[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:22

Zo, opeens een hoop berichten erbij.

Die Twal Rianne, ken dat eigenwijze van Daimler en die komt dan ook elke keer omhoog. Wij zijn nu zelf weer even aan het helpen. Bij Daimler moet je namelijk niet de strijd aan gaan maar zijn dwarse dingen zo goed en zo kwaad als het kan negeren. [naam] is niet bang om door te pakken als hij gaat steigeren maar doorpakken werkt bij hem gewoon averechts. Dan wordt hij boos, dan wordt zij boos en dan is het hek van de dam.
Wat vervelend van die mok. Hoop dat het snel beter gaat.

Jammer dat de dressuur even fout ging Nikki maar wel fijn dat het met het springen en de les wel goed ging. Die jonge paarden kunnen inderdaad snel wat onzeker worden.

Leuk die foto's en filmpje Marloes, ziet er echt goed uit. Leuk paard ook!

Ik vind de winstpuntenregeling van dressuur en springen eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Als je in een dressuurproef een minder stukje hebt krijg je op dat onderdeel een laag punt maar als de andere dingen goed gaan haal je nog gewoon één of twee winstpunten. Aangezien het eigenlijk ook altijd wel twee proeven per wedstrijd zijn kan je best snel de klasse's door, zeker de B en het L1.

Bij het springen is één foutje vaak al een balk en daar gaat al een winstpunt. Met de lat zo hoog te leggen w.b. de stijl is het echt moeilijk om je winstpunten bij elkaar te sprokkelen. Hoor hier wel eens dat er soms twee parcoursen voor winst gereden kunnen worden maar dat is in de regio waar mijn dochter rijdt dus echt niet.

In de B rijden toch ook vaak mensen met jonge onervaren paarden en dan gaat het paard een goed rondje laten lopen vaak toch wat ten koste van de netheid van rijden.

Ik vond het goed zoals het was maar ja........

We hebben er nog steeds vier. Er was een geïnteresseerde voor Just maar dat is toch niets geworden. Het is eigenlijk gewoon nog wat te vroeg om hem te verkopen. Het kan een superpaard worden maar hij heeft nu nog niet veel gepresteerd. Van het voorjaar gaat hij mee naar de jonge paardencompetitie. Dan zien we wel. Nu met het voorjaar in aantocht trekt de markt toch ook aan. Jammer is het wel.

Af en toe is het best lastig. Ze staan nu ook nog eens alle vier thuis omdat er Rhino heerst in Belgisch Limburg. [naam] mag wel vaker naar huis om Daimler te trainen maar verder zijn wij de pineut en dat is toch voornamelijk mijn man op het moment.

Met mijn rug en knie zijn zware dingen doen geen optie. Dat maakt het ook zo lastig om ergens in loondienst te geraken en als zelfstandige is het helemaal geen doen op het moment.

Ben wel blij dat ze mijn vriendje Shetan nu wil houden, dat is zo'n lief paard. Vorige week ging ze met de bijrijdster naar de Mosten. Bijrijdster op een zeer, zeer hengstige Frieda en [naam] er gewoon naast met de grote zwarte hengst. Frieda probeerde hem steeds te verleiden maar hij reageerde er gewoon niet op.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 06:43

Heerjansdam opgegeven :D

madelein

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:34

@percy: nog steeds druk thuis dus. Hopelijk komt er na het voorjaar wat meer lucht voor je!
@thia: leuk :)

Hier gister weer de eerste echte spring training gehad. Mooie dubbel en oxer gebouwd, en tot de 95 cm gegaan. Ed deed het super, ik zat een beetje te klooien met afstanden. Toch weer even wennen na zo'n tijd. Volgende keer maar even wat pionnen bij het afzet punt zetten. Ed mist nog wat conditie, maar toch een half uur lekker kunnen springen, met regelmatig een rondje stappen tussendoor. Eerste rondje B weer opgegeven voor eind deze maand!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:35

Lees vanmiddag wel bij:)

Ben een beetje bang dat ik Winterswijk moet gaan afzeggen. Heeft nu drie dagen antibiotica(wordt nu nog twee keer gespoten). Had de crosstraining naar zondag verplaatst maar het moet nu wel snel gaan verbeteren anders is die niet op tijd fit voor zondag..en ga niet zonder training of goede voorbereiding starten...heel erg jammer maar paard is het belangrijkste :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:33

Balen zeg Rianne. Paard is inderdaad belangrijkste maar het is wel heel jammer.

Vrouwenpolder gaat hem voor ons waarschijnlijk niet worden. Past niet in het trainingsprogramma. Eigenlijk had ze Oud Karspel moeten schrappen maar dat is een observatiewedstrijd dus dat gaat niet.

Ik vind die drukte niet erg Madelein maar het moet allemaal wel kunnen.

15 maart had [naam] haar eerste wedstrijd weer moeten hebben maar dat gaat niet door. Nederlanders mogen niet starten. Kan ze nog via de lrv starten maar 16-03 is er weer een crosstraining van het Raboplan dus laat [naam] die wedstrijd maar schieten. Nu komt er wel veel druk op de wedstrijd in Alphen-Chaam te liggen helaas.

Hoop dat ze wat zelfzekerder gaat worden.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:08

@rianne: hoe is het met twal? Al beter?

Hier vandaag weer 2 proeven gestart. Ging erg matig. Eerste proef wilde ed eigenlijk alleen maar hard, want draven en stappen is stom. Daardoor te veel aan de voorkant bezig geweest waardoor hij de hele proef te diep liep. 2e ging beter, maar wat stomme foutjes. En het wijken lukt nog maar heel moeizaam dus daar 2 vieren.
Maar toch weer een schamel puntje gereden in de laatste proef. Soms zo frustrerend dat met zo hard werken de punten zo mondjesmaat binnen komen.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:06

Percy: Je bent er maar druk mee haha!

Madelein: Frustrerend en rot is dat he. Ik ben altijd erg perfectionistisch en wil het graag op concour zo goed doen dat ik onbewust spanning op bouw en tijdens de proef vergeet te rijden. Thuis loopt hij dan voor 200 punten en op concour is het vaak een braaf proefje en rij ik 185 ofzo.. ook zo zonde.
Heb je hier misschien ook last van of is het meer dat ed veel spanning op bouwt? Gelukkig toch nog een winstpuntje gereden!

Twal gaat gelukkig wel weer wat beter. Been is weer dun en hij stapt ook goed. Draven was gisteren nog niet helemaal goed en vandaag kon ik het niet zo goed zien want liep er zelf naast, maar volgens mij al wel weer wat beter. (gisteren ging die me er aan de hand vandoor, dus kon ik het goed zien :+ ) Hij heeft nu 5 dagen antibiotica gehad en tot vandaag pijnstillers.

Heb Winterswijk helaas af moeten melden |( Crosstraining vandaag ook niet gereden en conditioneel ook te weinig gedaan dus ga liever niet met zo weinig voorbereiding crossen, wil niet nog meer blessures doordat ik hem over vraag. Nu goed herstellen en dan de focus op Markelo!! :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:20

Ja super frustrerend. Ik denk dat het de combi is van ed en mij. Ik heb de neiging hem teveel tegen te houden voor en daardoor te diep te rijden. Thuis ook al. Dus als ed op wedstrijd druk en loperig is ( zoals vandaag) ga ik denk ik nog meer aan de voorkant pielen. Misschien moet ik de volgende keer eens proberen hem dan gewoon te laten lopen, en dan maar af en toe eruit aan de voorkant.
Op wedstrijd heb ik ook vaak dingen als aangalopperen tijdens middendraf, terwijl hij dat thuis nooit doet. Dat is dan echt een stukje spanning van hem.
Verder lukt het wijken niet. Hij gaat wel opzij maar schaart niet genoeg. Is erg lastig om dat een atactisch paard te leren. We zijn er met les veel mee bezig maar het moet echt nog veel beter.

Fijn dat het beter gaat met twal! Verstandig dat je ea afmeld en eerst weer even conditie op gaat bouwen. Fit de sgw in!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 00:00

Fijn dat springen zo lekker gaat Sanne. Balen van de dressuur. Misschien volgende keer juist wat voorwaartser rijden, komt ie niet te diep en zit je zelf ook minder aan de voorkant. Vinden ze vaak ook wel goed om te zien, lekker doordraven :)
Gelukkig Twal zijn been dun, wel balen dat Winterswijk niet doorgaat, maar gezondheid is belangrijker.
Soms moet je keuzes maken, Caressa (en jullie) hebben het druk zat. Zijn jullie nog naar BN geweest?

Ik deze week 6 dagen gewerkt ;( , ben moe. Ook druk bezig met mijn afstudeeronderzoek, kan wel een week slapen. Heb een ander zadel, cognac. Nu alleen hoofdstel en voortuig erbij. Iemand tips???? Kan bijna niets vinden.

Is dit zadel
http://www.ikonicsaddlery.com/nl/selles ... PzUfO83PmQ

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 08:45

Nog voorwaartser.... Dan gaan we de hele proef in galop. Hij had echt een race bui gister, impuls was ook prima ;). Maar wenden met zo'n snelheid lukt niet netjes, dus dan moet je al gauw aan de voorkant begrenzen, en dat is het moment dat hij erachter kruipt.

Mooi zadel heb je! Voortuig gebruikt ik niet dus weet niet waar je die in de goede kleur kan kopen. Volgens mij heeft divoza wel hoofdstellen in die kleur? Of had je daar al gekeken?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:01

Madelein dat is inderdaad lastig. Met losrijden misschien extreem veel overgangen en figuren rijden, zodat hij nog meer op jouw gaat letten? Weet het ook niet, lastig! Bij mij is het juist altijd tegenovergesteld. Door mijn spanning vergeet ik te rijden en ga ik vaak onbewust wat knijpen met mn benen waardoor die juist erg terug komt.

Tia: Snap dat je moe bent!
Wauw mooi zadel zeg! Misschien heeft Hooks iets in die kleur? :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:30

Idd langer losrijden denk ik. Waar we gister waren is maar 1 bak en kan je 10 min voor jouw rubriek 10 losrijden. De overige tijd moet je buiten op het erf stappen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:25

Dat is allesbehalve ideaal Madelein. [naam] zou Daimler ook niet netjes rond krijgen als ze maar tien minuten kan losrijden.

Jij hebt hetzelfde probleem als [naam] Rianne, ze wil het allemaal eigenlijk te goed doen. Zo ook in de training en Daimler neemt haar spanning heel gemakkelijk over.

Fijn dat het weer beter gaat met Twal maar wel begrijpelijk dat je hebt afgemeld.

Mooi zadel, [naam] heeft een springzadel in dezelfde kleur en het is inderdaad heel lastig om daar een bijpassend hoofdstel en borsttuig bij te vinden. Borsttuig is wel gelukt, hoofdstel wijkt iets af in kleur maar dat valt niet zo erg op. Heb het borsttuig in een winkeltje een dorp verderop gekocht maar had hem ook al in Breda zien liggen. Volgens de vrouw van het winkeltje in Breda zou die kleur er uit gaan maar of dat waar is weet ik niet. Hoofdstel komt van de epplejeck geloof ik. Zal straks eens kijken of het borsttuig van een bepaald merk is.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:10

Dan ligt het denk aan losrijden, zou ik ook niet redden in die tijd :D

Heb wel paar hoofdstellen gezien, maar ook van slechte kwaliteit. En ze heeft ook een groot hoofd :+ , dus daar moet ik ook beetje opletten. Hoeft ook nog niet nu meteen, heb zwarte spullen nog, maar wil graag over 2 weken beetje normaal starten. Heb ook geen tijd om even ergens te gaan kijken. Ze hebben van ikonic ook hoofdstellen, maar niet echt mooi, en nog best wel duur (dus dan wil ik wel iets wat ik mooi vind).

Heb bij hooks ook gekeken, bij heel veel sites, maar is allemaal veel donkerder (echt bruin). Ga het ook nooit helemaal hetzelfde krijgen, leer wordt ook donkerder, maar moet wel beetje kloppen en beetje kwaliteit zijn.
Als je wil kijken Percy graag

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:39

Percy jammer dat die geïnteresseerde niks is geworden! Hopelijk vinden jullie nog een geschikt iemand voor hem. Rhino zit hier inderdaad ook in de buurt dus raak voorlopig geen enkel ander paard aan voor de zekerheid... Wel fijn dat Caresse wat vaker naar huis mag dan! Werk vinden als je veel lichamelijke klachten hebt is niet bepaald makkelijk lijkt me nee, hopelijk komt er nog wat op je pad. Fijne hengst dan als ie zich gewoon zo laat rijden naast een hengstige merrie :)

Madelein fijn dat het springen lekker ging :D Wel jammer dat de dressuur minder ging en het is inderdaad frustrerend als je ergens hard voor werkt dat je weinig resultaat krijgt.. Maar zo kort inrijden is ook niks, dan zou ik al helemaal niks voor elkaar krijgen :wow:

Rianne balen zeg maar gezondheid van het paard gaat inderdaad voor! Ik zou ook niet zomaar willen gaan crossen zonder voorbereiding.

Tiahastrona zwaar weekje achter de rug dan! Mooi zadel :) Hopelijk vind je nog een matchend hoofdstel en borsttuig.

Zaterdag nog een dressuurwedstrijdje gereden en ben er voor het eerst lopend heen gegaan. Was niet een heel groot succes want alles was eng en ze liep een paar x bijna achteruit de sloot in :+ Maar goed wel een winstpuntje mee naar huis mogen nemen gelukkig al was de spanning nog steeds wel veel teveel aanwezig in de proeven. Zondag gecrosst in Baarle-Nassau, springparcours stond ze constant op de rem en op de dubbel sprong ze ineens opzij dus stond ik ernaast :o (bleef wel met mn voet hangen in de beugel dus echt eens voor veiligheidsbeugels gaan kijken...) De cross had ze gelukkig na de eerste 5 sprongen de smaak wel te pakken dus toen ging het wel :)
Afbeelding
Afbeelding

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:42

Dank jullie voor de leuke reactie, de meesten hadden mn topic ook al ontdekt zag ik :P
Lees binnenkort wel weer even goed bij. Nu super druk met stage en voorbereidingen SGW Winterswijk.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:40

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:13

:wave: laptop ging stuk en jullie praten hier ineens zoveel dat reageren op telefoon niet echt lukte :P

Mooie foto van de indoorcross Nikki!
Hihi Rianne, de keren dat mijn dressuurzadel uit het stof komt is op 1 hand te tellen :P
Oepsie Tiahastrona, uit je broek scheuren is nooit fijn. Ter plekke en later in de portemonnee :+
Jammer dat het verkopen nog niet zo loopt Percy.
Tsja, die nieuwe regeling. Heb er niet echt een mening over omdat ik versneld mag promoveren maar heb wel het idee dat de mensen die het allerminst in de L te zoeken hebben het hardste over de nieuwe regeling gillen als ik zo om me heen kijk op concours enzo :o
Twal is wel een aapie of niet Rianne. Ik had er ook 1 die ik tussendoor niet lang kon laten, die kreeg je slecht weer aan de praat.
Wat balen van de naar binnen geslagen mok! Ken het helaas al te goed, vorig jaar een hoop ellende van gehad. Balen dat je Winterswijk moet afmelden maar beter nu 1 missen en goed behandelen dan dat je straks van alles mist doordat het telkens terug komt.
Nikki wat balen dat ze zich zo druk maakt zeg!
Ria is de leukste en de liefste!
Leuke foto's Marloes!
Wat onhandig dat je maar zo kort mag losrijden Madelein! Zou voor mij een reden zijn om nieteens in te schrijven.
Druk druk Tiahastrona! Mooi zadel, er staat ook 1 van op MP geloof ik. Is de kleur van Dyon niet iets? Is iig super degelijk spul en je zadel zal nog wel iets donkerder worden. Of dit, beetje dressuurprikkerachtig met dat lak http://horsea.nl/hoofdstellen/72-horsea ... bacco.html volgens mij hebben ze meer hoofdstellen in die kleur.
Oepsie Nikki! Gelukkig ging het later beter!

Ik heb m'n tweede wedstrijd in het Z ook gehad. Foutloos en een eerste prijs :D M/Z hadden ze ook nog samengevoegd voor de prijzen. Heb hier een filmpje staan [SPR-ITP] Z springen met Challenge - dreams come true!
Cantos ook weer opgepakt, die doet het leuk tot nu toe. Weer 3x op gezeten.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:31

mistid Goed zeg! Ik vind niet dat je te snel moet promoveren en zou Joya ook echt nog niet mee in het L nemen al zou het mogen maar het wordt ons zo wel erg moeilijk gemaakt want een balkje kan altijd gebeuren toch? Maar klopt er zijn ook een hoop die wel promoveren terwijl ze er echt niet thuis horen... Snap alleen niet waarom ze het dan ''toegankelijker'' noemen met deze nieuwe regels :+

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:32

Bedankt trouwens voor alle leuke reacties in het topic met de foto's <3

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:48

Kon het zo niet zo gauw vinden Tia, zal het [naam] eens vragen.

Leuke foto's Nikki, was te laat met inschrijven voor Baarle dus helaas aan onze neus voorbij gegaan.
Baal wel dat we geen potentiële kopers hebben maar het is wel dubbel want eigenlijk is geen één van de paarden nu aan verkoop toe. We krijgen geen particuliere kopers maar alleen handelaren en helaas alleen diegenen die binnen een paar weken aan een paard willen verdienen. Daarvoor ligt onze prijs net iets te hoog en is er net te veel werk aan.

Super gepresteerd Mistid!! Gefeliciteerd

Ben het trouwens niet met je eens over het promoveren. Het kost nu alleen maar veel meer geld om in het L te geraken en, eerlijk is eerlijk, degenen die het niet aankunnen komen gewoon nooit meer het L uit en daardoor heb je toch een goede schifting.

Terecht dat je leuke reactie's kreeg Nikki, zijn ook hele gave foto's van een leuk stel.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:18

Rustig hier!
@mistid: super gedaan!! Wow! Wat betreft de punten, ik ben het niet met je eens. Maar ieder z'n mening ;)
@nikki: mooie foto's van jullie! Prachtig!!

Hier vandaag weer op pad geweest voor de dressuur. Er zit verbetering in! 180 en 185 en een 1e plaats in de 2e proef.
Alleen de aanleuning is nog zo'n probleem. Hij is super gevoelig in z'n mond en pakt het bit niet aan. Hierdoor ging hij steeds te diep. Vandaag met iets langere teugel gereden, krijg ik het commentaar dat ik meer contact moet nemen. Maar hij liep in ieder geval niet meer te diep ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:44

Zeker stil hier. Gefeliciteerd met je resultaten Madelein! Gaat dus echt wel de goede kant op.

Hier even wedstrijdloze weekenden gehad. Daimler liep niet helemaal lekker en even rust voor het seizoen losbarst.
Donderdag zijn we met hem naar de osteopaat geweest en hij had inderdaad een blokkade in de rug. Hij is losgemaakt en loopt nu weer fijn.

[naam] heeft een airjacket en schouderbeschermers aangeschaft en daar ben ik wel heel blij mee want met die pittige hindernissen in de cross knijp ik hem soms wel als mama.

Ze had moeite om haar hartslagmeter aan de praat te krijgen (althans het deel wat de informatie door moet zenden naar degene die het trainingsschema opvolgt) maar ook dat is vandaag gelukt.

Verkopen valt op het moment echt nog niet mee. Er reageren alleen maar handelaren en die willen er zelf natuurlijk ook nog flink op verdienen. Advertentietekst kon ook wel iets uitnodigender. Had ze zelf opgesteld.

Verder was het een luie zondag waar onze gevaarlijke zwarte hengst deed alsof hij een kameel was ;)

http://www.bokt.nl/img/avatar/4xSlLP.jpg
Afbeelding

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:46

Gave foto's en filmpjes allemaal!! <3

Super Madelein!!

Twal is nog steeds niet goed :( Zit even in een dipje..dinsdag gelogeerd was niks te zien..woensdag rustig gereden liep die nog niet goed. Vandaag eigenlijk moeten crossen maar heb er dus nog niet eens opgezeten. Ga straks even kijken en anders bel ik morgen de kliniek. Ben echt teleurgesteld...na alle ellende is t nu net wat rustiger thuis en had ik weer meer tijd en zin om te rijden en dan is twal niet goed zo vlak voor het cross seizoen. ;( hopelijk van de week toch weer goed zodat ik in markelo en Westerbork kan crossen..

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:53

Hahahaha die foto! Heerlijk! Kan me voorstellen dat je die hindernissen soms angstig vind percy. Gelukkig krijgt ze goede training en begeleiding. Ik vind de hogere Nivos crossen ook altijd wel spannend.

@rianne: wat balen :(. Het komt nooit uit he... Ik herken het onwijs wat je zegt. Je hebt de afleiding even nodig en die kan je nu niet goed pakken. Of is dat het niet?
Er komt een tijd dat hij weer goed is, en dan geniet je er weer extra van! Maar ja daar heb je nu niks aan.

Hier gaat het inderdaad steeds wat beter. Nu nog proberen of hij meer aanleuning wil pakken. Misschien dst ik m'n oude gebroken trens weer eens ga pakken voor de dressuur. Rijd nu met een myler bit, wat super is want daardoor is hij van zijn angst voor het bit af, maar hij neemt die niet echt aan. Hij blijft wel prima stuurbaar trouwens, maar ja de jury wil nu eenmaal een paard zien wat 'aanleuning' pakt, en dat doet hij dus niet. Ergens ook wel erg vreemd, want ze zien dus blijkbaar liever een paard wat volledig in de hand van de ruiter hangt en met kracht gereden wordt, dan een paard die met los contact dezelfde oefeningen goed uitvoert. Maar goed dat is een frustratie die ik al langer heb :+