De vorige 2 wedstrijden zaten ze effectief op tijd, maar kwam er nadien dan iets onvoorzien tussen. Zoals een kerel die er heilig van overtuigd is dat hij eerder binnen mag en daarover uitgebreid discussie gaat voeren met de jury
De laatste keer zeiden ze ook prima op schema te zitten en achteraf hoor je dan dat ze van 's ochtends al ruim 30min achter zaten omdat de schrijver fouten had zitten maken. Dat is jammer maar helaas.
Gisteren was gewoon beschamend. De volle 48% gereden... We hadden vrijdag in de springles een serieus conflict omdat hij geen controle wil accepteren in een parcours en dat zat er zondag blijkbaar nog goed in. Dan nog keiharde grasbodem, daar loopt hij nooit goed op. Ik had hem zo graag een pak rammel gegeven... Maar op eigen terrein én wedstrijd, geen goed plan. Ook omdat hij dan in zijn colère zodanig durft uithalen dat andere ruiters ook gevaar kunnen lopen en dat is niet de bedoeling.
Dus seizoen is heel slecht afgesloten en we weten waaraan werken.
Voor de afgelaste wedstrijden zijn er alternatieven uit de bus gekomen intussen
Wij gaan normaal 13/9 onze jumping alsnog organiseren. Provinciaal gaat nog steeds door in Haaltert. Nationaal springen is naar Lummen gezet en Nationaal Dressuur naar Oudenaarde. Er staan geen crossen op de kalender
en die komen er wss ook niet. En voor de winter zoeken ze nog clubs die willen organiseren.
op gewone wandelingen misschien idd minder goed haalbaar. Maar op endurance stippelen ze mooie routes uit waar je gewoon goed door kan rijden. In de 20 km bvb heb ik 1 mini stukje gegalopeerd en veel gedraafd. Op het einde meer moeten stappen omdat ik rond 15 km al door had van oei precies snel aan het gaan. En was toch nog steeds een tik te snel ondanks ik mijn tempo goed had terug geschroefd. Verhard of onverhard, ik draaf. Juist stukjes minder goeie paden dan niet maar is zeldzaam, organisatie doet wel hun best om mooie paden te voorzien. Maken ook gebruik van privédomeinen enkel voor die dag. In Wallonië zijn de endurances wel wat zwaarder door heuvelachtigheid en soms stenen op pad. Ik rij niet met hartslagmeter maar is in de endurance wel nuttig. Ik laat meeste van de tijd Luxor het tempo bepalen. Als hij goed vooruit is, ga ik sneller stappen omdat hij dan toch vooruit gaat en meer recupereert. Als hij wat te lui stapt, ga ik sneller een rustig drafje doen omdat hij dan in die 'rust' toch meer afstand overbrugt dan een luie stap. Hartslag kan je zelf meten in de grooming area. Dmv vinger op ader die onder een kaak loopt. Maar als ik fanatieker word in de endurance, dan schaf ik mij zo'n equine hartslagmeter aan maar is prijzig..
Vorige endurance had ik strafpuntjes voor hartslag mr Luxor was zich wat aan het opfokken door vertrekkende paarden op asfalt die hij niet kon zien.
denk nog heel vaak aan hem...
Ik weet ook dat haar hartslag pas daalt als ik eraf ga, erop uitstappen heeft op dat vlak weinig zin, want die hartslag blijft te hoog dan.
Jammer ook dat er geen controle is, uiteindelijk kan je maatregelen nemen zoveel je wil, zonder controle loopt dat toch verkeerd hé. Ben nu al enkele keren op jumping gegaan, maar ook nog nooit controle gezien ze.
Gisteren was het d-day, eindelijk weer endurance. Tweede keer ooit en 1e x 30 km. Mijn doel was om gemiddeld 12 km/u te rijden en zien of we meer konden. (max. in de 30km is 13 km/u). Dat hebben we net niet gehaald. Iets minder dan 12 km/u was het. Was een pittig ritje.
Luxor vindt het eng als er paarden passeren. Zowel tegenliggers als achterliggers. Heb er beetje op moeten anticiperen (opzij gaan en wachten etc), en daarom het tempo niet kunnen aanhouden zoals ik wou. Ene moment kon ik met Luxor chill draven met lange teugels maar ander moment was hij enorm aan het gapen. Wss wat in de stress geraakt door die andere paarden die passeerden. Maar eens ze gepasseerd waren, geen probleem. Hij wou er niet persé erachter aan. Omdat ik mijn handen soms vol had met Luxor, geen foto'ke kunnen nemen ofzo onderweg.
Verwachtingen lagen niet hoog voor kampioenschap. Aangezien max. snelheid 13 km/u is en ik dacht van er gaan mensen sneller gereden hebben en betere recuperatie enzo. Iedere geslaagde heeft een aandenken en werd verwacht op prijsuitreiking. Ze riepen dan podium af voor het kampioenschap, 1e plaats: *naam kampioen*, 2e plaats: *naam vice-kampioen, 3e plaats: *mijn naam*. Waaaaat?!
Hebben we gewoon brons op het Vlaams kampioenschap 30 km.
Ga me er thuis eens mee bezig houden en plan van aanpak opstellen.
?
!!! Mijn vriend heeft nog les gevolgd een paar maand in kleine prive stal en was 35 euro prive, 20 euro met twee en 18 euro met 4. En die lessen waren heel hoog van kwaliteit. Helaas niet bij u in de buurt... Das toch een serieuze hap uit het budget maandelijks 4 x 35 euro. en die kampen 100euro opslaan is al helemaal vd pot gerukt.