[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:07

Hetje is mooi geworden PB :)). Vind hem op die laatste foto niet te dik ofzo hoor. Eerst foto is ie nog wat ombespierd. Tweede foto ziet ie er goed uit! :).

Ik heb vanmorgen al even in de binnenbak gereden. Sofie liep erg fijn :). Zou eerst springen, maar ze liep zo fijn, dus maar lekker bij dressuur gehouden. Morgen ofzo maar even sprongetje doen.

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:12

Ik ben 1,57m.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:31

hoi,

Gisteren geen internet meer gehad. Tele2 lag eruit. paar leuke laarzen in Assen gekocht.

Net naar ziekenhuis geweest. Arts wilde mij zo weer weg sturen zonder de foto te hebben gezien met de mededeling gaat goed en duurt zo'n 2 maanden. Op aandringen van mij en mijn moeder ging hij foto bekijken en verteld doodleuk ja slechte breuk.Ik wilde weten wat er aan te doen was omdat ik en reuma heb en slechte rechter schouder (pianotoetssyndroom)
Gevolg: 30 dec onder het mes want er wordt een plaatje ingezet. Vindt het doodeng want ben nog nooit geopereerd.
Wat een rare manier van behandelen zeg....

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:32

Afbeelding
Afbeelding

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:46

Wow PB wat creatief!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:00

NU maar hopen dat het ook smaakt :+

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:04

middag!

Pff wat glad hier. Heb mn stuitje al bezeerd met in de auto stappen. Stap met mn rechterbeen in de auto en glijd met links weg, kom ik net op het randje van de auto terecht!

Volgende week laat ik Uk rontgenlogisch keuren. Ik heb zo´n leuk ander paard gezien, maar moet eerst zeker weten dat Uk goed in elkaar zit. Anders zit ik straks met een nieuw paard en een afgekeurd paard. Dus dan weet ik ook gelijk waar ik aan toe ben.

Het is allemaal wel moeilijk, heb nog geen mensen gehad voor Uk. Maar wil wel graag al dat andere paard. Weet niet of ik dat al moet doen, of moet wachten totdat Uk weg is... wat denken jullie?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:08

Mooie taart pb.

Ik zou wachten tot Uk weg is want anders stap je daar misschien met tegenzin op. Wel verstandig om haar nu al te laten keuren. Ik heb mijn paard via duitsland verkocht. Ik weet niet hoever jij van de grens af zit?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:10

Ik zit niet zo heel ver van de grens af. Nog geen half uurtje rijden. Keuren is helaas wel op mijn kosten dus, maar dan weet ik wel waar ik aan toe ben. Mocht hij niet geheel goedgekeurd worden, is hij ook bijna niets meer waard, dan rijd ik er liever zelf op door dan dat ik hem verkoop.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:18

Waarom zet je haar niet op een duitse site. Is gratis. Ik had mijn paard op deze http://www.pferdeverkauf.com/.
Zet ik wel vaker wat op. Plakken en knippen uit andere advertentie en klaar. Staan ook veel dure paarden op...
Ik heb hem ook op mijn kosten laten keuren maar gelukkig was ik met E 300 klaar. Als hij een chip heeft doen ze in duitsland absoluut niet moeilijk en bij recente foto's geloven zij het wel

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:41

Ik zou een ander paard kopen Martine. In deze tijd kan je paard zomaar een half jaar te koop staan. Ligt ook wel aan de prijsklasse. Maar de prijsklasse boven de 8 tot 20.000 duurt momenteel lang.
Tot 6.000 verkoop je nu nog wel snel.
Is het die ene van het filmpje die je wilt?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:36

Ja, die van dat filmpje ben ik wel helemaal wild van ja! het is een beetje dat die dan van mijn eigen spaarcenten gekocht moet worden.

Merk inderdaad dat veel mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Ukkie is een fijn allround paard en zeker een goeie voor het eventingwerk. Dus voor een prikkie gaat hij niet weg.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:38

Tientjeh, dat heb je nou echt met alles ! Niet enkel met paarden, ik merk het hier op de EA ook. Je moet echt niets van je prijs afdoen, de mensen die het er voor willen geven zijn ook degenen die er goed voor zorgen ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:59

in zijn algemeenheid - dus niet voor Tientjeh! - vind ik dat er regelmatig echt volkomen fantasieprijzen gevraagd worden voor paarden, ik heb heel wat brandhout die ik nog niet cadeau wilde hebben gezien waar met een stalen smoel 8000 euro voor werd gevraagd. Dus ik ken ook de andere kant van dat verhaal.

(en een deel daarvan stond ook op Bokt geadverteerd)

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:05

Idd, heb je gelijk in! Ik kan er ook niet goed tegen dat mensen gestoord hoge prijzen vragen voor een jong paard dat enkel een goed afstamming heeft. Ik heb al te veel middelmatige paarden gezien met een schitterende afstamming en te veel fantastische paarden met een onbekende. Maar da's echt eigen mening, deze paarden geraken vaak nog verkocht voor die hoge prijzen.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:08

caroline78 schreef:
hoi,

Gisteren geen internet meer gehad. Tele2 lag eruit. paar leuke laarzen in Assen gekocht.

Net naar ziekenhuis geweest. Arts wilde mij zo weer weg sturen zonder de foto te hebben gezien met de mededeling gaat goed en duurt zo'n 2 maanden. Op aandringen van mij en mijn moeder ging hij foto bekijken en verteld doodleuk ja slechte breuk.Ik wilde weten wat er aan te doen was omdat ik en reuma heb en slechte rechter schouder (pianotoetssyndroom)
Gevolg: 30 dec onder het mes want er wordt een plaatje ingezet. Vindt het doodeng want ben nog nooit geopereerd.
Wat een rare manier van behandelen zeg....

Mijn vriend heeft afgelopen jaar zijn sleutelbeen twee keer gebroken. Idd zo worden weggestuurd hebben wij ook meegemaakt! Na de tweede breuk hebben wij echt om een operatie gezeurd maar helaas wilden ze dat toch niet...nu heeft hij er nog steeds last van, dus je moet maar blij zijn dat jij wel wordt geopereerd!

Tientje die mensen die een poosje geleden zijn geweest hebben geen interesse meer??? Momenteel is het idd moeilijk om paarden te verkopen. Ik denk ook niet dat je Uk echt moet aanprijzen als een eventer, maar meer als een superbraaf allround leerpaard, waar ook ponyruiters veel van kunnen leren. Het is eind december dus er zijn vast nog wel kinderen die stoppen met de pony en nu op zoek zijn naar een paard. Ik denk dat je daar meer de doelgroep mee bereikt die jij nodig hebt om je paard te verkopen.

Idd Lielle voor veel paarden wordt echt veel te veel geld gevraagd!! Zeker in deze tijd, paarden zijn nu nog maar de helft waard van wat ze voor de crisis waren.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:10

Epona_ schreef:
Idd, heb je gelijk in! Ik kan er ook niet goed tegen dat mensen gestoord hoge prijzen vragen voor een jong paard dat enkel een goed afstamming heeft. Ik heb al te veel middelmatige paarden gezien met een schitterende afstamming en te veel fantastische paarden met een onbekende. Maar da's echt eigen mening, deze paarden geraken vaak nog verkocht voor die hoge prijzen.

Een jong paard met goede afstamming is gewoon WEL zijn geld waard omdat je dat betaald voor de verwachting! Een 7 tot 10 jarige die enkel L geklasseerd is is daarentegen echt veel minder geld waard omdat deze vaak worden verkocht omdat ze niet goed genoeg zijn!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:10

Dat bedoel ik niet zozeer eigenlijk, ik bedoel gewoon een heel gewoon paard dat niet normaal kan galopperen en ook geen bijzondere papieren heeft.
Op zich vind ik nl een goed papier wel een plusje bij een paard, maar niet het belangrijkste dat telt.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:12

Lielle heb je het tegen mij of tegen Epona??

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:14

Een jong paard met goede afstamming ben je toch helemaal niet zeker van dat hij zal voldoen aan je verwachting (ik heb het over 0-1.5 jaar he) ? Ik vond net een Flemmingh veulen van 20 000 euries, dat vind ik echt absurd veel.
En zoals jullie zien zei ik dat ik daar 'OOK' niet goed tegen kon, en ik had het dus niet over het soort paarden die jullie bedoelen ;)
Maar idd, vaak zie je paarden die 'L1' lopen, en waar ze van zeggen dat hij wel nog hoger zou kunnen. Afstamming heeft ie niet of is niet bekend, en toch €9500. Zo weet ik er zeker 3 hier id omgeving staan. Echt gek 8)7 :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:14

tegen Epona, ik ben het dus helemaal met je eens; jouw bericht had ik niet gezien.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:16

Oke dan is het weer duidelijk ;)

Ik ga nu maar eens kerst vieren (:)

(:) (:) Prettige kerstdagen allemaal (:) (:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:17

Ik kan niet zeggen of dat absurd veel is, dat hangt van het veulen af, staat trouwens los van het feit dat ik het er nooit voor zou betalen, alleen al omdat ik dat niet heb.
En in alle gevallen is het zo dat je betaalt voor de emotie, effectief is een paard nooit meer waard dan de slachtprijs.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:18

hetzelfde Billy, fijne dagen!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:19

Idd heb je gelijk in ;) Ik heb dat geld ook niet, was het zo haha :D
Ik ga ook een kerstdinertje eten!
Prettige kerst jullie allemaal!
xx