[SGW] crosstraining in Moordrecht by Donna

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:20

ik zit ook in de groep van 9 uur. En dat het niet zo warm wordt is lekker meegenomen. Met zo'n bodyprotector heb je het al snel warm -:(- . Ik rij er ongeveer een half uurtje over, geen snelweg. Wordt weer de 1e keer dit jaar, ben benieuwd, heb er zin in :+

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:08

Ik ga 4 juli mee doen.
Ik weet alleen nog niet of ik puppy groep zal doen of de beginnersgroep? Wat is ongeveer het verschil?
Ik heb eerder een keer mee gedaan in de puppygroep. Dit ging er goed allemaal alleen moest ik natte voeten halen in de waterbak. Ik spring zelf 2 keer in de week (Ik breng haar uit in het L springen)
Wat is wijsheid, puppy of beginnners?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:43

Toevallig kom ik dit topic tegen.
Aankomende zondag ben ik ook bij de Zuidplasruiters. Onze ijslandervereniging heeft crossles :D Allemaal mensen zonder cross ervaring en met een ijslander dus.
Uiteindelijk is het een klein groepje geworden, maar 3, maar het wordt vast heel leuk. Ik ga mee als begeleiding en er komen er nog een aantal om foto's te maken.
Wij rijden om 12 uur.

Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:12

Venthe, volgens mij zit het verschil in pup en beginners voor een groot deel in de waterbak. Bij de beginners pak je wat meer sprongen mee over de andere hindernissen, en bij de pup ligt de nadruk meer op het te water gaan, al dan niet te paard!!! :P
Mijn paard ging de 1e keer ook niet geheel uit zichzelf de waterbak in, heb het zelf voor moeten doen maar de 2e keer was het bekend en geen probleem <3
Omdat je al springervaring hebt zou ik het antwoord laten afhangen van hoe groot je probleem bij de waterbak was.
4 juli kom ik ook weer, misschien tot ziens

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 19:26

hier nogmaals de uitleg van het verschil tussen de puppy en beginnersgroep:

puppy's: is voor onervaren en totaal geen ervaring ruiter en/of paard, mensen/paarden die het nog spannend vinden, jonge paarden. doel: vertrouwen krijgen in andere soort hindernissen, afhankelijk van de groep ga je steeds een stapje verder, maar houden het vooral leuk, laag en leerzaam!

beginners: hebben al wat crosservaring en gaan wat meer lijntjes rijden en wat meer de "hoogte" in. erg belangrijk is dat je niet de groep ophoudt doordat je je in een te hoge niveau hebt in geschreven. je kunt beter in een te lage niveau meerijden dan in een te hoge niveau. dus wees eerlijk naar jezelf en je paard, maar vooral naar je mederuiters: ging het in de puppygroep makkelijk en heb je (totaal) geen weigeringen gehad en kunnen je paard en jij het makkelijk aan om hoger en meer te springen, dan kan je door naar de beginners ;)

Venthe

Re: crosstraining in Moordrecht by Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:21

Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Ik schrijf me dan nog een keertje in bij de puppy groep (ik stuur je nog wel even een mailtje donna).
Had geen weigeringen maar bij de waterbak moest ik er echt even af, daarna ging ze er wel zonder problemen doorheen. Maar het is inderdaad niet de bedoeling om mensen op te houden! Ik heb er zin in

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:53

Marsu schreef:
Toevallig kom ik dit topic tegen.
Aankomende zondag ben ik ook bij de Zuidplasruiters. Onze ijslandervereniging heeft crossles :D Allemaal mensen zonder cross ervaring en met een ijslander dus.
Uiteindelijk is het een klein groepje geworden, maar 3, maar het wordt vast heel leuk. Ik ga mee als begeleiding en er komen er nog een aantal om foto's te maken.
Wij rijden om 12 uur.

Ik kom kijken :) en ik hoop volgend jaar met mijn ijs mee te doen in de puppygroep :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:37

Iedereen fijn getraind? Wij waren met z'n drieën. Echt een superfijn groepje en training!

Gelukkig hebben we het droog gehouden met slechts een paar spatjes regen.

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:44

Ja heel fijn getraind. Ik zat bij jou in de les Mootje.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:46

Was inderdaad een geslaagde training, fijn dat we maar met zn drieen waren. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:48

Bud_gloor, jouw paard deed alles superfijn!
Onze les is nu al compleet :D

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:55

Ik heb ook fijn gereden :j!

Zat in de beginnersgroep (hiervoor puppy's :Y) ), en het ging gewoon erg leuk! Binkie vond het weer helemaal geweldig, dus het was geslaagd :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:57

Remember, had jij die schimmel bij je?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:00

Ja, klopt!

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:10

het crossen blijft super leuk! Gaan er nog mensen 4 juli?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:12

Ik ga proberen rond te komen in Maarsbergen, dus ik kom niet!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:16

Ik ben er ook weer bij 4 juli :j

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:17

remember: weer bij de beginners?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:17

Je kan makkelijk bij de gevorderden, hoor!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:23

Mootje schreef:

Ik?? Man, ik moest bijna een schone onderbroek aan gaan trekken toen ik tegen Donna had gezegd dat het goed was dat ze me mij de beginners ingedeeld had :') _O- . Ze had namelijk al een hele grote puppygroep, of ik dus bij de beginners wilde....

Vind het echt allemaal heel spannend en heb weinig ervaring in het springen, dus dit is me allemaal al gek zat, ook al gaat het soms best wel erg fijn :j (verbaasde me vandaag wel over een paar fijne lijntjes zeg!). Als het allemaal goed uitkomt gaat het wel, maar anders ben ik snel uit balans, en als ik eraan denk dat ik m'n hand voor moet houden vergeet ik weer om 'm scherp aan m'n been te zetten voor de sprong, en andersom :+

Ik blijf dus gewoon lekker bij de beginners :Y) !

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:46

Het was een geslaagde training........ben alleen in 15 jaar niet zo gespannen geweest :D . Paardje deed het super, nu moet ik weer wat meer lef krijgen en overtuigender gaan rijden. Maar het was prima zo weer voor de eerste keer. Manlief heeft hele mooie plaatjes geschoten, leuk en ben er blij mee!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 20:16

CarovdG schreef:
Het was een geslaagde training........ben alleen in 15 jaar niet zo gespannen geweest :D . Paardje deed het super, nu moet ik weer wat meer lef krijgen en overtuigender gaan rijden. Maar het was prima zo weer voor de eerste keer. Manlief heeft hele mooie plaatjes geschoten, leuk en ben er blij mee!

Heey Carolien, fijn te horen dat ook jij zo fijn hebt gereden en je ziet, na 15 jaar komt het ook nog goed :)

Remember schreef:
Mootje schreef:

Ik?? Man, ik moest bijna een schone onderbroek aan gaan trekken toen ik tegen Donna had gezegd dat het goed was dat ze me mij de beginners ingedeeld had :') _O- . Ze had namelijk al een hele grote puppygroep, of ik dus bij de beginners wilde....

Vind het echt allemaal heel spannend en heb weinig ervaring in het springen, dus dit is me allemaal al gek zat, ook al gaat het soms best wel erg fijn :j (verbaasde me vandaag wel over een paar fijne lijntjes zeg!). Als het allemaal goed uitkomt gaat het wel, maar anders ben ik snel uit balans, en als ik eraan denk dat ik m'n hand voor moet houden vergeet ik weer om 'm scherp aan m'n been te zetten voor de sprong, en andersom :+

Ik blijf dus gewoon lekker bij de beginners :Y) !

Heey Mirjam,

Fijn te horen dat je zo fijn hebt gereden, zie je wel dat je makkelijk bij de beginners kunt. Je krijgt van andere zelfs te horen dat je nog een stapje verder kunt hihi ;) als je wat meer vertrouwen krijgt ga je inderdaad nog een stapje verder. Jouw paard blijft geweldig en ik blijf een zwak voor hem hebben <3

Voor de rest heeft iedereen het zo te horen ook naar zijn zin gehad, fijn. Onze dag was ook super, 3 paarden naar de endurance waaronder mijn super shet. Iedereen was verbaasd, want ze dachten dat hij als gezelschap mee kwam. Hij heeft de 29km makkelijk behaald met maar liefst bijna 9,2km/uur 8-)

Tot 4 juli iedereen, dan ben ik er zelf ook weer bij }:0

Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:22

Hoewel mijn paard vanmorgen thuis nogal heftig was met trailerladen viel het verder erg mee. Lekker gereden in de beginnersgroep. Paard kan zich soms erg sterk maken in de galop maar dat is een groot aandachtspunt waar we mee aan het werk zijn. Verder kom ik 4 juli weer, hoop dat het dan ook weer goed gaat.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:29

Ook ik was er vanochtend weer bij, weliswaar bij de puppy groep. :D

Ik vroeg me af of er toevallig over twee weken nog plek is voor twee paarden bij de puppy of beginnersgroep?

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:36

Fijn dat jullie allemaal zo lekker getraind hebben :D Ik ben alweer 2 maanden niet geweest en heb er echt enorm veel zin in. Gelukkig is het alweer bijna 4 juli, dan ben ik er ook weer :D Rijd dan ook mee met de beginners voor de 5e keer alweer ofzo :)