[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:58

@ tg je heb wel pech deze week. Eerst je auto dan je ring kwijt en nu je trailer. Hopelijk heb je alle pech in deze week van het jaar

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:14

Pff flinke brand op de moerdijk bij dordrecht.. heb ik in de buurt bij dat bedrijf gewerkt... me vader zijn ex vriendin werkt daar dus iets verder op die is bang dat ze niet naar huis ken :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:20

Corien, is idd ontzettend moeilijk om te bedenken wat je later wilt.
Ik ga in februari ofzo een dag meelopen op de studie die ik heb uitgezocht, maar zie inmiddels alweer allemaal haken en ogen.
Ik loop mezelf al vanaf het nieuwe schooljaar gek te maken met de vragen
- Wat wil ik later?
- Wat wil ik nu?
- Hoe doe ik alles het voordeligst mogelijk voor mezelf?
- Waar doe ik goed aan?

Ik weet wel dat wat ik echt wil, vrijwel onmogelijk is omdat je daar simpelweg niet goed genoeg van rond kan komen. Het liefst nog ga ik morgen op een sportstal aan het werk om paarden te rijden en uit te brengen. Ik schijn best slim te zijn maar ik wil het gewoon niet, heb verder geen interesses. Ik hoor ineens heel veel mensen die nooit geen opleiding hebben gedaan en toch leuke banen hebben.
En als ik kijk naar mijn moeder, die heeft een studie gedaan, op haar 24e heeft ze mij gekregen en toen ik 5 was is ze geloof ik definitief gestopt met werken. Als ik nu eerst 4 jaar ga leren en vervolgens ook huisvrouw wordt, vind ik dat ook wel zonde. MOEILIJK!

Moet wel zeggen dat ik momenteel aan het rond kijken ben of ik niet ergens in de buurt aan de slag kan om paarden te rijden en uit te brengen, per 1 april stop ik zoals het nu lijkt met de vos en ben met de andere pony's al gestopt. Heb Ul nog maar die is te koop. Hoe minder ik rijd hoe lakser ik ben met alles.

Wat het verstandigst is weet ik wel, dat is ook het hele punt...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:25

Mirhte... tis ook heel moeilijk maar ja ik moet me eigen paard betalen dus kan niet even naar school.. heb een auto die moet betaalt worden dus ja.. geld op de plank..

Dat wil ik ook idd maar ja geld geld geld..

Daar ga ik dus met die coach mee bezig om dus te gaan strepen wat ik leuk en niet leuk vind en wat ik dan evnt moet doen kwa opeldiing.. Werken/leren :)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:53

Moidjes, zoek een opleiding uit die je A) leuk vindt, b) die ook in de "toekomst" nog iets voorstelt en waar je je verder in kunt ontwikkelen en C) die ervoor zorgt dat je in alle omstandigheden financieel onafhankelijk kan blijven in de toekomst.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:01

Wijze woorden Margreet!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:10

Margreet.. klopt helemaal :) maar ja dat is zo moeilijk als nik niks weet :')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:16

Jeetje die brand is behoorlijk hefig. Zit even op RTL4 te kijken

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:21

Corien, dat is inderdaad helemaal moeilijk. Maar ga anders bv. eens bij een uitzendbureau of arbeidsbureau (heet dat nog zo tegenwoordig) langs en ga wat beroepskeuzetests maken. Misschien kom je dan wel op een goed idee. Misschien komen ze wel met iets aan waarvan je eerst denkt.... wat moet ik daar nou mee, maar juist die beroepen hebben vaak uitdaging.
Wat ik niemand zal aanraden is om een tussenjaar te nemen om te overdenken wat je nou misschien wel of niet kan doen. Want het is o zo moeilijk om dan weer te gaan leren, de uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Misschien is dit ook wel wat
http://www.leren.nl/rubriek/loopbaan/be ... keuzetest/
Succes!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:27

Heb ik allang gedaan.. ja dan komt er uit dat ik graag op me zelf werk, met me handen werk en met dieren.. ja kan je erg veel mee :n dus :(

Heb nu een coach die gaat me helpen ook met me in moeten gaan zien wat en hoe..

Tis niet zo makelijk.. had na me vmbo wat anders moeten gaan doen als me chauffeurs diploma te gaan halen maar ja.. was het maar zo makelijk..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:45

Ik heb dat probleem ook gehad. Allerlei testen gedaan maar kwam niks leuks uit. Ben op een gegeven moment na vele banen zit ik nu wel op mijn plek. Ik heb een Mbo 4 diploma paardenhouderij. Kun je niks mee. Heb nu een HBO+ baan

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:50

Caro kijk das nog eens wat! :)

Ja ik maak testen word er suf van! maar ja je schiet er ook niks mee op.. ja ik weet dat ik met dieren wil werken maar er valt niks in te verdienen, dus moet nu echt op zoek naar de ware ik := en dan gaan kijken welke opleidingen ik wil..

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:39

Kap bij onze kat moet opblijven tot volgende week donderdag.
Lau lekker dan dat je zulke leuke pbs krijgt!
Evelien ah wat lief! Maar idd ook niet mijn type! :n Doe mij maar een dobermann! :D
Mirte jammer dat het nog niet helemaal top ging, maar wel beter!
Leuk hilde dat ze je al eerder wilden hebben.
Marjan fijn dat springles goed ging!
Sussie jammer dat weltsieger er geen zin in had.
Vief balen zulke docenten.
Rowo fijn dat je lekker hebt gesprongen met avi! En wat aardig zeg van je groom!
Lautje leuk beestje!

Zo ik ben snertverkouden.. Niks aan.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:45

Heee allemaal,

Sorry heb niet bijgelezen. Drukke dag gehad, stage was leuk :D Wel beetje spierpijn van al dat rennen en klimmen, loop stage bij gym docent van school ;)
Morgen van 8 tot 5 weer naar school en 's avonds rijden, springles dus heb er zin in.
Mijn eerste wedstrijd voor de SGW staat vast. Had me ingeschreven via de mail voor Markelo, Snorrewind.
Kreeg na 1 min al aan antwoord, sta op de lijst :D Dus KNHS opschieten met die coupons want dan kan ik ze naar wedstrijden sturen, 3 wedstrijden wachten namelijk op coupons.
Maar ik ga douchen en daarna huiswerk maken en dan pitten want anders ben ik morgen beetje dood.

@ CoriienRN: Je staat op de voorpagina van KNHS site, moet je mooie foto <3 (voor als je het nog niet wist)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:50

Ja klopt mensen ik sta op de VP :D (ben zo blij als een PENNY ):P :o <3
Dankje sanuri!!

Hier net even wat lekkers gehaald in de super.. ruikt buiten niet echt fijn.. vieze brand lucht van uit de moerdijk!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:57

Geen dank hoor!
Oja sommige mensen :( , naja meer kind, want ze is jonger dan mij.
Op onze ponyclub zijn er nogal veel van die verwende kinderen en die denken dat ze alles zijn.
Gaat zo'n stom wijf op een foto reageren van mijn hyves. Eerst via iemand anders zijn hyves en zeggen dat ik lelijk ben. En dan al foto die er best lang op staat. En dan verwijder ik dat gewoon want ach, maar dan doet ze het nog zo 4x, serieus, sommige sporen echt niet. _-:( Maarja, is altijd al zo geweest en ben nu toch weg bij de ponyclub maar ik vind dat toch best wel een zielige actie. srry voor me taal maar ze maken me dan echt boos

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:05

Ik was Anky vanavond met lessen <3

Het stinkt hier enorm door die brand :r

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:07

caro29 schreef:
Jeetje die brand is behoorlijk hefig. Zit even op RTL4 te kijken

Gelukkig hoef ik vanuit Amsterdam daar niet af te lossen. Dat is niks aan. :(

@ Corien ik ga ook ff kijken op de KNHS site ... ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:10

Bianca idd.. beetje kijken.. blussen lukt toch niet!!!

Mootje alias anky!! hier ook :r ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:26

sanurie schreef:
Geen dank hoor!
Oja sommige mensen :( , naja meer kind, want ze is jonger dan mij.
Op onze ponyclub zijn er nogal veel van die verwende kinderen en die denken dat ze alles zijn.
Gaat zo'n stom wijf op een foto reageren van mijn hyves. Eerst via iemand anders zijn hyves en zeggen dat ik lelijk ben. En dan al foto die er best lang op staat. En dan verwijder ik dat gewoon want ach, maar dan doet ze het nog zo 4x, serieus, sommige sporen echt niet. _-:( Maarja, is altijd al zo geweest en ben nu toch weg bij de ponyclub maar ik vind dat toch best wel een zielige actie. srry voor me taal maar ze maken me dan echt boos

Zit je bij de Waaghalsjes?

Is die brand zo dichtbij jou Mootje?
Zal eens gaan kijken op de KNHS Site!

Ik ben als een idioot aan het leren geslagen. Ze hebben bij ons op school de toetsen een week vervroegd... Lees: VLAK NA WINTERSPORT! We zouden eerst een week vrij zijn en dan tentamens. Nu dus niet meer.. Eerst zouden we er maandag gelijk 1 hebben. Kwamen zaterdag terug, nu gelukkig pas woensdag na een beetje boos heen en weer gepraat.. Maar door mijn hersenschudding loop ik wel wat achter.
Heb dus wel bijgelezen, maar ben een beetje als een zeef. De helft weer vergeten. :o
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 05-01-11 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:32

Sannn, Hemelsbreed een km of 30 en de wind staat deze kant op.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:47

Jij moet dus ook de ramen en deuren dicht houden?

Het regent hier.. Zal het morgen vroeg wel spekglad zijn.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:03

Mootje schreef:
Ik was Anky vanavond met lessen <3

En ik had een ge-wel-dig paard onder mijn kont. Dusse Totilas ofzo? ;)
Echt heerlijk gereden, Jer had de moter lekker aan staan. Dat heb ik toch het liefst: véél paard :D Ik was van plan de draflijntjes uit de proeven door te rijden, maar het was verschrikkelijk druk in de bak dus maar weer lekker veel schakelen, overgangen en wisselen van houding :)
Ik hoop dat ik morgen thuis kan rijden, want dan is er springles op de club en dan kan ik zeker niet relaxed rondrijden met Jer, die wil dan meedoen ;)

@ Corien: leuk je foto op de KNHS site!! Ik wilde 'vroegah toen ik klein was' naar Deurne. Toch voor een knappe opleiding gekozen en daar ben ik nu errug blij mee!
@ Mootje: fijn dat je les goed ging! ;)
@ Sanurie: vervelend van je clubgenoot...

Flink fikkie inderdaad!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:15

Sannnn schreef:
Zit je bij de Waaghalsjes?

uhh, hoe raad je dat ?? Ja daar zitik, nu niet meer, ben naar SRJV Groenendaal gegaan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:18

Pfff, eindelijk thuis na een lange dag!
Globaal bijgelezen, maar "ene oor in, andere uit". Sorry.
TG, nog geen nieuws van dochorse. :( Balen dat jouw trailer ook mankementjes heeft. Goed dat je 'm wegbracht! Ik doe dat trouw elk jaar!

Nog een "leuk" nieuwtje voor de peoples die plannen hebben (veel) in Belgie te starten dit seizoen:

Citaat:
De afgelopen jaren was inschrijven voor Belgische wedstrijden mogelijk door de actieve rol van Dhr Pleun van der Marel. Per 2011 zullen de inschrijvingen via de KNHS verlopen. Om dit te kunnen doen zal de KNHS per inschrijving een bedrag van maximaal €5 in rekening gaan brengen. Aan het einde van het seizoen zal de KNHS evalueren en de daadwerkelijke kosten in rekening brengen.
Tevens zullen de inschrijfgelden voor Belgische wedstrijden in 2011 flink stijgen. De exacte tarieven zijn hiervoor nog niet bepaald, maar er zijn signalen dat er meer €10 stijging zal zijn.
Details kan je lezen bij de KNHS