[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiahastrona

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:46

Hallo, ik leef ook nog :D
Was even erg druk met mijn afstudeeronderzoek, nu concept ingeleverd dus even een paar dagen rust.
Balen van de dressuur, blijft een blij ei. Ik wil misschien ook naar WW, kunnen we meeten. Lekker op vakantie Sanne. Waar ga je heen?
Percy lekker kramperen :P . Wel onwijs stoer dat ze internationaal gaat
Hoe is het bij jou Nikki?

Hier qua paard alles rustig. Wil eigenlijk zaterdag nog ergens trainen. Dan begin mei nog even en dan moeten we maar klaar zijn voor heerjansdam :D

Hoop dat ik niemand ben vergeten, zit op telefoon, anders sorry

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:24

Ha die Tia! Dus druk bezig met de laatste loodjes.

Graag gedaan Kikkerdril, complimentje was volkomen terecht. Nicole is gelukkig niet meer hengstig en ze hebben haar in een andere wei gezet dus ze is niet meer op bezoek geweest :D

We nemen een tentje mee, zo'n pop-up ding wat we even in de keuken uitprobeerden en nu twee keer zo groot is geworden en niet meer in de hoes past. We krijgen hem niet meer verder "ingepopt" :))

Probleem is dat ik niet op een luchtbed kan gaan liggen in een tentje want dan kom ik echt niet meer omhoog. We hebben een logeerbed en die past niet in de tent maar wel in de trailer, vandaar dat [naam] in de tent gaat en ik in de trailer. Hopen maar dat Daimler niet te veel stinkies doet van te voren ;) Onze stretcher is helaas spoorloos verdwenen.

Ik had mezelf beloofd nooit meer te hoeven kamperen maar dat was buiten [naam] gerekend. We gaan inderdaad naar Oud-Karspel.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:57

@percy: ja ik vind dat ook de leukste paarden. Als ze bij je zijn geeft het vaak net dat stukje extra.
Het is een blaag maar wel mijn allerliefste blaag :).
Pff succes met kamperen, lijkt me ook niks!
@thia: oei pittig! Succes nog even! De laatste loodjes wegen het zwaarst maar het is het waard!
Hahaha ja blij ei is wel de gedoe term ja :D
Zou super zijn om in ww te meeten, leuk!
We gaan eerst 10 dagen naar Sicilië en daarna door naar Bonaire ( manlief moet weer werken daar) Slecht leven dus ;).

Ik ga komend weekend toch starten, zondag een rondje B springen!! Helemaal zin in!! Mag er ( nog) geen 2 rijden van m'n instructeur omdat hij bang is dat dat nog net teveel is. Maar we kunnen weer een begin maken. Na de vakantie dan weer lekker verder springen :D

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:50

Leuk tiahastrona en madelein! Succes dit weekend allebei :)
Hier even rustig aan want heb een ontstoken voet en wat hechtingen in m'n pols dus kan even niet echt rijden helaas.. Gelukkig rijdt mijn bijrijdster gewoon en ik hoop binnenkort zelf ook weer aan de slag te kunnen! Daarna kijk ik even wat ik doe, ik denk dat we van t najaar pas weer officieel ga crossen en verder wat dressuur en springwedstrijden en lekker verder trainen :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:08

Vandaag heeft vriendin foto's gemaakt van rijden, zou bijna topic maken.
Is net echt dressuurpaard <3

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:27

Show Tia!! :D

Madelein wat leuk!

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:33

Inderdaad Tia laat maar zien, ben benieuwd :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 18:01

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:20

Wauw tia wat wordt ie gaaf!! :D

Ik heb vandaag m'n eerste galop training gedaan. De tijd is altijd ons struikelblok in de cross omdat ie zo onder de indruk is van alles en daardoor heel erg terugkomt en zich afsluit voor m'n been. Wil eens kijken of t beter gaat als ik gerichte galop/conditie training ga doen. Ben begonnen met drie keer 3min galopperen afgewisseld met twee min stap.
Jullie nog tips? Had ook al een beetje het topic hier op bokt doorgespit :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:13

@thia: wauw wat een mooie plaatjes! Gaaf!!
@rianne: galoptraining beginnen met 3 min vind ik best pittig. Ik zou zelf starten met 2x2 min en dan 2 min draven tussendoor. Draven schijnt beter te zijn om het hart 'actief' te houden of zo, weet niet meer precies hoe het zit. Na zo'n blokje even op adem stappen en dan weer 2x 2 min galop en tussendoor 2 min draf. Als je 3 van deze blokken kan doen dan zou ik pas uitbreiden naar 2x3 min, en dan naar 3x 3 min. Het gaat vrij snel trouwens hoor, ik had vorig jaar binnen 2 mnd de 4 minuten te pakken.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 07:47

Oke! Bedankt voor je tips!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:09

Zo super trots op mijn vriendje!! Vandaag foutloos B parcours gereden en 15e van de 38 :). Helaas net geen winstpunt, had 59,5 stijlpunten, dus net een 0.5 eronder... GRRR!!
Maar hoe dan ook super fijn gereden, vond erg laag gepunt. Snap niet zo goed waarom dat was, had een 5 voor de wijze van rijden. Maar had zelf het idee dat het super liep, hoefde er niet hard voor te werken, kwam goed uit voor alle sprongen. Enige is dat hij wat kijkerig was in de lijn naar een dubbelsprong, maar om daar nou een 5 voor te geven..?
Met deze regeling wordt het punten halen drama ben ik bang... Heb niemand gehoord die boven de 75 gereden heeft, dus dat ze nu 'makkelijker' jureren is echt niet zo helaas. Gelukkig heb ik er nog maar 1 nodig, en wil deze zomer in de B blijven, dus die moet dan wel ergens binnen komen.
Maar hoe dan ook was dit echt een super ervaring voor ons allebei. Hij had het zo naar zijn zin! Zo schattig om te merken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:28

Gave foto's Tia, wat heb je toch een knap paard :j Ben ook fan van zijn kleur maar daar ben ik wat in bevooroordeeld ;)

Galoptraining is heel erg afhankelijk van het doel wat je wil bereiken en je wedstrijdplanning. Beetje aftasten denk ik. [naam] moest twee keer zes minuten met daarin elke twee keer 30 seconden hele hoge snelheid maar Daimler is in topconditie en daarin opgevolgd.

"We" hebben er de eerste internationale wedstrijd op zitten. We tussen haakjes omdat ik natuurlijk maar de groom, chauffeur en fotograaf ben :D Was een fantastische ervaring behalve het kamperen dan. Eerste nacht ben ik bijna bevroren met een temperatuur van krap 3 graden. Volgende ochtend kwam iedereen dik aangekleed met paardendekens en al uit campers, caravans, tenten en trailers rollen.

Het schiep wel een band ;) Veel bekenden terug gezien en nieuwe bekenden leren kennen. Was super gezellig. Ook omdat je toch dagen op dezelfde plek bent ontstaat er een hele leuke sfeer waarin iedereen met elkaar meeleeft en elkaar hun resultaten gunt.

Dressuur is tot nu toe nog een wat heikel punt met Daimler. Hij liep deze proef officieel pas voor de tweede keer en het ging al veel beter dan de eerste keer. Het zijn maar kleine dingen die verbeterd moeten worden dus daar gaat aan gewerkt worden. Kan net hier en daar een halve of hele punt schelen en dat kan flink schelen in het eind resultaat.

Springen was een beetje pech. Daimler weigert nooit tenzij hij echt een probleem verwacht en dan schiet hij er in het ergste geval langs maar de keren dat dat gebeurde zijn op één hand te tellen. Deze keer stond er echter een man op een rare plaats. Omdat [naam] schuin aan kwam rijden leek het of deze man pal achter de hindernis stond terwijl hij er in feite schuin achter stond. Daimler schrok ervan en kwam omhoog. [naam] heeft meteen een volte gedraaid en is opnieuw aangereden, toen sprong Daimler hem wel maar tikte helaas de balk aan. Koste haar toch bijna 20 plaatsen maar de beste man had waarschijnlijk geen idee dat hij daar niet zo handig stond en pech hoort erbij. Zijn er wel meer geweest die door iets kleins opeens plaatsen lager kwamen.

Zo kwam ze op 59 terecht i.p.v. op 39.

De cross vond ik zelf erg spannend. Was toch wel andere koek dan die ene Z-cross die ze tot nu toe gereden had. Zelf wist ze ook niet wat te verwachten omdat er hindernissen stonden die ze nog nooit gereden hebben. Toen ze aan het losrijden was kreeg ik toch wel de zenuwen. Als dat allemaal maar goed gaat. Maar dat ging het! Daimler wordt helemaal gelukkig van crosshindernissen en hij sprong alles met het grootste gemak en vertrouwen. Ze startte als nr. 48 en er was er pas één binnen de tijd binnen gekomen dus dat ze 5 seconden buiten de tijd binnen kwamen was alles behalve een schande.

Was natuurlijk supertrots. Dochter van 17 die vorig jaar april nog B startte en paard van 7 die helemaal niets kon toen we hem kochten en nu rondkomen in de 1*. Werden ook van alle kanten gefeliciteerd wat superlief was. Ben vooral blij dat Daimler mijn dochter heel houdt uiteraard ;) Ze is nog 29e geworden en daar waren we super tevreden mee.

Hebben kennissen ook mooi zien eindigen dus dat was extra leuk. Dit was de laatste hindernis.

Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:34

Super gefeliciteerd Percy!
Had het al bij de live uitslag gezien heb toch een beetje gevolgd ook de pony's en zo.
Echt super knap gedaan zo snel de klasses door en steeds super rondkomen.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:54

Madelein: super! Jammer van de wp...idd wel laag voor een foutloze ronde waar de afstanden gewoon klopten.

Percy: wauw wat onwijs goed en knap zeg, top combinatie!

Ik heb vandaag m'n eerste dressuurwedstrijdje gehad. Hij vond t mega spannend en toen ik naar het losrijterrein wilde stappen heeft ie wss op z'n ijzer gestapt, hij trilde ook helemaal. Dacht eerst van angst maar denk dat ie toen al pijn had. Begon na 10 min mega kreupel te lopen zat het hele ijzer er scheef onder arm dier! Was toevallig een hoefsmid dus gauw er langs. Was daardoor wel m'n plek kwijt dus moest een nieuwe plek vinden maar niemand liet me voor dus zat er veel te lang op. Liep wel erg fijn maar vooral in de tweede proef was hij echt op. Toch tevreden en 2 x 188. Bij een proef 6e met 5 prijzen haha jammer!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:31

@percy: super gedaan zeg!' Onwijs knap! Mooie foto ook, leuk om te zien.
@rianne: gefeliciteerd met je punten! Wat een mazzel dat er een smid was zeg!
Punten waren idd laag. Misschien heb ik zelf niet alles objectief meegemaakt, was veel te blij dat we weer in de spring ring waren en te merken dat Eddy het zo leuk vond. Maar een drama was het zeker niet, dan ben je ook niet foutloos lijkt me. Punten lagen over het algemeen laag vond ik. Alles rond de 60- 65, paar uitschieters naar de 71-72 maar dat waren dan de hc ruiters die in hogere klasses rijden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:05

Die punten zijn helaas meer regel dan uitzondering Madelein om het spreekwoord maar eens omgekeerd te gebruiken. Jammer.

Oei balen Rianne maar wel fijn dat er een hoefsmid was. Ondanks alle tegenslagen toch nog nette punten gereden.

Leuk dat je het ook gevolgd heb Kyrkelover, had er geen idee van dat het zo te volgen was tot vanmiddag. Eigenlijk wel leerzaam om de dressuurpunten van de anderen zo te kunnen zien.

Bedankt voor de positieve reactie's. Wij zijn ook heel blij

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:25

Klopt Madelein echt belachelijke regel -:(-
Vriendin had laatst supernet rondje met 1 pechbalk,66punten en dus geen wp. Heel zuur zo gaat de lol er snel af. Mag hopen dat deze domme regel gauw wordt teruggedraaid!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:27

Madelein: wat zonde zeg van je punten. Vind het zo raar, met een foutloos parcours moet je toch gewoon een wp kunnen rijden.

Percy: goed zeg, gefeliciteerd

Rianne: geluk dat er nog n smid stond. Nog mooie punten gereden.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:17

Ik heb inmiddels de knhs maar weer een klaag mail gestuurd.
Foutloos betekend over het algemeen technisch goed gereden en misschien op 1 of 2 sprongen wat mazzel, maar lijkt me hoe dan ook wp waardig, tenzij je je paard enorm in de weg zit of in z'n mond rukt of zo. Nou dat was zeker niet het geval.
Maar goed wil m'n fijne gevoel van dit rondje er niet door laten verpesten!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:27

Groot gelijk Madelein, dit is nog erger dan terug bij af bij de nieuwe regel. Goed dat je de knhs een bericht hebt gestuurd. Wil je daar in steunen richting knhs want dit slaat nergens op.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:42

Lief van je! Ik denk altjnd maar zo, dat als niemand iets van zich laat horen er ook niks veranderd. Er zijn vast meer mensen die klagen, kan bijna niet anders

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:13

Sanne, +:)+ Balen van je winstpunt. Zo gaat t inderdaad nergens over. Foutloos moet sowieso wp krijgen. Goed dat je brief stuurt, zouden we allemaal moeten doen, verandert er misschien iets.
Ik kom dan waarschijnlijk nooit het B uit :D

Rianne, Als je 3x3 minuten kan galopperen zou genoeg moeten zijn voor B en L. Maar als ik jou zo hoor is het niet conditie maar tempo. Dan zo je daar op moeten trainen, totale tempo hoger. Denk dat dat ook wel met ervaringen km komt. Beter foutloos buiten de tijd dan als kamikaze binnen de tijd maar onveilig.

Percy, Gaaf dat het zo goed ging, ze gaat echt lekker _/-\o_ . We willen meer foto's *-:)

Ik gister echt rot springles gereden, nog nooit zo veel foute afstanden |(
Morgen crosstraining, hoop dat dat fijner gaat

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:19

@thia: Ja precies, vind ik ook. Tenzij je tussen de sprongen door gigantisch gewelddadig rijdt of zo, maar ik rijd ed juist altijd heel zacht omdat hij super sensitief is.
Ik ben idd blij dat ik nog maar 1 puntje hoef in de B, die ga ik wel ergens halen de komende zomer. Ik wil voorlopig toch in de B blijven en in augustus de regio rijden, daarna over naar de L. Maar als je idd al je punten nog moet halen heb je er een zware dobber aan ben ik bang...
Nu zal het per jury ook wel verschillen, net als in de dressuur, maar er zijn er nu wel steeds 3 per wedstrijd dus het zou al redelijk in evenwicht moeten zijn.

wat vervelend dat je les zo rot ging. Maar soms heb je dat, en gaat het daarna ineens weer super! Ik hoop dus dat je vanavond een fijne training gaat rijden!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:16

Vandaag erg fijne crosstraining gehad. Moet haar in het begin altijd wel even overtuigen, ze wil graag eerst even kijken en springt dan nog liever uit stap :o
Maar daarna dingen gedaan waarvan ik dacht dat we nog niet zo ver waren.
Zou wat meer vertrouwen in paard en mezelf moeten hebben. Ben blij :D