[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:18

"vroeguhr" was het bij de Kruisweg een en al aktiviteiten en gezelligheid. Maar dat is, ik durf het haast niet te zeggen, ruim 35 :o jaar geleden...... :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:22

Jammer hoe de tijden veranderen. Vroeger konden mijn ouders alle kanten op, en zaten er in een straal van nog geen 10 kilometer wel 5 drukbezochte discotheken. Tegenwoordig zit er nog 1 die nooit meer open is, de rest is gesloopt/verbouwd of afgebrand. Iedereen gaat ook maar naar de stad tegenwoordig, maar dat is allemaal zo klein en voor mij toch nog lastig te bereiken zonder bob. Mijn vriendinnen stappen op nog geen kilometer van hun huis in de nachtbus, en ik mag eerst 8km fietsen voor ik bij een nachtbushalte ben. Gelukkig komt de zomer er weer aan met feestweken in de buurt en feesttenten enzo :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:30

Mistid er komen namen voorbij waarvan ik nog nooit heb gehoord :+
Begin ook al aardig op de fossiele leeftijd te komen.

Mijn oude pony heeft iets overgewicht, wordt al wel minder. Voor zijn blessure was hij altijd heel makkelijk op gewicht te houden. Nu heeft hij echt zo'n oude arabieren buik. Merrie was zeer mager dat ze bij mijn instructeur kwam, dat stond ook op het keuringsrapport. Zij kon na een cross echt terugvallen, maar na paar dagen land is ze weer redelijk op gewicht. Ik voerde haar ook merrie brok. Met Marstall bleef ze wel super op gewicht. Nu is ze best wel aan het groeien, in ieder geval veel zwaarder dan vorig jaar met 7 maanden drachtig. Ik kreeg van de week zelfs van een voorbij rijdende penny te horen dat te dik zijn slecht voor der is.

Joki, fijn dat Ferrose beter te pas is. Wat voer je haar nu naast de haver?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:35

Mistid, dat is overal zo. Vroeger had je de oude beurs in Middenmeer en daar kwamen allerlei bekende artiesten. Waarschijnlijk nog bekende dan degene die jij opneemt. Ik ben daar voor fl 7.50 naar Marco Borsato geweest en de duurste artiesten kostten toen 15 gulden. Ik ben met stappen nooit in de buurt gebleven,maar ging altijd naar de kop van Noord Holland.

texelse

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:39

Marianne Bar in Wieringerwerf?
Herman Brood in de Vergulde Vos in Oostwoud?
BZN bij Heins in Midwoud
Normaal in Midwoud (nu nog steeds 1x per jaar)
In NH kon/kun je aardig feesten!!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:45

En wat dacht je van he Cats, Left Side, Earth and Fire en natuurlijk Gruppo Sportivo. Mijn God, wat worden we oud.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:45

Ik ben ook beslist niet meer piep maar dankzij mijn zoon die zich inene onwijs in muziek ia gaan interesseren, ben ik toch aardig op de hoogte van de nieuwe lichting. Alleen die Paul Turner vind ik echt vreselijk! Heb hem liv3 gezien met de Voice concerten, bah wat een kwal!

Ben net terug vaneen oefenparcour en Edge was voor het eerst best fijn te rijden in een parcours, ben helemaal happy! Rij best wel mijn winstpunten met hem als ik B spring, maar word ook net zo makkelijk uitgebeld. Nu komt er eindelijk een beetje ritme in. Zoonlief is uit logeren, manlief en ik gaan lekker uiteten met vrienden en daarna samen naar Dordrecht waar en vriend van ons optreed met zijn band in een kroeg. Heeeeeel lang geleden dat wij in de kroeg zijn geweest, heb er zin in! Ben er ook zwaar aan toe, ff een avondje weg, na 2 zware kl*tenweken qua gezondheid.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:49

O jaaaa, ik ben nog eens bij de Cats in 't Veld geweest en toen was ik 16............. in 1973........

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:06

Leli: ZIGGY STARDUST!!! Heb zelfs een paard zo genoemd. :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:13

suikermeisje schreef:
E-pony van mij is ook nog een botje, erg vervelend en wordt ook erg slecht dikker. Nu wordt hij al wel wat dikker doordat zijn wolfstandjes eruit zijn gehaald.

Lastig he! Ik prop die van mij helemaal vol met hooi, luzerne en pulp maar waar het blijft, geen idee. Hij is ook wel heul groot dus denk dat hij ook nog wel een beetje aan het groeien is.

Vief, fijn dat Woll zo goed haar best deed.
Mirthe, veel plezier vanavond!

Ik ben er nog steeds niet uit of in morgen op cc ga. :+ Heb eigenlijk geen zin en heb nog niemand gevonden die mee kan, iedereen ligt morgen ochtend nog zijn carnavals roes uit te slapen :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:14

Heerlijk, Mel! Geniet ervan :)
Ik ben van de generatie: kade, waakzaamheid en bob's saloon :')

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:27

Sjonge jonge, wat een jeugdsentiment komt er hier langs zeg :D
Doe mij maar gewoon "Bar Dancing Black&White" te Medemblik, daar waar het allemaal begonnen is met vriendje (toen ik eindelijk mijn broers / bodyguards van me af geschud had).

Tegenwoordig meer van de kermissen en met enige regelmaat een avondje doorhalen in Amsterdam :j

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:36

Hoi hoi

@ TG super gaaf zeg! Heb je straks een eigen huissie! Ziet er mooi uit hoor!!
@ Annetje heb je nog een foto van zo'n geweldig pak??? Wel een leuk idee zeg!
@ Moootje wow 20 cm!!! Gaaf!
@ Vief wat fijn dat Woll zelf ook wou! Mooie foto's weer. Jemig, Zeus is 13 cm hoger maar heeft dekenmaat 205 :+ Zeus heeft 65 en 135 als singelmaten.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:40

Freggle_Edge schreef:
Alleen die Paul Turner vind ik echt vreselijk! Heb hem liv3 gezien met de Voice concerten, bah wat een kwal!

Dat heb ik dus net andersom :+ Ik vond hem verschrikkelijk tot ik hem gisteren live zag!

Fijn dat het oefenparcours goed ging FE! En een fijne avond toegewenst, klinkt leuk!
Noor, kermissen kan ik me echt niet voorstellen hoe dat is. Hier zijn wel kermissen, maar niet dat je de hele nacht tussen attracties staat te feesten. Zoals in Roden heb je de Rodernacht, tijdens de Rodermarkt, en kleintje Rodernacht, tijdens kleintje Rodermarkt (lekker origineel). Zuidlaren ook, daar het je de Zuidlaardernacht en de nacht van Zuidlaren (maar daar zitten maar 2 dagen tussen ipv een half jaar :+ ) en dan ga je gewoon van kroeg naar kroeg en staan er overal feesttenten enzo.

Beau heeft volgens mij de singel 130 en de Vos 115/120. Dressuursingels heb ik eigenlijk niet nodig omdat ik toch niet op een dressuurzadel kan rijden, maar de vos heeft 45cm en Beau 55cm.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:42

_lautje_ schreef:
Leli: ZIGGY STARDUST!!! Heb zelfs een paard zo genoemd. :D

Jaaaaaaaaa. Ik heb er eentje Mickey Startdust genoemd (moest dat jaar met een M :+ ) en bij de nieuwe eigenaar heet hij Ziggy :j .

Wat een leuke dingen komen er langs! De Cats. Toch ook wel gaaf hoor. Zag een verhaal bij de Top 2000 dat ze een liedje genoemd hadden naar een trouwe fan die verongelukt was. Is een flinke hit geworden.
Ik ging eigenlijk nooit veel uit (behalve in de tijd dat ik Paul moest versieren <3 ), maar heb goede herinneringen aan optredens van Bruce Springsteen en David Bowie. Vooral die laatste: wat was ik daarvan onder de indruk! En m'n eerste concert: Peter Tosh: ik stond helemaal vooraan. Geweldig!!!

FE: veel plezier!

Heb vandaag niet gereden. Had geen puf met m'n wattenkop. Net de mesthoop weer beetje gekuist: was helemaal buitenadem.
Nou moet ik morgen wel aan de slag, want Giga moet toch ooit weer in conditie komen.

Oh ja, zag ik net op nu.nl. Dat is ook wat: http://www.nu.nl/buitenland/2744367/zwe ... neeuw.html

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:44

Ik heb bijna alle nederlandse artiesten wel gezien in Middenmeer. De 1 meer mijn smaak(de dijk) dan de ander.
Daarna door naar t roer in Kalverdijk of naar Wadway, weet niet of ik het zo goed schrijf en ook niet meer hoe het daar heette maar een aantal mensen die uit die buurt komen weten vast wat ik bedoel. Kemissen heb ik ook vrij fanatiek gedaan :o Ben ook niet voor niets gezakt. Begon met de paasvee, eindigde in t Zand en alle weekenden ertussen waren we weg. Vaak nog met deunen op maandag en dinsdag erbij :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:50

Haha wat grappig om dit te lezen :D
Fijn dat het zo leuk was Mistid! Ik heb dus echt niks met kermis haha vind het verschrikkelijk :o
Evelien: Ik heb al zo'n vermoeden wat het gaat worden :))

Afbeelding
<3

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:53

Ik heb van mijn 15e tot mijn 21 ste minimaal 2 keer per week in het cafe gezeten en nu ben ik er wel klaar mee. Carnaval vind ik er leuk maar mijn maag kan het niet meer aan. :+ Bij 2 a 3 glazen ben ik de volgende dag niet fit en boven de 7 glazen lig ik de volgende dag zeker de hele dag op de wc. Dat heb ik er niet voor over. :P

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:57

Gaaaaaf jasje <3

Pff 'even' outdoorseizoen plannen. Valt tegen als je met veel dingen rekening moet houden :+

Hier in de buurt is genoeg te doen, wordt veel georganiseerd door jongeren dus ook veel leuke artiesten. :)

Edit; Nog een vraag aan de dressuurprikkers hier....
Zijn er manieren om je paard vloeiender achterwaarts te laten gaan? Of is dat een kwestie van herhalen?
Het gaat nu echt een beetje zo van 'eeeuuh....oja....links.....rechts erbij....nog eentje....oja achterbeen....eeeuh...nog een pasje' :+
Laatst bijgewerkt door daNiielle_ op 18-02-12 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:58

@Leliaardje: zoiets is heel lang geleden ook eens gebeurd, is een soort documentaire over geweest een aantal jaren geleden (alweer een aantal jaren geleden, ik voel me 100!!)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:04

Goedenavond :D

Vief: prachtig jasje <3 en fijn dat woll zelf ook wou!

Er worden hier allemaal namen genoemd waarvan ik nog nooit gehoord heb :Y)

TG: Gefeliciteerd! Leuk huisje zeg!
Mo: gaaf hoor!
Mirthe: ik weet niet wat het is maar discotheken gaan failliet, erg jammer. Eerder was skopje echt nog leuk maar de laatste 3 jaar niet meer.

Met Ruby der been gaat het goed! Bijna weer normaal. Heb van die speciale bandages van kentucky gekocht voor tegen der stalbenen. Maar eerst moet het wondje even goed genezen want anders trek je dat open als je er een bandage af haalt en dat is ook zo sneu.
Beat liep echt super dressuur vanochtend! Ze waren ook weer druk met bouwen van de cross in w'bork.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:14

Start je alweer met Ruby? Zij gaf toch wat problemen tijdens vervoer en is dat al over.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:15

Saar, ik ben nog nooit in Skopje/LEF/wathetnuookmaaris geweest. Fijn dat Ruby haar been bijna weer klaar is!
Vief, prachtig jasje!

Over dikke paarden, ik vond net nog een foto :')
Afbeelding
Ul toen hij net bij ons kwam :')

Afbeelding
Zo is hij naar Barbara gegaan, een ruime 2 jaar later. Wat een verschil!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:18

Heeeuul verschil Mistid, van recreatieknollie naar sportpaard.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:18

Die is zeker niks tekort gekomen :+