[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 18:19

SusanH schreef:
Als je het van tevoren aangeeft, het rustig aan doet en stopt als het niet goed meer voelt kan het denk ik wel. Ik zou juist wel in een groepje rijden, en geen priveles doen. Priveles is vaak veel intensiever. In een groep kun je rustig eens een rondje overslaan en een stappauze inlassen.

wilde ik ook net zeggen... :j

gr_roos

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:16

Idd, ik ging ook uit van groepsles. Dat valt allemaal best mee, zeker bij beginnende combinaties. Die hebben vaak meerdere pogingen nodig om over een hindernis te komen waardoor de stap momenten vrij lang zijn

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:16

Wat is landgoed Maarsbergen toch een gave locatie. Manlief heeft heerlijk kunnen rijden gisteren, en mooi compliment van de instructeur gehad. En ook bof met de regen, iets voor vijven goot het maar konden we schuilen onder een overkapping, daarna werd het langzaam aan steeds droger. Op het einde zelfs een voorzichtig zonnetje.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:48

Wij zaten vol in die bui..... Kletsnat maar bikkels :D

Heb ook super getraind, was paards eerste keer over boomstammen maar met elk rondje groeide ze. Helaas was ik iets te overmoedig bij het water. Ze verraste me door opzij te springen en daar ging ik... Duurde even voordat ze weer gevangen was, zij heeft heel het park gezien :D

Ook leuke complimentjes gekregen dus met goede moed verder trainen en erop blijven zitten :oo

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:53

Oh nee toch Ibonn, echt het water in?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:56

Nee, gelukkig niet. Net op het randje vd plas maar wel flink zompig. Wel meteen les geleerd, volgende keer reservekleding mee :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:58

zoals rob zou zeggen, altijd reserve kleding mee!! ;) +:)+ ...gelukkig nog net mazzel gehad.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:59

Ik heb ook heerlijk getraind in Maarsbergen, en zat bij Ibonn :(:) in de groep. En dus ook echt drijfnat geworden van de regen.
Leuke dingen gedaan, en goed geoefend met de sprongen voor het water. Dus boomstam, water in, en zodra je eruit gaat ook weer een boomstam. Paard was erg gemotiveerd, die had er zin in!
Ik had mijn reservekleding inderdaad aan gedaan na het afzadelen, was helemaal verkleumd :brr:

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:30

Fijn dat het allemaal zo lekker ging gister! Balen van je vieze pak Ibonn!

Ik heb ook heerlijk gereden. Zo genieten een bolletje die als een kanon gaat en overal overheen gaat. Ook mooie handvaten gekregen om met zijn enthousiasme toch veilig de cross door te komen. Gelijk huiswerk voor volgende week. Maar ik ben meer dan zeker dat we klaar zijn voor de L volgende week:):)
Ik had nog een hoop geluk met het weer (en de bodem), met uitstappen begon het te miezeren maar de les mooi droog:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:34

Super ibonn en venga! Mijn puppy deed het meer dan geweldig in maarsbergen gisteren. Hij kijkt nergens naar en springt alles. Hij vindt het nu ook echt leuk om te doen. Geloof wel dat springen en crossen echt zijn ding is. Wij begonnen droog maar op het eind van de training toch wat regen gehad maar niet dramatisch. Echt genoten!

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:08

Heerlijk al die blije verhalen! *\o/*

Hier ook fantastisch getraind in Maarsbergen!! Wij wel de hele tijd regen helaas, maar dat maakte voor ons plezier niet uit!! Zo goed als ze het maandag deed in Renswoude net zo fijn liep ze in Maarbergen!! Was een pittige training, maar hebben alles meegesprongen! Super trots op ons!! <3 Wij als team groeien steeds meer en meer!!

Door mijn vaste fotograaf :P
Afbeelding

Hoe ging het bij de mensen die dit weekend een wedstrijd gestart zijn?

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:59

Wouw super gedaan iedereen! En wat een stoere sprong hierboven zeg :oo

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:14

Wat een gave verhalen allemaal!! Ik ben weer thuis van mijn L debuut.. en ik kan je zeggen. De emoties vlogen om de oren haha

Eerst die dressuurproef waarbij papa en ik elkaar even niet begrepen waar we nou allebei heen moesten. Pap liep met mijn rug nummer bij het springen en ik moest al de ring in. Stress dus, zonder losrijden toch nog 184 punten bij elkaar gereden. Toen kwamen de tranen van de zenuwen. 'Ik durf niet meer, het is te moeilijk, ik kan het niet, ze gaat vast overal stoppen.. ' m'n vader was er gelukkig weer om mij weer even tot bedaren te krijgen. :(:)

Tijdens het springen toch nog wel beetje met m'n kop bij het crossen. Helaas 8 strafpunten maar geeft niet, we mogen door *\o/* Door de super goede begeleiding van Alice bij het losspringen en start van de cross gingen we met veel meer vertrouwen de cross in. En wat deed ze het toch weer geweldig!! Waar heb ik mij zorgen over gemaakt dacht ik! Mijn merrie brengt mij naar de overkant!! Nu kwamen onderweg bijna de tranen van geluk! Dat we niet in één keer de waterbak in gingen maakt mij helemaal niets uit. Onze eerste winstpunt is binnen en we zijn nu officieel L geklasseerd! Wat een dag.. Maar ik ben helemaal happy!!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:33

Elke super netjes gegaan (en heel fijn even die hulp)

Leuk al die crossverhalen. Ik ben jaloers; )

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:24

Haihai!

Mag ik hier mee komen kletsen?

Ook wij crossen graag. Maar nog niet officieel.
van t weekend naar omgeving winschoten verhuist, en nu aan het kijken wat er hier aan crossjes en trainingen georganiseerd word.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:12

Super elke! Ik voel plaatsvervangende trots.
En ben natuurlijk jaloers... Wij mogen pas 17 mei!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:24

Mijn zeer optimistische planning is dat ik op 1 mei crosstraining rijd, die natuurlijk fantastisch gaat (en ik ben totaal niet zenuwachtig O:) ) en dan start ik op 8 mei castenray. Nu hopen dat er binnenkort weer iets gaat zoals gepland

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:29

Etten-Leur was vandaag voor ons ook heel geslaagd.
Super tevreden over beide ponies.
Nu weer verder trainen naar Castenray

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 07:53

Ibonn: zag jouw paard idd gaan, die proefde duidelijk de vrijheid :)) gelukkig is het goed afgelopen begrijp ik.

Amber: gave foto! Mijn man heeft die ook gesprongen. Helaas alleen van achteren gefilmd. Ik vond het best een dikke haag := .

Elke: gefeliciteerd met je wp!

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:14

@ Ibonn: Gelukkig dat je net naast de plas geëindigd bent en niet er in! Maar ach, nat was je dan ook al. haha :') Wel fijn dat ze het zo goed aanpakte.

@AmberB_ Stoere foto! Flink ding was dat he, maar wel een mooie hindernis.

Iedereen fijn gereden in Maarsbergen dus, mogen ze zeker vaker doen!

@Elke, Toch een fijne leerervaring je L debuut, fijn dat je het zo goed afgesloten hebt!

@Turbo Tinker, Welkom :wave:

Wat een prachtige locatie in Maarsbergen! Wij zaten in de 10.30 groep van Rob dus wel een beetje nat geworden maar niet zo erg als anderen die in de middag gereden hebben.. :(:) We waren wat verkeerd gereden dus uiteindelijk iets te laat bij de les aangekomen maar dat mocht de pret niet drukken. Wát was het paard enthousiast :oo maar gelukkig heel fijn te rijden. We hebben alles gesprongen, de watercombinatie in het begin, grote boom- afsprong in het water- water uit- boomstam. Niks was haar te gek. het enige nadeel is dat stilstaan dan een beetje een dingetje wordt maar dat nemen we maar voor lief. Zondag oefencross in Renswoude omdat ik te laat was met opgeven voor de B. Wie gaan er nog meer?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:27

Zondag niet, ben er zaterdag de hele dag als hindernisjury en mijn man start L. We zijn er zondag wel, maar alleen om even een rondje in de bak te rijden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:22

Maarsbergen is idd een heel mooi terrein!

Weten jullie wat over crossen die in het noorden des lands georganiseerd worden?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:34

Ben alleen op SGW Texel geweest. Omdat we daar een weekendje weg van maken is dat qua afstand wel te doen. Maar verder zitten we vooral hier in de buurt, of in Noord-Limburg.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:40

Dan zat je bij mij in de groep Marieke. Fijn paard heb je!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:54

Ik rijd ook zaterdag in Renswoude de B. Onze eerste SGW. En een top voorbereiding dat we hebben (NOT) Hahaha, vanavond nog een crosstraining in Lunteren meepakken en er dan maar het beste van maken. Wordt ons aller eerste springparcours op vreemd terrein := dus ik heb geen idee wat ze gaat doen :') Haha ach we zien het wel!