zit voor september nog te twijfelen tussen Norg of Heino (Gorssel is opgegeven). wat zouden jullie doen? welke is het eenvoudigst?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SplashIsLief schreef:Ik neem aan dat het hetzelfde is als bij het springen. Dan zou je gewoon nog M mogen rijden (tenzij je moet degraderen uit de L, maar dan is het de vraag of je nog M wilt starten)
suikermeisje schreef:Max klopt, maar hij is zo gegroeid het laatste jaar en nog best wel lomp. Dus ja, kan altijd wat gebeuren wbt een ongeluk maar daar ben ik niet zozeer bang voor maar meer dat hij zich overbelast want het is een doodloper en dat trekt zijn lichaam nog niet.
MissBay schreef:zit voor september nog te twijfelen tussen Norg of Heino (Gorssel is opgegeven). wat zouden jullie doen? welke is het eenvoudigst?
) en ook niet fel krijgt juist haver, aangezien hij wel wat energieker mocht toen. Maar bedoel dat hij door blijft gaan ondanks dat zijn lichaam het nog niet kan. Hij is net 5 en tegen de 1,80m. Doodloper dus in de zin van alles geven voor je baasje. Vandaar dat ik het nog niet van hem wil vragen. MissBay schreef:zit voor september nog te twijfelen tussen Norg of Heino (Gorssel is opgegeven). wat zouden jullie doen? welke is het eenvoudigst?
Zephyr schreef:met hartslagmeter om trainen kan ook helpen SM! Hij kan je wel voor de gek houden, maar zijn hart kan dat niet. Het zegt heel veel over hoe en wat omtrent je paard! Ik heb nu ook al een aantal keer zo getraind met dressuur, springen en galoptraining om eens te kijken hoe we ervoor staan....

suikermeisje schreef:Zephyr schreef:met hartslagmeter om trainen kan ook helpen SM! Hij kan je wel voor de gek houden, maar zijn hart kan dat niet. Het zegt heel veel over hoe en wat omtrent je paard! Ik heb nu ook al een aantal keer zo getraind met dressuur, springen en galoptraining om eens te kijken hoe we ervoor staan....
Dat is wel leerzaam om te doen ja. Maar ik bedoelde meer pezen, spieren, gewrichten etc. Die moeten namelijk nu eerst sterker worden. Maar denk dat dat bij hem wel een goede is om te doen met een hartslagmeter. Weer wat om te sparen
Mijn merrie is er erg door vooruit gegaan. Kreeg echt een boel meer kracht in de kont die ze voorheen toch wel miste. Verder leren ze er ook heel erg door op eigen benen te lopen. Bovendien vind ze het erg leuk! mistid schreef:MissBay schreef:zit voor september nog te twijfelen tussen Norg of Heino (Gorssel is opgegeven). wat zouden jullie doen? welke is het eenvoudigst?
Ik zou voor Norg gaan. Heino is met pony's makkelijk te rijden (veel geslinger, smalle paden) en Norg heeft super paden. Vorig jaar was weer de eerste editie na zo ongeveer 20 jaar weg te zijn geweest. Waterbak van Norg vind ik overigens ook vriendelijker dan die van Heino.

MizzMontana schreef:mistid schreef:Ik zou voor Norg gaan. Heino is met pony's makkelijk te rijden (veel geslinger, smalle paden) en Norg heeft super paden. Vorig jaar was weer de eerste editie na zo ongeveer 20 jaar weg te zijn geweest. Waterbak van Norg vind ik overigens ook vriendelijker dan die van Heino.
Norg is inderdaad een hele mooie omgeving met super paden, daar zou ik ook voor kiezen MB. Of beter gezegd daar kies ik ook voor
Overigens ving ik op dat Norg een nieuwe crossbouw(st)er heeft dit jaar.