[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:40

Scum: Ja, alleen als je pech hebt duurt het een paar maanden en in sommige gevallen 2 jaar. Maar dan echt alleen de gewrichtsklachten. In het gunstigste geval ben ik er in 3 weken vanaf. Heb alleen wel een forse leverontsteking (uurtje geleden gebeld door de HA). Lever-waarde was 4x te hoog :+ . Daar kan je ook nog wel een flink lang last van houden.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:41

:wave:

Heftig zeg PB!

Uk liep echt superfijn. :+:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:51

Balen Scum! Zo kunnen jullie je niet optimaal voorbereiden voor Chaam.
PB hopelijk ben jij er met die 3 weken vanaf. Klinkt eng allemaal.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:25

Goede avond!!

Jeetje Pb das erg vervelend zeg!! sterkte meid!!

Lees dat er veel moeite hebben om allen van het terrein af te gaan :+:

Heb even gehobbelt, was lekker en hij was braaf.

Ga nu lasange eten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:34

@ scum heb jij al een ontdooide rijbak gehad?? Mijn bak is sinds half december een en al hard en gevuld met ijs en sneeuw.

@ pb hopelijk zit jij bij de groep die er snel vanaf is.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:35

Jeetje, das wel erg vervelend al die bevroren bakken, kan je hem dan ook niet slepen, als het dooit?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:48

CoriienRN schreef:
Jeetje, das wel erg vervelend al die bevroren bakken, kan je hem dan ook niet slepen, als het dooit?

Mijne is gesleept en losgetrokken, maar met deze temperaturen en de vocht die nog in de grond zit is ie echt met 1 dag bevroren. Daar sleep je echt niks aan :n

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:50

Nee dat is zo, lijkt me wel *** hoor, zeker nu het laatst weer wat warmer was.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:51

Ja vorige week was ie eindelijk ontdooid, maar erg nat door de regen en gesmolten sneeuw :( Nu is ie perfect droog en vlak, maar knetterhard. Vanaf begin dec heb ik hooguit 4x in de bak kunnen rijden.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:54

He PB, wat balen zeg!

Mijn buitenbak is nu nog wel goed te rijden. Dankzij de snippers, die blijven veren.
Vanmorgen heb ik me echt als een watje gedragen. Ik wilde allebei de paarden rijden, maar het was zó koud bij -5 en een noordoostenwind. Na een half uur op Olivier ben ik met heel zere bevroren handen en oren afgestapt. Uitje heb ik niet eens meer gereden, ik heb ze een extra deken opgedaan en in de wei gezet :o .
Morgen nog maar een poging wagen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:57

Ja echt een ramp lijkt me hoor!! kan je er geen stro in gooien?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:11

Pff.. Had eigenlijk een leuk bericht.. Heb super fijn gesprongen in de springles vanavond. 3 sprong meegenomen en ging echt fijn :+: ..
Maar daarna werd mijn avond klote :( ..

Mijn moeder belde m'n vader terwijl ik aan het uitstappen was |( .. Slecht nieuws
Mijn oom heeft 4 weken geleden te horen gekregen dat hij een hersentumor heeft (kwamen ze achter nadat hij ineens epeleptische aanvallen kreeg). Allemaal onderzoeken gedaan en het was niet uitgezaaid dus een goed teken.
Vorige week dinsdag kon hij geopereerd worden. De operatie was goed gegaan en dit weekend mocht hij alweer naar huis. Hij voelde zich ook erg goed en was zelf wel positief. Ook de doktoren waren positief over de operatie.
Vandaag had hij een gesprek in het ziekenhuis over de uitslag over de operatie etc.
Het is dus foute boel |( .. Het is kwaadaardig |(
Binnenkort gaan ze beginnen met chemo en word hij bestraald. Maar de tumor gaat nooit meer weg..
Het is gewoon rekken zegmaar, proberen te zorgen dat het niet groter word. Maar weg gaat het niet |( ..

Pff iedereen in de stress.. Zijn vriendin was de afgelopen 4 weken heel sterk. Maar ze is nu helemaal ingestort :(:) ..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:12

Stro in gooien????? Weet je hoe groot mijn bak is en hoeveel zooi je er van krijgt?

@ heleen: en je werd niet meer warm? Hier helaas geen snippers, maar echt zand wat zo bevroren is.

Met Zetje ga k dus maar weer de weg op morgen, dat vind ze ook niks aan want ze mag niet hard. Avi moet ff in de manege rond tuffen en s avonds springles met Zimble.

@ kim: wat een rot nieuws :(:) IK ken het helaas van mijn oom. Die heeft er nog zo'n 15 jaar mee geleefd, maar kwam steeds weer. Hij is ook jong gestorven. Echt rot dingen die tumoren :(

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:13

Jeetje Kim! Dat is schrikken! Sterkte ermee.

Stro in de bak?? Dat is de snelste manier om je bak naar de filistijnen te helpen denk ik...
Onze bak is nog super. Hij was droog toen het ging vriezen dus nu ook niet hard.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:14

Rowo, ja daarna de stallen uitgemest, toen was ik weer warm. Maar toen stonden de paarden inmiddels al blij in de wei ;)

He Kim, wat een naar bericht zeg. Sterkte voor jullie allemaal!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:22

Zo, het luie zweet is er weer uit hoor!

@ Kim: vervelend zeg, veel sterkte voor iedereen!!
@ Heleen: het is eigenlijk ook geen weer om te rijden, ik las de gevoelstemperatuur vanmorgen rond de -10 graden lag. Nou, dank je de koekoek. Inderdaad, dikke deken om en de paddock in :j.
@ PB: klinkt echt ernstig zeg. Heeft die slechte leverwaarde ook direct te maken met dat virus of is dat iets wat er nog bijkomt (toch niet teveel borreltjes gedronken hè ;)).

Ik heb vorige week een aantal dagen in de buitenbak kunnen rijden, maar nu is alles alweer kneiterhard (is dat een Westfriese uitdrukking? :o ) Ik had me toch al voorgenomen even een beetje gas terug te nemen deze week met Jer, zolang hij in de paddock kan hoef ik hem niet zoveel te rijden. Dit bleek de juiste voorbereiding voor de kringkamp in ieder geval! Morgenavond schijnt het te gaan sneeuwen, misschien dat ik daarvoor nog even naar de binnenbak gaan om te longeren. Vroeg naar mijn werk en vroeg weer naar huis dus morgen! :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:30

Noor: Is een bijverschijnsel. En nee ik drink heel weinig. Maar denk dat ik de komende tijd maar helemaal niet drink :P

Kneiterhard ken ik wel, maar goed ik heb een moeder die uit Grunnnnn komt :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:35

Ik ook! Mmmm zou het dan uit Grunn komen...??

(Was uiteraard een grapje van het borrelen ;))

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:35

Heel veel sterkte Kim!

Kneiter, knetter, knoetter, kei -hard, het komt hier allemaal voorbij thuis :P

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:52

Ik meld me ook weer even. Doordeweek op het werk steeds behoorlijk druk en 's avonds niet altijd zin meer. Ik lees wel steeds mee maar reageren komt er niet echt van :o

Snoekiej; ik las iets over hele dure aquatraining, zou daar zeker heel veel info over vragen alvorens ik er aan zou beginnen. Weet je al wat je doet? En een heel mooi borsttuig lees ik, heb je foto?
J_N; is lekker naar de zwaluwhoeve geweest, staat ook nog steeds op mijn lijstje lijkt me echt heerlijk :j En ook nog eens heel fijn gereden bij Sander. Altijd leuk ook om complimentjes te krijgen. Hoe was je eerste dag vandaag?
Vief; is wol blij met d'r nieuwe liksteen? En 2 keer lekker buiten gereden, dat kun je daar ook supermooi! Ben heel benieuwd hoe het was vanavond :j
Lotte; heeft lekker koekies gebakken, als je d'r nog wat over hebt mag je ze wel opsturen ;) Hoe is het met je rug inmiddels?
Anthea; weet je inmiddels al meer of je je tentamens gehaald hebt?
Noor; hoe is het met je kies nu? En je had fijn gesprongen na een hele tijd en ook nog lekker naar de sauna geweest. Vooral met dit weer geen straf. Jammer dat het gisteren niet zo fijn ging.
Mo; choco met drank (vooral baileys) is echt heul lekker :9
Mistid; nog proficiat met je 6e prijs!
Corien; heeft lekker geshopt.. en is nog steeds niet fit :(:) Maar wel overallkampioen, goed hoor!
Heleen; heeft een homo-paard :+ Wel heel stoere foto's. Kan me best voorstellen dat je vandaag afgestapt bent, daarvoor hoef je geen mietje te zijn. 't was echt koud..
Carolien; fijn dat rijden goed gaat en gaaf dat je toch Westerbork hebt opgegeven!
Kim; ga je al snel M2 rijden? En nog een hele dikke knuffel voor jou en je familie :(:) Dat zijn geen fijne berichten, kan er helaas over meepraten.. Hopelijk kunnen ze met de chemo nog betekenen!
Hilde; was het glad bij de fysio? Geen spierpijn meer? Lekker vroeg thuis vandaag :) Mooi dat Uk zo fijn ging.
PB; wat ontzettend balen zeg :(:) Hopelijk knap je snel weer op..
Simmie; lekker zeg op het strand, ook super foto's. Binnenkort mag ik ook weer op Texel :j
Rosalie; mooi dat je zadel er is en dat je ook redelijk fijn hebt kunnen rijden. Wat voor zadel is het ook alweer?

Ik las iets over The Tudors? Wat in godsnaam is dat?
Ook nog wat over niet brave buitenrijpaarden. Gelukkig is Fari superfijn buiten. Ben er trouwens wel van overtuigd dat sommige paarden het echt niet leuk vinden, die moet je denk ik ook niet buiten wíllen rijden :n

Verder gaat het hier zijn gangetje. Zou afgelopen vrijdag regio hebben dressuur maar heb dat afgemeld. Had niet gerekend op een vrijdag en had ook geen fijne tijden en geen fijne jury en wou geen vrije dag opnemen dus de keuze snel gemaakt. De week ervoor een onderling springwedstrijdje gehad, daar sprong Fari wel heel ruig vooral de barrage. Deze week ga ik met mijn instructeur bezig voor de kur :D Tijdens concours op texel ga ik voor het eerst in mijn leven een kur rijden, ben dus erg benieuwd. Verder wordt Fari steeds fijner en sterker in de oefeningen. De 21e heb ik weer dressuur dus ben erg benieuwd hoe het in de ring gaat. Kan trouwens ook niet wachten tot het weer goed dooi wordt zodat ik weer heerlijk buitenritjes kan maken. Afgelopen zaterdag ook even het bos in geweest en Fari was echt zooo blij, ik was ook heel snel weer thuis zo hard ging ze :))
Wat betreft de vorst, ik ben er ook helemaal klaar mee. Helaas lijkt het voorlopig nog niet op te houden en blijven we maar naar de manege klepperen..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:14

Malloesje: Misschien deze zomer.. Ik rij 's winters gewoon eigenlijk bijna geen dressuur wedstrijden. Vind dat binnen vaak zo ongezellig. Ga dan veel liever springen.
Maar thuis trainen we natuurlijk wel gewoon door. En ze is wel klaar voor de M2. Oefeningen gaan gewoon fijn. Dus we trainen lekker door. Heb over 2 weken ergens dressuurwedstrijd waar ik 2 proeven kan rijden.
In halverwege April ga ik eerst 2 maand naar Thailand. Als ik in Juni dan weer thuis kom dan moeten we maar eens zien of ik de overstap ga maken. Eerst toch nog paar keer M1 en dan zien we wel :). Tijdens buiten concoursen doe ik wel vaak springen en dressuur. Dus dan komen we ook wat meer in het dressuur wedstrijd ritme ;).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:20

Good eeeeevening 8-)

@PB: Jeetje zeg, dat je de 5e ziekte hebt :oo !! En het is inderdaad ook een puppy-ziekte.. Is dit gewoon uitzieken of krijg je nu wel iets mee?
@Kim: Jeetje wat sneu ;( .. Dat is echt rot nieuws, sterkte hoor!!
@Rowo: Balen van de bak.. maar stro := .. lijkt me niet een heel strak plan :P
@Heleen: Van uitmesten krijg je het wel warm ja :P ..
@Benthe: Stuiter de stuiter dus :roll:
@Malloesje: Zo hé!! Jij hebt flink bijgelezen zeg :D !! Wat fijn dat ze zo gaaf sprong!! *D En Fari had het ook wat frips aan de bips, het scheurijzer!! 8-) Mijn rug gaat overigens weer top!! +:)+

Was gister weer even buiten gaan rijden met Wo, dan is ze wel retefrips na zo'n lange tijd.. maar ik doe dan ook wel mijn bodyprotector aan ;) . Wolin is echt een buitenpaard, bijna nergens bang voor, loopt over alle bruggetjes etc.. Groot verkeer vind ze wel heel erg eng, als ik haar laat kijken tot ze voorbij zijn, gaat het over het algemeen wel gewoon goed.. Maar als ze veel looplust heeft dan heb ik echt mijn handen vol aan haar.. En ze kan knoerdhard 8-) .. en galopperen op een dubbeltje _/-\o_ .

Heb schoolweek.. ik ga die schoolweken nog missen als ik straks mijn diploma heb. Zijn echt een soort 'vakantie'weken.. even bijkomen :) . Die grote gelongeerd en Wo heeft lekker lang buitengespeeld, heb voor vanavond haar dikke deken weer opgegooid, want HET IS KOUUUUUDDDD!! Was om 17.00 al -1 in de stal, buiten dus nog wel even flink wat kouder..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:33

:(:) voor iedereen die weer een bevroren bak heeft!
Kim, heel veel sterkte gewenst.
WL, Succes met je schoolweek. Is zeker wel even lekker na al die nachtdiensten!
Voodoo heeft een nieuw zadel, Wat voor 1, Rosalie? Of heb ik er overheen gelezen?
Heleen haar bodem is gelukkig nog niet bevroren
PB, Ik duim voor je dat het maar een paar weken gaat duren!
PB&Caroline, Ik heb mijn instructeur getipt van jullie te verkopen paarden :D

Vanavond gelest, het begon drama maar eindigde super :j Zelfs zo fijn, dat mijn instructeur woensdag wil springen *\o/*

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:40

Wat leuk Mo, dat zijn leuke berichten!! :D

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:41

@Kim: :(:) Sterkte voor jullie allemaal!
@PB: Het zit je niet erg mee met je ziek zijn :(:) Hopelijk ben jij 1 van die mensen die er met 3 weken vanaf is!
@WL: Lekker weer buiten gereden dus vandaag met een superfrisse Wolin ;) En de reus lekker aan het werk gezet. En vorige week was mijn schoolweek inderdaad ook wel weer even lekker bijkomen :D
@Rosalie: Fijn dat je je zadel eindelijk hebt en het na even wennen van beide kanten toch goed lijkt te bevallen :D
@Malloesje: Zo jij hebt een flinke bijleesactie gehouden!! Fijn dat Fari weer zo lekker aanpakt!! En spannend hoor je kur!

Voor de rest veel mensen die last hebben van een bevroren bak, ik ben inderdaad ook wel goed zat van de vorst, maar dan eigenlijk meer vanwege de bevroren waterleidingen :(
Verder vandaag mijn eerste dag op mijn afstudeerstage gehad. Was weer een gezellig weerzien met iedereen, voor de rest nog niks boeiends gedaan. De komende tijd zal het toch eerst veel inlezen zijn en daarnaast was mijn computer account nog niet klaar en dat moet bij zulke instellingen natuurlijk weer een eeuwigheid duren :x