[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:16

Het kwam mij ook niet heel positief over eerlijk gezegd....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:20

San fijn dat je ook lekker hebt getraind
Danielle jammer dat Tessa niet fijn liep
Lau hopelijk valt de spierpijn morgen mee
Henny netjes van je parcours
Mistid jammer dat er mensen in de weg liepen in je parcours

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:30

daNiielle_ schreef:
Jeetje iemand heeft 219 punten gekregen vandaag!
Alleen jammer dat de jury en deelnemer elkaar kennen. :=

Door dat laatste zinnetje trek je de professionaliteit van de jury in twijfel.
Komt ook zeker naar voren als afgunst eerlijk gezegd.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:44

Evelien, naam emt een H met een link naar magic. De laatste show van Hans Klok heet Huricane. Is wel vragen om een pittig ding. :+

Nou, ben geslaagd hoor, voor mijn outfit voor de bruiloft. Idd zeg, wat doen ze hun gasten aan. Het kleurtje is al niet mijn ding. Maar nu heb je te maken met allemaal bleke mensen door het gebrek aan zon, en allemaal in zo een lekker faal kleurtje, zal een flets geheel worden. :o Ik heb een leuk jurkje gekocht, helaas wel in zo een fout kleurtje. Met een onwijs gaaf lederlook jasje erop. Nu nog een paar nieuwe pumps en ik ben er klaar voor.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:44

Jullie vertellen echt hard door zeg!!!

Even een vraag tussendoor, bijlezen komt morgen...
Hoeveel combi's moet ik op rekenen dat in de B in een uur rijden? Heb nu op 10 gerekend. Vorige keer had ik op 8 gerekend, maar toen kwam ik dus te laat...

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:46

Ik wordt op FB benaderd door ene Xander, is dat 1 van jullie?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:59

Dressuur Floor? 8 min per proef, maar wel 2 in een kwartier.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 23:14

Dressuur ja... Springen gaat meestal wat harder :D.
Ga voor de zekerheid dan maar uit van 10 in een uur, als dan nog wat uitvalt of als het opeens erg snel gaat heb ik nog wat tijd. Dankje!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 23:19

Sannnn schreef:
Lekker gesprongen dus Mirthe, super. Wanneer ga je Chal nu halen?

Woensdag :D

Namen... hier op stal heet het tuigveulen Haito (met 2 puntjes op de i, dus ha-i-to). Moeder heet Tooverfee, dus wij vonden Hocuspocus toepasselijk. Eigenaar wilde eerst 'de J' erachter hebben, dus had mam bedacht Hola de J (holadi-e) :=

Eef, die namen die je vriend bedenkt :')
Marijke, hier is dat ook. Mijn (oude) instructrice jureert zoveel, heeft les gegeven bij HTC, op KNHS kampen, heeft zelf veel lesklanten en is ook nog eens recent verhuisd, dat soort dingen zijn zo lastig.
Fijn FE dat je geslaagd bent, voor de -toch wel irritant onmogelijke- dresscode

Net naar de Keet geweest, we wilden eerder weg in verband met een (beginnende) ruzie, en wij hebben geen zin in gezeik. Die jongens beuken zo snel op elkaar in. Rijden we om zo'n hele grote containerbak, moesten een beetje de berm in, klapt de wielsteun???? van mijn auto zo middendoor, band stuk, polyester schade. Auto wilde niets meer. Heb pap uit bed gebeld, die lag er net in Y;( . Klerezooi. Gelukkig was het niet kwart voor 12, want dan zouden we eigenlijk naar huis gaan. Het is ook niet mijn schuld, we hebben mijn auto gekocht toen hij helemaal in een knup lag omdat hij was aangereden. Was gewoon een zwakke plek. Pap zei dat ik me er niet druk om moest maken, het is maar materiaal en we zijn zelf nog heel, maar toch nog een roteind aan een leuke dag!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 01:14

Ik dacht net dat ik Roelof had gevonden, maar er liepen dus meer mannen in een kippenpak rond :+

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 06:41

Hahaha Vief dat is ook handig :')
Floor volgens mij inderdaad ook iets van 8 deelnemers.
FE, ken geen xander!

Moet vandaag om 9 uur starten. Hopen dat ik mijn ogen los kan houden. :P
Ik vind het van gisteren ook heel apart dat je op de uitslagen lijst ziet dat de klanten van de jury in de top 10 staan.
Misschien toeval, maar dat was de vorige wedstrijd bij haar ook zo. Dus die proffesionalteit trek ik inderdaad in twijfel.
Ze is er gisteren wel op aangesproken! Maar afgunst tegen de ruiter, nee absoluut niet :n Dat zou ik onsportief vinden.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 07:36

Hier gebeurt het ook. Het mag niet, gewoon reglement. Dan moet iemand er voor kiezen om of alleen les te geven, of alleen te jureren. Als je beide doet, kan dat problemen geven. Er zijn zelfs ruiters die hun instructeur achterna reizen om maar bij hem in de baan te starten. En er zijn juryleden die aan mensen, waar ze "iets" van willen gewoon zeggen "over 2 weken jureer ik daar en daar, als je start, maak ik het met je". Die schijn wil je toch gewoon als ruiter en als jurylid voorkomen?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 08:54

cc-gangers succes
Mistid balen van je auto

Wat betreft het rijden bij je eigen instructeur; ik rijd niet graag bij mijn eigen instructeur want die weet al wat er mis gaat.

Aan de ene kant is het logisch dat haar eigen leerlingen een top 10 positie moeten rijden. Die weten immers precies wat de jury/instructrice wil zien. Aan de andere kant ben ik het toch met het regelement eens dat het niet eerlijk is als leerling bij instructeur rijdt want je hebt een concurrentievoordeel en dan zal je dus als jury verder weg moeten naar wedstrijden waar je niet je eigen leerlingen treft of niet de combinatie jury-instructeur moeten maken als je een dusdanig groot leerlingenbestand hebt dat je ze altijd op concours tegen komt.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:23

hier is een instructeur die wel eigen leerlingen jureert, en die schijnt laatst daarover een waarschuwing gekregen te hebben van de knhs, en er is er eentje die het absoluut niet wil. Hij neemt dan contact op met de organisatie en vraagt of het aangepast kan worden. Kan dat niet, dan mag de leerling wel starten, maar alleen hc.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:42

Evelien in de categorie namen is Hékatè (streepjes zijn er voor de uitspraak of heekaatuh ;) ) misschien ook wel wat dat is de griekse godin van de toverkunst

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:56

Ik heb gisteren de zoon van mijn instructrice moeten jureren. Ik heb ook wel eens een vriendin in de ring gehad, clubgenoten en een lesklant. Ik jureer echt niet anders. Ik zeg ook nooit waar ik heen moet. Ik hou er geen rekening mee met jureren en eerlijk gezegd maakt het mij ook niet uit als juryleden dat wel doen. Ik rij voor mijzelf en voor mijn eigen gevoel.
Leuke namen komen er voor bij.
Ik ga zo maar weer naar stal. Rondje longeren en gelijk verjaardag en moederdag vieren van moeders. Ga ook maar eens kijken wat mijn nichtje van de paarden vind.

@ Mistid balen van je auto..

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 10:14

@ Eef ik blijf Haute Couture geweldig vinden!
Vind Hermes ook wel erg leuk! Hocus Pocus gaat het veulen hier op stal en op het dekstation vlakbij ook heten!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:54

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:37

ziet er leuk uit laura! Leuk paard heb je :j

Die eerste balk was zonde, 2e kon ik niet zo heel goed zien omdat die wat verder naar achteren was. Maar die eerste vond ik wat 'slordig' aangereden. (Zeg niet dat ik het beter zou doen hoor :+ ) Maar omdat die overkruist zat, en dat heb ik ook met de pony, als die overkruist zit krijg ik balken, kan die beter in verkeerde galop of goede galop zitten, maar vind het netjes gereden hoor :j

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:38

Ziet er goed uit Lau!

Hekate vind ik ook mooi, denk wel dat ze daar op cc veel moeite mee gaan krijgen :P

Net met Scene gesprongen. BB liep hij langs 3, het mormel en in de B drie palen. Wordt er een beetje moedeloos van, de ene keer springt hij top en de andere keer trapt hij nog net niet alle palen naar beneden. Hij krijgt die seizoen nog en als het dan niet beter wordt moet hij maar dressuurpaard worden denk ik. := Godzijdank kan hij heel fijn lopen.

Zo Caap vlechten en richting dressuurcc

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:43

dressuurpaard voor jou of voor iemand anders eef?

Wel vervelend trouwens, zit het gewoon niet even bij jou in het rijden zeg maar? Dat heb ik tenminste even met Beat heb nu het lek net weer bovenwater bij het springen maar die was ook 2 keer wat laks, waardoor ik juist geforceerder ga rijden en hem niet de benodigde vrijheid geef waardoor ze er juist tegen aan gaat lopen, afgelopen springles had ik het weer door (nadat ik eerst weer een half uur zat te trutten) en toen fijn rondje kunnen afsluiten, foutloos, op 1,15 ofzo.

edit: eerste balkje kwam inderdaad uit het aanrijden, ook een beetje een aparte bocht, jammer. Tweede kon ik ook niet zo goed zien. Ziet er netjes uit Lau! Al moest je hem wel een paar keer overtuigen of niet?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:45

Suikermeisje hij zat idd overkruist daar. Was een hele lastige draai. Denk dat 30% daar een paal had. Had gewoon meer been erbij moeten hebben. Overigens loopt hij normaal zo'n paal er niet af. Overkruist of niet. Paard heeft zovee kwaliteit en vermogen dat maakt hem niks uit. Was denk ik toch beetje geimponeerd zo vlak langs de tribune.

poedersuiker zeg Eef!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:48

Voor iemand anders :)) Nee, hij doet het met trainen ook. Eigenlijk nog erger. Als het heel kijkerig staat springt hij top, super in de manieren en met een halve meter lucht maar als het normaal staat is hij gewoon echt laks. Oxers laat hij eigenlijk altijd liggen, het zijn vooral de stijlsprongen.

Springinstructeur vind hem gewoon onvoorzichtig en vind dat ik hem maar moet verkopen. :P
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 13-05-12 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:49

Lau, vind het trouwens leuk dat je hem lekker aanmoedigd, doe ik ook altijd haha en mensen doen daar altijd stom over :+

evelien, balen van Scene... lastig zeg! Maar verkoop je hem dan als het niet gaat? Jou ambities liggen denk ik toch het meest bij het crossen of niet? Heb je ook springlessen met hem? Herken me wel in wat Evony (Saar?) zegt. Ik heb dat ook gehad, alleen rijd ik niet zo'n hoog niveau :P
succes op CC!

Gister was trouwens wel leu, was mijn nichtje helpen met vrijspringen, en toen al die andere kindertjes dingen aan mij vragen en of ze 'dit' moesten doen of weer 'dat' en 1 meisje is toch nog lekker rondgekomen omdat ik zei dat ze hem eerst heel veel meer voorwaarts moest rijden. Pony heeft M gesprongen maar ze houdt hem teveel tegen, pony wil wel maar trekt niet aan. Super leerpony als ze hem voorwaarts gaat rijden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:04

Ik ken scene en het ligt niet aan Eef. Daarnaast is die hoogte van B nog niet iets waar Eef van zal kramperen. Hij is idd niet top voorzichtig. Kan ook nog door groei en slapte komen. Maar ik begrijp eefs twijfel.

Saar hij had idd wat aanmoediging nodig. Hij zal niet stoppen maar wil graag wat dicht lopen. Dus werken nu heel hard aan drang houden.
Was idd een lastig lijntje dat. Hele haakse draaien langs de uitgang en die giga tribune en Dan van die stijltjes. Die laatste sprong was trouwens nog een beste triple. Stond ernaast toen ze meette. Was dik 1,25m :+