[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:01

miss_jumpy; leuke foto's!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:05

heb mn zusje dr trouwens al laten aanmelden voor het subforum

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:08

Canter schreef:
Missmuts, op naar de ZZ-licht. (Tip voor je onderschrift: Van crosstut naar dressuurmuts )

LOL (dat onderschrift heb ik pas een week)
Vandaag hebben we weer hard gewerkt. De wissels blijven een probleem. Ook haar lukte het niet echt.

Wow, er zitten hele gave foto's bij, RT!

Ben benieuwd naar de foto's, Lielle (en Simmie wellicht)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:12

Misschien moeten onze paardjes eens bellen met elkaar..
Over hun techniek
Whahaha Sam kan dus geen contra

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:24

Ik ben terug van de cross

T'was echt super leuk

Iedereen vond het goed voor de eerste keer ze heeft wel aan de helft gestopt maar ze heeft wel alles gesprongen... Dat was ons doel... Mijn lesgever vond het ook goed want een paar maand geleden kon ik een gewoon springparcourtje nog niet rondrijden... Ben wel blij...
Ik denk dat ik de foto's op haw ga plaatsen..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:33

Ik ben er ook weer. Al vanaf vanmorgen, maar ik ben behoorlijk brak, dus lekker rustig aan gedaan vandaag.

Donderdagmorgen vertrokken we (ik met 2 vriendinnen en een vriend) naar schiphol om daar om half 9 richting Londen Luton te vliegen.
Met een klein kwartiertje vertraging kwamen we 3 kwartier later in Londen aan. Op ons gemakje onze bagage gehaald en met de bus naar het autoverhuurcentrum gereden.
Mijn vriendin had via Internet de tickets en de huurauto geregeld, dus kat in het bakkie (dachten we).
Wij daar aan de balie staan, alle papieren in orde ed, wil mijn vriendin de rest betalen met haar creditcard, staat deze als gestolen te boek. En zonder creditcard dus geen auto. Die maatschappij accepteert geen cash en de rest van ons had geen cc bij zich, dus daar stonden we dan. Die auto was echt noodzakelijk want we zaten ruim 100 km bij Burghley vandaan.
Mijn vriendin nog gebeld met haar bank en bleek het dus een fout van de bank te zijn die niet zo 1, 2, 3 te herstellen was op dat moment.
Gelukkig bleek er na navraag van ons 1 maatschappij te zijn die wel cash accepteert dus uiteindelijk hebben we daar een auto kunnen huren. Inmiddels waren we wel 1,5 uur verder.
Met een flink gat in ons budget konden we eindelijk richting Burghley vertrekken. Na een kleine anderhalf uur (en flink wennen aan het links rijden ) kwamen we aan in Burghley. We zijn direct naar het wedstrijdterrein gereden zodat we alvast een groot deel van de dressuur konden bekijken en het strodorp (mega groot!!!) verkennen.

Rond een uur of 5 gingen we maar eens op zoek naar een supermarkt om inkopen te doen voor onze geplande bbq. We vonden een enorme supermarkt (te vergelijken met de megastores in Amerika) en hebben daar lekkere dingen gekocht.
Toen was het tijd om de camping op te zoeken waar we 2 nachten zouden kamperen. Na effe zoeken kwamen we daar aan en hebben onze tenten opgezet en de bbq aangezet. Lekker en gezellig gegeten en na wat nakletsen zijn we onze tenten in gekropen om te maffen. We waren best moe en wilden de volgende dag op tijd op om toch wel rond half 9 op het wedstrijdterrein te zijn.

Ik ben een verwend nest (kampeer nooit, doe altijd hotelletjes) dus de eerste nacht in een ieniemienie 2 persoonstentje was verschrikkelijk. Constant wakker geweest en ik werd af en toe echt claustrofobisch in die tent dus ik ben een aantal keer letterlijk en figuurlijk de tent uitgevlucht om adem te halen. Ik slaap altijd en overal heel goed dus dit was echt heel vreemd voor mij om mee te maken. Maar goed, uiteindelijk was het tijd om op te staan en ik had de eerste nacht overleefd.

Bij de supermarkt hebben we een echt engels ontbijt genoten en daarna gingen we naar het terrein. Ons plan was om op ons gemakje de cross te gaan lopen en daarna te lunchen en de dressuur verder te bekijken. Zo gezegd, zo gedaan.

Wat een prachtig terrein daar waar de cross staat zeg! Heel glooiend lanschap met allemaal leuke "huisjes" en natuurlijk Burghley House. De ruim 6 km lange cross stond mooi gebouwd met een paar zeer technische combinaties erin. Er waren een paar hindernissen die ik ook wel zou durven, maar bij het gros heb je toch echt wel zeven kleuren in je broek zitten hoor! Tjeemig wat een "open ditches"!! (= enorme greppel met een enorme heg aan de overkant van de greppel).

Na de lunch (en weer een enorm gat in het budget geslagen: Londen is echt duur!! 4,50 pond voor een stokbroodje en één pond is ongeveer 1,50 euro) hebben we ons op het hoofdterrein op de tribune geïnstalleerd om de dressuur te gaan bekijken. Ik moet zeggen dat ik een groot deel van de gereden proeven ronduit slecht vond. Paarden die niet kunnen draven, geen galopwissels kunnen, en tegen de hand en dan bedoel ik ook echt tegen de hand liepen. Natuurlijk waren er ook goede combinaties tussen, maar toch viel het niveau me tegen.

Aan het eind van de middag zijn we weer naar die supermarkt gegaan om daar ons avondeten te nuttigen. Terug op de camping ontdekte we dat er "iets" in onze autoband zat. Dat iets was een stukje hout met een flinke uitstekende spijker. S h i t, lekke band! Engelse wegenwacht erbij en die heeft de reserveband (thuiskomertje) er op gezet. Wij balen, want we moesten er zaterdagavond nog helemaal mee terug naar Londen en met zo'n thuiskomertje mag je maar 50 mijl per uur rijden! Maar goed, dat was van later zorg.
Toen nog even voor onze tentjes gezeten ons alvast verheugend op de volgende dag (cross dag!!!) gezellig nagekletst en nog even wat gedronken.

De volgende morgen zijn we al heel vroeg naar het terrein gegaan want we wilden graag met de auto vooraan staan voor de drukte los barstte. Zo gezegd zo gedaan en daar op het parkeerterrein aangekomen hebben we eerst onze in de supermarkt gekochte croissantjes en jus d'orange genuttigd. Daarna het strodorp in om echt wakker te worden met koffie (4 koffie á 14,80 pond!!!!!!!) om ons daarna naar de steeple baan te begeven. Had ik nog nooit in het echt gezien en aangezien de steeple straks uit de eventing gaat, wilden we dat graag zien. Gaaf hoor! Dat wil ik ook wel met Djin! Die steepleheggen staan wel aardig aan de maat, maar die durf ik wel en ik denk dat Djin het te gek zou vinden. Maar helaas, dat zal wel nooit gebeuren. Wel jammer was dat je niet de hele steeple kon volgen, maar goed, zo kregen we toch een idee. Na een paar combinaties te hebben gezien gingen we richting de cross want dat was nog wel een eindje wandelen.

Nou, om een lang verhaal toch iets korter te houden: we hebben echt genoten van de cross! Machtig om te zien van zo dichtbij. Die hindernissen zijn echt geen kattepis.
Lielle en hubbie ook nog tegen gekomen en nog even gezellig staan praten.

Nadat de cross was afgelopen zijn we direct naar de auto gegaan want we moesten met ons "thuiskomertje" nog helemaal naar Londen rijden, waar we de laatste nacht in een hotel (godzijdank) sliepen omdat we de volgende morgen al om half 7 vlogen.
Het duurde bijna een uur voor we van het parkeerterrein af waren, want we waren natuurlijk niet de enige die naar huis gingen.

Uiteindelijk rond half 9 aangekomen in het hotel, ingecheckt, baggage op de kamers gesmeten en snel de huurauto teruggebracht. Nog wat gegeten in het hotel en om 11 uur gingen we richting onze kamers om heerlijk uitgebreid te douchen en te slapen, want de wekker ging weer vroeg.

Al met al waren het fantastische dagen met prachtig weer en hebben we het heel leuk gehad met zijn vieren. tis eigenlijk niet goed te beschrijven; je moet er gewoon een keer geweest zijn.
Voor volgend jaar staan de wereld ruiterspelen in Aken op ons programma en het jaar daarop willen we naar Badminton.
En als ik ooit de postcodeloterij win ga ik ook nog een keer naar Lexington (USA en Adelaïde (Aus) crossje kijken.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:41

NIemand in voor een crossroddel topic
Wat jammer nou

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:46

waar staat dat ergens dan laura? bij FZ?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:48

Simmie, leuk verslag! Jij weet mensen wel enthousiast te krijgen... Ik wil hier ook wel eens gaan kijken!

Peanutbutter, ik ken geen roddels uit de sgw wereld

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:51

Nee, het bestaat nog niet brittlover maar zat te denken dat er misschien wel animo voor was en dat er misschien een topic over geopend kon worden.
roddels kunnen altijd wel heel intressant zijn

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:56

simmie; klinkt als een paar geweldige dagen!
zou ook wel graag eens bij zo'n grote cross gaan kijken!
heb net ff op internet gekeken voor foto's, die hindernissen, pfoew!!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:56

wat een verhaal simmie!! lekker zon tentje haha
nou super dat de cross zo mooi was!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:57

Leuk verslag, Simmie!
Is het met dat autootje allemaal goed gekomen?

Simmie schreef:

Ik moet zeggen dat ik een groot deel van de gereden proeven ronduit slecht vond. Paarden die niet kunnen draven, geen galopwissels kunnen, en tegen de hand en dan bedoel ik ook echt tegen de hand liepen. Natuurlijk waren er ook goede combinaties tussen, maar toch viel het niveau me tegen.

Wat de dressuur betreft kan ik volgend jaar dus gewoon meedoen

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:59

hahaha ..
leuk verslag idd simmie

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:01

missmuts schreef:
Leuk verslag, Simmie!
Is het met dat autootje allemaal goed gekomen?

Simmie schreef:

Ik moet zeggen dat ik een groot deel van de gereden proeven ronduit slecht vond. Paarden die niet kunnen draven, geen galopwissels kunnen, en tegen de hand en dan bedoel ik ook echt tegen de hand liepen. Natuurlijk waren er ook goede combinaties tussen, maar toch viel het niveau me tegen.

Wat de dressuur betreft kan ik volgend jaar dus gewoon meedoen

Gelukkig heeft de auto het zonder problemen tot londen gered. We hebben er wel 2 uur over gedaan met die slakkengang, maar goed we zijn gekomen waar we zijn moesten!

En ja, jij kunt daar volgend jaar zeker mee dressuren. (en ik denk dat Lielle wel wil crossen met pablo; doe ik de steeple wel met djin)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:02

Lijkt me wel ontzettend gaaf om daar te mogen rijden.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:03

Zie, zo krijgen we een leuk team op de been. Chantal, ga jij springen?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:13

en dan ga ik wel aanmoedigen en groomen

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:18

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:21

missmuts schreef:
Zie, zo krijgen we een leuk team op de been. Chantal, ga jij springen?

Dat denk ik ook wel.

Missmuts: dressuur
Simmie: steeple
Lielle: cross
Chantal; springen
BrittL: groom
En dan laten we Scum de wegparcoursen doen.

Ha ha, mochten we willen!
Ik vond het al gaaf dat ik daar als toeschouwer was.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 22:32

*slik* die kleine lettertjes kan ik ook lezen
Volgend jaar gaat iig niet lukken, 2007 dan maar?

Bitwise wil trouwens ook vast wel iets doen

Het was echt helemaal geweldig; Sim, Antoine heeft een schitterende foto van die hindernis 17, die open ditch voor de Egg basket. Het lijkt wel alsof dat paard vliegt.

Mijn verslagje wordt morgen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:34

word ik wel de fotografe...maar als er iemand een leuk springpaard heeft....

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:40

nou rt, als we dan in 2007 gaan moet je toch wel een leuk springpaard gevonden kunnen hebben

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:46

ik wil ook wel mee als eehhhh... een boktvrouwtje .
Vandaag Burghley op tv zitten kijken, echt SUPER, gingen er ook wel een paar onderuit maar vond het een mooi parcours. Presentator zei nog dat het er op tv niet zo eng uit ziet als in het echt

Gister in Renswoude (bij gert boonzaaier) training gehad en ging best lekker. Later nog even de waterbak in geweest maar toen Ed het water tegen z'n buik voelde stond ie gauw weer aan de kant *watje*
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jimny op 04-09-05 22:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:57

Zeg ik wil natuurlijk wel crossen ipv springen hè...

Peanut, ik ben nog steeds in voor een roddel topic hoor....

Simmie --> Super verslag, lijkt me echt heel gaaf om daar is te kijken!