[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:27

Bij f.onck kijken ze wie slaagt voor welk brevet eer ze mogen overgaan qua groepsles. Vind ik ook nog goed bedacht!
We zaten wel fiks achter op schema. Ik moest om 11u15 mijn A rijden, maar toen moest de groep voor mij net beginnen. En springen begon pas om 20 over 1 terwijl mij was gezegd dat we tegen 12u30 klaar zouden zijn. Nuja, zon op de bol, ik had dagje vrij dus geen ramp :D

Er is toch verandering aan het komen heb ik de indruk, dat weer meer kinderen dressuur gaan doen. Vooral Door onderlinge wedstrijdjes zodat ze ook toegang hebben tot meer dan alleen manegelessen. Als je eens een schrijver zoekt :) Lijkt me ook fijn om te doen.

Mag van de boer gratis aansluiten op zijn stroom, dus straks paardjes gaan verhuizen! Gaat Icaro echt zo deugd doen volgens mij, als die daar niet van opknapt weet ik het ook niet. En morgen dressuurwedstrijd in herent.

Steph1989

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:05

Proficiat Varekaj!!! Jammer dat het springen iets minder ging, maar als jullie wat meer ervaring hebben wordt dat een fluitje van een cent!

Gelukkig dat het niets erg lijkt Evelyn. Hier heb ik ook altijd de bibber als er één iets mankeer hoor. Al te veel miserie gehad... Juist 1 merrie (die van op het filmpje waar ik nu mee tracht te fokken) heeft echt nog nooit NIKS gemankeerd! En heb die toch al 7 of 8 jaar! Daarom dat ik daar ook nog 100 veulens uit wil fokken :+. Al de rest heeft al wel iets voorgehad en al 3 gehad met "fin de carrière"...

Ik heb precies mijn A brevet nooit moeten doen. Kan dat? Ik heb A en B ook tegelijk gedaan en moest van beide theorie kennen, maar moest enkel praktijk van B doen (en was ook wel geslaagd). Maar dat is wel al aantal jaar geleden. Ik had toen pas mijn eerste "paard" maar dat was zo'n rosse merrie waar niets mee aan te vangen viel, en heb dan een D pony van iemand op de pensionstal waar ik toen stond geleend (was ook maar 15 ofzo en ging nog net qua grootte) en die deed alles vanzelf (ook dressuur heel makkelijk nageeflijk etc), en toen was ik er dus makkelijk door :+. Maar met m'n eigen paard op dat moment... no way!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:17

De pony waarmee ik reed voor mijn B reed niet eens nagefelijk. :+ Toch vrij gemakkelijk geslaagd haha. :P Springen was ook wel een makkie met beste springpaard van de manege :P

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:35

Proficiat! Jammer van het springen maar dat komt zeker in orde :)! Is het nog steeds zo dat je alles moet halen alvorens je echt je B brevet krijgt?

Gelukkig valt het nog mee evelyne, hele opluchting.

Ik zit nog steeds met dilemma, Tielt of Tongeren. :7. Ga wel snel moet beslissen :+.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:36

Ik heb m'n a brevet gedaan nadat ik een jaar reed, ging van leien dakje. Jaar ena mn B gedaan, was ik er niet door voor dressuur dan :D. Was mss beetje te snel haha :P, maar dan de zomer erna wel gehaald :J.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:04

Varekaj: idd nog goed systeem voor die manegegroepen dan. T was vandaag dezelfde examinator en hier ook veel uitgelopen, die maakt er een les van ipv enkel brevet af te nemen... Maar enfin, meisje die met mijn paard mag rijden heeft het heel goed gedaan en is geslaagd :D

Steph: nu kan dat niet meer, je moet echt wel slagen voor a alvorens je B kan doen, maar je kan het wel op dezelfde dag doen...

PP: als je het springen van B niet doet, krijg je een attest en daarmee kan je wel een dressuurlicentie aanvragen, maar voor het effectieve B brevet moet je ook springen.
Waarvan hangt je keuze tielt of Tongeren af? Tielt is maar 1 dag dus minder tijd en geld kwijt want in tongeren moet je een stal hebben, maar wedstrijd over 2 dagen vind ik voor de paarden wel rustiger dan alles op 1 dag. En ik persoonlijk vind Tongeren gewoon een top wedstrijd, moeilijk parcours, hellingen... maar ben nog niet in tielt geweest.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:29

Tis beslist, Twordt Tongeren :Y). Wat mij het meeste weerhield is dat ik het nie zag zitten om met de van naar daar alleen te rijden, maar Canch mag mee op de camion, probleem opgelost :D.
Tielt was idd goedkoopst en dichts en ik vind het wel voordeel op een dag en, dat is vr mijn paard beter + goeie springpiste. Mr Tongeren is de cross natuurlijk wel stuk mooier (en moeilijker), springen dan weer minder goeie piste, op gras en hellend. Eigenlijk voor mijn paard beter Tielt, mr tvalt toch ook te dicht op arville helaas. En ik wil goed maken want 4 jaar terug een fiasco was in Tongeren :D. Het is mss wel een van de laatste keren dat het Tongeren is, dus kmoet die kans grijpen ;).

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:20

Goeie keuze Helene! :) Moest ik kunnen, zou ik ook Tongeren kiezen, en idd ideaal dat Cancha mee mag op de camion! :D

Verslag van Tielt hoor je toch van mij dusja haha. :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 17:59

Tielt is toch 1mei en Tongeren 9-10 mei?

Ik ga naar Tongeren natuurlijk heb al wat gezien, ze zijn bezig met bouwen en het ziet er leuk uit! Enigste nadeel is dat ik alleen moet gaan, alle zonder Dirk. Die zit op internationaal.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:09

Ik denk omdat er teveel op een rij waren? Arville-Tielt-Tongeren is kort opeen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:09

Ik verlang wel alweer! :D Heb de cross-microbe toch te pakken ze. :+

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:20

Gaan ze Tongeren niet meer organiseren mss? Is wel hele mooie cross idd! Dus begrijp de keuze wel!

Mijne poownie is helemaal ok, dus morgen nog ns crosstraining! Benieuwd wat ze van t water gaat vinden...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 18:23

Ohha juist, Aeville doet ze ook nog. Dan is het inderdaad wel veel.

Tongeren wordt nog georganiseerd hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:33

Ik ga stilaan kijken om vanaf mei ook weer crossles te regelen bij K.obe. Denk om de 14 dagen, tenzij vriend er niet is en het is combineerbaar met werk/herexamens/bachelorproef.

Vandaag zijn de paarden naar de weide vehuisd, en tegen het einde van de middag zag je overal al een grastonnetje tevoorschijn komen :+ Ze waren wel heel rustig, had eerder verwacht dat ze erop zouden vliegen en vreten maar nee, gewoon relax. Icaro is op een bepaald moment vlakbij gaan liggen, en ik heb me erbij gezet. Met ons 2 liggen soezen in de zon, wat een pennygevoel! Ben wel tot de ontdekking gekomen dat hij dus snurkt :))

Hanne, als het kan weer voor sfeerfoto's zorgen, ze zijn zo leuk om te zien!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:22

Ja ga nr arville ook. Ach des te beter dat Tongeren nog door gaat, want vorig jaar werd er gezegd dat dit jaar wel eens de laatste keer zou kunnen zijn. Welke internationale is er da weekend van tongeren?

Ze zijn wel duur he zeg, 75 euro stal + 25 euro parking. Das lijk 100 euro. Ik zou m'n paard meegeven met Steve op De camion en zelf met de auto, zoda al m'n grief daar zit want anders wordt da chaotisch met al da grief in de camion. Moet ik dan ook die 25 euro leggen :+?

Veel succes met training! Waar ligt zindert ergens trouwens :P?

Daphne ben je gaan crossen dit weekend?

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:01

Jawadde, da kan wel tellen voor n weekendje stalling :o. Maar ja stallen laten komen, terrein in orde, kost ook allemaal aan de organisatie, zullen d'r wel ni zo gek veel op verdienen... Maar Ik zal nog wel een beetje eendaagse blijven rijden dan.

Zundert ligt dicht bij meer, minderhout enz, juist over de grens in nl. Paard deed t prima! Paar goeie tips gekregen en ze heeft t weer ergens anders gezien! Ze had ook door dat ze zich voorzichtig kan laten zakken van een opsprong, ipv te lanceren ;) en daarna ging waterinsprong ook veel beter. Ze heeft nog beetje circus gemaakt van de sloot maarja, ze moeten ergens hun karakter tonen zeker? Ze maakte wel indruk, kon ze gelijk achterlaten als ik wilde ;). Maar die gaat van mijnen hof ni af hoor!!!

Iemand in lummen wezen rijden dit weekend?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 16:22

Ik ben in lummen geweEst. Vertel het zo... Eerst naar huis rijden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:27

Varekaj: mocht je interesse hebben om te schrijven op dressuur, zo los uit mijn hoofd moet ik 27 juni, wel in St Niklaas, mss wat ver voor jou? Anders, zeker welkom!

Daaphh: neem je u 2 paarden mee naar Tongeren?

PP: je zal er geen spijt van hebben, Tongeren vind ik toch iets speciaals hebben :)

Vraag me wel af of ik ook voor camping moet betalen? Ik heb een stroomgroep dus moet niet aansluiten ginder en heb wc en douche, dus ik denk niet dat ik ga betalen.

Evelyn: had je les of ben je alleen geweest? Foto's?

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:42

Ah bij wie moet je gaan jureren dan?
Ik had les van m.argo v n.ijnatten, waag me nog niet aan knutselen op m'n eentje :) kwestie van zo weinig mogelijk slechte manieren aan te leren! Geen foto's helaas...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 19:02

Castenray in Nederland is dan.

Misschien eens mailen naar de organisatie of dat je moet betalen dan.

Ik wou graag 2 paarden meepakken. Maar thuis raden het me af om met cas te gaan...
Lummen was niet zo een makkelijke cross.
Blits was fijn rond te rijden. Springparcours kon beter maar wel nul. Dressuur was ook wel oke, niet spectaculair, gewoongewoon.

cas daarin tegen. Eerst kreeg ik hem niet uit de startbox, daarna met wat hulp wel eruit gekregen. Toen heel fijn kunnen rijden. Paar moelijke hindernissen echt heel fijn gereden. Tot ik aan een stukje open veld kwam. moest een afsprong nemen en dan een smalletje erachter. IK weet dat cas na de afsprong soms wel eens durft te vertrekken een paar passen. Dus heeeeel rustig van het afspongetje. Maar helaas was er voor ons op het veld een paard, dus daar is hij alweer in volle veeg opaf gegaan. Wel kunnen draaien maar deed weer vervelend, terug tot aan de afsprong , maar het moment dat ik hem naar het smalletje draai gooit hij zicht omhoog richting het andere veld. DUs daar heb ik weer heel lang gestaan. Helaas had ik vandaag de energie niet om hem er door te krijgen, dus wanneer hij heel effe braaf was, beetje weg gestapt en daarna afgestapt.

Heel erg jammer, maar weet het nu effe niet meer.. Maar morgen is de energie er terug en dan ga ik er wel weer tegen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:11

Denk da ieder voertuig ga morgen betalen. Of je nu aansluit of niet. Ik kan mij ook douchen in camion en Toilet ook, mr das enkel voor plasjes. Mr op het voorprogramma staat incl douches, niet de wc, dus wc zal nog eens apart te betalen zijn.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:13

Fijn van blitz! Jammer wel weer van cas :(. Soms kan ze gewoon nie de energie hebben he op proberen verder te doen. Soms heb ik da ook wel.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:14

Fijne training precies! Op naar Tielt nu?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:49

Evelyn: moet gaan jureren bij M.ieke B.ertier. Ben je tevreden van je crossers van M.argo?

Ga idd eens mailen naar Tongeren. Vind het gewoon duur, 25 voor wat, 3 wc bezoekjes :+

Daaphh: :(:) helaas geen tips voor jou, ik hoop echt dat snel eens helemaal goed komt met cas, dat verdien je wel na al je inzet! We zouden al bijna vergeten zeggen dat blits toch welk elke keer een goeie prestatie levert!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:18

Wat jammer van cas -O- Wat zegt je omgeving ervan, je instructeur en dergelijke? En waar vind je de moed om toch te blijven proberen?

Heel fijn compliment Evelyne wat je daar kreeg over je merrie :D Kan goed begrijpen als je er een klik mee hebt dat je denkt "die gaat nergens heen".

Pfoe dure parking inderdaad. Is er een specifieke reden waarom ze het daar op 2 dagen doen ipv 1? Volgens mij vragen ze gewoon een standaardprijs voor iedereen, omdat ze toch X deelnemers verwachten en niet op voorhand weten hoeveel er zelfvoorzienend zijn zoals Antonius en hoeveel het ter plekke moeten regelen. Als je zo maar 1/3 hebt die stroom en douche daar afnemen en de rest heeft het zelf maar ze regelen wel voor iedereen alles, dan komt dat voor dat 1/3 wel ontzettend duur uit.

Antonius: ik laat je nog iets weten. Sint-Niklaas is 40 minuten van hier ongeveer, maar ik heb het net dit jaar ook 12 weken lang dagelijks gedaan voor school. Dan kan die ene dag erbij geen kwaad.
Het enige waar ik nog niet zeker over ben, is of ik dan thuis ben. Kans zit erin dat ik de laatste 2 weken van juni op reis ga met vriend. Is alweer geleden van 2012 en voor zover we nu weten ook de enige kans dit jaar...

Mijn dressuurdebuut op niv. 0 is goed gegaan! De E5 was flauw met 58%, de E7 was al beter met 62% dus het eerste winstpunt is al binnen :D Kan me geheel vinden in de commentaren. Snap alleen niet bij de 1e proef waarom er bij "houding en zit ruiter, hulpgeving" staat "beter over de rug, meer impuls" :+ Ofwel had hij niet door dat hij dat al bij het rubriekje "impuls" had gezet. Was ook het enige jurylid die zelfs de moeite niet nam om gedag te zeggen of ruiters zelfs maar aan te kijken als je je aan het juryhok kwam aanmelden.

Ik ben wel even serieus uit mijn plaat gegaan. Na de E5 Icaro op de camion gezet, klep open gelaten maar wel het tussenschot dicht. Zo had hij frisse lucht maar bleef hij rustig, want camion stond pal aan de piste geparkeerd. Er zat zo'n 2u tussen de proeven. Hele tijd op terras gezeten van de bar met uitzicht op camion, niks bijzonders. Ga naar beneden om klaar te maken met tussenstop op toilet. Kom ik bij de camion... heeft iemand zonder pardon de klep dicht gedaan en is van plan om zich achter mij te parkeren, maar dan zodanig dat mijn klep niet eens meer open kon (tenzij vol op de koffer van de andere auto). "we hadden anders geen plaats en parkeerwachter wees deze plek aan". Ben ontploft dat ze met hun fikken van mijn laadklep moeten blijven en dat ik zelf ook proef moest rijden :o (stond compleet ingesloten met voorin hek van de piste, links nog ander hek, rechts een andere auto+trailer en achter mij dus pick-up met trailer)
Intussen was iemand de gehele doorgang gaan versperren om daar een paard te laden wat absoluut niet lukte, dus er kon ook geen kat meer weg. Enfin, kwartier tijd kwijt, paard zit in de trailer, maar doorrijden? Nee, lekker rustig nog staan kletsen en spullen inladen. Heb even geroepen "ga je nog moven zodat de mensen weg kunnen en mijn klep weer open kan? ik heb een proef te rijden!".

Mensen weg, klep open, en paard zag eruit alsof hij net onder de douche uit kwam -O- Wat wil je, in volle zon, klep dicht, amper 2 kleine raampjes opengeschoven en compleet uit de wind.

Gelukkig opnieuw verschillende keren het compliment gehad dat hij zo ontzettend braaf was! Reed voor het eerst tussen hengstige merries en andere hengsten. Hij heeft geen krimp gegeven *trots*