[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:02

Dan maar via mijnalbum.nl
Wilde ze toch showen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:22

Zo weer heel wat bijgelezen.

Wat balen Rianne! Hopen dat ie snel opknapt als je even rustig aan blijft doen.
Percy wat ideaal zeg, da's een goede deal.
Nikki: Leuk al die crossplanningen, jammer dat je niet in Chaam kon starten.
Tia: Leuke foto's zeg!

Vandaag heb ik met Fame weer BB gestart, laatste keer indoor.
Kon merken dat ze het nog wel wat spannend vond, maar toch fijn 2x foutloos gesprongen.
Volgende wedstrijd heb ik ook een rondje B opgegeven, eens kijken hoe dat gaat.

madelein

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:35

Mooie plaatjes weer! Super! Gaat kriebelen hier! :)

Vandaag een bijzondere ervaring. Ed viel om tijdens de galop, in een korte bocht. Ik lag er dus onder... Gelukkig niks ernstigs, alleen last van m'n enkel en Achilles pees, dus paar dagen rustig aan. Ei is het ook af en toe!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:01

auwww, hopen dat jullie morgen geen spierpijn hebben

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:42

Tia gave fotos <3

Marloes: super, jullie gaan goed!

Madelein: bah wat schrikken. Gelukkig op wat spierpijn na goed afgelopen.

Nou twal was helemaal door het dolle heen vandaag :+ had m'n instructrice al gevraagd om me er even op te helpen ivm z'n frisheid en mama verder ook niks met paarden heeft dus ik haar meer vertrouw. Wilde opstappen begon die al te bokken. Dus m'n instructrice hem gelongeerd en twal is altijd wat extreem in z'n uitingen van emoties en gedrag haha. Bokte die zo hard dat ie de lijn uit r.ia's handen trok en eerst als een rodeo de bak door rende met zadel op en longeerlijn eraan :+ toen we m weer hadden kreeg die nog even strafkamp aan de longeerlijn van m'n instructrice haha. Was de eerste keer dat ie überhaupt weer draafde dus de ultieme test...en we zagen niks meer aan z'n been :D daarna nog maar even zelf erop gestapt. Hopelijk blijft het been goed...wel beetje spannend. Gelukkig mag die woensdag weer naar buiten :')

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:33

Oei stoute Twal Rianne maar wel een goed teken dat hij geen problemen kreeg met zijn been.

Dat lijkt me wel even schrikken Madelein alhoewel het mij vroeger met een van mijn paarden heel vaak gebeurde maar dan in het bos. Hopen dat het mee gaat vallen met de spierpijn.

Netjes Marloes! Ben benieuwd hoe het de volgende wedstrijd gaat.

Gave foto's Tia, ziet er goed uit. Paard is duidelijk enthousiast. Super!

Kwam twee foto's van Shetan en [naam] tegen, hoop dat er meer gemaakt zijn, kunnen we de leukste uitkiezen en kopen.

Afbeelding

Afbeelding

Uploaden via bokt lukt me nu wel maar ik zit wel steeds te puzzelen. Vond mijnalbum handiger alleen krijg ik dan de melding dat de bestanden te groot zijn.

Shetan deed het super. 191 in de dressuur, hij gleed af en toe uit helaas, foutloos springparcours en foutloze cross. Hij heeft een vierde prijs gehaald maar het belangrijkste was dat hij zo vrolijk door de cross ging. Hij heeft er echt plezier in. Hij heeft zich echt super ontwikkeld het afgelopen jaar. Zo veel dat de handelaar waar we hem van gekocht hebben hem opeens terug wil kopen, helaas voor hem :P

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:38

Oei Madelein, gelukkig niks ernstigs aan over gehouden.

Soeps Rianne idd de ultieme test :p gelukkig zag je niks meer aan zn been.

Percy wat n mooi paard zeg! Ik snap dat jullie m niet weg doen. En ik ben zelf ook benieuwd mijn volgende wedstrijd haha ;p

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:39

Was dit zijn eerste cross Percy?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:50

Nee, niet helemaal Kyrkelover. Vorig jaar heeft ze hem in Lisse in het L gestart maar dat was hem even teveel. Daarna bij ons in het dorp in de B (Nederlandse L) maar dat was bekend terrein en dat ging goed.

Daarna heeft hij geen cross hindernis meer gezien omdat juist hij eigenlijk te koop stond. Hij is erg groot en mijn dochter is best klein dus het paste niet helemaal vond zij.

Ik heb altijd in hem geloofd en vond het erg dat ze hem wilde verkopen en een tijdje geleden kwam ze erachter dat hij het toch wel voor haar was en alles voor haar wilde doen. Nu staat Just for you te koop maar, oh ironie, toen Shetan te koop stond was er niet zoveel interesse voor hem maar wel voor Just en nu is het andersom :D

Just is een superpaard maar er reageren eigenlijk alleen maar handelaren die er zelf dik aan willen verdienen. Dat geldt eigenlijk ook voor Shetan en Daimler.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:57

Pff vervelend van die handelaren!
Wel.super dat hij de cross zo makkelijk uit liep!
Risk moest er echt flink aan trekken in het parcour maar was foutloos tot 13.
Bij 12 ging het eigenlijk al een beetje mis en toen was vertrouwen even weg.
Maar wij waren super tevreden voor een C pony stonden er toch flinke sprongen in en dat dan in combinatie 4ab of het water uit. Dus voor een jonge pony van 1.36 groot moest hij er voor werken.
Nu even een paar dagen bijkomen en op naar de volgende.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:43

Hele gave foto's percy!!! Bewuste keuze om geen springschoenen om te doen of was die ze verloren? Viel me op dat ie dat niet om had haha.

Marloes happy birthdayy *\o/*

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:21

Een springschoen in het springparcours verloren, de andere ergens in de cross. Redelijk kansloos om die in de blubber nog terug te vinden :D Dat wordt nieuwe kopen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:25

@rianne: hihi wat een draak! Gelukkig loopt hij weer goed. Fijn!
@percy: mooi foto's zeg! Wauw! En een mooie 4e plaats. Ze gaat lekker!
@kirkelover: o jee, nou ja ze zijn nog jong. Dan zijn zulke foutjes niet te voorkomen.

Ik ben met veel spierpijn m'n bed uit gekomen vanmorgen. Enkel nog steeds pijnlijk. Aangezien ik morgen weer moet werken heb ik vanmorgen de fysio gebeld of hij het in wil tapen. Daar kom ik net vandaan. Conclusie:
Hij denkt kneuzing van hielbot en scheenbeen( door stijgbeugel), en daarbij een irritatie of kneuzing van m'n binnenste enkelbanden. Zit vocht in m'n gewricht, en m'n enkel heeft te veel ruimte. Ben er wel een week of 6-8 zoet mee volgens hem.
Nu tape erom, vrijdag nieuw tape en volgende week vrijdag weer. Daarna raad hij aan om even wekelijks contact te houden om spierversterkende dingen voor die enkel te gaan doen.
Dus iets minder niets aan de hand dan ik dacht ;)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:48

Haha idd Percy!!

Och jee Madelein wat mega balen!!!! Hopelijk knap je snel weer op!
Kneuzingen duren altijd erg lang.. heb eind 2013 m'n onder rug zwaar gekneusd door een val van het paard..wat een ellende is dat zeg! En jaar ervoor ook alle weke delen in mn voet/enkel zwaar gekneusd gehad (ook door een val) :+ Met die enkel ook heel lang bezig geweest, omdat je het heel snel overbelast. Was echt vaak een gigantisch ei aan het eind van de dag.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:50

Nee precies we hadden pony iets teveel aangemoedigd over de coffin, want dat vindt hij doodeng, maar hij ging er dit keer flitsend overheen.
Alleen toen was het probleem dat het ruitertje hem niet meer lekker terug kreeg en toen kwam de volgende combinatie ook nog eens veel eerder als gedacht.
Hij ging dus veel te snel over 12 een hindernis met diepere landing en kwam toen gewoon niet goed uit op 13 ab. En ja toen was vertrouwen even weg.
Volgende keer dus beter al denk ik dat dat helemaal goed gaat komen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:06

Stukje van Risky zijn cross van hindernis 6 de bank dat het water 7 de wateruitsprong en 8 de holle boom. Hij moest er flink aan trekken dat stuk en dat is ook wel te zien op het filmpje.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:00

@kyrkelover: leuk filmpje! Ik snap wel waarom hij er zo aan moet trekken, het water is veel te diep voor zo'n kleine pony. Jammer dat de organisatie hier geen rekening mee heeft gehouden, dit kost hem enorm veel energie. Gevaarlijk ook omdat kort erop er een hindernis staat...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:37

Het water waar hij door moest was niet zo diep maar de pony schiet veel te ver naar rechts en daar werd het wel dieper. Denk dat hij uitweek voor dat bootje? Daar verschoten er veel van omdat het zo hard waaide dat het water veel lawaai maakte tegen het bootje.
Verder is het wel een hele leuke combinatie!

Hé, wat vervelend Madelein, klinkt erg pijnlijk. Ga je er niet mee naar de huisarts?

Nieuwe springschoenen zijn aangeschaft, nu maar hopen dat ze die volgende keer niet verliest.

Onze Daimler is vandaag 7 jaar oud geworden!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:18

Om goed voor 7 te komen kon je het beste langs het bootje op rijden.
aan de kant van het touw zeg maar was het heel ondiep, maar dan moest je daarna een slinger naar 7 maken.
Echter iets voor dat bootje werd het in een keer een stuk dieper en tja dan krijg je zoiets als op het filmpje, daarnaast week hij ook nog uit voor de boot die paardenetend was haha.
Maar het is echt niet zo dat de organisatie hierin fout is.
Voor de mensen die het leuk vinden het parcour met helmcamera. Helaas is de camera naar beneden gezakt.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:20

Hmm ik vind het überhaupt dubieus dat er zo'n diep stuk in zit maar goed. Ik heb er niet gereden dus kan het moeilijk beoordelen. Kan alleen oordelen wat ik zie gebeuren op het filmpje.

@percy; nee hoor. Huisarts gaat toch niks nuttigs zeggen behalve rust nemen. En dat doe ik toch niet ;). Vrijdag terug naar de fysio

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:39

Tja, het is natuurlijk een zwemvijver en geen aangelegde waterbak dus daar kan de organisatie niet veel aan veranderen.
Leuk filmpje, je ziet wel dat de pony er veel plezier in heeft.

[naam] is blij. Ze is van de wachtlijst in Etten-Leur af en mag Daimler daar Z starten en Frieda L. Alleen een beetje stress want de FEI-proeven zijn net veranderd en die moet ze nog uit haar hoofd leren. Dat wordt even studeren om het straks in de stress ook nog goed te rijden.

Daar heb je ook weer gelijk in Madelein, wij kunnen hier niet zonder verwijzing naar de kinesist/fysio. Althans, dat kan wel maar dan wordt het niet vergoed.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:48

Leuk filmpje!

Chaam heeft natuurlijk die mooie grote vijver, dus daar doet de organisatie verder weinig mee behalve proberen gaten te voorkomen denk ik.

Madelein is de spierpijn al wat minder?

Percy wat fijn voor Caressa!

Ik heb twal maaar laten staan gisteren en vandaag, wat een weer zeg... ben ook bang dat het voor het been niet goed is in die zware natte bak dus dan laat ik 'm liever maar een dagje langer staan. Vandaag mocht ie weer naar buiten, hopelijk kan die daar z'n energie een beetje kwijt en durf ik er straks zonder knikkende knietjes op te stappen haha! :+

Ik heb dinsdag een stagegesprek voor het derde jaar.. wel spannend. Hoop echt dat het wat wordt. Zal zo'n last van m'n schouder vallen als ik al een plek heb. Zijn méga veel studenten en relatief weinig plekken.

Edit:
Trouwens Madelein, SGW Ede in juni is weer geopend voor inschrijving. Gaan we daar weer meeten?? :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:01

@percy: hier wel :). Daarbij ben ik uitgebreid bij de fysio bekend vanwege al m'n eerdere blessures ;)
@rianne: ik denk het niet, Eddy gaat niet meer op ijzers... Wanneer is ede precies?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:01

Wat doen die irritante opmerkingen ertussen...? 1 april zeker grrr

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:01

Ja irritant hè...moet vast een leuke grap zijn :+

Eind juni volgens mij...B cross is goed te doen zonder ijzers hoor! :)