[SGW] Voorbespreking SGW Markelo 29 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lrm

Re: Voorbespreking SGW Markelo 29 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:43

ik denk dat het het laaste is. als er zo weinig tijd tussen de laatste dressuurder en de eerste crosser zit is het bijna onmogelijk om alle hekjes zo snel weg te krijgen.

ik doe zondag nog maar met 1 mee. de andere is vandaag verkocht. helaas pindakaas.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:31

Als de cross niet over het dressuurterrein gaat, zouden die hekjes wel kunnen blijven staan toch?
Want het was toch alleen zo geregeld met de dressuur dat er gewoon niemand dressuurde terwijl er iemand in de cross langs kwam ofzo? :P

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:08

lrm schreef:
ik doe zondag nog maar met 1 mee. de andere is vandaag verkocht. helaas pindakaas.

Welke is er verkocht dan??? wel jammer!!!!
Nog 1 week :D Maandag nog crosstraining en dan moet goed komen!!!
Ben benieuwd naar foto's!!!!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:36

Inderdaad ging de cross NIET over het dressuurterrein maar erlangs. Daardoor moest eerste de dressuur af zijn. Nu klagen de mensen dat er zoveel tijd tussen zit, maar moet je ze eens horen als ze moeten dressuren terwijl er crossers langskomen. Dan zijn nog minder mensen tevreden.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:38

tientjeh schreef:
Inderdaad ging de cross NIET over het dressuurterrein maar erlangs. Daardoor moest eerste de dressuur af zijn. Nu klagen de mensen dat er zoveel tijd tussen zit, maar moet je ze eens horen als ze moeten dressuren terwijl er crossers langskomen. Dan zijn nog minder mensen tevreden.

:j :j :j :j :j

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 08:48

Heb daar zelf niet zo'n problemen mee. Bij ons tijdens de outdoor concoursen is ook vaak het dressuur naast de srpingring. Zelfde principe zo'n beetje. Moeten ze maar aan wennen.
Heb al mail terug dat ik stal heb overdag. Das wel fijn, nu nog hopen dat het droog is dan kunnen we lekker buiten cross gaan zitten kijken. :)

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:02

nou ik vind dressuren naast een springring toch heel wat anders dan naast de cross, daar zou die van mij dus echt niet tegen kunnen. Die is zo snel afgeleid, die wil alles in de gaten houden :))

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:30

Ik vind verschil tussen naast de cross dressuren of naast het springen ook wel groot. Springen trekt die van mij niks aan. Maar als ze volgas lang komen galopperen dan gaat hij zo mee. Heb met tripalon zo al buiten de ring gestaan, en nog nooit zo'n slechte dressuurproef gereden.

Dus ik ben heel blij dat ze daar rekening mee gehouden hebben!!!! Volgende week is het zo ver :D Nu nog lekker weer en dan word het een mooie dag. Zoals gister was het heerlijk!!!

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:33

Ik had gisteren ff de 10 daagse weersverwachting van Markelo bekeken, zag er goed uit :)
De hele week nauwelijks regen en alleen maar 7s en 8en als cijfer :P
En voor zondag ook hele kleine kans op neerslag en zo rond de 22 graden..
Maar het kan natuurlijk nog veranderen deze week..

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:47

nu regent het hier wel. maar wat nu valt, valt daar hopelijk niet!

sanurie: als ik tegen jou heb gepraat in markelo dan is het, het paard waar ik toen op zat niet. dus breezer wel..:)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:00

Beetje regen kan ook geen kwaad. Grond wordt zo ontzettend snel hard de laatste tijd, niks aan. maar liever nu dan vogende week zaterdag en zondag. hopelijk wordt het straks wel gewoon droog, ga zo naar crosstraining en dan heb ik het graag droog en veilig :+

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 10:07

Mir ik denk dat deze regen juist de grond goed doet! Het water trekt zo in de grond en dan voor de zekerheid even grote punten indraaien :) In het najaar zul je ook wel crossen hebben waarbij de grond niet optimaal is.. Ik hoop voor je dat je iig droog blijft tijdens de training haha, veel plezier!
Het scheelt natuurlijk ook dat de cross volgende week veel op weiland is waardoor de grond niet of extreem los of hard is ;)
Wel fijn dat de weersvoorspellingen goed zijn!

Lrm en ik zijn gisteren in boekelo wezen trainen en daar was de grond juist erg zacht terwijl het normaal mooi vlak is! Daar had wel eerst een buitje op mogen vallen :P Toch fijn getraind samen en leuke dingen gedaan :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:59

Ik was maandag in Boekelo en het was goed gesleept, maar zelfs te zwaar. Gewoon door de droogte dus.
Van mij mag er deze week wel ff goed wat regen vallen. De bodem is veel te droog en daardoor vaak te hard.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:12

vertel mij wat Valyra ;) vorig jaar in Heino was het op de dressuurvelden en rijden in de loopgraven, mén wat was dat een grote prutzooi, idem voor het springparcours. Cross was gelukkig lekker in het bos en die bodem was prima maar de rest. blubs blubs blubs...

Vandaag echt heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk getraind. Ik heb een super paard :D........... :+
Ze heeft werkelijk alles gesprongen, ben iig niet bang voor Markelo. Kom maar op!

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:22

Hey heb nieuwe foto's! Zal ze morgen gaan uploaden!

De S is een drie sprong van 3 grote boomstammen achter elkaar, met als alternatief een slinger (s) van kleine boomstammen erbij. Samen vormt dit van bovenaf gezien een grote S. Het heksenoog is klaar, de waterbak is werkelijk waar GENIAAL aangekleed ;)! Met een hele familie blauwe vissen en een familie meeuwen. De punten staan in de wei en als het goed is staat er ook 1 in het bos ;)! Voor het stenen muurtje is een houten boomstam geplaatst..
ook staat er een paard in de wei gemaakt van strobalen ;)!

Verder is de echter hindernis met greppeltjes uitgebreid (ook daar heb ik een foto van).

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:23

JEEJ! ben benieuwd!

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:26

Wauw, klinkt veelbelovend :D
Ben benieuwd naar de foto's :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:33

Ben ook heel benieuwd, klinkt iig zo als een echt uitdagende cross!

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:36

heb er zoveel zin in!!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:50

woow idd, hoeveel punten staan er wel niet 3 ofzo als ik dit zo hoor?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:55

Haha, dat was mijn gedachte ook al Sarah! Vind heksenoog wel gaaf dat dat erin staat, net als greppel. Wel echt uitdaging. :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:56

Ik vind 1 punt al wel wat in het B laat staan 3 :Y)

Heksen oog is leuk, greppel een uitdaging :+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:04

Haha, had ook maar 1 punt verwacht en geen 3 eerlijk gezegd. :P Mischien staan er 3 voor de verschillende klassen? B pony's/ B paarden en nog 1 klasse.. Barchem is er voor de B ook maar 1, met alternatief ook nog dacht ik. Als ik niet loop te miepen op die greppel moet het wel goed komen, maar ja. Dat is meestal zo. :+ Maar we zullen wel zien. Klinkt iig wel als echte uitdaging. :) Over week hebben we het er al op zitten!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:13

Ik hoop heel hard dat het gat van het heksenoog heel groot is :o Anoes is er niet van gecharmeerd als er nog iets boven haar hoofd zit heb ik gemerkt en een echt heksenoog heb ik ook nog nooit met haar gesprongen :o
Maar ik heb er in ieder geval erg veel zin in :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:16

Klinkt allemaal heel uitdagend, morgen nog trainen en dan moet het goed gaan!!!
ben erg benieuwd naar de foto's. En wat we volgende week zondag aantreffen!!!