Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Simmie schreef:De stijljury's letten op een heleboel verschillende punten. Niet alleen of je wel in de verlichte zit rijdt. Op de stijlformulieren staan verschillende onderdelen waarvoor je een cijfer krijgt. Verstandig is dus om altijd je protocol op te halen dan weet je waarvoor je een onvoldoende hebt en waar je dus nog aan moet werken.
1. Wijze van rijden in terrein
- tempo en ritme
- ondersteuning paard/pony
- rijden van wendingen/lijnen
- rekening houden met bodemgesteldheid
2. Wijze van springen van de hindernissen
- Aanrijdtempo en aanrijlijn
- Passend bij de hindernis rijden
- Ondersteuning en niet hinderen
- De wijze van rijden na de sprong
3. Balans en zit van de ruiter
- Balans voor, boven en na de sprong en in het terrein
- Niet achter of voor de beweging zijn
- Stijgbeugels op maat
CoriienRN schreef:Simmie ben het helemaal met snoekie eens, bedoel zo raar reed ik de afstanden niet en heb gewoon netjes geredendaarom vind ik het beetje raar.
(heb trouwens ook heel wat bekenden zien jureren die zelf niet eens normaal op een paard kunnen rijden)
Citaat:Dus ja nu worden er 2 punten door me neus gebord terwijl ik gewoon alles netjes heb gereden! daar baal ik gewoon regelement of niet
Citaat:Dan moeten ze die punten om het promoveren om hoog schroeven naar gewoon 8 winstpunten, dan heb je dat ook niet.
cobrst55 schreef:Echt waarde hecht ik er ook niet aan het is een momentopname, maar een paar winstpunten op je CV staan zo leukdie loop ik dus nu bijvoorbeeld mis, had een gemiddelde van 5,83 (?) maar wel een foutloze cross.