Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ben er gister al bijna afgevallen omdat het waaide en meneer is nu in z'n blote kont lekker frisjes 

heb al wel eens een crosstraining gereden met mijn paard en we springen wekelijks, nog niet zo hoog hoor. Maar neem aan dat als het makkelijk gaat je niet blijft hangen bij de kleine boomstammetjes ofzo? wel poos geleden die laatste crosstraining, dus is opzich wel best hoor puppy, neem aan dat het wel aardig vergelijkbaar is met beginners groepje?                                                         Javayo schreef:ik zit zondag in het puppyklasje
dan ga je ook geleidelijk wat hoger/moeilijker toch?heb al wel eens een crosstraining gereden met mijn paard en we springen wekelijks, nog niet zo hoog hoor. Maar neem aan dat als het makkelijk gaat je niet blijft hangen bij de kleine boomstammetjes ofzo? wel poos geleden die laatste crosstraining, dus is opzich wel best hoor puppy, neem aan dat het wel aardig vergelijkbaar is met beginners groepje?

.                                                         cobiie schreef:Ik doe zondag ook mee in de puppygroep, mijn man zit weer in de beginnersgroep.
Je volgt les in een groep en de prestaties van de groep geven aan hoe snel er over gegaan wordt naar een volgende hindernis.
De vorige keer dat ik in de puppygroep mee reed hebben we uiteindelijk volgens mij op 1 na alle hindernissen gesprongen die de beginnersgroep ook gesprongen had.
 nou dan zien we het wel toch. denk dat die van mij alles wel springt namelijk, alleen de waterbak zal niet z'n favoriet zijn. maar goed, kunnen we nu mooi kijken hoe hij het oppakt 
                                                         loyce_ schreef:Is dit voor officieel, of kun je ook gewoon meedoen zonder startkaart ?

. Gaat om Mirjam met Tristan.                                                         

) was echt superrr braaf. Hij had het helemaal naar zijn zin. 

Het weer viel gelukkig 100% mee. De foto's komen er aan 

hij deed alleen flink bokken en uitslaan na de sprong.... dat heb ik steeds aardig uit kunnen zitten, maar in 1 van de laatste lijnen sprongen we heel mooi over houtblokken heen en toen gaf hij een bok met een kronkel waardoor ik m'n evenwicht verloor en vervolgens maakte hij zich weer recht maar daardoor kreeg ik net een extra duwtje in de richting waarop ik al dreigde te gaan, dus was geen houden meer aan 
 1e x van volumia afvallen was een feit. dacht nog even op m'n voeten te landen, maar  klapte opzij door m'n knieen. 1 knie is wel wat pijnlijk, en een stijve nek. maar verders heb ik nergens last van. daarna gewoon weer lijntje opnieuw gesprongen.
 en moet ff bedenken waarom hij nou zo extreem bokt en naar achter slaat na de sprong... maar hij had het wel ontzettend naar zijn zin, en ik ook 
 voor herhaling vatbaar!!                                                         
  (ik wou nog zijn rubberen laarzen inpakken, maar dacht dat mijn dressuurbokkie wel uit zichzelf het water in zou gaan deze keer. 
 ).
  Oooh wat was ze zenuwachtig. Ze zag al die boomstronken en boomstammen liggen!!! Oeps dacht ze; "maar dat durf ik niet".  
 Michiel Brons had het direct in de gaten en zette haar aan de longeerlijn vast. Pfffff zag je Xena denken, gelukkig, mij kan nu niets meer gebeuren.  
 Halverwege de les zag je Xena ontspannen en er kwam een klein lachje op haar gezicht. Los van de longeerlijn en zelf een sprongetje gemaakt. 

!