[SGW] SGW Vlietlanden Verslagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: SGW Vlietlanden Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:57

Aha, nou ja ik heb een mailtje gestuurt, mischien krijg ik nog uitleg :o over me coupon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:58

Ik vind het wel jammer dat we meteen toen ik had gereden naar huis moesten.. Ik was heel benieuwd naar mijn punten voor de cross. Hebben ze de formulieren daar nog? En kan je mailen voor je punten?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:59

Ik heb het gewoon gedaan, nee heb ik ja kun je krijgen :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:51

Vond het dan wel weer jammer dat ze bij de BB geen stijlpunten hadden. Dan heb je alvast een idee hoe je daar mee zit.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:53

Daar heb je gelijk in Polo. Juist in die klasse zou ik het verwachten. Maar so what.... met 2 crossen heb je die winstpunten zo terug verdient. En dan is het maar de vraag of je meteen L wil starten.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:57

Ja das waar scum :) maar toch had ik het dan nu graag mee genomen :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:42

Gefeliciteerd met je foutloze cross Cobrst! Jij ook al balen van je stijlpunten :(:)
Super debuut Corien :D! Echt geweldig, je eerste cross en gelijk foutloos! Ik dacht echt van wat ga jij doen toen je zo hard wegrende met losspringen, maar dat was dus voor je teugels :P

Die stijlpunten, daar zal ik nu verder mijn mond maar over houden :o
Wat ik erg raar vind, is dat er gelijk een onvoldoende wordt gegeven als er niet (genoeg) verlicht wordt gezeten. Weinig 7-ens gegeven, dus dan kan je zo'n onvoldoende ook moeilijk ophalen. Ik dacht dat stijlpunten waren zodat je weet waar je aan moet werken, en om de jakkeraars hun winstpunten te ontnemen. Maar niet om maar gelijk iedereen op het kleinste dingetje te straffen..

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:44

De stijlcijfers waren idd niet erg hoog. Het hoogste bij ons was een 7. Voor de rest veel tussen de 6 en 6.5 en stuk of 5 onvoldoendes.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:55

Snoekiej schreef:
Ik dacht dat stijlpunten waren zodat je weet waar je aan moet werken, en om de jakkeraars hun winstpunten te ontnemen. Maar niet om maar gelijk iedereen op het kleinste dingetje te straffen..

Amen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:01

Hier ook nog maar even:

Simmie schreef:
De stijljury's letten op een heleboel verschillende punten. Niet alleen of je wel in de verlichte zit rijdt. Op de stijlformulieren staan verschillende onderdelen waarvoor je een cijfer krijgt. Verstandig is dus om altijd je protocol op te halen dan weet je waarvoor je een onvoldoende hebt en waar je dus nog aan moet werken.

1. Wijze van rijden in terrein
- tempo en ritme
- ondersteuning paard/pony
- rijden van wendingen/lijnen
- rekening houden met bodemgesteldheid
2. Wijze van springen van de hindernissen
- Aanrijdtempo en aanrijlijn
- Passend bij de hindernis rijden
- Ondersteuning en niet hinderen
- De wijze van rijden na de sprong
3. Balans en zit van de ruiter
- Balans voor, boven en na de sprong en in het terrein
- Niet achter of voor de beweging zijn
- Stijgbeugels op maat

Stijljury's zijn wel mensen met verstand van zaken (zijn ook vaak mensen die zelf nog actief crossen op hoger niveau) die daar niet zitten om crossers te pesten met lage stijlpunten. Weet gewoon dat je misschien niet zo netjes hebt gereden als je zelf hebt gedacht!
Ik heb ook wel eens een onvoldoende gehad voor mijn stijl. Geheel terecht want ik had toen niet de juiste afstand gereden. Gewoon pech dat dan net de stijljury daar zit.
Snap niet dat mensen zich er zo druk om maken, maar ja, ik kan me ook wel voorstellen dat je als je net begint baalt dat je geen winstpunt(en) krijgt.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:05

Ik zeg ook niet dat stijljury's geen verstand van zaken hebben ;)
Ze zitten er ook niet om iemand te pesten, maar ik vind dat ze te streng zijn. Het is om te leren, dat zeker, maar dan hoeven ze toch niet gelijk zoveel mensen hun winstpunten te ontnemen? Ik vind een stijlprotocol altijd leerzaam, maar als er niets opstaat heb je er vrij weinig aan. Ik baal ervan, omdat mijn winstpunten me ontnomen worden. Ik heb ze verdient, ik heb een foutloze cross gereden, en dan worden ze weer 'afgepakt'. Heb nu pas 1 filmpje van mezelf gezien op het water, maar dat zag er gewoon netjes uit. Kan me voorstellen dat het er niet altijd even netjes uitziet, maar volgens mij valt dat bij mijzelf wel mee (maar dat weet ik natuurlijk niet 100% zeker).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:10

Als er niets opstaat heb je er idd niets aan! En ik vind ook dat ze er standaard op moeten zetten bij welke hindernis(sen) ze hebben gestaan. Moet wel, maar gebeurt maar een enkele keer.
Tuurlijk snap ik dat je baalt als je geen wps krijgt ondanks een foutloze ronde. Maar ondanks dat je foutloos bent kan het toch zijn dat men niet voor een voldoende hebt gereden.
En juist omdat je in de B al met 4 wp's naar het L mag promoveren vind ik dus juist wel dat ze een beetje streng mogen/moeten zijn!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:34

Simmie ben het helemaal met snoekie eens, bedoel zo raar reed ik de afstanden niet en heb gewoon netjes gereden :? daarom vind ik het beetje raar.
(heb trouwens ook heel wat bekenden zien jureren die zelf niet eens normaal op een paard kunnen rijden)

Dus ja nu worden er 2 punten door me neus gebord terwijl ik gewoon alles netjes heb gereden! daar baal ik gewoon regelement of niet ;)

Dan moeten ze die punten om het promoveren om hoog schroeven naar gewoon 8 winstpunten, dan heb je dat ook niet.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:43

CoriienRN schreef:
Simmie ben het helemaal met snoekie eens, bedoel zo raar reed ik de afstanden niet en heb gewoon netjes gereden :? daarom vind ik het beetje raar.
(heb trouwens ook heel wat bekenden zien jureren die zelf niet eens normaal op een paard kunnen rijden)

Over jouw persoonlijke rit kan ik dat niet beoordelen omdat ik het zelf niet heb gezien! Maar nogmaals het zal er dan toch minder uit hebben gezien dan je zelf dacht.

Citaat:
Dus ja nu worden er 2 punten door me neus gebord terwijl ik gewoon alles netjes heb gereden! daar baal ik gewoon regelement of niet ;)

Dat begrijp ik wel, echt waar, zeker als het je eerste cross is en je foutloos bent en je zelf een lekker gevoel hebt! Dan ben je behoorlijk teleurgesteld!
Maar ik heb het niet over jullie specifieke situatie, maar meer in het algemeen.

Citaat:
Dan moeten ze die punten om het promoveren om hoog schroeven naar gewoon 8 winstpunten, dan heb je dat ook niet.

Dat ben ik met je eens. Die winstpuntengrens mag wel omhoog!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:45

Ja vind het echt raar dat ze dan bij 4 al naar het L mag/mogen.

Nee ik zit me nu te bedenken mischien hadden me beugels 1 korter gekunt, maar ik heb dan al gouw last van me knieblessure dus mischien is dat het geweest. (tijd voor een nieuwe zadel)

Ja ik wacht me mail af wat die mevrouw zegt, voel me behoorlijk poedersuiker nu ik het weet :(

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:55

Jeetje het is al maandagavond en ik heb nog geen verslag geplaatst! Komtie dan...

Zondagmorgen was het erg vroeg dag... Om half 6 vertrokken we vanuit Zundert richting Vlietland om om 8 minuten over 8 te starten in ring 2. De dressuur ging heel fijn maar desondanks stond ik met 187 punten ver onderaan :( ik snap er nog steeds geen hout van maarja ... Springen ging goed buiten dat Zara zich twee maal rechtsom niet liet sturen waardoor ik 2 balken kreeg. De cross ging net als in Vrouwenpolder echt top! Alleen op de kromme boom probeerde Zara om over het hoge deel te springen in plaats van het midden waardoor ze die hindernis zwaar toucheerde maar gelukkig ging het landingsgestel op tijd uit ;) Verder echt een superfijne cross 20 sec. binnen de tijd. Uiteindelijk een toch wel wat tegenvallende 11e plaats, maar ben opnieuw super tevreden over Zara! Oja er was nog een minpuntje... Nadat ik afgestapt was trapte ze in de teugel en trok mijn net nieuwe hoofdstel kapot wat ik helemaal uit Engeland heb gehaald :( Weet er iemand toevallig nog een hele goede tuigmaker???

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:56

Nogmaals Corien, waarsch heb je niet voor niets zulke lage punten. Vraag je formuliertje, dat brengt een hoop duidelijkheid. Jij kan voor je gevoel goed gecrosst hebben, maar het beeld is zo vaak heel anders dan het gevoel.

Nu baal je dat je geen winstpunten hebt, maar t is pas je eerste cross. En er volgen er nog zoooooveeel. Die winstpunten komen vanzelf wel. Mits je uiteraard aan je punten gaat werken.

Jolienn

Ik vind idd ook dat je moet weten WAAR de stijljury's hebben gezeten, dan kun je voor jezelf terughalen als je onvoldoende hebt, wat gebeurde daar ook al weer? En ik vind eigenlijk dat ze verplicht zijn een banketstaaf erbij te zetten want een 5 met "verlicht zitten" erbij, ja leuk, maar WAAR moet ik verlicht zitten STA ik te veel LIG ik teveel blablabla. Ze hebben 2 minuten de tijd voor de volgende combinatie komt dus ze kunnen best een leuk verhaaltje neerzetten.. Anders kunnen ze net zo goed de stijlpunten weer afschaffen want dan hebben ze toch geen nut.

Ook vind ik het idd belachelijk dat je zo vroeg over mag, maar denk niet dat stijlpunten daar mee te maken hebben, in het B springen heb je namelijk ook stijlpunten en dan mag je pas met 10 wps over.

Ik vind dat dat ook gewoon de regel in de SGW moet worden, zowel voor paarden ALS voor pony's. Want die mogen nu gewoon altijd na 2x foutloze cross Hop L M Z gaan starten. (En dan zouden stijlpunten waardoor je wp's afgepakt worden je tegen jezelf beschermen, nou gooi die minimale overgangsgrens dan gewoon eens normaal omhoog!)

In de dressuur is het 10, in het springen is het 10, voor de paarden sgw vanaf L is het 10, waarom voor de B paarden sgw en voor de pony's ook niet gewoon 10!?

Snoekiej

Ik vind niet dat ze maar streng mogen zijn, omdat je bij 4 WP al mag promoveren. De grens van 4 WP vind ik ook laag, maar daar moet de stijlbeoordeling niets mee te doen hebben. Vorige cross had ik het hoogste stijlcijfer van de B, dus daarom vind ik het erg raar dat ik nu een onvoldoende heb. Maarja, niks meer aan te doen, hopelijk gaat de volgende cross gewoon weer goed en heb ik wel een voldoende.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:57

Kim_peters, Ibonn hier op Bokt is bezig met repareren van tuig. Misschien kan zij je helpen?

Jammer dat je plaats lager was dan verwacht, maar toch is een goed gevoel ook wel heel belangrijk!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:58

@ snoekiej: de ene cross kun je niet vergelijken met de andere. Daarnaast kijkt de ene jury weer naar andere dingen dan de andere. Ik vind het JUIST goed dat ze zo streng zijn en soms mogen ze van mij nog wel strenger wezen :o

Ik moet er wel bijzeggen dat mijn laagste stijlcijfer ooit gem een 6,7 was.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:01

Zal wel een filmpje plaatsen zodra ik hem op mijn pc heb staan. Ik heb niet anders gereden dan de vorige cross.
Maar het praat denk ik ook wel makkelijker als je dit nog nooit hebt meegemaakt ;) Ik rijd maar een paar crossen in het jaar, en dan ga ik gewoon voor de winstpunten. Dan is het lüllig als je ze na een foutloze cross niet krijgt. Waarom vind jij dat het strenger moet? Ik vind dat bij de jakkeraars de winstpunten moeten worden 'afgepakt', maar bij de rest moet er gewoon nuttig commentaar op staan.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:12

cobrst55 schreef:
Echt waarde hecht ik er ook niet aan het is een momentopname, maar een paar winstpunten op je CV staan zo leuk :D die loop ik dus nu bijvoorbeeld mis, had een gemiddelde van 5,83 (?) maar wel een foutloze cross. 8-)

drie zessen van de ene stijljury, twee zessen en een vijf van de andere. Of iets dergelijks :Y) .

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:16

heb 2 crossen gereden, ene ging nog soort van beheerst, 2e als een ongecontrolleerd projectiel, en had voor 2e hoger (8!) dan de 1e, dus het is toch altijd wel voor je gevoel anders dan voor een ander die staat te kijken denk ik 8-)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:26

Idd jolien gewoon omhoog die norm!!
Snoek vind je echt gelijk hebben, gewoon weer rijden de volgende x en dan zie ik het wel weer :)