PB @ top gedaan !!!
MOOTJE @ heb je je trailersticker ook al dan...
Ik heb vanmorgen een gesprek gehad met de dierenarts. ALLES is bekend. Bull heeft dus idd een ALLERGIE en wel voor ALLE vliegen....
lekker dan is dat voor een paard.
De onderzoeken in Emmeloord hebben destijds hebben dus niet alles naar boven gebracht dus vandaar dat zijn huid al vanaf vorig jaar november aanmoddert tot het dus na het gebruik van die pred. kuur drastisch omhoog kwam in 1 week tijd, de pred.kuur heeft dus niets geholpen (of juist wel doordat de allergie nu ineens heel erg zichtbaar aan het licht kwam, maar ja dat is maar net hoe je het bekijkt.)
Zijn lever is dus verhoogt door de ontstekingen in zijn huid. Nu weet ik dus ook de primaire oorzaak, de secundaire gevolgen daar krijgt hij nu medicijnen voor. Ik mag verder gewoon rijden ed, dat was geen enkel probleem. Ik ga zsm een boot- of exceemdeken kopen, zijn hoofd en hals dienen ook ingepakt te worden en mocht iemand tips hebben voor een ECHTE goede knoflook of iets om daarmee preventief ook de vliegen van hem af te weren graag.
Normaal mogen waardes in het bloed dus niet boven de 150 komen. Bij Bull is dat 1270 voor dazen, 529 voor steekmuggen, exceemvliegen (knutten??) is 623, andere soorten vliegen op 409.
De LDH en GGT zijn sterk verhoogd in het bloed, vermoed dat dat de lever waardes is ??
Ben op zich wel blij dat ik nu alles weet, maar ja...blij ben ik er niet mee, maar meer omdat ik het zielig vind voor Bull. De huid is nu al behoorlijk opgeknapt omdat ik hem een dikke deken had opgelegd en wat binnen heb gehouden, dus het herstel zal verder goed gaan als hij een exceem deken heeft.