[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:26

Mocht jij iets horen Marieke hoor ik het ook weer graag of ik er ook een mailtje aan moet wagen.

Ik zit me al weer lekker op te fokken voor zondag hihi Maar mijn doel zondag is de finish halen. Maakt niet heel veel uit hoe :)

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:19

Ik ga ook naar MB. Ik zit in de groep van 11uur bij Egbert! Ik denk dat wij dus elkaar afwissel M_Vainqueur!

Hopelijk heeft paardlief er net zoveel in zin als maandag! :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 06:37

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 08:55

Ik wens jullie al veel succes!

Hihi Elke ik weet hoe jeje voelt! Ik heb dat ook altijd. De week voor de wedstrijd voel ik me gewoon onrustig en soms zenuwachtig.
En waarom 8)7 We moeten een beetje vertrouwen hebben in onze beestjes :P

9 mei staat de volgende cross op :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:49

Stille meelezer meldt zich. Goh wat heb ik de balen zeg! Te laat met inschrijven voor de Vlietlanden, doordat je 2 systemen moet bij houden en ik zat natuurlijk in het verkeerde (Mijn KNHS). Wat een teleurstelling!

Zondag Westerbork! Ben wel benieuwd naar de waterpartij, want mijn pony lijdt aan een ernstige vorm van watervrees :')

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:02

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:08

Ik had 's morgens om 05:00 ingeschreven voor vlietlanden en sta ook op de wachtlijst. Ik hoop wel dat ze de wachtlijsten nog gaan publiceren zodat we weten of we nog een kansje maken op een startplaats.... (daar zal ik vast eens een mailtje aan wagen;))

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:26

Altos schreef:
Ik had 's morgens om 05:00 ingeschreven voor vlietlanden en sta ook op de wachtlijst. Ik hoop wel dat ze de wachtlijsten nog gaan publiceren zodat we weten of we nog een kansje maken op een startplaats.... (daar zal ik vast eens een mailtje aan wagen;))

Ze hebben daar meestal 3 ringen van 25 starts, dus vrij positief voor jou ;)

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:23

Dankje voor de info Gr_roos!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 15:16

ik sta ook op de vlietlanden wachtlijs, denk ver achteraan...ach we zullen zien..
anders maar in juni gewoon wat wedstrijden in de buurt rijden

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 15:29

Er wordt heel hard geroepen dat er meer B en L georganiseerd moet worden. Tov een aantal jaar geleden zijn er al heel veel Z crossen verdwenen. Langzaamaan zie ik ook steeds meer M crossen verdwijnen. Na 8.00 inschrijven is ook wachtlijst voor de M en wat betreft het Z, niet iedereen kan het startgeld van een 1 ster betalen (350€). Goed dat er aan de lagere klassen wordt gedacht, maar vergeet de hogere klassen ook niet.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:00

en dan vraag ik me toch weer af..ik ga komende zondag naar vechmaal in Belgie..
17 ringen..
3x aspiranten (=nederlandse B)
6x beginners (=nederlandse L)
4x licht (=nederlandse M)
2x midden (=nederlandse zwaar)
1,5 x zwaar (nederlandse ZZ? 1*?)
totaal 379 starts op 1 dag..waarom lukt het daar wel om zoveel ruiters te laten starten en dan in nederland weer niet?
ik heb volgens mij nog nergens 6 nederlandse L ringen ergens meegemaakt op 1 dag..
misschien vast wel ergens...maar waar ik heb gereden volgens mij niet..
en natuurlijk moet je er in eerste instantie de ruimte hebben...en 2 springringen..en en en en....
en ook ik weet dat het heeeeeel moeilijk is om zooooveeel vrijwilligers bij elkaar te krijgen...maar toch...
ik vraag me echt af hoe ze het voor mekaar krijgen _/-\o_

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:37

door in de A en B 's middags te dressuren ipv als 1e onderdeel ?? Hoe laat moet je in Vechmaal, zag je niet op de startlijst staan ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:22

Meeste wat ik heb gezien is vier ringen per rubriek in NL. Vraag me wel af of ze dan ook om de twee minuten starten in de cross, hoe vroeg ze starten en hoe laat ze eindigen? Je kan wel veel dressuurringen bouwen maar uiteindelijk zit je met de cross pas echt aan je limiet qua hoeveel starts je op een dag kan hebben. Ik moet 18 april bijvoorbeeld van 8.30 tot 17.30 als hindernisjury zitten, met halfuurtje pauze tussendoor en dat is als alles goed gaat. Stel je hebt een val waardoor de cross wordt stil gelegd, dan loopt alles uit. En dan heb je wel een probleem als je echt op de max van wat je kan hebben gaat zitten. In nood bij grote uitloop kun je altijd nog besluiten om om de minuut te starten om zo iets in te lopen op je programma. Ben dus wel benieuwd hoe ze dat in Belgie doen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:07

Oke schrale troost haha. Ik was er ziek van.

Even iets anders. Weet iemand hier over de boot voor de waterpartij in Ermelo een L of een M hindernis is??

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:26

L hindernis.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:11

Oke thx! Mijn bontje sprong hem super, maar schimpie vond hem toch even spannend!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:27

Leuk dames uitgelicht met beide topics Sunneva en Joki

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:33

Even een vraagje
Wat zeggen jullie.
Is het te doen met een pony met luchtwegproblemen bij benauwend weer en een conditie van 3x in de week lichte training(half uurtje) een crosstraining mee te rijden op het allerlaagste niveau?
Pony kent het wel al, rijdende ruiter nog niet.
Doel gewoon voor de lol voor beide, geen verdere plannen meer in de eventing.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:45

Ik denk dat een crosstraining wel wat zwaar is dan meteen eerlijk gezegd. Waarom neem je dan niet een priveles op het crossterrein. Kan de pony op een rustigere manier rond en de ruiter leert er iets meer van. De kosten vallen vaak reuze mee.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:46

Ik denk het niet, ook bij beginners begint de les al met een flinke warm-up, veel galop etc. Als ik zo naar de omschrijving van de pony kijk houdt hij dat niet vol. Misschien als de pony weinig meedoet en alleen een paar sprongetjes en lekker door het water gaat, maar dat zou ik persoonlijk zonde van het geld vinden.
Misschien is er bij jullie in de buurt wel een stukje bos met wat hindernisjes, of pak een keer wat omgevallen boomstammen mee! :)

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:53

Dat hangt er denk mede vanaf wat voor weer het is tijdens de training. Ik zou het niet doen (zekere voor het onzekere ;))

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:39

Mijn pony is op 3 jarige leeftijd heel ziek geweest, heeft zware bronchitis gehad en heeft het met een slecht hooikoorts cijfer soms wat benauwd. Ik heb hem altijd normaal getraind en hij heeft al die jaren probleemloos gecrosst. Zijn basisconditie is van nature heel hoog, met 3 x p/w half uurtje trainen is het misschien net wat te zwaar, zeker in de zomer. Weet niet hoe intensief dat half uur is. Als ik half uur rij, is dat 20 tot 25 minuten aan een stuk draf en galop. Dat is pittiger dan uur rijden en om de 5 minuten paar rondjes stappen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:56

half uur is het serieuzere werk bij ons. Draven, buigen, overgangen, galoperen, af en toe wat wijken, schouderbinnenwaarts of andere moeilijkere oefeningen om het koppie fris te houden. Daar voor en na doen we een kwartier ongeveer stappen voor de ademhaling op orde te krijgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:47

Als je het van tevoren aangeeft, het rustig aan doet en stopt als het niet goed meer voelt kan het denk ik wel. Ik zou juist wel in een groepje rijden, en geen priveles doen. Priveles is vaak veel intensiever. In een groep kun je rustig eens een rondje overslaan en een stappauze inlassen.