[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:51

Dat zijn ook de dingen die het zo moeilijk maken Billy. Maar ik denk dan "als er geen geld is voor die AT is er ook geen geld voor een ander paard". Dan wil je er alles aan doen om te houden/goed te krijgen wat je hebt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:37

Snoekiej, aquatraining wordt nooit standaard vergoed. Alleen i.o.m. de verzekering en sowieso niet voor de bedragen waar 'onze paarden' voor zijn verzekerd.

Hopelijk krijg je goede tips in het topic dat je geopend hebt. En bij de Raaphorst!

Billy, mijn vorige paard had waarschijnlijk ook baat gehad bij aquatraining. Ik heb de afweging gemaakt (waarde paard, leeftijd, karakter) en heb gekozen voor rust ipv aquatraining. Na veel aandringen op andere onderzoeken bij Bodegraven bleek er nog een hoop meer mis te zijn (dingen die ze niet verwachtten). Uiteindelijk is het voor mij dus een goede keus geweest om het niet te doen.
Laatst bijgewerkt door Mootje op 09-02-10 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:39

Jeetje wat rot zeg Shanouk! Veel sterkte ermee.

Het was nu gelukkig niet glad bij de fysio :Y) Heb er ook geen last meer van, mijn rug is ook weer goed geloof ik dus hoop dat ik er voorlopig niet meer heen hoef. :D

Uk al gereden vanmorgen, die ging weer fijn. :D
Zit nu net op school, heb om half 4 pas briefing van de opdrachtgever voor een nieuw project, morgen lekker vrij. :D

Wat had je super bijgelezen zeg Malloesje! :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:46

Goeiemiddag!!

@Snoekiej: Het is inderdaad een lastige situatie, maar ik weet niet of ik je advies zou kunnen geven, alleen al omdat ik er heel anders in zou staan :) .. Ik ben iemand die het altijd zal proberen, ook al zou het niet meer het sportpaard worden waarop ik had gehoopt, dat ben ík :) . Ik zou alleen afhaken als ik weet dat mijn paard een paard-onwaardig bestaan gaat krijgen met pijn, permanente boxrust, etc. Ik hoop dat je er uit komt met je ouders, het is allemaal wat :(:) ..
@Heleen: Gefeliciteerd!! ;)
@Hilde: Wat fijn van je rug!! ;)
@Verschuur: Ai balen zeg! :(:) Volgende keer aan de andere kant van de bak klakken met de tong i.p.v. voor de jury ;) !! Maar dat je zo goed en fijn hebt gereden is ook heel wat voor te zeggen natuurlijk!! :D

Over de Raaphorst hoor ik wisselende verhalen, overwegend positief. Ik ben blij met DAP Bodegraven/Hofland :) , daar heb ik de Blaauw en Veldeman, twee toppers! Al moet je wel soms flink op je strepen staan met bepaalde dingen, zoals van de zomer met het trailerladen.. na een mega boos telefoontje van mijn instructrice die nu een paard van een van mijn dierenartsen rijdt, kwam de dierenarts toch met de scan -en röntgen-apparatuur aan huis :roll: .. ondertussen was mijn merrie al van de laadklep geduveld en was ze al enige tijd aan het kreupelen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:57

Bodegraven ben ik niet te spreken over. Heeft me een hoop geld gekost en ze wilde hetgeen waar ik voor kwam gewoon "niet zien". Heb een hoop stennis moeten maken om bloed te onderzoeken op Lyme en daarna tig keer erachter aan moeten bellen voor de uitslag.

Bij de Raaphorst viel meteen der knie op, iets wat ik al bij meerdere klinieken had aangekaart en wat als onzin werd afgedaan.....

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:58

PB @ Tjee dat klinkt me allemaal eng in de oren zeg de ziekte, hoop dat het allemaal meevalt

veel mensen met een bevroren bak, dat is wel balen, dan ben ik toch wel blij met een binnenbak.

Ik heb gister mijn eerste les gehad van Herman Wientjes, ging echt super !!! Herman vond Bull erg goed geconcentreerd op mij en zijn werk, gezien het feit dat hij hengst is.
Ik mag hem wat meer rijden van Herman zodat ik hem iets beter kan rechtrichten. ik deed nu 2 dagen rijden 2 dagen longe, maar herman zei ook dat je met longe wel heel veel massa opbouwt, maar dat stukje recht richten beter met de kuit is, dus liever 3 dagen rijden 1 dag longe.
Hij vond dat Bull in draf een uitmuntend achterbeen gebruik had, zeer scherp gehoekt en een gruwelijk goede galop... :o Hij vond hem bovengemiddeld goed in spierontwikkeling voor zijn leeftijd en een mooi gelijnd paard. Hij had niet gedacht dat hij 1.61 was....maarre ik zei al......ik ben ook niet zo groot... :D

Wel heel erg fijn zulke complimenten. Toch wel apart dat Herman Bull bovengemiddeld vind in spieren en dat een hengsten commissie zegt, toch iets te weinig massa.........wat zo'n paard voor zo'n jonge leeftijd dan eigenlijk al niet moet hebben. Ik zei al tegen herman, ik heb hem alleen maar altijd gelongeerd.....sinds 1 oktober zit ik er pas consequent op.

Wat ik wel merk is dat er her en der interresse komt in hem. Van de week nog word mij gezegd, ik ken iemand die het dubbele bied voor hem dan je ervoor betaald heb, kan je ook een leuk ander paard voor terug kopen.....???
DDUUHHHH.......?? dat kan die andere dan toch ook ?? waarom dan toch mijn bulletje willen die niet eens zo groot meet.

HAHA...nee hoor...Bull en ik gaan het lekker samen proberen. :D herman geeft goed les dus dat komt helemaal goed.

Ik ga 3 april mijn debuut maken in het L1, dus zal dan ook wel foto's hebben, ben niet zo'n foto schieter, of wellicht eerder op 6 maart tijdens de SGW debuut les... :D kijken of ik iemand kan strikken voor pics... ;)

Dan ga ik in ieder geval vanaf eind mei 3 wedstrijden dressuur meedoen aan de selectie L1 en de lessen eventing volgen van Rob en bij Alice de oefencrossen, dan kan ik op Wieringerwerf mijn debuut maken in de SGW en Gorssel rijden.
Na het volgen van de lessen zal ik dan mijn najaars planning verder maken.
Het klassiek springen laat ik even voor wat het is, ga wel oefenparcoursen doen voor eventing hoogte.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:01

Jeetje Bianc.. nu al zoveel belangstelling. Als ik jou verhalen zo hoor dan krijg volgens mij over een paar maand zulke astronomische bedragen geboden dat je geen nee meer kan zeggen.

@ snoekiej: ik zou eerst heel goed gaan bekijken hoeveel kans van slagen bepaalde behandelingen hebben, voordat je er woest veel geld voor uit gaat geven. Dat zou echt zonde geld zijn.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:03

Hoi,

@ Kim Sterkte
@ heleen gefeliciteerd

Mijn paarden zijn wel goed verzekerd. Zij zijn verzekerd voor de sport. Mochten mijn paarden niet meer geschikt zijn voor de sport dan krijg ik genoeg terug om een nieuw paard te kopen. Ze zijn tegen brand en dood iig verzekerd maar voor de rest weet ik het niet. Regelt mijn vader altijd.
Ik ben vanmorgen alleen met de merrie naar de manege geweest. Ik vond het veel te goed om ook nog 1 te gaan longeren. Heb ook voor het eerst een sprogetje gedaan. Paar keer een kruisje en 2x een steil. Ga vrijdagavond mee rijden in de les. Ik zie wel hoelang ik het volhou.

Ik heb geen ervaring met raaphorst.
Straks nog even 2 uur lesgeven en 7 pony's voor die tijd losgooien. Degene die daar voor betaald wordt heeft het te druk met niksdoen en vegen :( . Dus ik heb geregeld dat ik er wat bij krijg per uur want ik ben die stuiter en val partijen zat :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:04

Jeetje Bianca :D , wauw!! Wat super dat je les zo goed ging bij Herman Wientjes!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:10

KLinkt goed Bianca!

Ik heb niks verzekerd. Vind het nogal zonde geld en voor het geld dat ik ze dan wil verzekeren kan ik jaarlijks een nieuw paard kopen.
En als er dan 1 kapot ligt doe ik het met 1 minder.
Is bij ons natuurlijk ook zo omdat we er meer hebben staan. Weet niet hoe het was geweest als we er 1 hadden.

Zou ook heel goed nadenken Shanouk. Je moet wel zeker weten dat als je gaat behandelen dat het echt goed komt er niet meer is. Heb dat gehad met Noldus. Ga je behandelen, veel geld uitgeven en na 2 jaar blijkt dat je paard nooit behandeld had mogen worden en het een kansloze zaak is.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:18

Geen van mijn paarden is verzekerd :) . Hebben een eigen spaarpotje :$ . Om dezelfde reden als PB, het kost klauwen met geld en je krijgt in de meeste gevallen nog maar de helft uitgekeerd.. Daarnaast.. het scheelt een hoop rompslomp :o . Ik maak me geen zorgen over de kosten, nooit gedaan ook :) .
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 09-02-10 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:19

Ik heb die van mij verzekerd, omdat ik er maar 1 heb. Als je er meerdere hebt snap ik dat je dit risico neemt. Met mijn vorige paard heb ik de kosten er 3x uitgehaald (op een totaal van 10 jaar premie, waarvan 7 jaar schadeloos). De een maakt een potje, de ander heeft een verzekering. Het is maar net of je het risico wilt lopen. En inderdaad, wat PB zegt, ik zou perse willen weten of je paard voor de rest ok is voordat je zo veel geld gaat uitgeven!

Bianca, Leuk dat Herman Bul zo leuk vind! Ik zou hem inderdaad ook niet wegdoen hoor!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:21

Ik ook niet Bianca :P , lekker voor jezelf houden zo'n topper :)) !!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:32

Ik heb er al zeker 3x gebruik van gemaakt. 1x ernstig dampig, 1x slijtage si gewrichten. Teruggekocht van de verzekering. Heb er toen veel kosten aan gehad en kreeg alles vergoed. 1x paard af laten keuren en teruggekocht. Later toch weer geschikt geworden voor de sport. Ben blij met de verzekering.

@ bianca leuk dat Bull het zo goed doet

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:46

rowo schreef:
Jeetje Bianc.. nu al zoveel belangstelling. Als ik jou verhalen zo hoor dan krijg volgens mij over een paar maand zulke astronomische bedragen geboden dat je geen nee meer kan zeggen

Met een "astronomisch" bedrag word dat wel heel moeilijk ja, maar ja, wanneer word dat het ?? niet bij het dubbele in ieder geval en dan wel zeggen. ..tja hij is ook niet zo groot natuurlijk.. :?
Ik had ook al een dierenarts hier die wel klanten had die wel interresse in hem hadden, maar zoals een collega van mij ook zegt, Bianc...je bent gelukkig ( nog wel zonder vriendje helaas.. _O- ), je hebt een huisje, je autootje rijd en je bent blij met je paard, waarom verkopen ?? zodat je dan die 35.000 euro bij wijze van op de bank zet ?? ik ben idd niet een handelaar, paard is hobby en dat mag geld kostten, handelaren zouden allang zeggen, je bent gek als je hem houd.
Mijn verenigings instructeur zegt ook, jou paard is godsvergeten voorzichtig en dat valt op. In Saasveld destijds was er ook al een belletje over hem.
Ik ben juist blij dat Herman zo enthiousiast was over zijn bewegingen, want ik wil ook graag dressuur rijden en het is geen dressuurpaard type natuurlijk, Rebecca haalde het niet in de Z2 en hoger, ik hoop dat ooit dan nu wel te rijden en ook in eventing naar het M of Z te gaan. Mag ik HELEENX achterna met haar superknollie.... :D :D :D
Allround paarden zijn dan best wel moeilijk te vinden denk ik en ook wat dan bij jou past en klikt.

Ik heb Bull nu wel verzekerd, puur om eventuele ziektekosten beter te kunnen dekken als er wat zou gebeuren, want met rebecca haar kind heb ik het weleens financieel wat moeilijk gehad als je dan toch ineens die dikke 1000 euro moest ophoesten.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:51

Wolin is rijker dan ik, kan ik wel zeggen :)) . Af en toe leen ik stiekem wat van haar en stort ik het later weer terug, wil altijd een bepaald minimaal bedrag in haar spaarpotje hebben :) .

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:11

Ben al lang niet meer hier geweest, maarja onze pc is alwéér gecrasht! -:(- Het is echt niet meer grappig! Maar ik moet er maar mee leven :roll:

Afgelopen weekend nog LK gehad met Bruno en Gracia. Ze gingen echt geweldig vond ik dan :D Ongeveer alles werd uitgebelt in het EB - 1 rond de rest uitgebeld enz. in het DB was iets minder als de helft rond dus nog meer dan 20 uitgebeld. Maar niet die twee schatjes van mij :+: Gracia was wat opgefokt en kijkerig naar alle versiering wat resulteerde in 2 balkjes en Bruno had maar 1 balkje héél zachtjes aangetikt maarja toch eraf :( Uiteindelijk nog 12e geworden met hem > beste 4 fouter :D

Zaterdag ook nog een nieuwe pony opgehaald sinds dat Oscar we héél erg hard groeide zodat hij ook wel erg groot was op Picard. Het is Welsh merrie > Old Avenue's Lowina (v. Morgenlands Fabian mv. Vita Nova's Celesto) Uit diezelfde moeder (Kranevelds Leonie) komt ook een ggk dekhengst dus dat komt qua papieren wel goed. Ze is een 5-jarig vosje van 1.46 met een klein hoofdje. Ze heeft L1 dressuur en L springen oefenwedstrijdjes gelopen omdat het vorige ruitertje geen officiële wedstrijden mocht starten van haar ouders. Het is echt een schat van een pony en ook heel sociaal tegen andere pony's.

Hier nog wat foto's van de kampioenschappen:
Gracia: http://www.mijnalbum.nl/Foto-DDAEQBFY.jpg ze springt wat te snel om betere foto's te maken :=
Ik :+ :oo http://www.mijnalbum.nl/Foto-LNQD6DMD.jpg
Bruno :+: krachtpatser Afbeelding

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:19

leuke pony barbie blue, volgens mij een hele leuke bles van bruno. ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:30

Wat een hoop reacties hier weer. We hebben zeker een uur lopen praten, want we kwamen er niet uit. Mijn ouders hebben het geld eigenlijk niet en ik mag mijn spaargeld voor later er ook niet voor gebruiken. En het is gewoon ontzettend veel geld voor iets waarvan je niet gegarandeerd bent dat het werkt. Om het probleem nog eens uit te leggen, hebben we de fysio gebeld en op de speaker gezet. Die kan toch duidelijker vertellen wat er nou aan de hand is. Wat we nu hebben afgesproken is dat de fysio mij morgen belt. Ze gaat kijken of zij Vorstin twee weken bij haar thuis kan zetten, zodat Vorstin echt goed gelongeerd wordt. Zij kan dat namelijk heel wat beter dan ik. Dus misschien wordt dat een oplossing, en daarna kan ik het zelf weer proberen. Als Vorstin het spelletje een beetje kent, zal het voor mij ook makkelijker worden.

Gaaf hoor Bianca :D Je wil wel al snel gaan crossen zeg! Denk je dat je dat red?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:39

Dat zou een mooie oplossing zijn Snoekiej!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:41

Dat zou een mooie oplossing zijn Shanouk!! Zeker ook voor je gemoedsrust :j .

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:00

pff jullie hebben wel heel veel gekletst de afgelopen dagen! Mijn laptop kon niet meer op het internet vanwege problemen met McAfee en de gewone pc gebruik ik dan alleen voor het noodzakelijke (zit zo ongezellig boven in mun uppie).

Shanouk: hopelijk gaat de oplossing met je fysio helpen. Hoop echt voor je dat het nu eindelijk weer eens de goede kant op gaat!
Verschuur: fijn dat je wel een goed gevoel had over de proef. Ken het helaas dat klikken veel punten kan kosten. Ze hebben er eens bij mij per keer dat ik klikte een punt afgehaald. Scheelde uiteindelijk iets van 10 punten. Is zuur! En dat terwijl mijn vader altijd hele proeven zit te klikken. En die wordt er nooit op afgerekend.
Bianca: bij ons gaan ze ook niet voor niets weg hoor! Pas als er absurde bedragen geboden worden, dan is het strik erom en weg ermee. Maar we hebben zulke fijne paarden voor de hobby, die doe je niet zomaar weg.

Over verzekeringen gesproken. Wij hebben ze alleen voor de dood verzekerd. En verder een spaarpot voor de onverwachte dingen. Natuurlijk maak je voor jezelf altijd de afweging of de behandeling het geld waard is en wat de slagingskans is.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:15

Dat lijkt me zeker een goede oplossing Shanoek (en bovendien een goedkopere..)!
Leuke foto's barbie_blue!

Mijn paarden zijn beiden verzekerd. Als ik het zo lees, zelfde als Caroline. Dus als ze niet meer geschikt zijn voor de sport, worden ze afgekeurd en kun je ze terugkopen. Bij mijn verzekering geldt trouwens dat je ze daarna niet meer mag verkopen (en volgens mij ook niet meer mag uitbrengen op wedstrijden). Hoe zit dat bij jullie?
Bij de merrie hebben we het geld er flink uitgehaald, die heeft shock-wavetherapie gehad en dat was best prijzig. Jer heeft vorig jaar een paar dagen op de kliniek gestaan ivm koliek, dus dat scheelt dan toch ook weer in de kosten (was ruim 800 euro waarvan 80% werd vergoed :j).

Edit: Na de geboorte van het veulen laten we Nudine overigens afkeuren en vangen we dus het verzekeringsgeld.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:22

Noor, volgens mij zijn die voorwaarden standaard (niet doorverkopen en niet uitbrengen).

Ik heb de mijne overal maximaal voor verzekerd. Wordt hij afgekeurd, breng ik hem weg, want ik heb niets aan een paard waar ik niet op kan rijden/wedstrijden mee kan rijden. (sorry als ik nu mensen beledig :o )

Mijn vorige paard heeft een keer 1maand in Emmeloord gestaan incl. MRI scan en operatie (á 4000 euro), ongeveer 3000 euro vergoed van Bodegraven afgelopen jaar en toen nog de 'blijvend ongeschikt' uitkering. En dan nog wat kleine dingen tussendoor!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:23

@ noor die van mij mag je ook niet verkopen.Ik had mijn merrie 2 jaar uitgeleend zodat er iemand 2 veulens uit kon fokken. Nu komt zij in april/mei weer terug want we hebben haar zelf bij de hengst gehad. Ik heb wel 1x een paard af laten keuren, veulen uit gefokt (mijn ruin) en later weer verkocht want hij liep weer in de sport. Wij kopen alleen de merrie terug voor eventueel een veulen. Ruinen laten wij inslapen in de kliniek zodat wij zeker zijn dat hij dood is en niet wordt doorverkocht. Dat betalen wij zelf.

Wat voor blessure heeft jouw merrie?