[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:50

Balen voor de mensen die nu wedstrijd hebben. Het is echt raar weer. NU schijnt de zon hier, maar 10 minuten geleden waaide het en kwam het met bakken uit de hemel vallen.

Bianca heeft wilde plannen. Gaaf man!

Sanurie dat is balen Hoe komt die ontsteking daar dan?

BVW gefeliciteerd

Joki zetten jullie de paarden altijd met regen binnen?

Joki schreef:
Anne je mag dus voor levende stapmolen gaan spelen := Gelukkig dat het wel meeviel
Ja -O- Echt fiets saai gewoon ook. Ik mocht niet buiten want dan was hij bang dat de hoeven teveel zouden slijten, maar op de volte was iets te belastend. Heb dus 20 minuten lang flink door moeten stappen op de hoefslag in de binnenbak. Ja leuk... Vies vond er ook niets aan en probeerde in de bijzet te bijten, ook fijn.
Fysio had trouwens zelf het idee dat Vies beter zou worden van ijzers met zooltjes. Ik ben daar dus echt niet voor, maar misschien dat een van jullie daar ervaringen mee heeft en die met mij wil delen?

Joki

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:57

Ik zet ze niet voor 1 buitje binnen maar zoals ze vandaag de hele middag k-weer voorspeld hadden dan wel (en dan schijnt de zon al de hele middag grr). Iedereen bepaald bij ons op stal zelf wat hij of zij met zijn paard doet, zolang er maar niet 1 paard alleen achter blijft dan moet je die ook meenemen.

Sterkte de komende dagen met Vies wandelen want meestal wordt de verveling alleen maar erger.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:04

Hier schijnt de zon ook nog steeds. Vies staat dag en nacht buiten met een kudde, maar de rest gaat inderdaad ook naar binnen als het de hele dag regent. De kudde is het gewend en geeft er niets om.

Bedankt voor je sterkte :P de volgende keer zet ik de radio gewoon aan, kunnen Vies en ik lekker liedjes zingen.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:15

Hahahah Anne, ik zie jou en Vies al zingend door de bak lopen.
Ik heb geen idee hoe het daar heeft kunnen komen, de smid zei dat er misschien een steentje heeft gezeten en dat die er later is uitgevallen en toen is gaan irriteren!!!

Ben heel benieuwd hoe hij straks uit de wei komt. Eigenlijk hoop ik natuurlijk dat hij weer 100% goed loopt en niks meer aan het ben te zien en voelen is.
Want kwamen net weer kennisen tegen van de club en die zeiden als hoef zweer is en nu eruit is en hij loopt niet kreupel kan je gewoon crosse. Heeft 1 van hun vorige pony's ook gehad en hebben ze toen ook gewoon cross mee gereden.
Maarja ik wacht het af, en ik denk dat ik tot volgend jaar kan zeggen tegen Vlietlanden!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:12

Billy, balen dat mythy niet helemaal lekker was en je dus niet hebt kunnen starten!
Bianca heeft top gereden op wedstrijd :D
Caro heeft bootcamp om de dressuur op te krikken gehad.

Ik ben zo benieuwd wat Karen gedaan heeft vandaag!
Vlietlanden was top.
Ik weet nu wie er achter Texelse schuilt :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:14

Ik ook Mo! Heeft iemand al wat van haar gehoord?
Bianca, gefeliciteerd!

Pff ik heb morgen dressuurwedstrijd maar weet niet of ik daar zin in heb met dit weer. :o

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:32

Bij heftige regen worden in elk geval merrie met veulen binnen gezet en wordt er een poging gedaan om de schimmels binnen te krijgen. Meestal willen die echt niet voor 16.00/17.00 naar binnen en wordt het een drama.

@ annetje ik heb geen ervaring met zooltjes.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:59

En nog steeds zon 10 km boven ons noodweer en ik heb echt de paarden voor niks binnen staan :(

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:31

Heb Karen al gesproken en die komt ongetwijfeld zo haar verslag brengen :D :))

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:32

annetje. mooi dat het lijkt mee te vallen maar voor jou worden het nu inderdaad kilometers lopen
caro was vanmorgen vroeg met boodschappen halen
billy jammer dat je niet in MB aan start kon komen. hopelijk is alles snel weer goed
sanurie balen dat het niet goed is met het been
caro is hard aan het werk gezet met dressuur. en een giga les uitloop
bvw gefeliciteerd met je prijzen

Vanmiddag wedstrijd gehad. 1e proefje begon echt super fijn/ontspannen. helaas met de galop wat spanning en daar werden de punten ook weer lager van. in begin 6-7ens en na de galop 4-5-6jes. totaal 171 maar wel leuk commentaar van jury. Ze gaf me een compliment dat ik zo rustig bleef en er eigenlijk niks op uit deed dat hij wat gek werd maar dat ik gewoon rustig bleef door rijden. Ze vond het een leuk vrolijk paard en we waren echt een stel samen :D
2e proefje was hij wat gek in de galop maar daarvoor en erna ging wel super goed. daar hadden we 176 punten en die jury was helemaal weg van bay (hadden ze me ook wel een winstpunt mogen geven haha)
Daarna nog BB gesprongen. Duurde echt super lang. hebben een uur moeten wachten en het begon steeds donkerder te worden harder te waaien en zelfs donderen. en tja je raad het al toen ik de ring in moest kwam het met bakken uit de lucht.
Maar bay vond het blijkbaar niet erg want foutloos rond. Toch maar eens aan de B gaan denken

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:33

Karen, waar blijf je nou? We zijn nieuwsgierig :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:41

Klinkt alsof Karen haar eerste 1 * met goed gevolg heeft afgelegd!
Vlietland was top. Perfecte bodem en gewoon goed weer!
Jammer van Myt, Dorien!
Gefeliciteerd BVW!
Sanurie, hoe jammer het ook is, ik zou morgen echt niet van start gaan als ik je verhaal lees.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:42

Karen melden NU. Ik kom steeds hier spieken om te kijken hoe het gegaan is (en Sann haar L debuut :D) terwijl ik eigenlijk strafrecht moet leren ^)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:42

Karen is nu nog T op stal aan het zetten. Net zaten ze nog in de auto op de terugweg.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:47

Ik ben ook heel benieuwd Karen :D

Mijn wedstrijd vandaag ging prut. Paard was stout, ben er even helemaal klaar mee :(

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:53

Ik ben ook heel benieuwd naar karen haar verslag :D !

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:01

Ik ben ook benieuwd naar het verslag van Karen!!

Ik moet zelf zo afbellen.
Pees al stuk minder dik maar nog niet als voorheen. En loopt wel weer beter maar niet goed genoeg.
Hopelijk is morgen wel helemaal goed maar ik zal zien.

En dan heb ik nog van die leuke ouders, mag ik niet weg, ga zo mooi dus gewoon wel want hier beetje op me kamer zitten piekeren heb ik zo geen zin in. Wil ff ergens anders aan kunnen denken.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:05

Hoe valt je zadel Evelien? Kan me goed begrijpen dat je weinig zin hebt in dressuur wedstrijd met dit weer..
Gefeliciteerd BVW, super! :D
Dat is wel balen Joki. :j
Ik heb ook geen ervaringen met zooltjes Annetje, dus kan je daarmee niet helpen.
Ben ook heel benieuwd hoe Karen het gedaan heeft!! Aan Laura’s berichtje gezien dus goed? :D

Ben ook weer thuis uit Vlietland, toen we heen reden dacht ik ook als het zo door blijft regenen start ik die cross niet. Maar we hebben echt super weer gehad! Bodem was ook super. :j

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:08

Sannnn schreef:
Ben ook weer thuis uit Vlietland, toen we heen reden dacht ik ook als het zo door blijft regenen start ik die cross niet. Maar we hebben echt super weer gehad! Bodem was ook super. :j

verslag *\o/*

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:09

Hoe was jouw debuut Sann?
Dat willen we natuurlijk ook weten :D !

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:25

Grr, hoemoeilijk is het voor mensen met een mega bord voor hun kop om je met rust te laten _-:( Trollen }:) Wat heb ik toch een schurft een meelezers... Zeker als ze dan ook nog commentaar hebben!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:26

We pakken ze mo }:) _-:(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:28

Hihi.. snap echt niet dat sommigen (oud-stalgenoten) er plezier uit halen om je na te lezen ;(

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:29

Wordt je gestalkt Mootje :P
Overigens gaat Arville hem niet worden. Ga gewoon Maarsbergen rijden. Deze week hebben beide heren respectievelijk even een coffin en smalletjes training. Kater is wel wat weg. Ze liepen eigenlijk gewoon goed rond en Hetje is gewoon denk ik echt bang geweest. Ook veel opbeurend commentaar gehad van mensen die ook zeiden volhouden, want Hetje komt er wel. Zeker als ik analyseer hoe hij de rest deed, dat was gewoon braaf en ging zonder problemen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:30

Haha, staat al verslagje in het verslagen topic! Maar ben goed tevreden, had 1 rot sprong op hindernis 9, reed niet door die 2 dingen heen maar hij schoot er rechts langs dus sprong hindernis 9 goed scheef. Ik was teveel met de kuil in en uit bezig en hindernis 9 stond er best vroeg. Opzich reed ik hem redelijk aan voor mijn idee, maar What schrok ineens van die 2 dingen waar hij tussen door moest. Ben er niet precies achter waarom hij ineens naar rechts ging, denk mij uit proberen hem kennende. Zo'n actie had hij voor de coffin ook. 'Schrok' die ineens van de B paarden hindernis. Daar was ik er wel op tijd bij.
Verder lekker gereden en dingen gedaan die ik nog nooit gedaan had, zoals die 2 hagen schuin springen. Best goede afsprong van die oplegger af en wel meer dingen. Foutloos gecrosst, 1 balkje met springen en 192 met de dressuur. Ben goed tevreden dus! Ga vol goede moed naar Maarsbergen volgende week. :D

Wattan Mo?
Echt balen Lau. :(:) Hetje komt er zeker wel. Hij oogde anders dan ik hem normaal ken. Terughoudender.