te kijken.

ROOS @ dat je je hart vast hield in het Z was diegene waar ik bij stond?? of nog meer??....dat was idd schrikken ja....dankzij een heel braaf paard bleef die klungel zitten. :D daar had hij echt rete mazzel aan.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:00

:D van de 98 deelnemers zondag 72ste (oftewel laatste van de niet uitgesloten deelnemers) :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:01

Nou, dan kan je tenminste zeggen dat je rond gekomen bent :P

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:09

Precies! 1 op de 5 is uitgelsoten dus dat vind ik voor de 1ste x best oke

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:14

Lielle schreef:
veel gelezen, vooral de broek van Paul :D

een leuke running gag is altijd goed ...

Ik heb de mazzel gehad op zaterdag eind van de middag parcours te lopen. Alles stond toen op de goede hoogte voor de L-ponys dus ook de B-paarden. Als ruiter redeneer ik heel eenvoudig: ik moet kunnen zien of op andere manier op de hoogte worden gebracht van wat me te wachten staat. Dat is volgens mij ook de reden om dat soort informatie verplicht te stellen.

Viktorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:17

Ik heb me wel vermaakt, vond de bodem af en toe wel te zwaar en de bocht na hindernis 15 in de B was erg glad. Het was ons B debuut en die ging erg goed, 2 winstpunten en een eerste plek :)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:27

Dat vond ik idd ook weer lastig. Net als bij Oudkarspel. Schrok eerst al van hindernis 2. Toen ik ging lopen stonden de 3 bakken wat van elkaar af. Toen ik ging fietsen stonden ze alle 3 helemaal tegen elkaar aan. Dus ik ging er eigenlijk vanuit dat de 3e bak weg zou zijn als ik erover zou komen. Bij het aanrijden zag ik dat dat niet het geval was. Bij het witte hek wachtte er gelukkig geen verassing want ik had al gezien dat de breekboom na de Z lager en iets dichterbij lag.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:28

ik vond het ook erg vervelend dat er geen briefjes hgingen met de wijzigingen, ook ik was er vanuit gegaan dat de pallisade met een flink hoge breekboom (1.10m ?) erachter, die voor zover ik het ziet kon zien niet te verstellen was, voor het M weg zou gaan en schrok me ook even lam toen ik de bocht om kwam, naar een dikke oxer rijd je nou eenmaal anders aan dan op een stijl.
Persoonlijk wil ik eigenlijk een mail naar de knhs sturen, ik vind het toch absurd dat een crossbouwer willens en wetens iets niet doet wat volgens de reglementen verplicht is :n .
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 22-08-11 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:30

toen ik liep (zondagochtend) schrok ik toch ook wel af en toe, zo hoog en pittig. Maar toen ik reed viel het gelukkig mee, bij de B pony's was dat hekje wel gewoon een stijl en zo nog wel meer wijzigingen. Maar ik had inderdaad ook wel graag willen weten wat er zou worden verlaagd

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:33

Eef_Bam schreef:
ik vond het ook erg evrvelend dat er geen briefjes hgingen met de wijzigingen, ook ik was er vanuit gegaan dat de pallisade met een flink hoge breekboom (1.10m ?) erachter, die voor zover ik het ziet kon zien niet te verstellen was, voor het M weg zou gaan en schrok me ook even lam toen ik de bocht om kwam, naar een dikke oxer rijd je nou eenmaal anders aan dan op een stijl.
Persoonlijk wil ik eigenlijk een mail naar de knhs sturen, ik vind het toch absurd dat een crossbouwer willens en wetens iets niet doet wat volgens de reglementen verplicht is :n .

Je had ook gewoon niet kunnen starten als het je zo tegen stond/staat.
Achteraf klagen vind ik dan niet helemaal juist.
Ik snap wel dat je graag weet wat er verandert per sprong, maar ik vind het not done om achteraf daar bombarie over te maken. Had dan niet gestart. Dan was je idee om achteraf een mail naar de KNHS te sturen wel realistischer geweest.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:38

Ik maak toch geen bombarie :+

Ik sluit me alleen aan bij een grote groep mensen die het allemaal erg vervelend vinden dat er geen bordjes bij de hindernissen hangen. Ik zou graag de knhs willen vragen wat hun beleid daarin is, als het nou op 1 cross gebeurt , ok, foutje kan gebeuren, maar dat deze parcoursbouwer het willens en wetens niet doet kan er bij mij gewoon niet in :o .

Ik ben niet de enige die daar last van heeft, een heel groot deel van de deelnemers heeft daar last van, bovendien kunnen daar onnodig ongelukken van komen, als er ineens een hindernis staat die men niet verwacht.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:48

Eef_Bam schreef:

Tis maar hoe je het bekijkt. :D

Citaat:
Ik sluit me alleen aan bij een grote groep mensen die het allemaal erg vervelend vinden dat er geen bordjes bij de hindernissen hangen. Ik zou graag de knhs willen vragen wat hun beleid daarin is, als het nou op 1 cross gebeurt , ok, foutje kan gebeuren, maar dat deze parcoursbouwer het willens en wetens niet doet kan er bij mij gewoon niet in :o .

Ik ben niet de enige die daar last van heeft, een heel groot deel van de deelnemers heeft daar last van, bovendien kunnen daar onnodig ongelukken van komen, als er ineens een hindernis staat die men niet verwacht.

Het gaat al jaren zo in WW en die grote groep mensen komt ook elk jaar weer terug naar WW en elk jaar klagen ze weer terwijl ze weten dat het toch niet veranderen zal. Blijkbaar wil men toch zo graag crossen dat men het risico van eventueel onnodige ongelukken wil nemen.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:54

Gefeliciteerd Victorien. Mooi debuut dan!
Je bent rond gekomen Beli, daar gaat het om. Paard ook geen last meer van zijn spieren?

Mijn paard kwam gelukkig topfit over de finish. Hij had nog wel een rondje gekund (en ik ook ;) )

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:55

Ik geef simpelweg mijn mening op een imo beschaafde en rustige manier, net zoals jijzelf en alle anderen hier
_Sim_ schreef:
Eef_Bam schreef:

Tis maar hoe je het bekijkt. :D

Citaat:

Het gaat al jaren zo in WW en die grote groep mensen komt ook elk jaar weer terug naar WW en elk jaar klagen ze weer terwijl ze weten dat het toch niet veranderen zal. Blijkbaar wil men toch zo graag crossen dat men het risico van eventueel onnodige ongelukken wil nemen.

Omdat iets al jaren zo is hoeft het toch niet voor altijd zo te blijven :?
Bordjes zouden alleen maar een verbetering zijn en een vooruitgang, en het is niet zomaar een hersenspinsel van mijzelf, het is een regel die door de knhs zelf in het leven geroepen is en aan hun dan ook de taak om deze regels te handhaven, lijkt mij.

Het verbaasd me dat iemand als jij, die altijd zo strak aan de regels vast houd, hier zo fel op tegen kan zijn ?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:57

Ongelukken gebeuren door ruiters die niet weten wat ze doen en een beetje meeliften.
Ik kijk bijna nooit op het briefjes, vaak staat er zoiets van klasse B 80-90 cm. Dat staat ook in het reglement en als je loopt als er een Z cross staat dan reken ik per klasse 10 cm verlagen en 10 versmallen.

Ik ben het wel met Sim eens, als het nu allemaal zo gruwelijk slecht was,waarom ben je dan gestart? Waarom niet op de dag zelf een grote meid geweest en het bij de TA/federatievertegenwoordiger gemeld. Dat waren in dit geval 2 verschillende mensen.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:00

texelse schreef:
Ring 6 had over het algemeen wel vrij lage punten. Maar om dan te zeggen dat er "slecht gejureerd" is, dat klopt denk ik niet. Je kunt ook zeggen dat er in ring 6 slecht gereden is.

Helemaal mee eens; maar toch..... vraag mij dan wel af wat hij wil zien in een B proef. Bij een normale wedstrijd zou ik toch heel benieuwd zijn naar een mondelinge toelichting van de jury (heb ik normaal geen behoefte aan hoor :Y) ) In dit geval wordt toch alles omgerekend naar percentage's. Maar als je resultaat in dressuur zo laag is dat je geen winstpunten krijgt is dat wel heel jammer! Om in te kunnen schatten wat deze jury wel kan waarderen had ik wel graag daar willen schrijven!
Mijn dochter had als commetaar dat ze rukkende handen had denk dat het ook wel een beetje met de bodem te maken had, en ze kan het vast verbeteren maar de omschrijving vind ik wel onvriendelijk. Tja, als je daarop gaat letten dan blijft dat met elk onderdeel storend natuurlijk! Ach, op de kampioenschappen had ze met twee jury's op een proef op een zelfde onderdeel meerdere keren een 5 en een 7 :P !

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:02

Evie, ik ben het wel met je eens. Het was echt een finke oxer, hoog en aardig breed.
Ik dacht met lopen dat de breekboom eraf zou gaan en het een stijl zou worden. Neem aan dat ze de hindernis voor het M hebben verlaagd maar toch.

Met aanrijden schrok ik niet maar het is toch een verrassing.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:04

Eef_Bam schreef:
Ik geef simpelweg mijn mening op een imo beschaafde en rustige manier, net zoals jijzelf en alle anderen hier.

Ik bedoel geen bombarie hier in het topic. Ik bedoel bombarie maken bij de KNHS.
En natuurlijk ben je vrij om je mening te geven, zal de laatste zijn die je tegenhoudt. :P

Eef_Bam schreef:
Omdat iets al jaren zo is hoeft het toch niet voor altijd zo te blijven :?

Nee, dat hoeft niet, maar de parcoursbouwer is er al vaker op aangesproken en heeft vaker aangegeven het niet te veranderen. Dat weet iedereen, dus dat staat niet ter discussie.

Citaat:
Bordjes zouden alleen maar een verbetering zijn en een vooruitgang, en het is niet zomaar een hersenspinsel van mijzelf, het is een regel die door de knhs zelf in het leven geroepen is en aan hun dan ook de taak om deze regels te handhaven, lijkt mij.

Dat ben ik zeer zeker met je eens en ik heb nooit gezegd dat je hersenspinsels hebt. :D

Citaat:
Het verbaasd me dat iemand als jij, die altijd zo strak aan de regels vast houd, hier zo fel op tegen kan zijn ?

Waar zeg ik dat ik dat ik er op tegen ben? Dat hoor je mij niet zeggen.
Waar ik op reageer is het feit dat jij achteraf de KNHS wil mailen hierover, maar zoals ik al zei, had dan niet gestart. Dan was je klacht realistischer geweest. Jij hebt er ook voor gekozen om te starten in een cross waar je dus niet van wist of en wat er ging veranderen aan de hindernissen. Prima, moet je helemaal zelf weten, maar ga dan niet achteraf klagen. Snap je wat ik je probeer uit te leggen?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:08

Ik heb nooit gezegd dat ik alles gruwelijk slecht vind, enkel dat ik het erg vervelend vind dat er geen bordjes bij de hindernissen hangen. Als ik het echt gruwelijk slecht vond was ik ook zeker niet gestart.

Dat jij er persoonlijk nooit op kijkt gr_Roos betekent niet dat andere ruiters dat niet doen en als ongeluken alleen gebeuren door uiters die een beetje meeliften en het lopen van de cross dus blijbaar geen donder uit maakt, waarom loop je de cross dan überhaupt nog :D ?

Sim: Deze parcoursbouwer is vervolgens jullie al meerdere malen op aangesproken en heeft hier vervolgens niets mee gedaan, dus moet iedereen die zich niet aan de regels houd maar rustig zijn gang kunnen gaan?
Nogmaals: Deze regel is in het leven geroepen door de knhs en ik wil graag aan ze vragen of ze deze regel dan ook willen handhaven, misschien dat de crossbouwer naar de knhs wel wil luisteren, naar de deelnemers luistert hij blijkbaar toch niet.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:16

Eef_Bam schreef:
Sim: Deze parcoursbouwer is vervolgens jullie al meerdere malen op aangesproken en heeft hier vervolgens niets mee gedaan, dus moet iedereen die zich niet aan de regels houd maar rustig zijn gang kunnen gaan?

Nee, zeker niet. Ik ben het met je eens dat TA's, parcoursbouwers en de hele reutemeteut de regels moeten handhaven. Wat dat betreft kan ik me er in vinden als je dat via de KNHS ter sprake brengt.
Maar je snapt geloof ik nog steeds niet wat ik nou precies bedoel. 8-)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:29

Nee want ik ben zo'n dom licht *\o/* :roll:

Jij vind het niet kunnen dat ik het achteraf ter sprake breng en wel de cross ben gestart.

Ten eerste ben ik de cross wel gestart omdat ik een goed vermoeden wat er veranderd zou worden, ik heb nou eenmaal eerder in WW en Oudkarspel gereden heb, toch kwam ik tijdens de cross, voor het eerst bij deze parcoursbouwer, ineens voor een flinke verassing te staan wbt de palisade.
Achteraf bedacht ik me pas hoe link dit eigenlijk was, midden in het heet van de strijd had ik geen tijd om daar even bij stil te staan.

Ik had inderdaad ter plekke een TA aan kunnen spreken,is op dat moment alleen niet in me op gekomen.
Maar ik neem aan dat die toch goed op de hoogte is van de regels en tijdens het controleren van de cross hier iets van had kunnen zeggen? Blijkbaar heeft ook de TA maling aan deze rgel, of is er gewoon niet van op de hoogte.

En daarom wil ik graag weten van de knhs wat hun beleid hierin is :) .