[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:37

Ik vind het ook wat irritant maar het is gelukkig maar één dag 1 april :) Ons alarmsysteem viert helaas ook 1 april, heb vandaag al vier keer het brandalarm uit kunnen zetten en dat geeft een kabaal. Weet niet waardoor die zo van slag is.

Alphen-Chaam kan inderdaad niets veranderen aan die vijver alleen de mogelijkheid bieden om door het ondiepe te gaan links van de boot maar als die boot opeens paarden blijkt op te eten door het weer dan wordt het wat lastig ;)

Succes voor dinsdag Rianne, dat is zeker spannend!

Groot gelijk dat je Twal hebt laten staan. [naam] heeft vandaag Daimler wel gereden maar zelfs die sprong alle kanten op.

Je hebt dus een goede relatie met je fysio Madelein? Dat is eigenlijk niet echt gunstig maar wel fijn dat hij je nu kan helpen.

Ben ook blij voor [naam] maar de FEI proeven zijn per 1 maart veranderd dus nu moet ze in een paar dagen een proef uit haar hoofd leren waar ook wat dingen in staan waarvan we niet zeker weten hoe we die moeten interpreteren. Proef staat ook nergens op youtube dus dat wordt even navragen. Gaan er niet vanuit dat hij meteen super presteert in die proef maar zou wel fijn zijn als ze de proef zonder fouten kan rijden. Hij kent in elk geval wel alle gevraagde onderdelen.

Wordt wel weer een lange dag voor [naam] en mij. Frieda in de L supervroeg en Daimler laat in de middag. Je moet wat overhebben voor je kind ;)

madelein

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:17

@rianne: niet met ed z'n zwakke achterhand ben ik bang. Helemaal niet nu ik afgelopen week gewoon in de bak gevallen ben met hem... Wil dat risico voor ons allebei niet lopen. Op zand crossen prima maar op gras niet meer.
@percy: nou goede relatie is een groot woord maar heb wel eens wat ;).
Jemig zeg zo'n proef uit je hoofd leren, vreselijk! Idd maar even er achteraan. Succes ermee!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:32

Kan me voorstellen dat je nu een stuk voorzichtiger bent geworden Madelein. Tja, die proef, Ik kan goed leren maar [naam] kan dit soort dingen een stuk beter onthouden dan ik maar in een paar dagen een fikse proef uit het hoofd leren en die dan ook nog met alle spanning die ermee gepaard gaan onthouden en rijden, ga er maar aan staan. We hebben ook geen 20x60 piste, kunnen we wel afzetten maar we hebben alleen de letters van een 20x40 piste.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:11

Rianne: nog bedankt voor je felicitatie!
Ik doe trouwens ook mee in Ede (als ik mag starten, kwam er 1 april 's middags achter dat ik niet ingeschreven had, toen snel gedaan OEPS). Wordt dan ons debuut.

Madelein: Balen zeg!
Kyrkelover: Leuke filmpjes, pony pakt het nog stoer aan.
Percy: Hoe ging het vandaag?

Ik heb gisteren even lekker gesprongen. Spring normaal niet zo hoog thuis. Meer in-uitjes en zulk gymnastisch werk. Maar voor de fun op t eind stijltje opgebouwd tot zo'n 1.10. Pakte m'n uk super fijn aan. Dus heb wel vertrouwen in ons B-debuut.
Vanmiddag lekker buitenritje gemaakt met m'n zus.

Jullie fijne paasdagen gehad?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:16

Ging goed :j

Frieda aarzelde bij de insprong in het water en deed net aan een hoefje iets naar achteren en dat werd als weigering aangerekend.
Maar ze heeft haar eerste winstpunt binnen in het L.

Daimler ging de dressuur eigenlijk best goed maar het was een beetje een vreemde jury (waren we niet alleen in, dat vonden er meerdere). Parcours twee balken omdat [naam] wat te veel terugreed maar de cross ging als een speer. Hij keek nergens naar en pakte alles goed aan terwijl het technisch behoorlijk lastig stond hier en daar. Daimler is nu Z+2. Vorig jaar had ze net haar tweede B-cross achter de rug :)

Heb een klein stukje op film maar dat moet ik dan eerst op youtube uploaden denk ik?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 05:23

@percy: ik zou het niet kunnen! Heel knap! Ze gaat super hard zeg, erg leuk om te lezen!
@marloes: klinkt goed. Wij bouwen thuis ook nooit hoog, Max een meter. Idd meer afstanden en flexibiliteit oefenen thuis.

Hier alles z'n gangetje. Gister een heerlijke strandrit gemaakt met Eddy. Genieten! Zaterdag is m'n zadel gecheckt ( laat ik ieder jaar checken) en kopijzer is vervangen. Ook is er weer wat lucht bij gespoten ( heb een Wow zadel). Hij zit weer super! Ed liep ineens als een trein zondag. Door m'n val kon m'n wedstrijd van zondag helaas niet doorgaan, maar vond het stiekem wel prima ;). Had al niet zo'n zin eigenlijk.
M'n enkel is weer bijna helemaal de oude, maar bij lang lopen of staan doet het nog zeer. Zaterdag zijn we naar een concert van Racoon geweest, was ook erg leuk. Vrije dagen zijn voorbij gevlogen helaas!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:59

Fijn zeg percy!

Madelein: Fijn zijn die luchtzadels he? Ik heb ook een wow dressuur en een ideal springzadel, met ook flair ingebouwd. Ik vind het echt superfijn.
Fijn dat je enkel weer bijna goed is.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:20

Sorry voor mijn afwezigheid! Ik heb een nieuw account aangemaakt in samenspraak met bokt, dit om priveredenen :) Ik ben dus de eigenaresse van J.oya

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:36

@marloes: ja super fijn! Ik heb destijds wol en licht gevuld vergeleken en hij liep zoveel fijner onder lucht. Ook het gevoel is veel sterker vind ik. Springzadel heb ik trouwens wel wol gevuld, ik vond lucht met springen minder fijn.
Welkom kikkerdril!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:33

Welkom terug kikkerdril4 (wat een naam :D ) Balen dat je een nieuw account hebt moeten aanmaken.

Leuk trouwens dat het zo goed gaat met het springen Marloes, helemaal vergeten te schrijven.

Ik heb zelf niets met wow-zadels maar het is wel fijn dat ze zo aanpasbaar zijn.

Zou het ook niet kunnen Madelein, nu helemaal niet maar vroeger ook echt niet. Zou zelfs in mijn jonge jaren niet over zulke hindernissen durven. Ben nu al blij dat ik altijd mijn camera tussen haar en mij heb, dan is het iets minder eng.

Fijn dat je enkel al zo snel weer goed gaat.

Wij bouwen soms hoog thuis, niet altijd. In-uitjes zijn inderdaad fijn om te oefenen en balkjes lopen ook. Soms zetten we iets raars bij de hindernis maar dat is bij het stel paarden wat hier nu rondloopt eigenlijk niet nodig. Die verschieten eigenlijk nergens van.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:12

Haha ja die naam kwam gewoon in me op en wilde gewoon een random naam _O-
Zal vanaf nu weer lekker meelezen en meepraten :)
Wel super fijn dat je me zondag wil voorlezen Percy!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:46

Dat is graag gedaan. Ben er toch en [naam] is dan net klaar met dressuur en nog niet aan het springen toe dus het komt net mooi uit.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:14

Madelein: Dat is ook zo, logisch en verstandig!
Super dat Ed nu weer zo fijn gaat! Die WoW zadels hoor ik vaak goede verhalen over inderdaad!

Marloes: Leuk!! Kunnen we dan meeten :D
Vond Ede niet zo'n leuke cross vorig jaar, maar aangezien ik er al drie moet missen toch nog maar wat extra meepakken.
Heb je een leuke verjaardag gehad? Ben jij trouwens van een drieling? Bijzonder zeg!
Fijn dat het zo goed gaat!

Percy: Wat super zeg en wat knap zo snel van B naar het Z!!
Ben benieuwd naar een filmpje :)

Kikkerdril welke naam had je ook alweer hiervoor? J.oya komt me bekend voor maar ben even je boktnaam kwijt dus ben t even wie je ook alweer was haha!

Twal gaat ook weer beter. Hij loopt weer normaal dus ben nu aan t opbouwen. Nog wel braaf en simpel aan t rijden en vooral rechtsom om dat linkerachterbeen te ontlasten maar pak ook wel stukjes linksom mee en dat gaat ook goed. Binnenkort weer tijd voor buitenritjes, lekker rechtuit en conditie opbouwen! Eind april hoop ik m'n eerste dressuurwedstrijdje weer te rijden (sinds bijna een jaar oeps haha)

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:04

N.i.k.k.i.vdn.b.erg was ik hiervoor :)
Fijn dat Twal t weer beter doet!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:19

Nu weet ik het weer ja!! :D

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:41

__Rianne schreef:
Nu weet ik het weer ja!! :D

Toppie! :D Ik ben heel benieuwd hoe het zondag gaat op onze eerste cross samen, zal het zeker laten weten :j

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:00

Rustig hier! Ik heb de tentamens er weer bijna opzitten. Vandaag had ik een belangrijk assessment voor 12 studiepunten. Mega zenuwachtig maar heb m gehaald met een 7 :D herkansing ook een 7 terug dus gaat lekker. Morgen laatste verslag inleveren en dan weekje vakantie :)
Vanmiddag weer buitenritje gemaakt en gisteren paar lage sprongetjes gemaakt om te kijken hoe dat ging met z'n been en ging ook goed. Volgende week eindelijk weer op concour dressuren.
Zijn dus weer op de goede weg!

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:16

__Rianne schreef:
Rustig hier! Ik heb de tentamens er weer bijna opzitten. Vandaag had ik een belangrijk assessment voor 12 studiepunten. Mega zenuwachtig maar heb m gehaald met een 7 :D herkansing ook een 7 terug dus gaat lekker. Morgen laatste verslag inleveren en dan weekje vakantie :)
Vanmiddag weer buitenritje gemaakt en gisteren paar lage sprongetjes gemaakt om te kijken hoe dat ging met z'n been en ging ook goed. Volgende week eindelijk weer op concour dressuren.
Zijn dus weer op de goede weg!

Wat positief allemaal :D Fijn hoor!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:28

Gefeliciteerd Rianne! Super!!

Ik ben aan het proberen me nog voor ede in te schrijven :). Wil het toch weer gaan proberen, en dan de dag ervoor de oefencross. Als ik dan het idee heb dat hij te instabiel is op het gras kan ik me altijd nog afmelden.
Ook wil in me inschrijven voor Wieringerwerf.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:25

Wat super dat je toch weer wilt gaan starten Madelein! Bij ons staan Shetan en Frieda op het moment ook niet op ijzers en dat is de afgelopen crossen geen enkel probleem geweest.

Fijn dat het weer zo goed gaat Rianne! Goed nieuws, ook van je tentamens uiteraard :j

Moest nog rennen om Kikkerdril4 voor te kunnen lezen afgelopen zondag. [naam] had Shetan net ingeladen toen we een ongenode bezoekster kregen. De Belgische merrie van de buren (wonen wel in een andere straat en aan de andere kant van een akker) had heel veel goesting, lees ze was zo hengstig als wat. Ze kent Shetan omdat wij de enige gebruikers zijn van de piste van onze directe buren (ook aan de andere kant van die akker) en zij daarnaast staat. Ze had al verleidelijk staan plassen en murmelen maar als Shetan aan het werk is heeft hij geen oog voor vrouwelijk schoon.

Deze zondagmorgen had ze dus bedacht dat ze wel eens kon uitbreken en de akker kon oversteken. Helaas voor haar was de grote zwarte hengst net opgeladen en moest ze het doen met een schimmelmerrie. Die neusden wel lief met elkaar maar het was vast een tegenvaller :+ Haar veulen was totaal in paniek aan het gillen.

Zaten we even met de handen in het haar want we moesten weg maar we konden Nicole daar ook niet laten staan. Gelukkig de buurman van de piste kunnen berichten en die is op pad gegaan om Nicole weer terug te halen (die niet terug wilde en het valt niet mee om zo'n Belgische dame mee te sleuren aan een touw :D )

Waren we dus wat laat op het terrein waar we ook nog eens opgehouden werden door de parkeerhulpen, inners van het parkeergeld van mensen zonder trailer. Die hadden zin in een praatje. Maar goed, allemaal gelukt. [naam] moest wel haar gevaarlijke zwarte hengst in haar eentje uit de trailer halen en opzadelen ;)

Shetan heeft geen hoef bewogen :D

Het paard van Kikkerdril4 is wel een hele knapperd!

Daarna kwam onze bijrijdster ook langs dus hadden we nog hulp. Shetan deed het super. Dressuurproef viel wat tegen, 182 punten maar springen en cross deed hij foutloos. Kwam de cross uit met een hartslag van 46. Echt een kanjer. Volgende keer start ze hem weer L.

Met Free heeft ze haar RABO crosstraining gereden omdat Daimler niet mee mocht van de mevrouw van de 0 punt meting. Was te kort op elkaar. Jan ziet in haar eigenlijk ook wel een internationaal paard, was ook niet te geloven hoe deze dame gewoon hindernissen op Z-niveau meepakte.

Gisteren galop training gedaan met Daimler maar dat ging niet helemaal goed. Ze kon niet harder dan 50 km. omdat het te bochtig was maar daardoor kwam zijn hartslag niet hoger dan 175 en die had naar de 200 gemoeten.

Weet iemand in onze regio een goede galop/renbaan? We kennen er wel maar die zijn niet geschikt.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:07

Jeej Madelein hopelijk weer meeten in Ede :D

Percy: Wat een gedoe haha! Super gedaan van Shetan!

Ik heb net te horen gekregen dat ik ook een stageplek heb voor het derde jaar waar ik graag wilde *\o/* Ga bij een organisatie voor mensen met een NAH (niet aangeboren hersenletsel) aan de gang als ambulant werker! :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:46

@rianne: hopelijk wel ja! De organisatie reageert alleen niet :(.
@percy: haha rennen en vliegen maar alles gehaald. En een mooie cross gereden zo te lezen!

Hier vandaag weer 2x L1 gestart. Man o man wat een draak heb ik. Ik dacht dat hij eindelijk stabieler geworden was, maar vandaag heeft hij het tegendeel bewezen ;).
45 min los gereden omdat hij al aardig fris was. Eerste proef als een kanon. Niet bij me willen blijven, bokken naar m'n been en aangalopperen tijdens het wijken. Halverwege de proef trok hij wat bij. Had verwacht rond de 160 gereden te hebben, maar zat toch nog op 175.
Na deze proef meneer flink laten galopperen, en een paar bokken eruit laten komen ( zorgde voor mooi commentaar bij de toeschouwers, blijkbaar ging hij wat hoog). Tweede proef ging beter, maar hij was nog steeds een draak. Wel de eerste plaats met 179 punten. Net geen winst dus.

Voor onze vakantie kan ik helaas nergens meer starten, moet werken volgend weekend, en de week erop gaan we voor 3 weken weg. Dus daarna weer vol aan de bak met meneer! Blijkbaar is vaker starten beter om z'n kop erbij te houden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:45

Gefeliciteerd Rianne, dat is nog eens goed nieuws!!

Wat is Ed toch een stouterd, paard met een sterk karakter. Dat zijn mijn favorieten! Kan er zelf niet meer op rijden maar dat maakt niet uit.

Komend weekend gaan we internationaal. Het idee dat ik drie nachten in de trailer moet gaan slapen. Zie er wel heel erg tegenop. Ben nooit een campingmens geweest en nu is mijn lijf ook echt niet meewerkend. Gaat nog wat worden.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:07

Haha Madelein tis me d'r een! Toch een lintje, altijd leuk!

Percy gaaf. Ga je naar oud karspel?
Kun je niet een tentje meenemen ofzo? Beter dan in zon stinkende trailer haha :D

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:40

Percy bezoekers komen altijd op een verkeerd moment haha! Nog bedankt voor het lezen en voor je complimentje :) Heel veel succes dit weekend, ook voor Caressa natuurlijk +:)+
Gefeliciteerd Rianne :D
Madelein jammer dat je net geen winst had, maar hopelijk na je vakantie weer dan!