[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:54

hmm nou als jullie een echt iets belangrijks iets willen vertellen(mooie zin ), dat moet je het even vet typen(of een kleurtje) dan kunnen wij dat snel opzoeken

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:57

hoi! ik ben nu bezig met mijn proeve! heb al 2 dingen gehad! nl ongediertebestrijding en hygieneprotocol schrijven! Nu de 2 volgende dingen nog maar hoef pas weer om 14.00 uur!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:09

Haha.. Ik ben bij

Had inderdaad net iets minder dan een week niet mee gelezen..

Wat me is bijgebleven is de IQ test (daar begon ik).. Ik had een IQ van 138.. maar ja. VWO niveau, en uiteindelijk MBO geslaagd .

Verder inderdaad mindere buitenritjes, en Marieke dr verhaal over die hersens! GAtver!!

Over skieen kan ik niet meepraten, heb nog nooit op zon latten gestaan. En ik geloof ook niet dat ik ervoor ben geboren!

En inderdaad dat vet drukken is wel een heel goed idee!!

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:29

CD:Nog mazzel dat het zo afloopt! Doe maar voorzichtig met jezelf & paard!
Gomir: was inderdaad erg leuk he gisteren!
IK WIL OOK SKIEEN!!! word helemaal jaloers van jullie verhalen.
Ik zit te wachten op de kopers van mijn veulen. Ze komen hem zo ophalen, geloof dat het me toch wel zwaar gaat vallen
Ik zal hem toch wel erg missen, maar hij krijgt het goed dus ik moet niet zeuren

Scum

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:29

Sterkte ermee JJ. Maar gelukkig krijgt hij het goed. Kun je er nog eens heen gaan kijken?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:53

Canter schreef:
Is de indoor cross bij Beukers alleen cross of moet je ook dressuren en springen?

Volgens mij is het alleen een cross. Het is op 1 dag en de cross komt in de hele binnenbak (30 X 100) te staan wat ik begrepen heb.
Dus dan heb je weinig plek over voor de dressuur en springen.
Het is bewust voor de start van het sgw seizoen gepland zodat de paarden even kunnen wennen. Dressuur en springen kan je 'swinters zat oefenen

Gomir + MJ ik gebruik het ook als opwarmrondje voor Chaam en de sgw training een week later.
Ik zal Ronald even uithoren wat ie neer wil zetten en hou jullie op de hoogte.

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:50

Alive is weg Mijn stoere man liep in 1x de trailer in Meisje is helemaal verliefd op hem en hij staat maar 40 min rijden hier vandaan dus ik ga hem nog eens opzoeken.

Laros stond vanmorgen opeens met een dikbeen en lamkreupel. DA maar gauw gebeld. Heeft hij beginnende Einschuss Gelukkig zijn we er snel bij. Het veroorzakende wondje is maar 1cm groot

Ik heb mijn dagje wel weer gehad

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:01

Ik heb mijn proeve gehaald!!!! Had gemideld een 7.7!

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:24

MM: gefeliciteerd!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:26

@ Andrea, wat fijn dat je zo lekker zonder last van je teen gehockeyd hebt
@ Anja, ja doe ik
@ Minnie_Muis: Alvast heel veel plezier, je blijft vast heel
@ Lielle leuke plaatjes hoor Vind de SGW foto’s toch wel het leukste om te zien
Naast onze manege in Bathmen staat ook een jaarling van Corland. Dat is ook al zo’n reus en ook een schimmel, vind ze wel op elkaar lijken

@ CarpeDiem Wat een verhaal zeg, nog een geluk dat jullie en jullie paardjes er nog zo goed vanaf zijn gekomen. Schrikken hoor
@ Sterkte JollyJoker, wel fijn dat hij zo dichtbij staat
Wat zul je schrikken als je zomaar opeens je paardje hartstikke kreupel ziet staan
Maar wat is een Einschuss ?
@ Minnie_Muis: Wat super van je 7.7 gemiddeld

Vanmiddag na school nog even aan mijn imitatie Viktor en Rolf jurk zitten prutsen Nouja jurk, lapje stof
Hebben wel een stuk of dertig bloemetjes gemaakt van stukjes plastic en vliegerpapier..
Zometeen maar eens een begin gaan maken aan mijn Duitse mondeling.. Weten jullie misschien nog een leuke Duitse paardensite?

Hebben jullie trouwens het berichtje op de voorpagina gelezen

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:27

Dankje! Nu ben ik weer eeb stap dichter bij Tenerife!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:32

Einschuss; ook wel olifantsbeen genoemd. Ontstaat meestal nav een klein wondje. Het been loopt vol met vocht en kan daardoor heel erg dik en stijf worden.

Geleerd op mijn ORUN instructeurscursus

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:36

Dankje Scum

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:37

Ik heb vanmorgen met Djinny gereden. Omdat het hier de hele dag al zeik-regent was ik aangewezen op de binnenbak. Op zich niet zo heel erg, maar ik rijd liever nog niet te veel wendingen, dus dat werd "rondjes rijden". Ik probeer haar wel een beetje af te leiden omdat ze best nog veel moet stappen en maar 20 minuten mag draven. Nu was er ook een vent die ging "springen". Djin vond dat natuurlijk een leuke aanleiding om te gaan piepen en gek te doen. Niet zo erg dramatisch (ik moet er stiekem wel om lachen) ware het niet dat die man al 30 mtr voor de hindernis gaat zitten brullen dat zijn paard door moet gaan en allerlei onverstaanbare kreten uitte.
Djin werd daar hypernerveus van en ik ben de hele bak door gestuiterd. Heb de man vriendelijk verzocht om het brullen achterwege te laten, zegt ie: "ja, maar als ik dat niet doe dan stopt ie subiet".
Zeg ik: "daar heb je benen en evt. een zweepje voor". Maar daar ging hij niet verder op in. Uiteindelijk zijn djin en ik er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, maar bevorderlijk voor haar been vind ik het niet.

Met Killea weer een goede springles gehad vanmiddag. Het gaat beetje bij beetje steeds lekkerder en beter. Ook mijn gevoel voor een goede afstand rijden lukt steeds beter. Gomir, watch out, here we come!

Verder hebben jullie te veel gezwamt om te onthouden!
En met mijn nieuwe moddie-taak erbij is bokt een stukkie drukker geworden (maar wel heel erg leuk om te doen, al moet ik nog wel het eea leren).

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:08

Iedereen bedankt voor jullie steun! Ik realiseer me pas, als ik hier op bokt al die verhalen lees, dat we er wel belachelijk goed vanaf zijn gekomen. Hoewel vriendinnetje nog steeds ziek is! ga morgen bij haar op bezoek. Mijn onderbeen doet nu wel weer zeer, maar ik ga morgen toch weer werken. Als het niet gaat, ben ik zo weer thuis! Bedankt voor jullie lieve woordjes!

MM: Proficiat! Netjes hoor!
Simmie: leuk he zon mensen! Hoewel ik mezelf erop betrap dat ik sinds mijn 1e crosstraining ook meer tegen mn paard praat als eerst. en soms ook van dat soort kreten durf te uiten Maar kan me idd voorstellen dat het voor jouw en je paardje niet zo fijn was. Was er niets aan haar been te zien??

edit: einschuss moet je goed mee opletten. Wij hebben een paard op me werk, en die heeft dus ook een einschuss. Alleen gaat het bij hem nooit meer weg. Hij heeft geluk dat het al een opa is, en dus toch niets meer hoeft te doen. Fijn dat jullie er snel bijwaren!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:23

CarpeDiem schreef:
Simmie: leuk he zon mensen! Hoewel ik mezelf erop betrap dat ik sinds mijn 1e crosstraining ook meer tegen mn paard praat als eerst. en soms ook van dat soort kreten durf te uiten Maar kan me idd voorstellen dat het voor jouw en je paardje niet zo fijn was. Was er niets aan haar been te zien??

Gelukkig was het been niet overmatig warm of dik daarna. Pfiew.....
Het zal je toch maar gebeuren dat je door zo'n *kel weer terug bij af zou zijn.

Jij ook nog beterschap, en voor je vriendin. Blij dat het zo is afgelopen en niet erger.

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:34

CarpeDiem : jemug schrikken man gelukkig dat jullie niet heel erg gewond zijn geraakt. (en jullie paardjes ok )

minnie_muis: goe dvan je cijfer zeg

ik heb net even gereden. was wel koud zeg.
ik moet nu even leren

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:54

miss_jumpy schreef:

@ GvdT, ik had het met mijn zus over onze pony, die heeft alweer dikke haren, en kwam vorig jaar ook slecht door de rui heen. Veel mensen zeggen dat je na januari niet meer moet scheren, maar jij scheert je pony toch ook altijd nog later een keer? Om nu te scheren is wel wat koud, hij heeft er momenteel niet echt last van, dus liever scheren we iets later. Maar we weten niet of dat wel kan..?

GvdT, had jij deze vraag van mij al gelezen...?
(ben niet ongeduldig hoor, alleen bang dat je hem niet gezien had!)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:49

Ja wel gelezen en toen ik bij mijn teddyberen was bedacht ik dat ik vergeten was te reageren

Ik scheer eigenlijk nooit meer na kerst / nieuwjaar, ongeacht het weer
Een vriendin van mij scheert haar pony ook nog in februari /maart.
Ik heb wel eens gehoord dat ze een minder mooie vacht krijgen als je ze na/in januari scheert.
Helaas had ik dit jaar voor de kerst geen hulp en alleen met plat spuiten durf ik het bij haar niet aan

Ronald zei begin december dat ik beter nog even kon wachten anders moest ze nog 1 of 2 keer. Ik ben het eigenlijk vergeten te vragen hoe het dan met de vacht gaat.

Misschien zijn er mensen met ervaring van later scheren. Liefst voor vrijdag, kan ik nog een DA en hulp regelen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:52

Talida, ik zou voor een springzadel gaan.

Als je wilt mag je mijn zadel wel eens lenen om te kijken of het bevalt.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:11

volgens mij is Ossi rond januari gedaan, weet het eigenlijk niet meer, maar hij bleef HEEL lang heel lelijk van de zomer had hij overigens gewoon weer en mooi glimmend vachtje

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:19

Sim, leuk is dat, zo iemand in de bak. Toen ik nog met Ienie naar clublessen ging kon zij ook helemaal overstuur raken als een ander paard een pak slaag kreeg en er geschreeuwd werd.
Ze kan zelfs wegschieten als de instructeur even iets te hard praat.

Ik wil Ienie straks nog wel eens bijscheren. De haren op de hals zjin ietsjes langer geworden. Dus ik doe dan alleen de hals.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:24

Sim: dat is inderdaad erg vervelend als iemand anders tekeer tegen zijn paard gaat en die van jou reageert erop. Dat heb ik ook heel vaak met Madine gehad. Als er dan weer eens een paard op z'n flikker kreeg, trok zij het zich aan.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:26

@ Kimdepim, ik ga zo ook nog even leren, ga me ook maar heel dik inpakken
Nou maar hopen dat de bak nog niet bevroren is
Veel succes met leren

Sam vond het in het begin ook altijd erg afleidend als iemand veel z'n stem gebruikte, zeker wanneer er iemand aan het logeren was en maar drrrraff bleef roepen

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:39

Afscheid nemen is nooit leuk JJ! Wel fijn dat ze het goed gaat krijgen.

Lekker dat de cross bij beukers alleen cross is, kost minder tijd = makkelijker oppas regelen! Ga me zo gelijk maar inschrijven.

Fijn dat de les met Killea lekker ging. (Heb je de tactiek van die fijne meneer na gedaan? )