[SGW] SGW Vlietlanden - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: SGW Vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:34

Hoe ging Scum en aanhang??? *nieuwsgierig*
Of heb ik het verslag gemist?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:35

Scum en aanhang hebben het verslag nog niet geplaatst O:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:39

Apple schreef:
Lielle, ik hing zaterdag rond bij Bento en zondag hing ik rond bij Scum :D

Kan dus best dat je mij gespot hebt, maar dat het kwartje nog niet viel :-)

bento heb ik zaterdag nog even gesproken, na de uitslag. daar stond jij hopelijk toch niet bij? Anders is het wel erg genant :oo

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:42

Dan vrees ik dat het heel genant gaat worden Lielle :D :D :D

(maar zaterdag was ik ook wat incognito, ik was daar ongepland. Zou even komen kijken en bleef hangen).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:43

en dan zeg je niet eens tegen mij dat ik een muts ben en best even echt gedag mag zeggen :D geneer me dood nu :oo

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:51

Ben dan apple achteraf gezien ook nog tegen het lijf gelopen. Ging mijn paard wassen en jij en scum kwamen net met de fiets aan...

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:56

Ben even aan het bijlezen, maar ik als crossbouwer vond de hindernis dus erg ONDUIDELIJK afgevlagd!!! Ik had zelf de punt al AB sprong afgevlagd en het eerste stijltje als A en het tweede stijltje als B, dan was het voor iedereen veeeeeel duidelijker geweest dat die spong uit meedere elementen bestond!
_Noor schreef:
Blonde actie dan.
Dat wordt dan brief nr. 2 van de KHNS := Zou dat consequenties hebben?

Foutief rijden doe je niet bewust dus volgens mij krijg je hier geen brief voor hoor! Jij wist toe je verder reed toch niet dat je een vlag had gemist!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:58

Ik heb zelfs Gert Naber foutief zien gaan op de hoed. En dit zijn toch wel professionele ruiters, net als als een aantal anderen die deze hindernis foutief hebben gepasseerd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:01

Ja, was echt l.ullig voor een aantal ruiters. Ik sprak zondag Edith op springwedstrijd in Soest en zij baalde als een stekker dat ze met alle 3 de paarden de hindernis foutief passeerde!

TG ik heb jou heel niet gezien. Wel gehoord dat jij en Nick werden om geroepen bij de prijsuitreiking, maar jullie kwamen beiden niet om je prijs op te halen.

Eefiesvenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:04

Ingridje16 schreef:
Dus misschien zit ik wel weer te zeuren maar dat is wel iets waarvan ik denk dat dat anders moet, als ik zo ook de hindernislijst kijk zie ik ook combinaties met gewoon 8 weigeringen. Dan denk ik van joh ga eerst eens een paar lessen volgen, en wil je dat niet accepteer dan gewoon dat je er na 4 weigeringen uit moet.

Ik was ook iemand met 8 weigeringen, ik wist dus niet dat je in de BB er dan ook uit moet! Ik volg regelmatig crosslessen en ging de laatste tijd steeds beter, maar dit was een nieuwe ervaring voor ons op vreemd terrein en alleen (zonder andere paarden) rijden.
Maar gister ging het echt niet, ze werd zo onwijs sterk, echt geen houden aan!
Steeds een weigering en daarna sprong ze alle ' onbekende' hindernissen.
De laatste sprong ze na twijfelen nog wel maar alleen met de voorbenen. Sta je daar mooi tussenin, ze 'kleunde' er nog raar over maar niks aan de hand gelukkig. Haar hartslag was 60 voor en 64 na dus dat was ook prima. Mijn hartslag was nog een half uur nog niet gedaalt, pfffff best zwaar hoor! En heb goed in de verlichte zit gezeten en voor de sprong ging ik zitten en proberen terug te rijden. Een goede ervaring dus maar niet echt een succes.

Organisatie vond ik wel super, vriendelijke mensen allemaal! Werd vlot geholpen bij de DA en bij de start werd ik ook even wegwijs gemaakt hoe dat in z,n werk gaat.
Ben trouwens nog een blauwe springschoen verloren bij één van de eerste hindernissen van epplej*ck, als iemand die gevonden heeft...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:08

Simmie schreef:
Ja, was echt l.ullig voor een aantal ruiters. Ik sprak zondag Edith op springwedstrijd in Soest en zij baalde als een stekker dat ze met alle 3 de paarden de hindernis foutief passeerde!

TG ik heb jou heel niet gezien. Wel gehoord dat jij en Nick werden om geroepen bij de prijsuitreiking, maar jullie kwamen beiden niet om je prijs op te halen.

Klopt, in de voorlopige uitslag stond ik eerst als 15e en later als 7e ofzo. Nick eerst als 4e. Maar ik was met Nick mee en ze wouden weg. Had ook zelf geen prijs mee verwacht.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:19

Eefiesvenna schreef:
Ik was ook iemand met 8 weigeringen, ik wist dus niet dat je in de BB er dan ook uit moet!

Misschien had je dan eerst even de reglementen moeten nakijken of het moeten vragen bij het betalen en ophalen van je startnummer? Van jou vind ik het niet zo kwalijk, maar nota bene een hindernisjury met 9 weigeringen _-:(

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:27

Heel sneu als je met 3 paarden op dezelfde hindernis tegen een dsq aanloopt...

In het Z raakte er iemand uit op de haaientand met (volgens mij) 3 stops. In de M kwam ze weer voorbij, en raakte er weer uit op de haaientand, nu omdat ze de Z-hindernis sprong ipv die van het M....... ook zo sneu.....

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:30

Ik heb gisteren heerlijk gereden! +:)+
We moesten erg vroeg van stal, maar daardoor waren we gelukkig voor de grootste hitte aan de beurt.
Dressuur ging niet zo heel erg lekker, maar wel goede punten, 187. Toen heel snel de cross gelopen want ik had een uurtje de tijd om de cross en springparcours te verkennen voor ik weer op m'n paard moest zitten.
Bij het inspringen was hij eigenlijk al meteen los, zeker omdat we net ervoor gedressuurd hadden. Dat kwam wel mooi uit want zo hoefden we niet te lang los te rijden met het warme weer. Na een paar sprongetjes waren we er klaar voor, en dat kwam mooi uit want het was aardig ingelopen.
Het parcours ging goed! Hij sprong alles in één keer en er lag één balk naast. Maar ik ben al lang blij dat hij alles gewoon sprong. Als hij dit nou even volhoudt kunnen we misschien binnenkort wel weer L starten.
Toen naar de dierenarts, hartslag 60 direct na het springparcours dus dat was netjes.
Doordat het was ingelopen hadden we ruim de tijd voor de cross. Een hele tijd in de schaduw gestaan en gestapt. Er was trouwens niemand echt fanatiek aan het losrijden, :D , allemaal stappers in die losrijring.
En de cross ging super! Ot ging als een speer en sprong alles zonder aarzelen. Ik was al van plan om flink tempo te maken en we kwamen rond in de snelste tijd, 3:44. ;) (maakt voor mij niet uit als we te snel zijn omdat we HC reden) Na de cross was zijn hartslag 68, valt ook nog mee met dat tempo en het warme weer.
Ik heb er een heel goed gevoel aan overgehouden! Het springparcours ging niet heel soepel maar wel alles meteen gesprongen. En de cross ging echt heel fijn, zo durf ik wel weer met hem de M in. Alleen onze problemen met het springparcours nog "effe" oplossen... ;)

's middags was "mijn" tweede paardje Tornado aan de beurt. Dit keer met zijn eigen baasje in de BB. Die ging ook harstikke goed, foutloos door het springparcours en in de cross. Het zag er goed uit, ik denk dat die twee binnenkort ook wel officieel gaan starten. Moeten eerst nog wel een puntje in het springen halen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:49

Klinkt erg goed Mariek! Zeker gezien het feit dat het springparcours geen fijne lijnen had zodat je een fijn galopritme kon krijgen. Heel fijn dat Ot toch lekker aanpakte! En liever een balkje dan een stop!
Hopelijk zien we jullie snel weer in het L!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:48

billy1 schreef:
Ben even aan het bijlezen, maar ik als crossbouwer vond de hindernis dus erg ONDUIDELIJK afgevlagd!!! Ik had zelf de punt al AB sprong afgevlagd en het eerste stijltje als A en het tweede stijltje als B, dan was het voor iedereen veeeeeel duidelijker geweest dat die spong uit meedere elementen bestond!
_Noor schreef:
Blonde actie dan.
Dat wordt dan brief nr. 2 van de KHNS := Zou dat consequenties hebben?

Foutief rijden doe je niet bewust dus volgens mij krijg je hier geen brief voor hoor! Jij wist toe je verder reed toch niet dat je een vlag had gemist!

Da's waar. Nou ik zie het wel!
Heeft Edith beetje krullend haar en redelijk donker? Dan stond zij ook bij die hindernis te praten toen ik er stond en kan ik me dus goed voorstellen dat zij met alle 3 de paarden fout is gereden! Wat ontzettend zuur!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:52

kort donker haar met slag. En altijd lachen :D

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:17

Lielle schreef:
Riannhuh, ik heb je dan nog gezien bij de prijsuitreiking, je zusje had toch ook prijs? Was heel grappig :j

ja klopt, ik was 5e en mijn zus 6e :D
jij gefeliciteerd met je 1e prijs, en leuke foto's van Raimaer :j

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:34

Laura! dankje wel! gaan we zeker als herhaling doen als het aan mij ligt! :j

Idd voor edith was het 3x echt balen!! echt super sneu voor haar.. maar ze bleef wel positief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:50

Deed er toevallig geen bokker mee in de B paarden met een jonge zwarte No Limit? Met een bles? Ze moest als een van de eerste starten

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:52

Pff.. eehm geen idee.. marloes.. staat het niet op de startlijst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:53

CoriienRN schreef:
Pff.. eehm geen idee.. marloes.. staat het niet op de startlijst?

dankje :+ had er bijna overheen gelezen dat die er ook nog opstonden!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:56

:)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:01

Eefiesvenna schreef:
Organisatie vond ik wel super, vriendelijke mensen allemaal! Werd vlot geholpen bij de DA en bij de start werd ik ook even wegwijs gemaakt hoe dat in z,n werk gaat.
Ben trouwens nog een blauwe springschoen verloren bij één van de eerste hindernissen van epplej*ck, als iemand die gevonden heeft...

Een neoprene? Die heb ik namelijk uit het water gevist..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:04

Jammer dat leukopdefoto er niet was.. trubles gehad :=