[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 03:23

Ohh en qua wedstrijden , binnen 2 weken, als Tongeren is. Castenray lange 1* .
Normaal ook naar maarsbergen maar dat dien we nu niet omdat we de 2* al binnen hebben.
Dan is het nog Arville(lange 1*) , hunexe (lange 1* als we die nog niet hebben, anders niet.)
Helvoirt sowieso ook. Waregem... Ik weet nog niet precies ..

Oudkarspel is zeker ene om op de kalender te zetten. Zeer mooi en vooral goed georganiseerd. Cross was wel technisch maar doenbaar. Als je cross country app hebt kan ik hem mailen

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:46

Als ze nog niet versleten zijn aan 15 kan je daar zeker nog mee op wedstrijd. Hoop toch zelf iig dat ik lang met mn beestje op wedstrijd kan rijden, doe nu toch ook geen zotte dingen. Maar wil ze ook niet rijden tot ze op is natuurlijk.

Dat is snel sofie! Geniet nog van je paardje deze week, de traantjes zullen idd wel vloeien :(:).

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:53

Och geen heusd.en meer? Staat thans op die PFD file kalander dacht ik. Mogen ze nie meer of willen ze nie meer?
De volgende is Tong.eren. De volgende daarna is pas Ci.ney

Khoopdat ze ar.vile volgende jaar weer op de kalander zetten! We moesten trouwens ook zo de water doen die zo in de put ligt (gewoon doorgaan) mr vond da toch eng, da ga steil nr beneden ze := (en naar omhoog). Kheb haar da gewoon rustig in stap laten doen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:57

Ik heb dat nu ook pas gezien dat Arville een lange 1* is. Hopelijk wordt dit niet te zwaar voor onze 1e 1* dan... Iemand een idee hoeveel minuten zo een cross duurt?

Nog veel mooie wedstrijden op de planning Daaphh! Wat zijn nu de selectiecriteria voor WK 7 jr? En hopelijk dat hij dit jaar wel mag gaan!!
Ik wil heel graag die cross country app, maar ik heb geen visakaart dus ik weet niet hoe ik hem kan kopen.

Er lijken mij niet overdreven veel inschrijvingen te zijn voor Tongeren? Dacht dat er andere jaren meer waren. Heb er wel suuuperveel zin in! Hopen dat het weer meevalt.

H.eusden mag nog maar wil niet meer organiseren. In het kort: op hun verslag dat ze krijgen van TD stond als algemene conclusie: 'gebrek aan inzet'. En dat is bij de organisator in het verkeerde keelgat geschoten. Ik daarentegen moest toch even gniffelen om de wel zeer rake opmerking ;) Zal nu terug enkel vrije cross zijn normaal gezien.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:15

Hoh denk da de lange 1ster ongeveer 7 minuten is in arville? Ben niet zeker. Tis nie suuuuper lang. je kan eens kijken op resulaten van vorig jaar?

nee he, mr er zullen nog lrv'ers en nederlanders bijkomen, maar toch minder dan anders idd. Allemaal mensen die die extra 25 nie zien zitten wss ;).

Woeps da was er idd recht op :=.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:17

7m25sec was idelale tijd in arv.ille vorig jaar.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 11:23

Het is gene hele lange maar de laatste berg op maakt het wel wat zwaarder voor de paarden.
Inderdaad eens kijken op de uitslagen.
Selectie vr 7 jarige is 1* lang met goed resultaat (= min 55% dressuur, 1 balk in het springen en foutloos crossen binnen de tojd of bij de 30% beste tijden) + 2* kort met goed resultaat. Nokere is ook een selectiewedstrijd en normaal Waregem als laatste ook.

Vindt de wedstrijden in Nederland trouwens heel erg leuk en goed georganiseerd.

Inderdaad niet zooo veel inschrijvingen maar lrv en
Nederland komt er nog bij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:43

Pijnlijk als je dat als oragnisator te horen krijgt. Ben wel blij dat de vrije nog doorgaat :)

Zondag weer naar dressuur, en op 5 juli een wandeling van 30 km in de buurt :) nieuwe paden ontdekken!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:25

Nog altijd geen startlijsten voor vrijdag seg, of is er iets mis met mijn pc?

Amai seg, toffe planning voor jullie Daaphh.

jammer dat Heusden zo van de kalender verdwijnt, maar als er idd een gebrek aan motivatie is :D is het mss beter zo!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:30

Pff hier ook niet ze. :+ 't Zal voor morgen zijn wss. Vind het wel spannend de starturen! De vroegste start om 8u30 dressuur, rond 9u springen en rond 10u cross! (zag het in een artikel) Pff 'k hoop dat ik niet zo vroeg moet ze. :+ Want tussen die dingen niet veel tijd, dus zou cross voor de dressuur al moeten verkennen. En dat betekent toch wel vroeg opstaan! := (Volgens google maps Tielt 30km maar bijna geen autostrade dus eventjes onderweg zeker met vanne eraan) En m'n familie gaat ook niet zo vroeg komen kijken dusja. M'n tante, nonkel, neef, nicht, zus, mama en papa komen kijken naar sowieso de cross.
Fingers crossed haha. :P Dressuur vroeg maakt niet zoveel uit, tzijn toch verschillende ringen dus meerdere starten wel vroeg, ma tis die jumping en cross haha. :P

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:40

Nie klagen he, vriendin moest zondag om 8u15 dressuur rijden, komende van waregem ook :P. Ze was nie blij :=

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:44

Amai ja dat moest heel hard gepiekt hebben! Was cross dan rap erna of niet?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:44

Maar ze is dan zelf wel chauffeur geweest zeker? Bij mij is dat nog iemand anders vroeg uit bed. :=

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:49

Op 10u springen en 20 min laten crossen was het. En nee ze was nie zelf chauffeur, da maakte het nog nog erger. Hare chauffeur was niet van het betrouwbare type op gebied van stiptheid (ik spreek uit ervaring, heb er 3 jaar voor gegroomd :D). Mr ze was toch op tijd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:57

Ik moet overal alleen naartoe, is ook niet altijd even leuk. Niemand om je wakker te houden of tegen te kletsen, maar je kan ook niet even tukje doen als passagier na een zware dag.
Gelukkig heb ik wel ter plekke iemand die met een vriendin meegaat.

Maar 8u15 en dan Hoe lang rijden eerst? 2u? Jeetje. Daar neem ik mijn petje wel voor af.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:02

Twas vanuit waregem toch een dikke twee uur rijden. Kzal heel hard gepiekt hebben. Twas voor mij ook kort nachtje, slechts 4u en een half geslapen. Mr kmoe zeggen als het vr de paarden is heb ik nooit moeite om op te staan en ben ik direkt klaar wakker ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:08

Herkenbaar :))
Voor stage om 6u eruit? Hel. Zondag om 6u30 op de weide staan om te vlechten en om 7u30 vertrekken? Noo prob! Bizar genoeg hebben dan ook nooit een ochtendhumeur.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:22

Check. :')
En ik zal ook niet te lang kunnen slapen, in de buurt zijn er optredens en vriendje van mijn zus zit in een groep, ga er wel zijn voor hem! Maar van de hele bende, zal ik wel 1 vd eerste zijn die naar huis gaat. :P

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:46

startlijsten voor Tielt staan online :) leuke uren, 11u42 dressuur, 13u07 springen en 13u28 cross. Heb er al ziinnnnn in! *\o/*

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:18

Idd toffe uren!! Ik heb 9u34, 11u53 en 12u04. Zal beetje vroeg opstaan zijn maar ah ben al blij genoeg dat ik cross kan verkennen tussen dressuur en springen! :) en niet ervoor ofzo want das nog vroeger opstaan. paardje gaat ook beetje kunnen rusten en frisjes zijn voor springen en cross! ;)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:19

Ik zit in 80b reeks. Startnummer 30. :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:49

Veel succes in Tielt!!

Iemand ervaring met het gebruik van zo een flair nasal strip op de neus tijdens de cross? Zou dat eigenlijk graag eens willen proberen, maar geen idee of dit veel effect heeft? Nog best prijzig (€15) voor 1-malig gebruik dus als het niets doet beetje zinloos...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:51

Veel succes beide!

Ben benieuwd nr de cross eigenlijk :). Was twee jaar terug erg verzorgd mr pittig genoeg. Maar twas toen enkel occ80. Tzal nu mss iets gemakkelijk zijn; mr wss even goed of nog beter verzorgd.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:53

Ja S gebruikt da. Mr ik vind da dikke zever. Da plakt echt vre slecht en vanaf ze ze beginnen te zweten of het regent plakt da nie meer goed. Maar hij gelooft er dus wel in ;).
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 29-04-15 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:57

Twee jaar geleden was hij inderdaad best pittig de cross :p Heb wel al gehoord van iemand die les volgt bij Vincent dat ze er echt veel werk van gemaakt hebben, o.a. veel bergjes/hellingen aangelegd enz. En de hindernissen waren twee jaar geleden al heel mooi aangekleed dus ik ga er vanuit nu ook wel. Hopelijk alleen dus niet té pittig :o ik zit ook in de OCC80 B reeks Hanne!