[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:24

Lappie_Lap schreef:
@ BV ... zo, dan hebben jullie goed je best gedaan om met dit weer zo te zweten. Je was vast voldaan aan het eind v/d les :D

Ik was echt waternat.. Ik kan soms zo prutsen op 1 hindernis. Als ik de afstand niet zie, ga ik altijd op groot of juist op klein wat resulteert in hele rare noodsprongen! Gisteren heb ik volgens mij wel 20 keer een lijntje moeten springen met 2 oxers (eerste op 1m en de 2e op 1.20m) op 5 normale galopsprongen. Dacht je dat het me lukte?? Neej!! Ik ging gewoon TERUG rijden.. Zo stom. Maar op het einde ging het heel fijn! Waar we ook heel erg op hebben gewerkt is het terug nemen op de buitenteugel. Ik pak heel makkelijk de binnenteugel (Remember buigt heel makkelijk) en dan loopt hij over de buitenschouder weg. Maar we hebben weer iets om op te oefenen!!!! :)

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:34

haha, dat is waar! :P
Maar je hebt iig een probleem gevonden + de oplossing :)
Wat gebeurde er eigenlijk als je op klein bij die 1.20 kwam? Stopte ze dan of sprong ze toch alsnog?

Zo ben ik afgelopen woensdag op oefenparcours ook weer ff wakkergeschud, want ik wist het in m'n achterhoofd wel ... maar was 't gewoon ff 'vergeten'. Dat ik niet te veel moet proberen het paard te controleren in het aanrijden naar de sprong. Daar slaan ze beide van af. Was bij Lady heel goed te zien, want dat ging die 1e paar hindernis echt niet goed (H1 balk, H2 dwars doorheen, H3 weigering, H4 schijn weigering+ val, H5b stop) :o ... ik laat haar voor meer los en ze springt als een zonnetje, zo apart. Ik denk dat ze anders zo met mij aan het vechten is die laatste paar galopsprongen (tis nogal een hete bliksem), dat ze hem pas of heel laat ziet of uit dwarsigheid stopt oid. En ze mag graag zelf de afstand zien, ipv dat ik haar al prutsend passend bij de sprong wil krijgen.
Bandit raakte er zijn enthousiasme van kwijt en die heeft ie echt nodig, hijs een beetje groot en traag (nog) in z'n bewegingen :)

Dat jasje met die ruit vind ik niet om mee te rijden, ook niet om te springen. Maar ik vind hem wel erug leuk buiten de paarden om!

_lautje_

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:29

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:46

peanutbutter schreef:
Ik vind die ruit dan weer net té. Zo bij dat tweed heb je ook wel een ruit/lijntje erdoor, maar dan is het toch wat subtieler.
Ik hou niet zo van dat hele opzichtige.

Ik ook niet :n , vind die bruine wel erg mooi. De klasse moet wel behouden blijven :) .
En neehoor bedankt, ik heb al een hele fijne onder m`n kont ;) .

Heb vandaag met Wolin gespeeld, was erg leuk!! :+:

En ben net naar Australia geweest met vriendin, daar wilden we eigenlijk vorige week al heen.. maar toen stonden we 20 minuten in de rij, toen we bedachten dat hij daar helemaal niet draaide := . Dus toen waren we bijna aan de beurt en moesten we nog bedenken naar welke film we dan wilden gaan.
Zijn toen naar 'Doubt' geweest, wat een :r film is dat.. :o
Australia is erg mooi :+: .

MENSEN HET IS VALENTIJNSDAG!! :D IEDEREEN EEN HELE DIKKE LIEFDEVOLLE KNUFFEL VANUIT LEIDERDORP!! :+: Hahaha ;)

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 02:06

Ook allemaal een knuffel van mij, :+:
Gaat iemand iets leuks / speciaals doen?

Ouders zijn weg, ga ik nooit op tijd slapen..
Zit met de laptop in de bank wat te bokken.. :D

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 08:03

Lappie_Lap schreef:
haha, dat is waar! :P
Maar je hebt iig een probleem gevonden + de oplossing :)
Wat gebeurde er eigenlijk als je op klein bij die 1.20 kwam? Stopte ze dan of sprong ze toch alsnog?
!

Remember springt eigenlijk altijd. Maak de laatste tijd niet mee dat ie weigert. Ga vanmiddag maar ff flink oefenen en hopelijk heeft het morgen flink resultaa!!! Heb concours in Luttenberg!!! Ik ga me ff omkleden en even werken tot 14uur!
Doeg
Oh jah!! HAPPY VALENTINE!!!!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:02

Goeiemorgen :wave:

@ dienke: succes! Je gaat dus vnvd naar Luttenberg? Das heel laat he? Ik wil mijn 22maart luttenberg misschien ruilen voor de 21e. Maar als het echt zo mega laat is :\

Ik ga de hele dag een vriendin helpen verhuizen. Heeft een huisje in enschede gekocht met haar vriend. Ga dus snel maar eens wat doen :wave:

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:20

Goeiemorgen!
@Rowo: Succes vandaag met het verhuizen!
@BV: Dat prutsen ken ik inderdaad van mezelf ook, dan kan je behoorlijk moe worden van jezelf ;) Maar ik zie je waarschijnlijk zondag in Luttenberg wel!
@WL: Fijn dat de film leuk was.
@PB: Er staan inderdaad super gave jasjes bij zeg! En de paarden raak je aan mij niet kwijt, ben nog overbezet :P
@Simmie: Zo wat een resultaat na die paar dagen! Super hoor! Nog even vol houden!

Ik ga zo Nika en Jipje even rijden, dan vanmiddag werken en vanavond Nika klaar maken voor morgen een rondje springen in Luttenberg. Is even kijken of we het nog kunnen :o

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:23

ik ga morgen vroeg na luttenberg. De laatste x dat ik er was. Liep het gruwelijk uit. Moet wel zeggen dat het een mooie locatie is. Ik zou eigenlijk mee doen in ijzerlo. Alleen dat is afgelast wegens te weinig deelname. Benthe: ik pb je vnv terug. Internetten op de tel is best lastig. Haha..

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:32

Goedemorgen :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:50

Goedemorgen :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:18

Morning, morning, ik ga lekker naar stal, het is lekker weer!! :wave:

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:23

Goeiemoggel

Wedstrijdgangers succes dit weekend!
En iedereen een fijne Valentijnsdag :*

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:10

:wave:; goeiemorgen :D

Gister avond met papa mee geweest naar de Groningsekapioenschappen. Hij moest de Z1 paarden jureren en ik ging mee te schrijven. Was erg leuk. Leuke paardjes gezien, maar ook leuke combinaties :)).

Ga zo even hapje eten en daarna 3 paardjes rijden :).

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:23

goedemorgen!
Alle wedstrijdgangers succes vandaag en morgen! En allen een fijne valentijnsdag!

Ik ga nu even een college inhalen die op video is opgenomen en nu op blackboard staat (geen zin). En daarna lekker Pancho rijden. En daar heb ik nu wel super veel zin in :D. Heb ik in ieder geval iets om naar uit te kijken en te zorgen dat ik dat college ook echt nu ga doen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:32

Morgen :wave:

Lotte: Fijn dat je Australia wel mooi vond. Ik vond hem ook wel erg mooi :)! En thanks voor je valentijnsknuffel ;)
Kim: Leuk dat het schrijven gezellig was!
Rowo: Verhuis-ze!
Sussie: Succes met het inhalen van je college :(:)
Dienke: Fijn dat je les zo nuttig was :)!

Ik heb te lang geslapen denk ik.. Voel me nu helemaal moe :+
Vind het voor het eerst niet zo erg dat het gevroren heeft.. Mag toch nog niet rijden.
Verder is het wel echt super lekker weer :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:44

Hé verdorie, heb ik me helemaal geinstalleerd om dat college in te gaan halen doet de video het niet :S

Goedemorgen Vief! Het is hier al flink aan het dooien. Stralend zonnetje en blauwe lucht! Kan ik na de lunch lekker gaan rijden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:59

Het is hier ook al aan het dooien :D

Ik heb besloten mijn vakantie maar nuttig te gaan besteden, omdat Westerbork ook niet zo lang meer duurt. Dus ik kan de springweide of zo wel ff gaan installeren met SGW achtige hindernissen.
Ik had een heel leuk idee voor een Trakhener, alleen dan is de aanloop best kort, maar dat is de enige geschikte plek.
Ik kan mijn opa ook wel lief aan gaan kijken of die de draad wil verzetten, alleen dat geeft problemen bij het inkuilen :+
Iemand nog ideeën? Ik mag geen heg planten :=

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:02

goeiemorgen.. meld me ook weer even.. Nu weekend, drukke week gehad maar het is erg leuk op stage.. =Straks nog even paardje hier in de buurt rijden en dan 2 verjaardagen vandaag...

Ik ben toch wel benieuwd hoe er gereageerd zou worden wanneer ik met mijn lichtgrijze krijtstreepjasje binnen zou komen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 14:35

Goeiemorgen!
Ik heb alweer een ochtend op stal gehad. Morgen weer werken 's ochtends en daarna crosstraining :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:41

Simmie: zo dat is een goed dieet zo te horen :D !
Mirthe: ik had het al gezegd, maar die geruite vind ik echt iets té :+
Lotte: Balen dat je niet de juiste film hebt kunnen zien.
BV: succes met werken (beetje laat, maarja :P )
Rowo: succes met helpen verhuizen vandaag!
Sussie: Balen dat de video het niet doet :(:)
Shanoek: leuk weer lekker crosstrainen, veel plezier alvast! Ik mag donderdag weer :):)

Jetske_ schreef:
Moesten om kwart voor 9 parcour 1 verkennen en daar stond dé hindernis van vorige keer niet in (wel die hindernis maar zonder de zwart/blauw/witte borden eronder) daar was ik wel erg blij mee :+
Met losrijden was hij niet zo goed aan het lopen als vorige keer en ik moest een stuk eerder dan ik dacht al starten dus moest nog snel wat springen enzo.

1ste parcours: héél kijkerig het eerste rondje in galop door de bak, groeten en naar hindernis 1. Daar kreeg ik hem echt nét aan overheen (en we hadden zo weinig impuls dat we een balk meenamen ) 2 ook zo ong en 3 stopte hij voor, nog een keer aanrijden stopte hij weer: flink aangepakt en toen nam hij hem wel. Daarna scherpe bocht naar steiltje 4, die ging goed. In een gebroken lijntje naar 5, waar we een beetje raar overheen gingen (+2 balken := ) 6ab ging goed, beetje hard ingekomen maar dat wisten we nog te corrigeren en kwamen gewoon goed uit. 7&8&9 gingen goed.
Hij is eigenlijk altijd wel voorzichtig van die balken was ik niet zo van hem gewend maarja, ghet waren ook niet zulke nette sprongen :+

2e parcours:
voelde hij wel wat beter aan hindernis 1 & 2 waren dezelfde als in het eerste parcour en sprong hij dit keer netjes. 3 ging ook goed, toen 4a (3 uit de vorige ronde) en hup stond hij weer stil ... nog eens aangereden stopt ie weer. Heb me even kwaad gemaakt op hem en nog een keer aangereden en toen nam hij hem wel, 4b&5&6 gingen goed en toen het rijtje 7 & daarna 8 (waar nu wel dé borden onderstonden) Ik kwam met een hele scherpe wending naar 7 die pakte hij zo zonder problemen en we gingen makkelijk (als hij wil gaan stoppen kan ik het meestal wel aanvoelen) richtig 8 en zo hup eroverheen. De laatste was weer 1 en ging prima.

Ik baalde wel een beetje dat hij weer op dezelfde stopte maarja, jammer dan volgende keer beter. Er waren meer paarden die 3/4a niks vonden.

Wel rondgekomen: dus dat is weer mooi. We gaan weer lekker verder :)

Edit: Ik spam er gelijk maar even een paar foto'tjes bij :o

links: die ene hindernis, niks geks mee toch ? & rechts: hindernis 7 uit parcour 2
Afbeelding Afbeelding

links: de laatste van parcour 2 & rechts: Bam voor het 2e parcour :))
Afbeelding Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:21

Leuke foto's Jets, idd niet een heel kijkerig hindernisje :n anyway, verder wel goed :D

Ik zal zo eens gaan rijden, ben lui vandaag :oo

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:53

Veel plezier met rijden nog Mirthe :)

Ik ga eens verder aan mn site :))

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:59

Leuke foto's Jetske :).

Ik heb net Amaretto, Sofie en Loempia gereden. Van klein naar groot dus :P. Amaretto liep wel goed, af en toe zeiken dat hij wat eng vond maar verder niet verkeerd :). Aangezien ik gister bij de Z1 paarden moest schrijven en de proef dus zo'n beetje uit mijn hoofd kende heb ik die maar even met hem gereden. Was wel grappig :)).
Daarna Sofietje gereden. Die had eerst super gek lopen doen in de bak toen ze los buiten liepen. Onder het zadel was ze heel braaf :).
Daarna Loempia nog gereden, die liep heel fijn met dressuur :+:. Daarna nog een sprongetje gedaan met hem en ook dat ging wel lekker. Dus de paardjes zijn weer gedaan voor vandaag :P.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:25

Mooi dat ze goed liepen :D
Hoe is het met Amaretto verder ?