[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:43

Even een paar dagen moeten bekomen, dus even niet gereageerd...

Koko was verkocht aan een super tof meisje van mijn leeftijd, die er ook eventing mee wou rijden, gaan wandelen, wat dressuur, ... Een perfecte thuis voor hem en waar ik mij zelf ook supergoed bij voelde.hij moest enkel nog gekeurd worden... Om een lang verhaal kort te maken, hij is bij die DA 2x klinisch gekeurd en ook mijn eigen DA heeft hem onderzocht, de kans was zeer klein dat hij ooit als sportpaard zou kunnen goedgekeurd worden, in ieder geval niet zonder ( dure) onderzoeken en eventuele behandelingen en dan nog was het een groot vraagteken, dus ik heb de moeilijke beslissing genomen hem door een handelaar te laten ophalen. Mijn hart is echt een stukje gebroken toen ik hem zag vertrekken. Mijn beslissing is zuiver op verstand genomen, ik moet realistisch blijven, het was sowieso de bedoeling dat hij ging verkocht worden, heb er nog 5 lopen, die hoeve gekocht... Het was niet haalbaar om nu in dat medische verhaal te stappen voor een paard dat uiteindelijk toch niet kan blijven, vooral ook omdat er 0 zekerheid was dat het goed zou komen.
Ik weet dat ik de 'correcte' beslissing genomen heb, maar ik had dat paard echt een goeie thuis gegund, hij heeft altijd zo zijn best gedaan...
Hij toonde klinisch niet goed, dus ook zelf als recreatiepaard verkopen was geen optie...
zit hier intussen alweer te bleiten, dus ik lees en reageer morgen op jullie verhalen.

Steph1989

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:47

Ow Antonius! Wat rot! Wel een moedige beslissing vind ik eerlijk gezegd. Ik wou dat ik ook zo verstandig kon zijn als dat nodig was. Dus ik kan er goed inkomen hoe je je voelt... Zeker als het dan nog eens paarden zijn met een fijn karakter. Heb er ooit 1 "ingeruild" bij een handelaar, maar dat was echt een zure merrie waar ik geen klik mee had dus dat kon me niet heel erg veel maken, maar met de anderen heb ik het ook nog nooit over m'n hart kunnen krijgen.
Mogen we weten wat er mis mee was? Eventueel per PB?
In elk geval veel sterkte. Ik begrijp je zeker en vind je keuze echt enorm moedig. Paarden zijn leuk en we hebben er altijd alles voor over, maar we mogen idd niet vergeten dat het "maar" beesten zijn, en dat dat niet de rest van ons leven mag bepalen of ons in (financiële/tijds) moeilijkheden mag brengen. Zeker niet als je een huis/kinderen/ander leven hebt, en het uiteindelijk maar een hobby is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:22

Ah wat rot, dat had niemand zien aankomen. Hele dikke knuffel :(:) kan goed geloven dat je daar ondersteboven van bent.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:20

:( verdoeme toch Antonius... Inderdaad erg moedige beslissing, neemt niet weg dat het pijn doet een paard zo te moeten laten vertrekken... Hopelijk wordt er nog ns iemand verliefd op z'n karakter, die dan minder rationeel kan zijn. Echt rot voor je...

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:51

Oh Antonius, ik had echt gehoopt dat ie gewoon verkocht zou zijn :( zo jammer maar zeer begrijpelijk. Soms moet je keuzes maken en je kan niet alles aanhouden, hoe graag je ook zou willen. Inderdaad de enige correcte keuze. Ik weet niet wat hij juist heeft, maar hopelijk vindt hij toch nog een fijne thuis.

Hier eventing Haaltert, nationaal achter de rug. Aangekomen, eerst met twee paarden naar de keuring die al mottig georganiseerd is. Vindt die DA mijn merrie rechts voor niet correct 8)7 serieus daar was niets aan te zien. Toch mogen starten, maar daar dus veel tijd zitten verschijten. Daardoor had ik geen tijd om vijzen te draaien voor de dressuur van Diablo die bijgevolg ook niet veel soeps was, maar serieus ware en terrein was dat ook weer :n kei harde leemgrond die ingezaaid was geweest met graan, dus echt pokke hard en belachelijk glad %) daarna cross met Evita, zonder tappen want die heeft geen vijsgaten. Stom natuurlijk. Maar ze was flink, stopje op een coffin gevuld met wit zand. Blijkt achteraf dat ze mijdaar 3 stops hebben aangerekend?! -O- WTF? Oh en na de cross was ze dan "wonderbaarlijk" wel correct rechts voor :') Ma bon, daarna wel foutloze jumping. Dan de dressuur ook super glad zonder tappen, dus ze liep precies op eieren bijgevolg ook geen deftige plaats in het klassement. Dan nog cross met Diablo, foutloos net iets te traag en ook een foutloze jumping. Dus ik ben eigenlijk super super tevreden over mijn paardjes die echt heel erg hun best deden. Maar ik twijfel echt meer en meer om toch weer VLP te starten maar dan de OCC's met Evita, die zijn toch op 1 dag te rijden. Serieus dit was een nationaal en trok echt op niets. Gelukkig was ik weg voor de regen!

Ondertussen dus terug thuis voor de buis :) ons kindje is alweer een paar dagen ziek, net haar in bedje gestoken met 39,2 °C zo zielig...

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:17

Dat moet inderdaad een heel zware beslissing geweest zijn Antonius. Mag ik vragen wat hij dan juist had? Dat zijn keuzes waarvan je hoopt dat je ze nooit moet maken :(.

We zijn ook vandaag op het nationaal in Haaltert geweest. Was inderdaad niet het tofste weer. Vond wel dat de organisatie tegenover vorig jaar al heel wat verbeteringen had aangebracht. Bodem kunnen ze natuurlijk niet veel aan doen, dat moeten ze nemen zoals het is ;). Wij stelden ons vooral vragen waarom de tijden zo kort gezet waren. B moest ineens aan 450 lopen.
Kan geloven dat het zeker zonder vijsgaten en enkel ijzers heel glad was!

Hier wel heel tevreden van de resultaten, waren zonder verwachtingen gegaan. Totaal geen nationale selectie verwacht voor mijn man met mijn oudje in B, maar deze week belden ze dat hij er bij was. Vond de cross voor B vrij moeilijk, maar die liep hij goed rond, wel op het gemak, omdat hij onzeker durft zijn op een gladde ondergrond. Dan het springen ook foutloos en dressuur echt een mooie proef: liep rond, geen enkel foutje en toch stond hij maar 8ste van de 12, begrijpe wie kan ;). Uiteindelijk een 8ste plaats en mee in de prijsuitreiking.

Normaal gingen we hem nu terug op pensioen zetten, maar omdat hij toch met zoveel plezier liep vandaag, twijfelen we terug :).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 22:41

Ohh wat een moeilijke beslissing! Wel moedig dat je hem zo genomen hebt! Doe ik je niet na :(:) Wat was er precies mis mee? Mag ook via PB hoor!

Ik hoorde dat haaltert een heel moeilijke cross was! Dat er maar 8(?) van beginnelingen foutloos rond waren gekomen?
Was de grond beter dan vorig jaar? bedoel niet meer zo keien en stukken fietspad?

ik ben ook terug van een super weekend in Oudkarspel, Top organisatie, heel mooi maar technisch parcrous. Dressuur was een mooie proef, jammer de jury vond hem maar oke. Midden geeindigd. Springen 1 balkje en cross fouloos met een beetje tijd.
Wat betekend dat we de eerste kwalificatie voor het WK van de 7jarige binnen hebben!! *\o/* *\o/* *\o/*
Ook was hij nog 1ste belg en 14de plek in het klassement, mooi debuut voor een 2*, zowel voor ruiter als paard was het de eerste keer!
Super fiere groom

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:47

Oh god Antonius zéér moedige beslissing zeg! Zou niet weten of ik die zou kunnen nemen... Sterkte! :(:) Moest hard geweest zijn! Ben ook wel benieuwd wat er mis mee was... (Mag via pb)

En topppp, had het gezien op rechenstelle! :D Stoer!!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:55

Ooch antonius :(:), heavy :(. Hopelijk vind hij daar een fijn baasje. Soms moet je durven beslissen he, hoe moeilijk het ook is! Veel sterkte nog :(:).

Super he Daphne, echt héle knappe prestatie! Moet hij nu nog lange twee ster lopen ook als kwalificatie?

Oei sofie jammer :( rare toestanden idd! Maar toch fijn kunnen rijden met diablo. De occ's zijn idd wel beter georganiseerd (een uitzonder na gelaten O:), is He.us.den was er vorig jaar ook miserie met verkeerdelijke weigeringen en zogezegd geen hindernis gesprongen te hebben). Aan crossen/springen zonder vijzen waag ik mij niet meer :=.

Proficiat aldislamp, mooi resultaat :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:13

Ik ben naar Arville geweest gisteren, al 7-8 als groom, nu was het mijne toer voor er eens te rijden :D.
Dressuur liep ze netjes, grote fout in linker galop wel, heeft wel enkele punten gekost maar toch mooi 6de! Dan snel snel jumping en cross verkend. Jumping was waar de internationale ook springt dus huuuuuge piste :D. Cross cava, de hindernissen waren niet moeilijk, juist een dikke smalle punt als voorlaatste sprong.

Dan springen zelf, ze liepen lijk wa voor dus nie veel ingesprongen mr ze voelde super. Parcours zelf ook was ze de max, sprong heel goed, afstanden overal goed, happy me en canch had er ook plezier in :D.

Khad dan natuurlijk wel teveel tijd vr de cross en ze was zich heel aan het opfokken van de speaker, die stond keiluid vlak naast de inrij piste. Cross zelf was ze ook goed, op sprong 4 sprong ze wel erg slecht, met haar benen er tegen. Het water twijfelde ze beetje en hebben ze mij een weigering gerekend. En dan op die punt had ik ook een stop. Ze liep er bam tegen. Ze was al moe en nie meer goed opletten en was in het bos. Had al schrik da ze nie meer ging willen, want vaak als ze keer stopt dan ist gepasseerd maar gelukkig sprong ze hem nadien zonder problemen! Heel content eigenlijk :D. Tis veel gebeurd in de cros want met mn twee weigeringen en tijdsfouten was ik nog 14de van de 29 deelnemers :+.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 10:53

Nee hij moet nog een lange 1* lopen omdat hij vorig jaar in Arville met jumoing balk teveel had.. Nu met zo een ondergrond als vorig jaar en als bijna laatste was dat wel te verwachten..

Gefeliciteerd! Was het een cross over heel het parcours can ook de internationale?

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:53

Super Helene! Klinkt toch als een geslaagde dag daar! Lijkt me ook zo mooi om daar te rijden, door d'n bos... En ze lijkt haar leven echt wel te beteren hé, als ik zo hoor wat ze eerder durfde doen!

Is er altijd keuring bij lrv cross? Vind da eigenlijk ni slecht hoor, zou 't ni erg vinden moesten ze nationaal misschien beetje idem organiseren als in Nl, maar dan moet 't wel goed georganiseerd zijn inderdaad. Wel fijn dat ze uiteindelijk dan toch netjes rondliepen. (over uw merrie trouwens nog ;), in theorie ovuleren merries de voorlaatste dag van de hengstigheid, dus dat ze na thuiskomst nog stond te flitsen en piesen is niet abnormaal, bij sommige merries is die uitloper nog wat langer, zeker zo bij kwakkelweer...)

Ook Aldislamp goeie dag gehad in Haaltert. Als er tijd is om te trainen, en paardlief geniet er nog van, denk ik dat het geen straf zou zijn hem nog verder uit te brengen! Sommige paarden doen liever mee, dan werkloos op de wei te staan!

Daaphh mooi resultaat! Grote ambities, wk 7-jarigen :). Tof om naar zoiets uit te kijken!

Zag dat in Montelibretti Karin Donckers tweede was geworden in CCI*** met Grandioz! Diene heeft zelfde vader als mijn kuiken :D en zo veel heeft diene ni gedekt, dus da volg ik wel een beetje. Biedt perspectieven ;), genetisch moet ze minstens voor de helft in staat zijn O:) (of zou het zo niet werken...)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 11:24

Ja vorig jaar stonden we als 1ste reserve voor het WK 6Y. Op resultaat gezien zouden we eigenlijk al gegaan moeten zijn. Maar we hebben natuurlijk niet de bekende naam mee. Dus dit jaar gaan we er opnieuw voor!!

Ik had gehoord op wedstrijd dat Karin niet zou starten omdat de ondergrond beton/beton hard was? Blijkbaar dan toch wel.

Keuring bij nationaal vind ik ookwel een goede oplossing!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:28

Ook gehoord dat de grond beenhard lag in italie, twerd aangeraden traag te rijden.

Dit jaar moeten jullie er echt bij zitten hoor! Er mogen er nu ook meer gaan dus zou wel moeten lukken :j.

Parcours was op zelfde stuk mr korter natuurlijk en iets meer in bos zelf. Derest op het centrale stuk

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 11:50

Vind het wel jammer dat ik niet ben kunnen gaan naar Arville. Vind het altijd leuk georganiseerd !

Ohh trouwens de kwalificatie zojn verstrengd voor het WK!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 12:21

Wat Koko mankeert weten we niet... Hij is heel licht mank op de volte op harde ondergrond. We hebben het maar bij de keuring gezien, want op zachte bodem loopt hij perfect, dus ja, ik draaf geen voltes op straat, dus nooit iets aan gemerkt. Ook geen idee dus of dit recent was of al een langer probleem.
We hebben uitverdoofd en foto's genomen, op foto is hij helemaal goed, en voor verdere onderzoeken spraken ze van MRI wat heel kostelijk is blijkbaar en dan is het nog steeds maar de vraag of ze iets gaan zien en of en hoe ze kunnen behandelen... Ze hebben nog zulke gevallen gezien waarvan ze niets vinden. Ik heb hem 2 weken laten rusten op buut, maar ook dan vertoont hij klinisch dezelfde mankheid.
Maar ik kan mij niet voorstellen dat hij pijn heeft, want in de wei is (was) hij supervrolijk, lopen bokken en galopperen, echt kort draaien, niets aan te zien... Had hij pijn gehad, was het eigenlijk makkelijker voor mij, dan liet ik hem inslapen en bespaar ik hem een verdere onzekere toekomst. Maar nu, tja, inslapen voor een probleem dat misschien, wie weet, vanzelf nog overgaat en waar hij geen pijn aan heeft? Dat is dan ook zo zonder...Enfin ja, ik heb er slapeloze nachten van gehad, maar aanhouden als weidepaard is voor mij gewoon niet mogelijk, hij is nog maar 5 jaar, pak dat hij nooit meer recht komt, dan zie ik het niet zitten om hem nog 20 jaar of langer eten te geven zonder enig plezier terug. Dus ik zie mijn keuze eerder toch egoïstisch als moedig.
Ik hoop gewoon dat hij nog een mooie toekomst als recreatie- of wandelpaard krijgt...

Daaphh: proficiat voor Dirk! Moet een fantastisch gevoel zijn om zo te stunten op een internationale wedstrijd! Mag ik vragen hoeveel keer in de week jullie dit paard werken en of jullie dikwijls galoptraining doen? Was het een mooie cross? Misschien in mijn achterhoofd houden voor volgend jaar... Welke wedstrijden staan nog op de planning voor hem?

Aldislamp: B is toch altijd 450m/minuut? Alé, in VLP toch. Hoe oud is jullie paard? Zolang hij goed aanvoelt, zou ik hem niet meteen op pensioen zetten?

Sofie: Je verslag leest als een niet zo fijne wedstrijd helaas. VLP is wel altijd goed georganiseerd vind ik, waarom geen B starten in VLP? Als F meegaat, kan je dochter ook mee, toch?
Proficiat wel met de fokkerijplannen :) Ik dacht wel dat je Ceasar zou kiezen, je bent er al jaren zot van hé. Dan moet je dat ook gewoon doen! En mocht het veulen tegenvallen, kan je nog altijd verkopen, zeker een bonte warmbloed ligt wel goed in de markt.
Als je Diablo verkoopt, ga je volgend jaar wel niets hebben om te rijden? Bij ons wordt er nu niet gefokt, misschien volgend jaar als mijn 3-jaar verkocht is.

PP: proficiat met het resultaat maar zeker met het goede gevoel! Wat is voor jou nu de volgende?
H.eusden wordt trouwens geen OCC meer georganiseerd...

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 12:30

Hier ook een fijn weekend gehad :) geen cross deze keer, maar een rondje jumping op de VDK jumping. Niets spectaculair (rondje 70 en 80) maar in de barrage toch nog eens het gaspedaal een beetje ingeduwd en zo toch een tweede plaats *\o/* Uit verhouding mooie prijzen gekregen (sjieke zadeldoek van Equistro, fles wijn en doos koekjes). Kan beter jumping dan cross rijden haha ;) Maar met een goed gevoel naar Tielt dus!

xTitanic: de palomino mag je dus altijd terug op de foto zetten als je hem ziet passeren in Tielt :D

Klinkt idd niet als een fijne organisatie SofienHavan, op dat vlak is er inderdaad altijd wel een groot verschil tussen LRV en VLP. Maar toch gewoon ondanks alles reden genoeg om trots te zijn op je paarden :)

Jammer van Koko Antonius, ongelofelijk eigenlijk dat hij wel gewoon goed loopt/liep en toch klinisch afgekeurd wordt. Al herken ik dat wel van de mijne, die zou ik wrs ook niet moeten verkopen voor de sport, komt ie nooit voor door de keuring, terwijl er functioneel "niets" mis mee is. Hebben hier momenteel via de handelaar ook zo een paard staan, goed papier, mooie maat, duidelijk goed gereden geweest. Scheelt ook zeker weten "iets" aan, maar draait rustig mee in de lessen en doet het daar eigenlijk supergoed op.

Superstoer Prietpraat! Arville is echt zo een "droomwedstrijd", "als ik daar eens zou kunnen starten"-gevoel. Fijn dat ze ook vergevingsgezinder is geworden, het verstand komt echt met de jaren :+ Herken ik ook wel van mijn paardje :Y)

PS Nog helemaal vergeten: proficiat Daphne! Toch wel zotjes om een paard te hebben die op dat niveau kan meekomen. Fijn ook dat jullie met Dirk zo een goede band hebben en dat het ook klikt met jullie paard. Wie weet hoe ver ze zo nog gaan komen! :D

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 13:27

Zo deze ochtend zijn ze Diablo komen testen en hij is verkocht... Beetje dubbel gevoel. Ik ga hem missen maar ik rij er echt niet mee... Van de ene naar de andere eventing met amper training tussen. En op den duur gewoon omdat het moet en omdat hij er staat. Dus idd Antonius, volgend jaar wordt rustig en dat is ook de bedoeling. Eerste master is schijnt een moeilijk jaar. Lene, jij weet dat beter dan ik wellicht ;)

Prietpraat, als ik dat zo hoor, wou ik ook dat ik in Arville was! Proficiat met je prestatie, klinkt goed voor de eerste keer!! :D

Daaph amai, knap! Moet idd zalig zijn zo ene op dat niveau! :j

Aldislamp, jullie ook proficiat. Ik ben niet gebleven voor de uitslag het begon dan ook net te regenen en ik mistte mijn kleintje. De bodem kunnen ze idd niet aan doen, maar k vond dat gewoon niet nationaal waardig.

Antonius echt heel jammer van koko maar volledig te begrijpen!

Allez vrijdag komen ze Diablo ophalen, ik ga hem deze week nog wat op de weide zetten, ik gun hem dat wel nog een keertje in het gras. Hierna ga ik die oude draver ook weer wat opnemen en mIjn vriend zo er ervaring mee opdoen en OCC of aspis starten. Dat kan ze nog genoeg.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:21

SofieHavan; dat hebben wij ook gezegd, de mensen hebben zeker en vast hun best daar gedaan, maar het verschil met een nationaal in Minderhout, Vechmaal of Tongeren is toch nog wel vrij groot. Kan geloven dat het met gemengde gevoelens is dat hij verkocht wordt. Zelfs als de klik er niet helemaal is, kan je er toch nog sterk aan hechten hé.

Daaph: proficiat voor je paard, echt knap eigenlijk op die leeftijd al zo goed lopen, heb ik bewondering voor!

Antonius; echt spijtig van Koko, begrijp dat het niet makkelijk geweest moet zijn. Denk ook niet dat het voor een paard van die leeftijd een cadeau is om enkel op de weide te staan.

Lene, proficiat voor je jumping

Prietpraat: ook proficiat van Arville. Dat is inderdaad toch een zalig gevoel die cross rijden, heb dat ook ooit gedaan toen het er nog L was. Leuk dat je paardje zo goed mee werkt!

Mijn paard is 15 jaar oud/jong, loopt van zijn 3 jaar wedstrijden mee (eerste jaar enkel dressuur) en daarna de jonge paarden tot zijn 6 jaar gelopen (springen en dressuur), eventing en tornooien van LRV. Tot hij 3 jaar geleden op de cross in Vechmaal op iets getrapt heeft en ze de helft van zijn hoef hebben moeten wegsnijden. Hij stond toen ook wel op de stop en had geen zin meer om te lopen. Dus ik dacht dan gaat hij maar met prepensioen en reed af en toe dressuur met hem en af en toe dressuurwedstrijdje. Dus ja weet nu niet goed wat ik moet doen. Hij heeft de zin om te lopen terug gevonden en het gaat nu goed. Maar wil hem weer niet laten rijden tot hij weer een soort van 'burn out' heeft ;).

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:58

15 is nog jong, als hij er terug plezier in heeft, zou ik hem zeker blijven rijden! Die draver die ik terug wil opstarten voor eventing voor mijn vriend, loopt nog steeds cross en die is zeker 20+ . Als ze het graag doen, zou ik niet twijfelen :)

Ik was in L ook 8e en in B 11 ma bon, dat klopt niet, ik had geen 3 weigeringen op die coffin, k heb dat zelf op camera! Ma voor 2 of 3 plaatsjes op te schuiven ga ik het maat laten...

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:23

Dat is inderdaad niet tof, als de uitslagen niet kloppen met de realiteit... Hoorde het ook nog van iemand dat ze haar weigering hadden aangerekend, terwijl ze nergens getwijfeld heeft... Volgens mij op de coffin of het water, dat kan ik nu niet meer zeker zeggen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:00

Amai Sofie snel verkocht! Ik ga eens op les komen bij jou ;) iemand die we kennen, of via internet verkocht?
En heel stom als de uitslag niet klopt! Bij vlp heb ik dat eigenlijk nog nooit gehad... Hout vasthouden

Aldislamp ik zou hem ook niet op pensioen zetten. Een keer of 3 rijden in de week en af en toe wedstrijd moet zeker kunnen, zolang hij er plezier in heeft, zie ik niet in waarom je zou stoppen.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:32

Ja vreemd genoeg is elk paard dat ik al verkocht heb, echt ook snel verkocht. K heb wel mijn prijs wat aangepast een paar weken geleden en toen kwamen er wel veel meer reacties. Maar langs de andere kant, Diablo is gewoon echt ook een heel braaf en goed paard waar niets mee scheelt dus de prijs die ik nu vroeg vond ik meer dan correct. Die gaan zeker niet teveel betaald hebben, vind ik zelf.

Ma 't gaat moeilijk worden, k ga vrijdag zeker wenen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:48

Veel sterkte :(:)
Wel hele mooie resultaten voorbij zien komen! Proficiat allemaal!

Waarom organiseert h.eus.den geen occ meer?

Ik heb binnenkort mss paar autobanden om in te graven als hindernis *\o/* waar een opruiming bij vrienden al niet nuttig voor kan zijn :))
En Icaro heeft vandaag voor het eerst een deken uit gekregen zonder ook maar 1 slotje open te doen. Er is wel een weidepaal afgebroken, er is een emmer foetsie, de opvangbak aan het afdak van de stal stond niet meer op zijn plek en mijn stroom was uitgeschakeld.
Buur heeft wel jongeren aan de weide gezien gisteravond, maar niet in de weide. Icaro is ook weer heel fars... als ik ongenodigd bezoek had hoop ik dat hij ze te grazen heeft genomen ~~}>

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 22:59

Een paard moeten verkopen is altijd jammer maar als het beter zo is! Zeker als je weet dat je volgend jaar nog minder tijd zult hebben door de master.

Wat wij trainen met Icarus. Goh ik denk dat we er 3/4 x per week opzitten, heel veel dressuurwerk, 1 x per week eens echt de hoogte in ma soms tijdens dressuur ook wat spelen over lage hindernissen, het weekend voor de cross gaan we meestal nog eens het water springen en enkele vertrouwende hindernissen. Galoptraining doen we zo eens heel af en toe. Maar altijd tenlaaste 2w voor de wedstrijd. We gaan ook heel veel wandelen. Vooral in het weekend,

Vandaag nog bij de cross vn Tongeren geweest, ruiter was door een val in lummen uit, dus effe d'r paarden gereden. Cross begint mooi vorm te krijgen!