[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:22

Bedankt madelein en percy :D Altijd een droom van me geweest om zonsondergangsfoto's te hebben en met Fay is het er dus helaas nooit van gekomen dus nu wilde ik ze zsm met Joya hebben!

Percy jammer, was een mooie dag om te crossen maar het was inderdaad enorm druk dus zat inderdaad goed vol! 300 starts geloof ik :wow: Balen van de verkoop, maar handelaren zou ik inderdaad ook niet zomaar willen :n Fijn dat Daimler weer goed loopt en dat Caressa goed beschermd is haha, weet maar al te goed van mijn moeder hoe eng ze het soms vindt dat crossen :P Lieve hengst zeg

Madelein fijn dat er verbetering in zit! Ik ben ook nog steeds aan het puzzelen met bitten en ontspanning dus wat dat betreft kunnen we elkaar de hand schudden, succes ermee in ieder geval :)

Rianne echt ontzettend balen :( Wens je er heel veel succes en sterkte mee, hopelijk wordt het snel wat beter allemaal :(:)

Hier een super weekje achter de rug, éindelijk na lange tijd! Dinsdag springles gehad en ze was weer enorm opgefokt dus eerst een halfuur gegaloppeerd totdat ze wat ging ontspannen en daarna ging het springen echt super *\o/* Vrijdag proefgerichte clinic gehad en t proefje ging alweer een stuk beter dus mochten 200 punten mee naar huis nemen *D Nog steeds wel spanning, maar toch fijn om te merken dat we wel vooruit gaan! Vandaag springwedstrijd gehad en vorige keer stond elke keer de noodrem erop vanwege de spanning en nu zijn we zonder aarzeling rondgekomen <3 Wel een tikje te hard en 2 balkjes, maar dat vind ik helemaal niet erg voor nu. En deze week aangenomen bij het vakantiepark hier om de hoek dus kan ik mooi weer wat centjes gaan verdienen *\%/*

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:19

Percy wat een leuke foto! Keer weekend niks is ook wel eens lekker. :)

Madelein ja precies dat idd...heb echt even wat positiviteit nodig..leef zo toe naar de crossen en dan dit. Morgen bel ik de kliniek.
Lastig hè die jurysport.

Nikki wat een superweek! Fijn te horen :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:04

Pff Rianne ik ken het gevoel maar al te goed !! Hopenlijk valt het allemaal mee!
Verder iedereen of een rustweekend of druk met allerlei wedstrijden zag ik.

Wij hebben afgelopen zaterdag onze seizoensopener gehad in Winterswijk.
Heerlijke dag gehad en een fijne inkomen dit was voor Risky zijn L debuut.
Vorig jaar 3 crossen gereden waarvan 2 foutloos en besloten dit jaar gelijk naar de L te gaan.
Vorig jaar mocht hij er zowiezo niet meer ivm leeftijd pas vanaf augustus kunnen starten.
Nou dat was zeker niet zonder succes!!
Bij het losrijden van de dressuur ging hij echt goed, echter toen we daar op het veld kwamen werd hij veel te enthousiast. Hij was niet bang oid van iets maar het enige waar die aan kon denken was mop mop gas er op. Gelukkig wel nog 184 punten gescoord.
Daarna was het springparcours die ze makkelijk foutloos rondkwamen dus op naar hun aller eerste L cross. En tja dat ging eigenlijk gewoon als een speer.
Besloten hindernis 12 en 13 in een keer te pakken en ook dat pakte de pony super aan. Ondanks dat ik het ruitertje zeer goed aangesproken had over de verplichte doorgang en we er tich keer over gesproken hadden vergat hij hem toch in eerste instantie. Gelukkig waren de hinderniscontroleurs bij hindernis 8 zo lief hem daarop te wijzen.
Uiteindelijk een super 5e plaats tijdens zijn L debuut en gaan we vol vertrouwen 29 maart naar Alpen-chaam.

Afbeelding
Afbeelding[/quote]
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 16-03-15 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikkivdnberg

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:20

kyrkelover Fijn hoor zo'n goed L debuut, laat maar weten welke tijd deze combinatie moet want ik ga misschien foto's maken bij Alphen-Chaam :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:28

Zal ik doen Nikki!
Donderdag wordt de lijst meen ik gepubliceerord.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:02

Nou mijn cross spullen mogen nog even in de kast blijven liggen. |( |(
Vanochtend bij de kliniek geweest. Buigproef hartstikke slecht dus maar gelijk fotos gemaakt. Was niks ernstigs op te zien behalve een fragment wat hij al had toen we hem kochten. (Zou die wss geen last van hebben maar áls die toch last zou krijgen niet eens kreupel werd toen verteld toen we m kochten)... daarna kogel uitverdoofd om te kijken waar het weg kwam. Kwam gelijk al allemaal vocht uit wat wel een goed teken was, omdat er wss toch veel druk op zat. Daarna nog keer heen en weer gedraafd en dat was al wel wat beter. Keus was of opereren of dat gewricht behandelen. Gekozen om in eerste instantie dat gewricht maar te behandelen, omdat een operatie nogal een impact heeft op zo'n paardenlijf en hij misschien met alleen een behandeling ook weer jaren verder kan..opereren kan altijd nog. Morgen dus terug en dan wordt ie ingespoten. 2 weken op stal houden en rustig stappen en dan weer opbouwen. Geen crossen dus voor mij. Nu maar richten op markelo snorrewind half mei.. baal wel gigantisch, maar het had nog erger gekund. ;(

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:20

Heftig Rianne!! Hopelijk is ie snel weer goed.
Maar half mei crossen zou ik eerlijk gezegd zelf ook niet aandurven dan. Eerst maar eens rustig herstellen, en daarna langzaam weer opbouwen.
Hebben ze enig idee hoe hij aan zoveel vocht in z'n kogel komt?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:38

Oh half mei moet wel lukken denk ik hoor. Tis geen blessure ofzo hoor! :) Fragmentje heeft ie altijd al. (denk dat 90% van de paarden dat wel hebben als je ze helemaal op de foto zet)
Vocht is denk ik een reactie op dat fragmentje..zal het morgen nog eens navragen. Ze kunnen er verder niks aan zien op de foto wat anders is dan toen ik hem keurde 1,5 jaar terug.
Meestal als het gewricht wordt ingespoten zie je heel snel verbetering. Mijn vorige paard was ook ingespoten tegen artrose in zn rug, knapte eerst echt mega op. Maar dat ging uiteindelijk toch nog snel mis, omdat hij een ander ernstig rugprobleem had.

Nouja we zullen zien. Neem ook echt geen risico's dus mocht het toch allemaal langer duren zien we het dan wel weer. Maar aangezien ik na twee weken gewoon alweer mag oppakken en mei nog 2 maand duurt :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:11

Super debuut Kyrkelover! Is het nou moeilijk om een ruitertje te vinden voor zo'n pony? Hij kijkt wel heel blij <3

Wat verschrikkelijk balen Rianne maar de prognose lijkt goed toch? Het klopt inderdaad dat zo ongeveer 90% wel ergens een chipje heeft en dat het in de meeste gevallen ergens zit waar het absoluut geen kwaad kan. Half mei zou toch moeten lukken?

Daimler heeft de crosstraining goed doorstaan gisteren. Hij pakte goed aan maar maakte zich wel weer heel erg sterk.

Wij zijn zondag ook in Alphen met Daimler en met Frieda en de week daarna met Shetan. Daimler moet zondag al om 08.00 uur dressuur starten. Schrok daar wel even van. Gelukkig niet zo ver.

Voor degenen die de perikelen met mijn knie hebben gevolgd: eindelijk weet ik na al die jaren waarom die knie zoveel problemen geeft. Ik heb een vorm van reuma en de gewrichtsontsteking van mijn knie is daar onderdeel van. Ben eigenlijk wel blij met deze diagnose want nu kan er een behandeling ingezet worden waardoor ik waarschijnlijk er alleen maar beter van ga worden. Kan in elk geval weer gezellig met [naam] cross lopen en met de honden naar het bos want daar wordt het echt niet slechter van.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:37

Heeel moeilijk om ruitertjes te vinden!! Hebben al of tich ponys te rijden of niet de juiste mentaliteit of of of. .

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:25

Nou weer bij de kliniek geweest en tis me nu allemaal duidelijk. Is gespoten in dat gewricht en preventief antibiotica.
In dat gewricht zit een irritatie en daar komt dat vocht door. Dit kan komen door bijvoorbeeld een verzwikking in de wei oid. Doordat dat fragment wel in die kogel zit kan dat ook wat gaan irriteren en daarom reageert hij er heftiger op. Moet nu dus eerst stappen maar DA had het ook al over draven en over 1,5 week een galopje. Hopen dat het spoedig herstelt en dat ie gauw weer goed gaat lopen. :)

Percy mooi op tijd haha! Wat fijn zeg van je knie!! Hopelijk heb je gauw minder last ervan! :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:05

Vandaag de bandage eraf gehaald en kogel was al bijna weer dun joepie!!!

Succes voor degene die naar chaam heen gaan!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:22

Dat is super Rianne!! Bedankt voor het succes wensen!

Vandaag de M cross gelopen. Vond mijn knie toch wat minder. Wel een hele mooie cross. Morgen lopen we de L cross want er is tijd zat tussen Daimler en Frieda.

Frieda zo goed en zo kwaad mogelijk schoon proberen te krijgen want het is geen weer om haar te wassen. Ben heel benieuwd hoe ze het gaan doen op haar eerste cross en heel benieuwd hoe Daimler zich gaat gedragen bij de start van het seizoen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:11

Veel succes morgen voor degene die gaan crossen.
Gelukkig is been weer dun rianne.
Sanne en nikky gaan ook goed en kl mag zeker blij zijn met haar ruitertje.

Sorry voor de korte bijlees, net klaar met werken en ben moe.

Vanmorgen wezen springen, 2 x bb, eerste rondje foutloos, tweede 2 x weigering (lag er bijna naast). Verder wel fijn gereden, ze was braaf

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:44

Oei, gelukkig ben je toch nog blijven zitten Tia, maar in elk geval tevreden!

Wij hebben een lange dag achter de rug. [naam] en Daimler moesten al om 08.00 starten in de dressuur. Ondanks het vroege uur deed Daimler het goed en scoorde 192 punten. Wel strenge jury denk ik want daarmee stond hij tiende. Parcours en de cross deed hij helemaal foutloos en met groot enthousiasme. Uiteindelijk zijn ze vierde geworden. Dit was de laatste keer M. Volgende wedstrijd is een 1* cross tenzij hij nog van de wachtlijst van Etten Leur af komt want dan starten ze daar Z.

Frieda heeft nog maar één keer een oefencross gelopen en laatst met de bijrijdster eens een paar lage sprongetjes in de Mosten gepakt. Ze had nog nooit een L1 proef gelopen (heeft sowieso nooit dressuurwedstrijden gelopen behalve die bij ons) maar ze had toch 192 punten. Grappig genoeg net zoveel als Daimler in het L2.

In het parcours pakte ze twee balkjes mee maar ze deed het best goed.

In de cross wist ze eerst niet wat haar overkwam. Ze snapte er niets van maar onderweg begon ze het steeds leuker te vinden. Ze had ergens in de cross een stop die ik niet heb gezien en bij de waterinsprong stopte ze ook een keer wat ik wel zag. De tweede keer sprong ze echter super het water in over de hindernis. We zijn echt supertrots op haar. Dat paard wordt steeds fijner en fijner en ook blijer.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:44

@rianne: Wauw!! Super zeg! Hoe kan je nu voorkomen dat dit weer gebeurd?
@percy: Balen dat je knie zo opspeelt :(. Morgen de wedstrijd?
@thia: Goed gereden dus! Goed dat je bent blijven zitten :D

Hier vandaag weer 2 proeven gestart, en weer 2 winst! Gaat steeds beter! In de 1e proef te veel spanning, daardoor slordige fouten, maar ook goede onderdelen waardoor ik toch nog net 182 punten had. 2e proef ging beter, maar wat impuls problemen. maar toch 189 punten! Trots op mn aapie!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:35

Tia: goedzooo :D

Percy: Wat super goed met beide paarden,super begin van het seizoen!

Madelein: jullie gaan ook al zo goed,top!
Echt voorkomen kun je het niet denk ik. Zichzelf aantikken of verzwikken kan altijd...de hevigere reactie komt wss door dat fragmentje en dat zou je evt kunnen laten opereren. Maar dat doen we alleen als het echt niet anders kan en hij er echt veel en vaker last van krijgt :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 00:01

Wat super Madelein! Komt allemaal helemaal goed.

Vandaag Nikki even gesproken, was gezellig!

Was gisteren mijn knie vervelend, vandaag was echt net even te zwaar maar het was de moeite waard!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:11

@rianne: aha. Dus als hij zich verstapt of aantikt kan het al gebeuren, was geen overbelasting dus. Daar kan je niks aan doen idd. Hopelijk is ie snel weer helemaal fit!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:48

Ja gewoon domme pech idd Madelein. Denk in combinatie met de mok en alles bij elkaar.. hopelijk nu gauw weer lekker trainen en weer vooruit kijken.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:46

Heel erg balen Rianne! Maar fijn dat het toch nog redelijk meevalt :) Beterschap voor je paardje

Percy fijn dat ze er eindelijk achter zijn wat er nou aan de hand is! Was zeker leuk je even gesproken te hebben, heb Daimler gemist maar het springen met Frieda zag er hartstikke goed uit :D

Tiahastrona jammer van de weigering, maar gaat erom dat je fijn hebt gereden natuurlijk +:)+

Madelein fijn dat het steeds beter gaat! Gefeliciteerd met je wist *D

Zondag lekker een paardendagje gehad en gekeken bij de dressuur in Oosteind en daarna natuurlijk Alphen-Chaam :) Voor volgende week Alphen sta ik nu 5e op de wachtlijst dus wie weet.. En anders lekker nog even verder trainen en 12 april in Etten-leur starten! Tussendoor heb ik nog een crosstraining, maar even wat weekendjes geen wedstrijd is ook wel weer eens lekker haha

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:13

Zag je niet op de startlijst staan voor morgen Nikki, wat zonde. [naam] staat voor volgende week ook nog op de wachtlijst voor het Z in Etten-Leur.

Hoe gaat het nu met je paard Rianne?

Morgen is Shetan aan de beurt. Wilde er graag nog ijzers onder laten slaan maar we hebben een fanatieke springruiter als hoefsmid dus die was zelf op pad.

We hebben nieuwe buren, de vorige buren hadden een hele grote piste laten aanleggen waar we gebruik van mochten maken maar gelukkig vinden de nieuwe buren dat ook helemaal prima. Is een Haflinger fokker die zijn Haflingers graag in de sport wil zien dus in ruil gaat [naam] zijn paarden IBOP-klaar maken. We hebben vandaag ons hindernismateriaal daar naartoe verhuisd. We hebben daar echt wel geluk mee want anders moesten we elke keer met de trailer op pad als het hier te nat was.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 06:55

Percy klopt helaas, vallen er natuurlijk maar weinig uit! Maar aan de andere kant ook niet heel erg denk ik, kan ik nog even verder trainen :) Succes voor Caressa met Shetan!
Ik las het al op fb van de nieuwe buren, super fijn!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:00

Percy het gaat wel steeds wat beter, maar neem er wel meer de tijd voor dan de DA in eerste instantie zei. Zou na 1,5 week een galopje mogen doen (nu al 1,5 wk geleden) en ben nog alleen maar 15 min. aan het stappen. Had woensdag m'n instructrice even mee laten kijken of die goed stapte, zodat ik evt drafje kon proberen. Ze zag er in het begin niks aan maar na 10min leek die het been toch nog heel iets te ontlasten en z'n pas net niet af te maken. Was maar heel iets, een ander zou het wss niet zien, maar wil geen risico nemen. Heb dus paar dagen extra gestapt en als die vandaag goed stapt keer drafje proberen. Crossen zijn toch allemaal al afgemeld dus in dat opzicht hoef ik ook niks te overhaasten.

Wat super fijn trouwens dat je de bak van de buren gewoon kunt blijven gebruiken, goede deal om elkaar verder te helpen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:21

Heel stuk getypt, alles weg |(

Percy, fijn dat het zo goed gaat en jullie bij de uren kunnen rijen. Hoe ging het vandaag?
Sanne lekker 2 winstpunten :D
Rianne, even rustig aan doen. Hopen dat het snel beter gaat :(
Nikky, jammer dat je niet mee kon doen. Al is dat met dit weer niet zo erg ;(

Ik gister fijne crosstraining gereden, blij met mijn reus :D
Dacht dat mijn foto's erbij stonden, niet dus. Ze staan wel in mijn uploads onder mijn bericht. Iemand een idee hoe dat nieuwe uploaden werkt ? :o?