[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:32

Gefeliciteerd PB! En nu nog je C!
Maar je E geeft al een hoop vrijheid!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:57

Gefeliciteerd PB! Kun je nu lekker zelf met je paarden op stap.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:34

Ja echt zo'n vrijheid. Kan volgende week pas rijbewijs ophalen dus mama mag nu nog rijden ;)
Ga in het najaar weer m'n C proberen. Rij-instructeur van vandaag zei ook dat gaan we gewoon proberen. En dat was een hele rustige en aardige man die veel vertrouwen gaf.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:42

PB @ top gedaan !!!
MOOTJE @ heb je je trailersticker ook al dan... :P

Ik heb vanmorgen een gesprek gehad met de dierenarts. ALLES is bekend. Bull heeft dus idd een ALLERGIE en wel voor ALLE vliegen.... :( lekker dan is dat voor een paard.
De onderzoeken in Emmeloord hebben destijds hebben dus niet alles naar boven gebracht dus vandaar dat zijn huid al vanaf vorig jaar november aanmoddert tot het dus na het gebruik van die pred. kuur drastisch omhoog kwam in 1 week tijd, de pred.kuur heeft dus niets geholpen (of juist wel doordat de allergie nu ineens heel erg zichtbaar aan het licht kwam, maar ja dat is maar net hoe je het bekijkt.)

Zijn lever is dus verhoogt door de ontstekingen in zijn huid. Nu weet ik dus ook de primaire oorzaak, de secundaire gevolgen daar krijgt hij nu medicijnen voor. Ik mag verder gewoon rijden ed, dat was geen enkel probleem. Ik ga zsm een boot- of exceemdeken kopen, zijn hoofd en hals dienen ook ingepakt te worden en mocht iemand tips hebben voor een ECHTE goede knoflook of iets om daarmee preventief ook de vliegen van hem af te weren graag.
Normaal mogen waardes in het bloed dus niet boven de 150 komen. Bij Bull is dat 1270 voor dazen, 529 voor steekmuggen, exceemvliegen (knutten??) is 623, andere soorten vliegen op 409.

De LDH en GGT zijn sterk verhoogd in het bloed, vermoed dat dat de lever waardes is ??

Ben op zich wel blij dat ik nu alles weet, maar ja...blij ben ik er niet mee, maar meer omdat ik het zielig vind voor Bull. De huid is nu al behoorlijk opgeknapt omdat ik hem een dikke deken had opgelegd en wat binnen heb gehouden, dus het herstel zal verder goed gaan als hij een exceem deken heeft.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:00

Bianca, fijn dat je nu in ieder geval weet wat er aan de hand is. Vervelend is wel dat Bull dus altijd helemaal ingepakt moet worden. Ook rijden met een exceemdeken? of kan dat wel zonder? Hopelijk is Bull met alle maatregelen nu zo van de huidontstekingen af.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:18

Lijkt mij ook dat je met rijden dan moet inpakken. Of je moet rijden op tijden dat de beesten het minst actief zijn. Daar ben je lekker mee!
Geen enkele vliegenspray is afdoende voor de beesten. Ze komen op een gegeven moment terug.
Bianca, verse tenen knoflook in zijn manen en staart knopen of naar de kust verhuizen.
Sneu hoor voor Bull. Sterkte er mee.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:34

Zo, ik ben ook weer terug uit het Land van Maas & Waal. Ging erg voorspoedig gelukkig. Puppy moest alleen op de valreep, toen we de straat inreden, nog een beetje spugen. Daar was ik op voorbereid dus kleed zit al in de wasmachine! Verder is ze blij dat ze weer thuis is (de poes is er minder blij mee := ), maar ook erg moe. Ze ligt nu lekker te zonnebaden maar houdt mij scherp in de gaten.<3

Niet alles bijgelezen, maar PB van harte gefeliciteerd!!!!!!! :D :D
Waarvoor is C? Is dat vrachtwagen?
Sussie sterkte met je polsen en Corien ook beterschapjes!
Bianca, dit is wel een tegenvaller zeg. Wel fijn dat je het weet, heb je inmiddels ook die druppeltjes al besteld om de lever tot rust te laten komen? Ben ik ook altijd wel actief mee met dat soort dingen :j

Ga snel Jer longeren en boodschappen doen!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:19

Gefeliciteerd PB! Ik was ook zo blij toen ik eindelijk m'n E had, eindelijk zelf op pad. Succes in Brugge.
Zag een was verhaal. Ik was eigenlijk nooit een paard met shampoo, voor concours altijd witte benen met betadine shampoo. Veder niet.
Beterschap Corien.
Vervelend Bianca. Maar gelukkig weet je nu wel wat het is en hoe je het kan behandelen. GGT is volgens mij een enzym dat in je lever zit en juist bij overmatig alcohol gebruik in actie komt of bij galweg problemen. :') Maar geneeskunde kennis zit al weer redelijk verweg. En dan heb ik het ook over mensen en niet over paarden :D
Beide zitten iig wel in de lever.
Succes Noor met Jer rond slingeren. En lasagna lekkerrr. Ben jaloers! Hebben jullie nieuwe hond?

Ik ben weer terug van de kampioenschappen. Ze liep vond ik best redelijk, vonden omstanders ook. Maar jury vond het niet goed genoeg, gelukkig wel 2 keer winst. Veranderd er weinig aan ;)
Morgen weer erheen maar dan voor de vereniging. Ga dan eens kijken of ze toch niet wat meer in de oprichting kan. Had haar vandaag wat dieper lopen, meer op safe gespeeld en dan oogt ze niet zo spectaculair. Ook hopen dat de 2 echte fouten (achterwaarts en middenstap) morgen wel beter gaan. Maar ben tevreden voor hoe lang ik nu weer er op zit!
Zal straks eens de proef terug kijken op film! Vero staat weer lekker verdiend in de wei en ik ga lekker bankhangen met dvdtje :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:22

Je had het gister al over je achterwaarts en middenstap. Fijn dat je best nog lekker hebt kunnen rijden, zeker gezien het feit dat je een poosje niet hebt kunnen rijden!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:24

@ Bianca Vervelend voor Bull maar je weet nu in elk gaval waar het vandaan komt.
@ Sann Is het bij jullie voor wp's? De drentse kampioenschappen zijn niet voor winstpunten.

Ik heb net bericht gehad van de KNHS en mijn parcours in Ter Apel wat niet duidelijk was hoe de winstpuntenregeling zou zijn wordt beoordeeld met 2 winstpunten. Nu hoeven we niet voor de zekerheid 1x extra L te starten maar kunnen we legaal over..

Ik ga afsluiten. Naar Fysio en dan de paarden even doen. Verder helemaal niks gepland dit weekend. Misschien zondag nog even kijken bij Masterspringen Zweeloo

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:30

Jaa daarom Simmie. Is ook terecht dat diegene van mijn kring wel door zijn naar finale en ik niet. Zij reden nu gewoon beter!
Maar wat liepen er een paarden rond zeg.. Zei gelijk al ik rij voor spek en bonen want zo goed heb ik haar nu niet meer voor elkaar. Haha.
Zag dat springparcours ook, toen ging het toch wel heel erg kriebelen :D
Volgens mij tellen ze ook niet mee voor punten, maar had mezelf als doel gesteld om 'winst' te rijden.

Dat is fijn Caro! :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:33

Sinds vorig jaar gelden de regiokampioenschappen ook voor winstpunten. Alleen als je aan je winstpunten zit tellen ze niet mee (je mag er dan dus legaal overheen).

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:38

Ja? Oh dat wist ik niet.. Telt dan alleen het punten aantal van de hoofdjury? Niet van allebei de jury's lijkt mij..

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:39

Nee het gemiddelde van de twee jury's bepaald of je een winstpunt heb of niet (of meerdere).

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:41

Ah okee. Dat wist ik helemaal niet. :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:44

PB SUPER MEID!!! NU JE C *\o/*
Sussie netjes gereden toch?
Noor dankje!

Twas een half uur flink aan het gieten maar daarna scheen de zon weer dus het viel wel mee :)

Zo heb net lekker gehobbelt, hem 2 wedstrijden geplant staan. 28 aug en 4 sept :) ben benieuwd..

Hij heeft alleen nu een "huil" oog dus net even water gekookt, voor zijn oogje! dus die ga ik zo maar even schoon maken..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:56

Wl: Leuk om je eens in het echt ontmoet te hebben en diepe schaamte dat ik je niet herkende, ik ben zo slecht daarin :o
PB: Gefeliciteerd met je E!
Bianca: Fijn dat je het nu in ieder geval weet, dan kan je Bull er ten minste goed tegen beschermen.
Noor: Foto :D !
Sann: Fijn dat je proeven fijn gingen, bij ons telt de regio ook gewoon mee voor winst, ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen tellen, het niveau ligt toch alleen maar hoger.
Caro: Wel terecht dat je nu die winstpunten hebt gehad, en fijn dat je dan ook over kan naar de M.
Corien: Leuk dat het weer zo goed gaat met Jackson, heb je dressuur of springen gepland?
Ik las ook nog wat over paarden die moeten worden platgespoten om te scheren, Bam is gelukkig niet zo lastig en laat zich gewoon braaf scheren, alleen voor zijn hoofd gebruiken ze een praam. Ik laat hem toch alleen aan het begin van de winter scheren, hij krijgt dan een hele mooi glimmend, donker en dun vachtje, als je hem laat in de winter scheert krijgt hij zo'n vale oranje kleur als in de zomer :r .

Ik ben net terug van wedstrijd bij Lotte op stal (bleek later :Y) ) , eerste proef liep Bam de sterren van de hemel, hij was zo druk en vrolijk dat er behoorlijk wat power inzat :D , ik denk toch wel onze beste m1-proef ooit. Tweede was wel aardig, maar kon de eerste niet evenaren en was wat slordiger. Ik was wel wat teleurgesteld toen ik mijn punten hoorde, de eerst proef ging echt fijn en vond ik toch wel echt een dikke wp waardig, had helaas 177 en derde plek. De tweede had ik ook wel iets hoger in geschat, ik ben benieuwd wat de rest van de ring had als je van de 7 mensen een tweede prijs kan verdienen met 169! punten.

Ach ja, ik kan er niet lang om treuren, ik zat die eerste proef met een dikke :D op mijn paard (en die zijn zeer zeldzaam bij mij ;) ), volgende keer beter.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:35

Zo, ik ben ook weer terug! Het was wel ff inkomen om weer te lessen met de aanhanger. Volgende les is volgende week weer gepland, en 14 september mag ik afrijden!!

Gefeliciteeeeerd PB *\o/* *\o/* *\o/*
Gefeliciteerd met je winstpunten Sannn
Lekker dat je fijn gereden hebt Corien!
Fijn dat je eerste proef zo lekker ging Evie, maar jammer van je punten. De stal van Lotte is ongeveer 10 minuutjes van mijn stal vandaan! 15 stappend.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:05

PB Gefeliciteerd!! Super zeg!! :D Heerlijk, die vrijheid!! Ik kan ook echt niet wachten gewoon := ..
E_B wat is Bandido een joekel zeg!! := Echt mega.. ik herkende jullie vooral aan zijn formaat met de wit onderlegde neusriem ;) .
Corien, fijn dat je lekker hebt gereden!! ;)

Wat betreft rijlessen.. beetje balen dat mijn rij-instructrice ziek was en deze week vakantie heeft.. staat dus nog steeds stil.. :\ Zo maar even kijken of ze volgende week dan dus wél kan..

Wolin gaat wat beter, die heb ik om half 2 weer binnen gehaald.. heeft onverhoopt toch een stevige bui op haar hoofd gehad, maar was er verder prima onder :) . Die heeft zich flink tegoed kunnen doen aan haar enorme hooibal met kuil :9 ...

Nog een paar uur en dan heb ik vakantie!! *\o/*

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:40

SIM @ naar de kust verhuizen is idd geen optie.. :D :D , maar ga idd maar weleens even kijken of er ook hele dunne katoenen uitrijdekens zijn om hem zo te beschermen tijdens buitenritten, dat ze niet allemaal op zijn reet gaan zitten. Een paar steken zullen geen kwaad kunnen, maar als het constant aanblijft dan gaat dus zoals nu de huid onsteken.
NOOR @ hij krijgt nu eerst via de DA een kur, daarmee moet alles terug in balans komen als de onsteking uit zijn huid en lichaam weg is (ben nl wel verzekerd dus dat doe ik liever even via deze weg). Heb al wel een PB gehad van Crosskipp voor alternatieve geneeswijze en op stal had iemand ook een tip van een goede homeaphaat, dus daar ga ik dan nog wel mee aan de slag. Het zou kunnen dat als Bull ouder word hij eroverheen groeit, maar die garantie heb je dus niet.
SANN @ veel succes morgen ;)

Ik ga lekker Hollands Got Talent kijken.... :D :D :D fijne avond !!!!!!!!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:44

Ik moet alle nieuwe pagina´s nog bijlezen. Ik ga maar eens een beginnetje maken. haha

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:47

Succes tientjeh want het gaat weer hard haha.
@ bianca ik zit ook te kijken. Veel leuker dan popstars..

Ik heb mijn M2 debuut en M spr debuut opgegeven

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:48

Spannend Shanouk, hopelijk haal je hem in één keer!
Gelukkig dat Bull verzekerd is Bianca, scheelt je waarchijnlijk een hoop centjes zo (en dan ben je waarschijnlijk nog een hoop kwijt).

Ik heb dat werkelijk nooit door dat hij zo groot is Lotte, Bam is "men eerste pony" dus hij is voor mij de norm, alles wat minder hoog is dan Bam is is klein :+.
En die witonderlegde neusriem :o , ik was er helemaalweg van toen ik hem kocht (terwijl iedereen hem spuuglelijk vind :Y) ), maar nu ben ik dat ding zo zat, de eerstvolgende keer dat ik bij de divoza kom neem ik de Kieffer Koln (echt een mm wit ondlegd ofzo) mee ;) .

edit:
Spannend Caro, is dat met de merrie of met de ruin?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:08

Je treft het dan idd ook niet Bianca hier op de Veluwe. Bom vol dazen.

Leuk Caro! Spannend :D

Jammer van je punten Evie. Maar je eigen gevoel vind ik meestal altijd belangrijker! En aangezien jij er met dikke smile opzat zijn die goed denk ik!

@Simmie trouwens nog. Ik denk wel dat ik naar Biddinghuizen ga deze week. Weet alleen nog niet welke avond.. Hoop woensdag. maar denk dinsdag.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:40

PB, gefeliciteerd!!
Bianca, wat balen zeg. Allergisch voor alle vliegen lijkt me heel lastig...

Wij zijn vandaag trouwens Drents Kampioen geworden met het viertal :D :D (niet helemaal verdiend, onze tegenstander reed eigenlijk netter maar we hadden dezelfde punten. Toen moest nog weer gekeken naar een aantal punten in de proef en daar hadden wij nét 1 puntje hoger). We hadden het niet meer verwacht omdat we best wat fouten hadden, dus het was wel een verassing. Maar echt verdiend voelt het niet...