[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 21:37

Jeetje, wat arrogant zeg, zomaar je klep toedoen... gelukkig ben je niet lang weggeweest! stel je voor dat je langer weg was en je paardje zo in de zon moest staan... pff. Wel goed dat hij zo braaf is tussen de merries! gefeliciteerd met je winstpunten!

Als ik denk dat ze de camions gaan zetten waar ze anders staan, moeten zij ook de stroom ergens gaan halen, en misschien dat die kost wat omhoog is sgegaan ofso. ik weet wel dat ze ook rondom leuke dingen gaan doen (als het doorgaat natuurlijk, pony ritjes voor kindjes etc) en stallen kosten toch overal 75 euro?

Het begin van het springen was trouwens heel hectishc! ik moest in ring A, dus ga naar ring A. word ik daar bijna uitgeschreeuwd dat ik maar moet opletten waar ik heen moet enso. Dus ik denk, oke dan naar ring B. Kom ik daar, moest ik daar ook niet springen. Dus terug naar ring A, waren ze natuurlijk niet blij, want bij hun mocht ik ook niet. Blijkbaar wist ring A niet dat die ringen wat op hun blad stonden door elkaar kwamen...
De moed vinde,, goh, mijn natuurlijke koppigheid. iK geef niet graag af en wil graag bewijzen dat ik het wel kan. Maar weet niet of het nu gaat lukken, dus moet eerst een keer goed tegen de muur lopen voor ik het afgeef.
Wat mijn omgeving zegt, Mama en stiefpa vinden het levensgevaarlijk en zien me liever stoppen, aar dat is in het algemeen zo met ieder paard. Dirk zegt dat er nu toch wel eeens een oplossing moet komen, Willy zegt dat ik me vooral rustig moet houden en als hij vervelend doet hem moet proberen stil te zetten, probeer ik steeds maar lukt me nog niet echt.
Ik denk dat ik nog heel even volhoud, als het niet lukt, hem dan op jumping ga rijden en als jumping paard verkopen, dan is hij namelijk ooit vervelend.. of toch bijna nooit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:07

Bedankt, vind het wel een opsteker dat ik al gelijk 1 winstpunt heb haha. Helemaal niet verwacht.
Was wel hele leuke locatie verder, proper, goed georganiseerd, meer dan genoeg ruimte om in te rijden (piste 20x60). Omdat het een nieuwe locatie is was er ook iemand van de VLP zelf aanwezig, maar die heeft mijn klep-incident niet gezien denk ik. Bij een trailer, dat begrijp ik, daar heb je nog een heel stuk opening maar bij mijn karretje is dat veel minder omdat de klep anders te steil wordt. En dat ze u dan nog staan aan te gapen als koeien op een trein omdat je uw klep open wil.

Ook bij het inrijden van de 2e proef wel iemand flink vervloekt. Die kwam uit de stallen, dus pensionklant, met paard aan de longe. Gelijk gemeld "mag er gelongeerd worden in de inrijpiste?" De longe was rap weer weg :') Maar dan... die keek dus NIET waar ze reed. Ik heb aardig gevloekt dat ze in draf pal voor mijn neus de weg afsneed terwijl ik Icaro eindelijk even deftig had kunnen doen aanspringen. Gelukkig was ik niet de enige die mopperde aan de zure blikken en gefoeter rondom mij te horen.

Maar verder, echt hele toffe plek. Pistes lagen naast elkaar, met aan 1 lange zijde witte balkjes gemeenschappelijk. Ik dacht mijn hoeken goed uit te rijden, ging meneer bijna over het balkje heen. Toch maar opletten met mijn springer. En bij proef 2 wil ik 'm echt op de hoefslag houden, zat ik met mijn knie tegen een paal die langs de rand stond. Auw :')

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:27

Goed van Blits Daphne Toch iedere x een opsteker denk ik dat die t zo goed doet!

Varekaj ook fijne wedstrijd greden, proficiat met je winstpunt. Zulke akkefietjes op de parking tussen de proeven door zijn niet goed voor de ontspanning...

Moest even denken, die mieke die ken ik ni, maar de gal.oppade wel natuurlijk :). Ken je hen dat je daar terechtkomt als jury? Of gaat dat via een jury-pool ofzo waarvoor je je opgeeft?
Ik vond t een fijne les vanochtend, ze hielp me goed op t moment dat ik t nodig had. Niet hetzelfde gevoel als ik kreeg bij les van g.iel of h.endrik, die konden echt door mij kleine dingen te laten doen, veel veranderen. Maar goed, wij hebben intussen ook weer wat meer ervaring natuurlijk.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:43

Als G.iel. weer een eventingstage in de buurt doet, ga ik zeker! :j Zo begeleiding om meer 'uitdagende' dingen te doen, is wel goed. Lijk in Deurle, in de cross zelf weet ik niet of ik die trakhener zou durven, maar met G.iel erbij zal ik het denk ik wel durven. :j

Zal je dus weer op cross zien? Ik ga namelijk ook naar Tielt. :)

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:23

Tielt staat op de planning! Als alles goed gaat natuurlijk :) spreek maar al met twee woorden...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:34

Zeker aso Varekaj om je zomaar in te sluiten met paard op de camionette! Maar eerlijk gezegd, de sfeer op gewone dressuurwedstrijd is meestal toch niet om over naar huis te schrijven. Zoals met je losrijden zomaar voor je neus rijden... Start maar dringend eventing, daar gunnen mensen elkaar wel plezante dingen :) Maar supergoed dat je al een 1e winstpunt hebt gehaald!!
Je hebt nog tijd hoor voor 27 juni, als ik het 2 weekjes op voorhand weet, is dat prima!
De meeste nationale wedstrijden zijn trouwens op 2 dagen, ze kunnen op 2 dagen veel meer ruiters laten starten dan op 1 dag en de dressuur- en jumpingterreinen zijn meestal op dezelfde plaatsen waar ook de cross passeert, dus als alles op 1 dag is, hebben ze nog meer ruimte nodig.
Ik vind dat wel leuk op meerdere dagen, dat is ook gewoon een groot stuk sfeer dat erbij komt, en het zijn voor ons weekendjes weg. 's avonds drink ik dan eentje (of meerdere :+ ) en een danske placeren... Kijk er al naar uit :D

Evelyn: dit is een onderlinge clubwedstrijd, dus dat is via via dat ik daar terecht gekomen ben. Officieel jureren doe ik niet, wordt slecht betaald :P en dan moet je ook wel geregeld gaan en daar heb ik geen tijd/zin voor. Enkele keren per jaar jureren is wel voldoende voor mij.

Daapph: pony-ritjes in Tongeren klinkt goed voor mijn kleine madam! Ze heeft toch al haar 1e rijbroekje :D. Stallen kosten idd op de meeste plaatsen €75, dat is veel geld maar kan ik wel begrijpen, maar €25 voor stroom voor 2 dagen vind ik wel veel geld. Uiteindelijk is dat samen €100 voor slechts 1 paard, en nog inschrijving van €50 erbij, plus den diesel... Alé ja, nog los van of je waar voor je geld krijgt, is het gewoon wel duur. Dus als ik die €25 stroom kan vermijden, zal ik daar toch mijn best voor doen :o
Voor Cas: eigenlijk zou je nu eens een G.ert Van D.en H.of of hoe heet die mens, moeten hebben om te kijken of het echt kwaadwilligheid is en of Cas echt gevaarlijk zou doen, of dat zo'n ruiter de dominantie eruit krijgt. Want in mijn ogen is het puur dominantie/arrogantie van Cas en moet die eens (excuses voor de gevoelige zieltjes) afgeslaan worden tot zijn goesting voor dom te doen over is. Maar ik zou het niet durven, dat geef ik heel eerlijk toe. En ik gok zo maar even dat D.irk er ook niet veel zin in heeft. Ik denk niet dat dit zomaar op een dag zal overgaan, daarvoor duurt het nu al veel te lang (2 jaar?). Maar misschien iemand die echt 0 schrik heeft, dat die wel iets voor je kan betekenen?
Als moeder zijnde snap ik je ouders 100%, geen enkel paard is het waard om je leven voor te riskeren, eventing houdt met een braaf paard al genoeg risico's in. Maar dat besef is bij mij ook maar gekomen met ouder worden, dus ik snap wel dat jij je nog een stuk wil bewijzen... Langs de andere kant, je hebt Blits van 0 opgeleid tot goed eventingpaard, dus heb je toch wel bewezen dat je kan rijden, moet je dan per sé nog willen bewijzen dat je dit met elk paard kan?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:24

Snap zowel je ouders als willen en jezelf daphne. Ik denk ook vaak, tgaat ooit wel beteren! En je ziet casje ook graag, tis anders wel een heel tof paard he. En willy denkt ook wel dat het ooit goed komt! Moest canch nie zo een lief paard zijn in omgang was ze op haar 7-8 jaar zeker salami geworden. Maar ja twas zo lief paardje anders, dus ze bleef maar en uiteindelijk nu is het tof een fijn paardje, met af en toe nog eens een zot snukske aan. Ik zou denken, bij casje groeit het er ook wel uit :D, verstand komt echt met de jaren soms :D!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:16

Uhu snap ik! Zou jammer zijn moet je paard net dan iets stoms tegenkomen ofzo...

Overmorgen heb ik weer een springles. :) Zal de 2e keer bij die persoon zijn, ik kijk er al naar uit! Want aan ons parcoursrijden kan nog wat geschaafd worden. :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:19

Mijn ouders zijn daar nog vrij cava in. Lijk die periode da Shuddy echt gevaarlijk deed enzo zeiden ze zelf van jij moet weten wat dat je wilt doen met dat paard. 't Is ook kantje boordje geweest. ;) Maar Shuddy had dan geen goed profiel om te verkopen, hij was toen ook niet echt braaf in omgang. :+ Als hij iets beu was, zei hij gewoon foert. Ook bij het poetsen, als hij het beu was, trok hij zich gewoon los...
Maar nu is het wel een toppertje hoor! :D M'n ouders zijn daar ook wel blij mee! :D De laatste tijd gaan ze liever komen kijken op wedstrijd. Volgende cross komt zus en nicht ook kijken. Eventing is boeiender! :P Mss idd laten kijken door een professionele persoon met ervaring met zulke paarden en zien of het nog op te lossen valt ofzo?

En Antonius heeft gelijk, de sfeer op dressuur is helemaal anders. Op dressuur is dat groot deel hautaine mensen met hun chique en dure paarden. Zo mensen die makkelijker uit de hoogte doen. En op cross sfeer veel gemoedelijker en de mensen gunnen het elkaar enzo. Mijn bodyprotector uitgeleend omdat iemand anders het vergeten was, zagen der zeer vriendelijke mensen uit en 't was eerste cross van die jongen, en zonder bp mag je niet meedoen. En ze kwamen van ver, dus da gun je het gewoon vind ik. :) (en je weet startnummer van die persoon, als ze da pakken, weet je toch wie het is. ;) ) En achter de cross van die jongen die mama dankbaar dat ze m'n bp mochten lenen, blij wordt je daar toch van! :P
En je babbelt ook makkelijker met andere mensen lijk. :P Mensen die ik kende van crosskamp nog daar zeg je dan nog een goeiedag tegen. Op dressuur meestal een serieuze (vuile) blik. :+ Aleja van sommige mensen geen blijk van herkenning. :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 12:09

Mijn ouders zijn zo bezorgd geworden sinds mijn val in brugge, ik snap hun wel. Maar toch, ik kan ook van de trap vallen... Achja, ik kijk wel wat de tijd brengt.

Dressuursfeer is inderdaad helemaal anders, ook op jumping vind ik het soms zo dikke nek achtig gaan. Op de cross vind ik het de leukste sfeer, gelijk je zegt, je kan snel iets lenen bij iemand, normaal heeft niemand daar een probleem mee. Zo hebben wij ooit een crosszadel geleend van Karin.

Veel plezier met je springles!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:52

Ik woensdag ook springles, althans hoop,ik, tis internationale para equestrian wedstrijd en de normale bloso lessen zijn afgelast. Heb mail gestuurd om in te schrijven, nog niets terug gehad.

Ik vond jumping en dressuur erg saai van sfeer :Y).

Proficiat met de winspunten! Ik wist nie dat die proeven ook met winstpunten was, dacht dat dan enkel LRV was.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:15

Jaach en parkeerwachters he! Tis goed da ze er zijn, mr ze hebben vaak geen verstand van logische oplossingen! In waregem ook. Kwas bezig gerief uit te halen en parkeerwachter stuurde auto met van in gat naast mijn auto en van. Kzeg zo ja me,eer da ga nie lukken ze, ze gaat er in geraken, mr nooit meer uit, da is hier veel te smal! Twas nog geen halve meter links en rechts. Er is nog plek aan de andere kant van de tribune. Zegt hij ja maar kmag ze daar nie zetten. Ik al in mijn eigen jaja zal wel. En inderdaad uur later zag ik daar aan de andere kant wel al vannen en camions staan. Ik had dan gedaan met rijden en was bijan van plan te vertrekken. Zat al te piekeren hoe ik daar ging uit geraken, want ondertussen stonden daar camions achter dus kan nie recht achteruitrijden en overdraaien ging dus ook nie want die ene auto stond veel te dicht. Gelukkig vertrok die madame die zich daar gezet had eerst. Ze is een kwartier bezig geweest en de camion moest zijn laadklep ook dicht doen :+. Was blij dat het haar probleem was, ze had zelf mr tegen de parkeer wachter moeten zeggen dat da geen goeie plek was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:25

Eigenlijk zijn het handicappunten, maar het werkt dus hetzelfde. Vanaf 15 punten mag je over, vanaf 30 moet je over in het volgende seizoen. Ik sta op 3, heb nog even te gaan dus :P

Over de sfeer mag ik eigenlijk niet klagen. Buiten de incidenten op de parking met mijn laadklep en dan dat ene mens wat alleman omver reed was het best gezellig! Hele toffe paddockmeesters ook, die het programma mooi opvolgden, duidelijke info gaven als in welke piste je moest zijn en dat soort dingen. Ik ga er zo weer naartoe als er weer wedstrijd is. Dan was mijn springwedstrijd op J*ochri in Wemmel vorig jaar veel rampzaliger. En dat was dan maar een promo, dus niet voor een klassement.

Maar eerst gaan bijschaven aan mijn techniek in het springen, kilometers maken en zorgen dat ie dat B-springen door geraakt.
Heb trouwens vandaag per toeval gezien dat ze me bij A-springen als "NG" heeft aangeduid, dat doorkruist en dan bij B geslaagd heeft gezet bij dressuur en niet geslaagd bij springen. In feite kan dit dus niet, ik hoop dat ze er niet over gaan vallen. Voor mij is dit een geldig B-bewkaamheidsattest waaruit blijkt dat ik de dressuurproef prima door ben geraakt. En anders start ik nog 1 wedstrijddag en dan heb ik met wat geluk 4 officiële proeven met 60% gehaald en ik heb alsnog vrijstelling :))

Ik had al een vermoeden dat Tongeren een nationale wedstrijd was :P Zou er geen stroom worden voorzien voor een paddockje, of om automatische drinkbakken of verlichting op aan te sluiten? Alsnog blijft het lollige grap als je met 2 of meer paarden gaat.

@PP: ik heb nog tegen die mens gezegd, ik ga in de bar iets drinken. Mochten er problemen zijn, ik ben daar te vinden. Dan had ik voornamelijk teveel brullen of onrust ofzo in gedachten. Als ze me dat nu hadden gevraagd, dan had ik met plezier die klep even dicht gegaan, maar niet zodat er zich een ander achter kon parkeren. Volgens mij hebben ze zich qua parking verkeken op het aantal deelnemers. Met 2 ringen tegelijk en proeven die makkelijk een uur duren komt er best een pak volk tegelijk aan.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:38

Even ziek geweest, vandaar een late reactie. Ben zelf ook niet zo'n voorstander van dressuurwedstrijden. Ben er al naar een paar gaan kijken en vind de sfeer daar ook veel minder dan op eventings. Buiten dressuurwedstrijden van LRV, daar zit de sfeer wel nog beter, maar is wel zo dat mensen juist hun proefje rijden en dan naar huis gaan, terwijl op eventing ben je hele dag of weekend ;).

Van Tongeren vind ik precies ook echt wel duur. Weet dat je daar andere jaren ook bij de inschrijving nog 5 euro extra administratieve kosten moest betalen als je nummer ging afhalen. Maar het is en blijft één van de mooiste wedstrijden dus we gaan zeker. Staan niet op het terrein met onze paarden, dus dat scheelt alweer een pak.

We zijn zondag naar Scheldewindeke geweest met mijn man en oud paardje, ging heel goed. Had wat schrik van de cross omdat de meeste er niet zo positief over spraken. Maar al bij al was het een veilige cross een eerlijk gebouwd voor de paarden. Wel niet de mooiste hindernissen. Denk wel dat het nu te doen was met het goede weer, slecht weer zou een heel ander verhaal geven. Dat is trouwens ook een paard waar iedereen van zei dat hij veel te sterk was voor mij en enkel goed als bbq vlees. Maar hij heeft nu 2 jaar stilgestaan door eerst zijn blessure en dan de mijne en man is er deze winter terug mee beginnen rijden en hij heeft echt de zin gevonden om terug te lopen. Maar die kon vroeger ook echt het varken uithangen als hij jonger was. Maar ook doorgebeten en echt nog veel plezier aan gehad. Liep uiteindelijk met mij M springen, M1 dressuur en L eventing. Dus volgens mij is er nog hoop Daaphh voor Cas: het mag alleen niet te gevaarlijk worden! Heb ook echt veel gehad aan begeleiding van ervaren ruiters en die er af en toe eens mee laten rijden om hem op zijn plaats te zetten. Soms is 1x de klik maken genoeg ;).

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:01

Mailtje teruggekregen van Tongeren, iedereen die er parkeert op de campingwei moet €25 betalen, douches zijn gratis maar voor toilet moet je nog steeds betalen... Vind ik toch wel straf zenne |o . Enfin ja, niets aan te doen zeker? Elders een stal zoeken, hebben we vorig jaar gedaan in Diepenbeek, is dan wel goedkoper, maar ja, je bent toch een stuk sfeer kwijt en je moet zowel zaterdag als zondag nog en neer gaan dan...

Varekaj: stroom voor een paddockje in Tongeren? Je moet zorgen dat je vroeg genoeg komt zodat je überhaupt een parkeerplekje hebt :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 11:08

Jeetje, dat is wel veel geld zeg! Ben blij dat ik gewoon op en af kan rijden of de paarden bij sarah zet als ik s'avonds nog blijf..

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:29

Hmm, mss toch mr kijken voor mn gerief mee te geven in de camion :+. Kvind da echt veel 25 euro omdaar gewoon mn auto te zetten en wc dan nog te betalen, douches gebruik ik daar niet (hopelijk voor die prijs is er warm water voor de gebruikers :Y) ). Diepen.beek ben ik nr b&b gegaan, maarja toen had ik nog iemand om naar b&b te gaan :P, omda nu alleen te doen is ook zo triestig ;). Tis maar te hoen dat nie nog eens 5 euro 'administratieve kost' voor rugnummer is ook :+. Benieuwd of de prijzen dan wa meer de moeite gaan zijn als ze zoveel vragen, vorig jaar werd er wel 'geklaagd', mr dat was vnl omda ze de andere jaren wel verwend werden qua prijzen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:35

In marc.hin is de stal trouwens 65 euro zonder andere extra kosten. Hoe kan dat dan dat zij da zoveel goedkoper kunnen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 12:11

Ik geloof dat ik ooit met die vn Diepenbeek had gepraat en dat de stallen opzich al 75 kosten vr te huren.
Die 5€ is vr een goed doel geloof ik wat ze ieder jaar steunen.

Vraag me idd af hoe marchin het dan doet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:10

Dan nog is €25 best veel voor stroom als je wc nog apart moet betalen. Ik moet vaak plassen, dan zou ik dat niet erg vinden, ik haal dat er wel uit. Maar voor iemand die eigen wc mee heeft of minder moet is het wel een aardig dure grap.
Straks kan je wel douchen maar is het met een timer :=

Icaro heeft vandaag zijn griepprik gehad. Ook van de DA compliment gehad dat hij er erg goed uitziet. Hij is al wat bijgekomen van het gras dus we gaan de goede kant op.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 16:50

Wij zijn bijna klaar om morgen vroeg naar Oudkarspel te gaan. Heb er zin in!! Ziet er op de foto's een mooie cross uit.

Ik hoop dat jullie in Arville mooi weer gaan hebben! Zou zonde zijn moesten ze weeral slecht weer hebben, is denk ik al het 3de jaar op rij ofso dat ze slecht weer hebben als ze iets organiseren...

Iemand die naar Haaltert mag? Hoop dan dat ze iets aan de ondergrond gedaan hebben... Want gelijk hij vorig jaar was, raad ik het niet aan om te starten, ookal is het nationaal...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:08

Veel succes vr dirk daar!

Arville is werkelijk vervloekt :/, tziet er weer niet goed uit.
moet vroeg genoeg rijden, 9u45. Mr tbegint wel al om 8u dus cava dan nog. Die waalse startlijsten zijn wel niet zo uitgebreid. Bij sien is dat veel beter.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 18:12

Ik hoop dat de andere 2 evenementen wat ze organiseren wel beter weer hebben dan...

Ook vervelend dat ze niet zo op nummer volgorde staan.. Vind ik veel makkelijker.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:01

Idd en zo een algemeen overzichtje met de ringen en juries :p.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 21:52

Jup! dat mis ik ook wel bij de internationaal, zo opvoorhand weten wanneer je wat moet doen.