[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:13

voor noor is het dan altijd nog meneer jochie....

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:20

Goedemorgen!

Ik ga nu lesgeven buiten in de regen. Ik trek mijn zeilpak maar bij aan, dan blijf ik nog een beetje droog.

Zojuist even snel bijgelezen. Mootje en Corien hebben last van de brand in Moerdijk. Hier is dat maar een paar km vandaan, maar wij hebben nergens last van de wind staat de andere kant op. Kim is weer opnieuw ziekjes. Hilde heeft het naar haar zin bij de Divoza. En Sim kwam met het slechte nieuws dat SGW starten in België een stuk duurder gaat worden met dank aan de KNHS.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:37

ik ben benieuwd of dat per combinatie of per ruiter is. Stel dat ik 3 paarden inschrijf, betaal ik dan 5 of 15 euro?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:41

Morgen!

Balen van die brand, leek nogal heftig, wat ik zo zag op tv.
Mistid, tegenwoordig is het haast niet meer mogelijk om alleen huismoeder te zijn kwa financieen hoor. Daarom is een opleiding/baan ook echt wel belangrijk. Om een beetje een leuk huis te hebben en fijn te kunnen leven, moet je ook als moeder zijnde natijd wel weer aan het werk. ( tenzij je een rijke vent vind natuurlijk).

Gisteravond nieuwjaarsspringen +receptie gehad op de rijvereniging. Marielle is nog 2e in de B geworden met Uk. 2 foutloze klassieke rondes en ook een foutloze barrage. Ze had hem echt heel netjes aan het lopen en sprong fijn rond. Ik mocht zelf achter de bar helpen, maar was dat om kwart voor 11 wel een keer zat. Begon ook al om half 7.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:28

_Noor schreef:
Jammer, ik wilde juist een discussie over orgaanvlees aanzwengelen (of aanswaffelen?), maar dat moet dan maar even wachten...

niet doen..... :( als vrijgezel is dat niet leuk..... :D Krijg ik veel te veel gekke fantasieen van..... _O-
De date waar ik laatst mee had afgesproken paar keer word denk ik ook niks. Tis een hele leuke jongen, maar ik voel niks, kheb niet eens de behoefte dat ik denk ik ga je zoenen dan klopt het niet he als je drie keer weggeweest bent.
Wel heb ik sinds vandaag met een "oud" collega weer contact, die vond ik 6 jaar geleden al leuk, maar toen werkte we nog voor dezelfde baas. Dus ik ga mijn pijlen daar maar wat op richten.... :P kheb de indruk dat hij nog vrijgezel is.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:38

Goeiemorgen!!

Om het feest compleet te maken ben ik gister ook nog keihard onderuit gegaan toen ik vanaf de manege naar huis liep. Natuurlijk probeerde ik mn zadel te redden maar viel daardoor op mn al blauwe knie.
Vond mezelf heel erg zielig en ben in bed gekropen met een zak Bugles en een tube kaas :+

Nu eerst maar even bijlezen :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:22

weule schreef:
voor noor is het dan altijd nog meneer jochie....

Ha!

@ Karen: Wat een butweek/weken :(:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:26

Karen: Het is echt niet jou week he.

Sim: Ik weet het nu zeker en wordt gewoon lid van een Belgische vereniging ernaast. Kan ik altijd starten en niet aan het eind van het jaar de verrassing van de knhs dat het toch meer was dan 5euro per inschrijving. Want dan pas gaan ze de echte kosten in rekening brengen en KNHS kennende zal dat wel hoog zijn.
Ik vind het echt schofterig, zeker als je weet dat het gedaan wordt door een stagaire.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:28

dat is eigenlijk wel een heel goed idee Lau.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:29

Ja, ik ga de KNHs niet onnodig spekken hoor. En mooie van Belgie je mag starten wat je wilt, en de KNHS kun je dan bellen van goh ik ben dat gestart en ook al had je de punten niet naar Nederlandse maatstaven, dan moet ze toch je klassering daar over nemen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:31

dat is ook nog wel leuk :j Ik zit ook hard te wachten op flexibel starten met sgw, en versneld promoveren voor iedere klasse waarin je twee keer geklasseerd bent, maar dat komt er dit jaar volgens mij niet.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:49

Ik vraag mij af of ze dat ooit gaan doen....

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:52

Zo, ik heb vandaag even tijd om hier eindelijk bij te lezen en te reageren. Zit nl ook al ziek thuis :7

Het las al van veel meer zieken hier en pech gevallen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:24

Goedemiddag!
Het is hier erg druk op 't werk...Vanaf elke mogelijke kant wordt er aan mij getrokken. Heb dus ook niet echt bijgelezen :o
Ik zag dat Kim op cc gaat, Succes :D
LAu wordt lid van een belgische vereniging.
Heleen is ziekjes :(:)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:26

Lielle schreef:
dat is ook nog wel leuk :j Ik zit ook hard te wachten op flexibel starten met sgw, en versneld promoveren voor iedere klasse waarin je twee keer geklasseerd bent, maar dat komt er dit jaar volgens mij niet.

Ik denk idd dat je er een hoop mensen blij mee maakt. Als je zelf al meer gedaan hebt en je hebt een paardje dat ook al L klassiek of zelfs hoger springt vind ik het ook onzin dat je weer B moet lopen, maar aan de andere kant tweemaal foutloos en je kan alweer over maar toch.......kost toch allemaal geld. Ik weet niet of je in de Z SGW ook verblijfsklasse hebt ??? als je daar eenmaal rijd en niet meer * ster wil rijden ?? Nu word dat met dressuur ook veranderd, je mag eeuwig Z1 blijven, dat word nu ook een verblijfsklasse.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:35

maar dat klopt niet wat je nu zegt. Als je L springt mag je kiezen tussen B of L sgw, en als je 1 * M sgw geklasseerd bent mag je ook meteen L starten met elk nieuw paard.

En het Z is idd een verblijfsklasse.

Lau, met dressuur is het er ook (versnelde promotie), dus wie weet. En eerlijk gezegd vind ik het erg vreemd dat een 3* combi wel gewoon Z mag starten voor prijzen, maar een M combi geen L cross mag rijden. Dus flexibel starten zou nog niet zo slecht zijn, met een redelijke wp grens zodat de prijzenjagers onder ons ook beperkt worden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:48

Lielle schreef:
Als je L springt mag je kiezen tussen B of L sgw, en als je 1 * M sgw geklasseerd bent mag je ook meteen L starten met elk nieuw paard.
En het Z is idd een verblijfsklasse.

Dat wist ik niet van de B en L keuze....... :o maar ja....ik heb met Bull nu zowieso de leeftijd ondergrens, dus voor mij en hem maakt het zowieso geen verschil. Met Rebecca heb ik wel L klassiek gesprongen, maar ben gestopt met als laatste stand met dispensatie naar de B, dus die L telt dan denk ik ook niet meer.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:49

Die dressuur versnelde promotie vind ik wel echt goud waard. Nou besteed ik zeer weinig tijd aan dressuur wedstrijden rijden en van dat geld les ik gewoon meer. Kunnen we altijd goed gebruiken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:52

het gaat om de combinatie die L springt, niet de ruiter. Maar was jij geen M sgw met Rebecca?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 13:52

Goeiemiddag!
Ik zit een beetje in de meeleesmodus de laatste dagen. Heb gisteren hard geleerd en vanochtend ook voor mijn hertentamen om 13 uur. Kijk ik net 2 seconden voor ik wegga nog even wat voor cijfer ik de vorige keer ook alweer had: Blijk ik een voldoende te hebben!
Echt heel snugger weer, ik snap ook niet hoe ik het nu weer voor elkaar heb gekregen.
Zat de vorige keer volgens mij op de grens wel/niet gehaald, dus schijnbaar heb ik er niet meer naar gekeken en ben ik er onbewust van uitgegaan dat ik het niet gehaald had..

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:55

hellow! vanmorgen weer lekker gereden met Blingh!

alle noord/oosterlingen 21 januari vrijgehouden voor de showavond van het KWPN tijdens paard 2011 in Hardenberg?

Hier al druk met de planning voor 5/6 paarden uit ons dressuurlijntje die in een kleine show voorbij komen (transport regelen, witte bandages, invlechten, dekens, transportbeschermers, mensen etc...) en dat voor 15 minuten in de spotlights.

Qua crossen in't buitenland heb ik geen verstand van... (zo lekker makkelijk ;) )
Versneld promoveren vind ik opzich goed, als de ruiters dus in het verleden bewezen hebben kundig genoeg te zijn. Wel vind ik dat de drempel voor groene/beginnende combinaties best wat hoger mag liggen met het oog op veiligheid en welzijn...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:55

Oooh, wat zonde van je tijd Snoek!!
Sorry, moet er een beetje om lachen := Iets wat mij ook had kunnen overkomen!

Vlieg de hele dag al van de ene naar de andere bespreking. Om 2 uur de laatste en dan door voor een afspraak voor de vloerverwarming etc. :list: Aannemer zou mij nog terugbellen vandaag, nog niks gehoord. Week 2 nadert namelijk met rasse schreden en ik heb nog niks gehoord... O:)

Edit: Snoek, al iets bekend over de tijden van het tweede groepje?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 13:58

Ik kan er nog niet om lachen, maar dat komt nog wel :P
Zit vooral echt verbijsterd achter mijn computer over hoe ik dit in godsnaam voor elkaar heb gekregen :=
Succes met vliegen! Heb nog geen mailtje van Michiel gehad, maar die zal vandaag wel komen denk ik :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:09

Het gaat snel hier!!

Ik doe met julie mee met de dooidans!! hier dooit het lekker hoor :D

TG :(:) voor jou!! deze week snel vergeten!
Snoek fijn dat je hem gehaalt hebt!
Kim is weer ziek :(:)
Heleen ook! :(:)

Zo heb toch weer heeeerlijk gerede!! eerste 20 minuten waren but!! daarna liep hij heeerlijk!! lijntjes mee gepakt uit de M gaat goeeiwd :D dus mischien in feb lekker starten :D

Vanmorgen naar de KNO geweest.. vond me keel er goed uit zien.. voel zelf nog wel wat raars maar dat is nou eenmaal zo dat is een iriatatie dat moet dus vanzelf weg :)

Kreeg ik van morgen mail van de knhs.. moet ik volgende week al om 9;30 op me paard zitten!!! lekker weer en uur vervroegt.. heb maar even gebeld dat ik er niet blij mee was.. maar ja zit nu wel bij een ander L ruiter en 1 B
Dus Jipje_niekje we zitten niet bij elkaar..

Zo richting het uwv.. ben benieuwd wat ze te zeiken hebben.. :=

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:14

Lielle schreef:
het gaat om de combinatie die L springt, niet de ruiter. Maar was jij geen M sgw met Rebecca?

wel geprobeerd maar toen ging het mis in het klassiek dus heb de crossen niet meer gereden en ik heb toen ook vrij snel de handdoek in de ring gegooid omdat ik wist dat dat de max was.