[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:34

Nou de 4 jarige gisteren ook al lichtelijk bijgezet gelongeerd en ze pakt het goed op.
voorlopig blijven we hier even mee aan de slag.
Afbeelding

verder met Risky in Renswoude getraint. We zijn richting het M/Z aan het trainen om einde van het jaar de overgang te kunnen maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En Risky... tja die was de rust zelve
Afbeelding

Nu aankomende maanden weer een 3 tal L crossen gepland.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:48

welkom Lisa!

En ziet er goed uit van Risky zeg :D Wat een toppony!

Hier lekker verder aan het trainen en even wat rust genomen voor zowel mij als paardlief, binnenkort gaan we weer een dressuurwedstrijd meepakken en een crosstraining. En we gaan in vrouwenpolder van start!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:08

Wat een mooi paard Kyrkelover en Risky doet het natuurlijk fantastisch. Leuk om je nu eens in het echt gezien te hebben :D

Waar is je crosstraining Kikkerdril?

Wij zijn terug van een geslaagd weekend CCI* in Castenray.
Donderdag daar aangekomen en alles geïnstalleerd. Vrijdagochtend veterinaire keuring en in de middag dressuur. Was spannend want [naam] wilde heel graag opgenomen worden in het A-kader en dan moet je op een observatiewedstrijd bepaalde score's halen en Daimler en dressuur gaat niet altijd helemaal zoals het moet. Maar Daimler deed het veel beter dan de vorige keer dus een blije en tevreden [naam].

In de middag gingen de junioren cross lopen met Jan en ben ik maar niet meegegaan want dat tempo hou ik niet bij :D

In de avond nog even samen met een andere junior en haar moeder de cross gelopen en die viel me eigenlijk wel mee. Wel een paar hindernissen waarvan ik dacht "moet mijn dochter daar overheen" maar daar had ik in Oudkarspel veel meer last van.

Zaterdag begon de cross pas om 15.30 uur dus we hadden eigenlijk de hele dag een beetje rust. In de ochtend ging Jan nog eens met zijn pupillen de cross lopen en daarna hebben we boodschapjes gedaan, een beetje rondgelopen en toen was het zover.

Ik ben op het grote veld gaan staan om een stukje te filmen maar het begon vreselijk te regenen en dat was niet fijn maar toen [naam] voorbij kwam scheen de zon heel fel en kon ik niet zien wat ik filmde dus dat ging een beetje mis.

Cross ging verder super, foutloos en ruim binnen de tijd. [naam] nog slingeren naar de finish omdat ze bang was om te vroeg binnen te komen, bleek dat je daar bij internationale wedstrijden helemaal geen strafpunten voor krijgt :+

Ze kwam op de vijfde plaats terecht. Nadeel van hoog staan is dat je laat moet starten bij het springen en daarbij bouwde ze denk ik wat spanning op. Ze hadden met zijn allen nog parcours gelopen en werden begeleid bij het inspringen en de verwachting was erg hoog en daardoor legde ze de lat zelf erg hoog. Dat kostte haar twee balken waardoor ze negende werd i.p.v. vierde maar het doel was wel bereikt want ze had aan de voorwaarden voldaan om in het A-kader te worden opgenomen.

EK is nog steeds binnen bereik (maar dat geldt voor meerdere junioren, meer dan er mee kunnen) en nu krijgt ze natuurlijk ook de kadertrainingen, dat is wel heel fijn.

Ze was wel even heel boos op zichzelf om de twee balken maar iedereen was superlief voor haar en nu is ze eigenlijk wel heel blij dat ze opgenomen is in het A-kader. Jan adviseerde om tussendoor nog een korte 1* te rijden in Duitsland en we kunnen dan carpoolen met een andere deelnemer dus dat gaan we waarschijnlijk wel doen. Ze heeft nu wel de kwalificatie voor de korte 2*.

Er gaat wel een nieuwe wereld voor ons open want we zijn natuurlijk helemaal nieuw op dit niveau maar de begeleiding is super en de sfeer tussen de internationale deelnemers is ook echt super. We hebben zoveel leuke, lieve mensen leren kennen.

Blijf het wel iets minder vinden om in de trailer te slapen/bivakkeren maar soit, het is het waard. Heb (nog) geen foto's van de cross of het springen omdat ik aan het filmen was maar dit is een losspring foto.
Afbeelding

Overleg momentje
Afbeelding

Knotje aan het maken voor de cross onder het toeziend oog van Daimler
Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:16

@ percy was inderdaad leuk je even gesproken te hebben.
Ik heb Caressa nog gezien bij hindernis 1, 2 de 2 hagen en de waterbak.
En dat ging allemaal eigenlijk ERG smooth. Was heel leuk om te zien.
Was het het toch waard dat slapen in de trailer hihi.

Voor ons ook een fijne cross met Risky.
Helaas blijft de dressuur toch een puntje omdat het ruitertje van zichzelf wat slordig is en vaak wat proeven door elkaar haalt. Er zaten verder wel hele nette stukken in dus ook niet ontevreden.
183 punten en daarmee 18e van de 28e. Helaas was ons doel niet meer in zicht een prijs halen op Risky zijn verjaardag. In het springen vervolgens een balkje, jammer.
Daarna de cross en oehh wat gingen ze weer lekker door het parcours.
Hindernis 9 werd met een Joepiee genomen door Gijs en vervolgens hoorde ik over de speakers dat hij foutloos was. De punten voor de M zijn dus alweer binnen.
Hij was wel te snel dus ook straftijd. Uiteindelijk een 11e plaats van de 28e dus zeker niet ontevreden.
We wachten tot het Nk in September tot de overstap naar de M.
Eerst nog wat extra trainings kilometers maken in de L cross.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:59

Percy: Wat super van Caressa zeg! ben benieuwd naar foto's :D

Kyrkelover: ook goed gedaan en leuke foto's!

Ik had laatst nog oefengesprongen, keer 90 en keer een meter. Beide 2 balken, maar ook fijne sprongen ertussen. Tis voor mij nog erg zoekende. Twal trekt van zichzelf niet zo erg aan dus moet (voor mijn gevoel) erg veel rijden, maar moet leren/durven juist wachten. Daarnaast moet hij actief, maar wordt hij ook snel lang... lastig dus maar heb iemand gemaild voor springles. Zijn vooral heel veel km's die we moeten maken. Ben zelf ook nog wat onzeker in het springen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:28

KL en Percy gaan lekkkkerrrrrrrrr +:)+

Denk idd veel km maken Rianne, moet ik ook :D

Afstudeeronderzoek en portfolio geüpload in systeem van school. Morgen alles in drievoud en op cd inleveren, dan 2 weken wachten op uitslag. Kan ik vast presentatie in elkaar zetten en duimen voor goede uitslag

Daarna lekker leuke dingen doen en paardrijden :+

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:56

Ha super Tia, het eind is in zicht! Straks genieten van de zomer.

In de cross zijn [naam] en Daimler in hun element Kyrkelover :D

Jij hebt een jong ruitertje op Risky en dan ook nog een jongetje. Die zijn nogal eens slordig maar op de foto's vind ik ze een superleuk stel en de prestatie's zijn beslist niet slecht.

Bij wie ga je lessen Rianne?

Heb helaas geen foto's van de wedstrijd, heb gefilmd omdat [naam] dat graag wil dus zit te wachten op foto's van de fotografen maar die zijn er nog niet.

Slapen in de trailer was inderdaad de moeite waard. Had dat vorig jaar tegen me gezegd en ik had je heel hard uitgelachen :D

Hoop dat we het allemaal financieel kunnen blijven trekken want het kost wel handen vol geld.

Had vorig jaar nooit gedacht dat ze al hier zouden staan. Ik wist dat Daimler een toppaard was (omdat anderen dat steeds zeiden :o ) en ik wist ook dat [naam] er voor wilde gaan maar dat ze in een jaar tijd van B naar internationaal en A-kader zouden gaan, dat had ik ook niet gedacht. Dankzij Jan van Beek en Rob Jansen zijn ze wel zover gekomen en dan uiteraard met name door Jan.

De meeste van de ouders van de junioren kennen elkaar al van de ponytijd die wij min of meer gemist hebben (op dit niveau) maar het is super hoe we opgenomen zijn in het groepje.

Daimler gaat niet veel crossen lopen dit jaar. Hij moet Renswoude doen omdat het een observatie is en waarschijnlijk gaan ze daarvoor nog een keer naar Duitsland maar verder moeten we hem sparen tot het najaar. Als het EK niet doorgaat wil [naam] 2* in outdoor Brabant gaan rijden.

Shetan en Frieda staan wel voor meerdere wedstrijden ingeschreven. Duimen dat Just verkocht wordt. Ik vind het nog steeds heel erg jammer want het is zo'n leuk paard maar we kunnen niet alles hebben helaas. Kocht nog een lot voor mijn man's verjaardag maar met een prijs van 7,50 kom je ook niet ver :+

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:47

Ik vandaag eerste officiële cross.
Had wel verwacht dat ze het heel spannend zou vinden, was ook zo.
Kreeg haar amper naar voren. Springen 2 weigeringen, cross bij hindernis 2 eraf gevallen :o

Nu een deuk in mijn ego :P

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:04

Ai, wat zonde Tia. Volgende keer beter maar altijd zuur als je zo in het begin van de cross uitvalt.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:06

Tiahastrona schreef:
Ik vandaag eerste officiële cross.
Had wel verwacht dat ze het heel spannend zou vinden, was ook zo.
Kreeg haar amper naar voren. Springen 2 weigeringen, cross bij hindernis 2 eraf gevallen :o

Nu een deuk in mijn ego :P

Balen Tia, volgende keer beter en lekker verder oefenen :) Onze eerste cross ging ook niet zoals hij moest haha

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:07

Awhh een virtuele knuffel voor jou Tia!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 07:52

Ah Tia wat enorm balen. Volgende keer kleefpasta aan het zadel en vol goede moed op naar de volgende cross, komt helemaal goed!

Ik heb zondag weer m'n eerste cross sinds vorig najaar, wel weer beetje spannend :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:26

Spannend Rianne, succes!

[naam] heeft morgen crosstraining van Rob Jansen met Shetan. Maandag is er de eerste kadertraining.

Zit even met iets anders, compleet off-topic.

Denk dat jullie wel weten dat ik zelf nog een hele grote Tinker heb. Gekocht toen [naam] twee jaar oud was en ik niet meer regelmatig kon rijden. [naam] en middagslaapjes waren twee verschillende dingen en ik stond er meestal alleen voor.

Heb superjaren met hem gehad, dressuur, springen, hij deed het allemaal en later hebben we hem laten beleren voor de wagen.

Maar, inmiddels alweer 9 jaar geleden, ben ik met een ander paard achterover geklapt. Sindsdien kan ik niet of nauwelijks meer rijden. Natuurlijk bijrijders gehad en hem wel voor de wagen gehad maar nu [naam] zo veel wedstrijden rijdt komt het er nooit meer van om mijn paard voor de wagen te zetten. Als mijn man en zijn vriend gaan rijden pakken ze altijd zijn paarden.

Kortom: toch tijd om een ander huis voor hem te zoeken. Stom toevallig ben ik iemand tegen gekomen die wel interesse in hem heeft en waar hij het zeker goed zal gaan krijgen maar wat kan je nu vragen voor een paard van net 18 jaar?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:09

Ligt er ook een beetje aan hoe fit hij is en hoe lang hij al niets doet. Braaf en voor veel takken bruikbaar zo te lezen wel.
Denk dat je meer moet denken aan denkbeeldig bedrag (en dan misschien afspraken maken dat ze hem niet doorverkopen met winst), dan weet je dat hij goed terecht komt en kist hij jullie niets meer (plek, tijd en geld). Dus tussen de 500,- en 1000,- :o

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:51

Verkocht is verkocht Tia, kan afspreken wat ik wil maar na verkoop heb ik niets meer te zeggen. Die man kan me beloven wat hij wil maar feit is dat ik hem op zijn ogen moet geloven. Dat is ook de reden dat ik hem eerst in bruikleen wilde doen maar dat valt ook niet mee.

Ik vind dit echt heel moeilijk. Eigenlijk ook wel ironisch. Ik heb mijn dochter paardengek gemaakt en nu moet ik mijn hobby deels aan de kant schuiven om haar te kunnen supporteren ;)

Knipoog is niet voor niets. Ik geniet er echt wel van en ik ben blij dat zij haar dromen najaagt en rijden op een paard als Parcival ga ik gewoon niet meer kunnen helaas.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:03

Lisa_L: Welkom!
Kyrkelover: leuke foto's, pony pakt mooi aan.
Mag ik trouwens vragen hoe jij je paard bijzet? Gewoon uit interesse hoor, maar ziet er voor mij heel vreemd uit.

Percy: Caressa gaat goed zeg! Jammer dat je daardoor zo weinig tijd hebt voor je eigen paard. Snap dat je het lastig vindt.

Tia: balen van je cross. Hopelijk volgende keer beter.

Rianne: Hoe ging het vandaag?

Ik heb vandaag mijn B debuut met Fame gemaakt. Ging echt boven verwachting goed.
Was op het terrein van mijn eigen vereniging, dus kon wel merken dat Fame wat fijner aantrok.
BB heel fijn rond. Vervolgens de B. Ik vond het behoorlijk pittig staan, en dat voor ons debuut :wow:
Maar ik hoefde me nergens zorgen over te maken, want Fame sprong zelfs de B foutloos rond :D
Dus zelfs aansluitende barrage gereden. Resultaat 1 balkje en 67,5 stijlpunten.
1e winstpunt dus gelijk binnen!

Er zijn nog genoeg punten om aan te werken, maar al met al was ik hier super tevreden over. Is een top begin van mijn weekje vakantie :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:40

Lastig Percy, zou het zo ook niet weten wat je ervoor kunt vragen.

Marloes: Super zeg!! Filmpjes zien er ook fijn uit :) Misschien zou je voor de hindernis nog iets stiller kunnen zitten en iets meer wachten ipv hem wat naar voren 'duwen'.

Nou bij mij ging heel dubbel vandaag. Eigenlijk niet zo goed, maar toch voelt het voor mij niet als een grote mislukking zeg maar :+ Springen foutloos. Wilde in de cross nu echt proberen wat strenger te zijn wbt het tempo en dat ging eigenlijk best heel goed (dat doel al deels behaald dus). Was een heel lastige punt met lastige aanrijlijn, ging dus ook niet goed en liep erlangs, alternatief genomen en verder gereden. Toen kwam de opsprong, heb ik echt nooit problemen mee, maar was zo druk bezig met het tempo dat ik hem wat teveel door liet lopen en hem niet op tijd een keer terug zette waardoor die er langs liep, echt stomme fout van mezelf dus. Daarna trakehner, coffin allemaal superfijn dus ook daar erg tevreden over. Kwam ik bij een vrij simpele hindernis onder zo'n hoog afdak, nou liep die gigantisch door mn buitenbeen kon er niets aan houden dus weer een langsloper. Ook hier had ik hem misschien weer wat eerder terug moeten zetten, zodat ie wat meer gefocust was. Daarna weer fijn door en toen de enalaatste hindernis was een fruitbak. Hij ging 20 meter voor de hindernis al vol in de ankers, kreeg hem er echt niet door kwam alleen maar omhoog. Was naast de springring dus denk voor 80% dat hij gewoon echt naar die paarden trok daar en het niet aan de hindernis lag, want was echt een van de meeste lage sprongen in de cross. Dacht dus mn vierde weigering, wilde wachten tot de volgende en dan stoppen. Duurde echt vet lang. Toen erachteraan en gestopt. Bleek dat het niet als weigering was aangerekend omdat ik niet id buurt van de hindernis kwam. Nouja, pech gehad, zag al 10 minuten op mn horloge dus daar hoefde ik het niet meer voor te doen. Nog wel een coole foto aan dat gesteiger overgehouden :+
Lang verhaal geworden :P We waren altijd foutloos dus eigenlijk is dit wel een keer goed. Het houdt mij nu weer scherp voor de volgende keer en heb er veel van geleerd.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:05

Klopt helemaal wat je zegt Rianne, wil dr nog te graag 'helpen' met mn zit. Werk dr met trainen veel aan, maar in t parcours komt dr toch een beetje spanning bij kijken.

Jammer van je langslopers, maar fijn dat je dr wel een goed gevoel aan over hebt gehouden. Mooie leerpunten voor de volgende keer.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:20

Ik herken het hoor Marloes, ga zelf ook teveel helpen in het parcour.

Afbeelding
it was me :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:08

Mooie foto's Rianne, je hebt wel een prachtpaard. Die steigerfoto, zo één heb ik er ook van Daimler :D

Wel fijn dat je er toch een goed gevoel bij had. Tja, langslopers kunnen gebeuren.

Supergoed gedaan Marloes, ziet er netjes uit. Is meteen weer zo'n stom B-springen gedoe. Ben geen jury maar snap niet dat jij op het rijden geen winstpunt hebt kunnen rijden.

Just is zo goed als verkocht ;( Jan wilde hem wel hebben maar we hadden hem gereserveerd voor andere mensen en we zijn vandaag de prijs overeen gekomen. Ze willen hem klinisch laten keuren bij een eigen dierenarts en hebben ons gevraagd om hem daar naartoe te brengen en vervolgens naar zijn nieuwe stal. Ik vind dat wel best maar we zijn wel behoorlijk gezakt in prijs en ik vind eigenlijk wel dat ik dan een kilometervergoeding kan vragen (althans mijn dieselkosten). Dat is toch redelijk?

Aan de ene kant vind ik het jammer dat hij niet naar Jan gaat en we hem daar kunnen volgen, aan de andere kant komt hij nu bij een moeder en zoon terecht waar hij, zoals het er nu naar uitziet, een huis voor het leven krijgt. Met moeder dressuren en met zoon crossen. Misschien voor Just eigenlijk een veel fijner huis.

Vrees dat wij niet helemaal in de wieg zijn gelegd voor het handelaar zijn ;)

In het nieuwsbericht over Andrew Hefferman staat onderin ook het nieuwe A-kader junioren waar [naam] uiteraard ook bij staat met haar Daimler.

Weet nog dat ik vorig jaar op bokt durfde te zetten dat het zo'n goed paard was en zo ongeveer werd neergesabeld :D

Gisteren heeft ze al de eerste kadertraining gehad. Wel leuk dat je elkaar steeds tegenkomt. En zie nu een vriendin van vroeger opeens weer heel vaak omdat haar dochter ook in het kader zit. Wel grappig hoe het allemaal kan lopen.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:55

Haha wat n ondeugd Rianne. Hij is wel mooi geworden zeg. Stuk voller lijkt het.

Percy dank je! Ik heb nu wel een winstpunt gereden, want was in t basisparcours foutloos. Bij de vorige regeling waren t er twee geweest.

Fijn dat jullie een goed huis voor just gevonden hebben. Klinkt als n mooi plekje. Vind trouwens best dat je km vergoeding kan vragen.

Zag dat Caressa vermeld staan ja. Super zeg!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:07

@ Marloes, tuurlijk mag je dat vragen!
Eigenlijk heb ik gewoon een simpele bijzet in dit geval onder aan het ringetje van het halster gemaakt die vervolgens tussen de benen door aan de longeersingel vastgemaakt wordt.
Zo worden ze niet gedwongen echt aan teugel te lopen, maar met name uitgenodigd om met het hoofd te zakken. En hun hoofd bij god op de tafel lukt ze zo niet waardoor ze totaal verkeerd zouden gaan lopen.
Op het moment dat ze dus iets met hun hoofd zakken gaat gelijk de druk er af.
Ik vindt het een erg prettige manier om mee te beginnen voordat je echt aanleuning vraagt en er druk op het bit komt.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:03

Dankje wel Percy ben ook heel blij met hem (op die fratsen na haha)
Die steigerfoto herinner ik me nog, heb m met weer even terug gezocht ook al zon boef haha!

Wat fijn dat just bijna verkocht is! Mijn pony ging toendertijd ook voor minder weg dan we wilden maar nooit 1 dag spijt van gehad, hij heeft zon fantastische plek gekregen bij hele leuke en lieve mensen. Heb er na drie jaar nog regelmatig contact mee en wil er binnenkort eigenlijk nog een keer heen met twal,samen een buitenritje maken.
Ik vind ook dat je wel een vergoeding voor je reiskosten mag vragen,zeker als het een heel eind rijden is.
En wat betreft dat gezeur vorig jaar, dacht er laatst nog aan en dacht bij mezelf : ze hebben het toch maar geflikt laat iedereen maar banketstaaf!

Marloes: ja hij wordt wat meer in verhouding. Is van zichzelf al vrij stevig maar volgens mij is ie wat gegroeid nog de laatste tijd en weer voller in de bespiering, vind m ook mooi zo :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:15

@ percy ik vindt het erg gaaf voor jou en je dochter!
Dat gezeur is mij geheel ontgaan vorig jaar.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:34

Kyrkelover: [naam] had een enthousiast topic gestart en werd vervolgens volkomen afgebrand. Ik probeerde haar nog te helpen maar dat was tegen het zere been. Ik heb haat pb's binnen gekregen waar de honden geen brood van lusten.

We werden voor alles en nog wat uitgemaakt. Dat was niet zo fijn want [naam] is nogal onzeker en die was direct klaar met bokt. Nu is ze mondjesmaat weer terug.

We hebben het verder maar gewoon naast ons neergelegd alleen staat ze nu veel verder dan wij toen gedacht hadden. Ik ben gewoon heel trots op haar maar daar ben ik ook heel realistisch in. Ik zie de dingen die goed gaan en ik zie de dingen die fout gaan en er blijft altijd werk aan.

Feit is dat er maar vijf combinatie's en vier ruiters in het A-kader zijn doorgedrongen dus heeft ze toch wel wat bereikt.

Je had ook zeker twee winstpunten verdiend Marloes, een balkje en je was zelfs zonder winstpunt naar huis gegaan. Vind ik toch niet eerlijk.

Kyrkelover: dat klinkt toch wel een beetje als de Duitse longeerhulp?

Rianne: ze gingen wel heel snel akkoord met ons tegenbod, we hadden meer moeten middelen. Kunnen het geld nu goed gebruiken want internationaal rijden kost echt handenvol geld en ik werk op het moment niet. Ben wel druk bezig om mijn eigen praktijk van de grond te trekken en er iets naast te zoeken maar mijn lijf protesteert.