[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:01

heb Renswoude opgegeven en bevestigd gekregen :D

zit voor september nog te twijfelen tussen Norg of Heino (Gorssel is opgegeven). wat zouden jullie doen? welke is het eenvoudigst?

xxitsmexx

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:15

ik heb van gorssel en hoogeweg nog geen bevestiging :S
Baal dat ik Ermelo niet kan starten vind ik eigenlijk veel leuker maarja vrijdags moet ik gewoon werken

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:15

SplashIsLief schreef:
Ik neem aan dat het hetzelfde is als bij het springen. Dan zou je gewoon nog M mogen rijden (tenzij je moet degraderen uit de L, maar dan is het de vraag of je nog M wilt starten :+ )

Volgens mij heeft Splash gelijk San.

@ SM er kan toch altijd iets gebeuren??? Nu maar ook volgend jaar.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:25

Max klopt, maar hij is zo gegroeid het laatste jaar en nog best wel lomp. Dus ja, kan altijd wat gebeuren wbt een ongeluk maar daar ben ik niet zozeer bang voor maar meer dat hij zich overbelast want het is een doodloper en dat trekt zijn lichaam nog niet.

P01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:39

suikermeisje schreef:
Max klopt, maar hij is zo gegroeid het laatste jaar en nog best wel lomp. Dus ja, kan altijd wat gebeuren wbt een ongeluk maar daar ben ik niet zozeer bang voor maar meer dat hij zich overbelast want het is een doodloper en dat trekt zijn lichaam nog niet.

Hoezo een doodloper. Daar ben je zelf bij toch? Controle over je paard, dit bereik je door veel te dressuren. Daarnaast het voer aanpassen. Ga maar Havens Coolmix (Muesli zonder haver) gebruiken dan heb je binnen 14 dagen een beheersbaar en rustiger paard.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:48

MissBay schreef:
zit voor september nog te twijfelen tussen Norg of Heino (Gorssel is opgegeven). wat zouden jullie doen? welke is het eenvoudigst?

Ik zou dan kiezen voor Norg. Heino vind ik voor pony's wel leuk, maar met mijn paard vond ik het teveel geslinger en smalle paadjes. In Norg vond ik de cross echt een stuk fijner rijden, daarnaast is het dressuur- en springterrein beter.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:49

Doodloper in de zin van veel te hard werken en als hij moe is niet laten merken. Hij is goed onder controle (dressuur alleen maar trouwens :Y)) en ook niet fel krijgt juist haver, aangezien hij wel wat energieker mocht toen. Maar bedoel dat hij door blijft gaan ondanks dat zijn lichaam het nog niet kan. Hij is net 5 en tegen de 1,80m. Doodloper dus in de zin van alles geven voor je baasje. Vandaar dat ik het nog niet van hem wil vragen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:53

Barchem is inschrijven vanaf 15 juni

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 08:10

Snap dat je dan zijn lichaam nog even een jaar rust wilt geven. Je hoort zat verhalen over grote paarden. Dan zou ik in jouw geval ook liever een jaartje wachten en nog heel veel jaren van hem kunnen genieten.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 08:25

MissBay schreef:

Ik zou voor Norg gaan. Heino is met pony's makkelijk te rijden (veel geslinger, smalle paden) en Norg heeft super paden. Vorig jaar was weer de eerste editie na zo ongeveer 20 jaar weg te zijn geweest. Waterbak van Norg vind ik overigens ook vriendelijker dan die van Heino.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:39

met hartslagmeter om trainen kan ook helpen SM! Hij kan je wel voor de gek houden, maar zijn hart kan dat niet. Het zegt heel veel over hoe en wat omtrent je paard! Ik heb nu ook al een aantal keer zo getraind met dressuur, springen en galoptraining om eens te kijken hoe we ervoor staan....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:47

Zephyr schreef:
met hartslagmeter om trainen kan ook helpen SM! Hij kan je wel voor de gek houden, maar zijn hart kan dat niet. Het zegt heel veel over hoe en wat omtrent je paard! Ik heb nu ook al een aantal keer zo getraind met dressuur, springen en galoptraining om eens te kijken hoe we ervoor staan....

Dat is wel leerzaam om te doen ja. Maar ik bedoelde meer pezen, spieren, gewrichten etc. Die moeten namelijk nu eerst sterker worden. Maar denk dat dat bij hem wel een goede is om te doen met een hartslagmeter. Weer wat om te sparen :Y)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:54

Het vraagprogramma voor de SGW Texel is goedgekeurd, maar de inschrijving opent op 29 juni

[SGW] SGW Texel

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:06

Ja dat snap ik inderdaad met cross. Ik zou ook lekker even wachten. Een training meedoen een keer ofzo, maar nog niet te gek. Zo ben ik met Zeph ook heel rustig van start gegaan. Maar Zeph is ook een keiharde werken en met die hartslagmeter ontdek ik nog wel het 1 en ander....stukje karakter is erg sterk :)
Leuk om zo met je paard te trainen, dus echt een aanrader.

P01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:41

suikermeisje schreef:
Zephyr schreef:

Dat is wel leerzaam om te doen ja. Maar ik bedoelde meer pezen, spieren, gewrichten etc. Die moeten namelijk nu eerst sterker worden. Maar denk dat dat bij hem wel een goede is om te doen met een hartslagmeter. Weer wat om te sparen :Y)

Dan is ernaast ook gaan mennen een goede optie. Goed voor vooral de rug- en achterhandbespiering.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:46

En de pezen :j Mijn merrie is er erg door vooruit gegaan. Kreeg echt een boel meer kracht in de kont die ze voorheen toch wel miste. Verder leren ze er ook heel erg door op eigen benen te lopen. Bovendien vind ze het erg leuk!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:55

mistid schreef:
MissBay schreef:

Ik zou voor Norg gaan. Heino is met pony's makkelijk te rijden (veel geslinger, smalle paden) en Norg heeft super paden. Vorig jaar was weer de eerste editie na zo ongeveer 20 jaar weg te zijn geweest. Waterbak van Norg vind ik overigens ook vriendelijker dan die van Heino.

Norg is inderdaad een hele mooie omgeving met super paden, daar zou ik ook voor kiezen MB. Of beter gezegd daar kies ik ook voor :)
Overigens ving ik op dat Norg een nieuwe crossbouw(st)er heeft dit jaar.

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:54

Nog geen reactie van Hoogenweg en Gorssel Mendy? Ik had ze beide vrij snel...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:07

MizzMontana schreef:
mistid schreef:

Norg is inderdaad een hele mooie omgeving met super paden, daar zou ik ook voor kiezen MB. Of beter gezegd daar kies ik ook voor :)
Overigens ving ik op dat Norg een nieuwe crossbouw(st)er heeft dit jaar.

Dat klopt, hij wordt dit jaar door iemand anders gebouwd!

P01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:25

Dit jaar in Hoogenweg ook weer een paar nieuwe paardvriendelijke hindernissen. Dus een goede reden om de uitdaging aan te gaan.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:02

Ik ga de uitdaging aan in Hoogenweg :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:11

ik ook! zin in PO1~!! zit jij in de organisatie? :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:49

P01 schreef:
Dit jaar in Hoogenweg ook weer een paar nieuwe paardvriendelijke hindernissen. Dus een goede reden om de uitdaging aan te gaan.

Zo paard-onvriendelijk waren de hindernissen niet... Alleen de route er naar toe!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:14

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 29-05-13 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:22

Dat was al een poosje bekend Nickel. Vrouwenpolder is ook altijd met Pinksteren geweest.