[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:23

Agatsiedarrie Margreet. Hopelijk gooit dat geen roet in het eten voor Barchem. Beterschap Noor!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:25

Wat een pech, hopelijk geneest het goed, Noor!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:41

Oh, wat een akelige berichten hier opeens. Voor jullie allemaal: :(:) :(:) :(:) :(:) .

Texelse, fijn dat jullie een goed adres gevonden hebben. Geeft wel rust!

Wij mogen zaterdag starten in Uden. Dat is dan een kleine troost zullen we maar zeggen.
Starttijden Bathmen zijn er ook. Moeten de cross voor de dressuur verkennen, dus wordt toch redelijk vroeg (zeker voor zo'n slaapmuts als ik).
Zaterdagochtend ga ik naar de pony's kijken: doen allerlei Connemara's mee 8-) .

Nu slapen en morgen weer werken.
Zag ik nou iemand al weekend roepen?????????? ~~}> ~~}>

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:43

Mistid balen dat je rug nog steeds niet goed is
San fijn dat what het goed deed
Rowo spannend de zoektocht naar een eigen huis
Vief erg behulpzaam van Tele2
Evelien balen van Caap's been
Texelse klinkt als een superadres
Balen Margreet en Noor van de springles, hopelijk knapt Noor weer snel op

Danielle mijn lijst van wat ik wel moet doen: blijven paardrijden, stil zitten, met het juiste been drijven, recht houden boven de sprong, verzameld houden (dus geen gerace van het achterbeen af), genoeg power houden (dus Ferrose niet als een pudding laten galoperen, de exacte woorden :+ ), nageeflijk houden, ontspannen houden en zorgen dat ze wel wil oversteken, zorgen dat ze in de goede galop landt, hand voor houden boven de sprong maar niet in de landing, teugels kort houden, terugzitten in mijn bovenlichaam, druk op mijn beugels houden en mooie sprongen maken.

Mijn lijst van wat ik niet moet doen is alles van boven maar dan omgekeerd en niet stiekem de laatste 3 meter zwaar gaan zitten en niet na de sprong in verlichte zit blijven rijden. Dus dat is redelijk wat om te onthouden en waarschijnlijk ben ik nu weer wat vergeten. Op het lage maakt het weinig uit bij mij ik ga pas echt rommelen als ik het hoog vindt worden.

Ik denk trouwens dat dit een vrij standaard lijstje is, maar omdat ik het en eerst verkeerd geleerd heb en nu dus als een beginner beschouwd mag worden is het best veel om te onthouden :o

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:53

Joki schreef:
Danielle mijn lijst van wat ik wel moet doen: blijven paardrijden, stil zitten, met het juiste been drijven, recht houden boven de sprong, verzameld houden (dus geen gerace van het achterbeen af), genoeg power houden (dus Ferrose niet als een pudding laten galoperen, de exacte woorden :+ ), nageeflijk houden, ontspannen houden en zorgen dat ze wel wil oversteken, zorgen dat ze in de goede galop landt, hand voor houden boven de sprong maar niet in de landing, teugels kort houden en mooie sprongen maken.

Mijn lijst van wat ik niet moet doen is alles van boven maar dan omgekeerd en niet stiekem de laatste 3 meter zwaar gaan zitten en niet na de sprong in verlichte zit blijven rijden. Dus dat is redelijk wat om te onthouden en waarschijnlijk ben ik nu weer wat vergeten. Op het lage maakt het weinig uit bij mij ik ga pas echt rommelen als ik het hoog vindt worden.

Kort gezegt dus je houding onder controle krijgen?
Dat je dan met een fijn ritme/tempo ontspannen zit, beide benen er aan, teugels in contact en voor je kijken.
Dan heb je toch al grotendeels je paard actief en recht onder je.

Kan me wel vinden in je verhaal.
Bij mij hielp het om er goed aan te denken om gelijke druk op de beugels te houden boven de sprong, en de teugels even lang. Pak standaard links te kort.
En dan ging ik voor de sprong ineens veel te veel doen en verloor ik het tempo. Dat moest ik oplossen door gewoon stom met je been eraan te gaan zitten, drijven, en naar een punt achter de sprong kijken.
Dan ging het 9 vd 10 keer veel beter. :j

Misschien moet je ook iets simpeler denken :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 00:01

Ik moet ook simpeler denken maar moet (helaas) ook al dit goed onder controle krijgen om Ferrose goed te laten springen. Het moet gewoon een automatisme worden om zo te rijden en dan zal het allemaal ook veel beter gaan.

Ach vroeger heb ik ooit heel chagerijnig tegen mijn dressuurinstructeur 2 voltes lang opgesomd wat ik allemaal moest doen om een goede volte in galop te rijden en zijn antwoord was toen 'ja en dat moet je ook allemaal doen'. Nu zou ik niet eens meer weten wat ik toen allemaal heb opgesomd omdat het nu allemaal vanzelf gaat dus ik hoop dat dat moment ooit ook bij het springen komt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 07:07

Noor (Margreet) Hoe is het ermee? Beetje kunnen slapen?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 07:36

Noor heb ik nog niet gezien en ik ben de hele nacht op geweest met 2 honden die niet lekker waren omdat ze na de schuwt zich tegoed hadden gedaan de wortels van waterplanten. Wordt vervolgd. Ik ga voor oma spelen, en alvast spullen klaar zetten want vanmiddag is er sleutelprosecco.
Allemaal een goede dag.
Edit, schuwt is schouw.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 07:40

iedereen had gisteravond les (ik normaal ook maar kon nu niet)
ik vind zelf wo altijd fijn om te lessen omdat je dan mooi midden in de week zit. niet te dicht bij het weekend ivm wedstrijden
mirthe heeft last van de rug
danielle lekker zo'n hond in de staart
marijke heeft al weekend. (ik moet nog 2 dgn.)
leuke foto henny
noor sterkte

zo nu richting werk.. gelukkig deze dat maar tot 2u en dan alle 3 de paardjes doen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:07

Nou het houdt niet over.. Arm en vingertopje (middelvinger :+ ) doen goed zeer... Ga zo proberen te rijden, maar als dat niet gaat zit er niks anders op dan afzeggen... |( Baal als een stekker want heb zelden zo'n fijne springles met Jer gereden, echt 100% miscommunicatie (lees: ruiterfout).

Niet bijgelezen sorry, teveel zelfmedelijden.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:12

Getverderrie Noor! Gelukkig kun je wel met 1 hand een sleutel in ontvangst nemen
probeer iets positiefs te verzinnen..... :o

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:26

Noor, wat onwijs balen zeg! Hopelijk is het rijden te doen. Zou enorm zonde zijn als je Barchem af moet melden!

Hier even rennen en vliegen. Sem en mezelf aankleden/klaarmaken. Tas inpakken. Dan nog iemand knippen en dan gauw door naar mijn ouders, komt een clubgenootje Uk scheren. En dat allemaal al voor half 10. Ik vlieg dus gauw weer verder! :evaw:

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:34

Jeetje Noor wat balen. Hopelijk lukt het rijden wat en kun je gewoon crossen.
Jantine: succes met vliegen ;).

Hier een wat rustigere week op stage. Ook wel eens lekker. Er is nog wel genoeg te doen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:35

Noor wat balen zeg! Zou idd heel erg zonde zijn als je hierdoor barchem af zou moeten zeggen!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:38

Goede vlucht Jantien! :D

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:53

Goedemorgen!

Joki, het is simpel gezegd, maar mijn springinstructeur zegt altijd als we van 1 meter naar 1,10 gaan; denk maar dat er 1 meter staat, want je mag niet anders gaan rijden!
Ik maak ook nog wel eens de fout dat ik bij een parcours dat hoger gezet wordt "anders" (lees gehaaster, iets meer knijpen etc) ga rijden.
itsme, ik vind ze ook echt te duur die air jackets, hoop ook niet dat ze snel verplicht gaan worden!
anthea, hoe was je dressuurles?
bvw, hoe was je springles?
Lielle, hoe was je springles?
Watapatje, hoe was je springles?
(woensdag is echt lesdag ;) )
Noor beterschap en idd met je andere hand de sleutel in ontvangst nemen vanmiddag :D
snoek, fijn dat vorstin bijna goed loopt!
lautje, je zal het rijden idd wel erg missen, dat had ik toen iig wel!
Mistid, niet fijn chronisch rugpijn. MRI kan veel uitsluiten. Ikzelf 5 jaar geleden mijn rug op drie plaatsen gebroken (over de kop geslagen met paard) en heb onwijs veel mazzel gehad, maar ook nog steeds een zeurende pijn (zitten drie pinnen in mijn rug) waar ik waarschijnlijk nooit meer vanaf kom.
Evony, ik ben jaloers op je Iphone ;)
Danielle, extra gewicht aan de achterhad tijdens de conditeitraining gehad :D
MM, lekker hoor, nu al weekend!
San, fijn dat What zo lekker te rijden was.
Rowo, je staat er echt van te kijken wat de hypotheek je wil verstrekken hè. Wij hebben een jaar geleden bewust gekozen om maar niet de max te lenen, omdat je toch werkt om te leven en niet andersom :D
Caro, volgens mij werk jij bij een incassoburo. Balen dat het zo onwijs druk is!
Tody, dat is een leuke foto van je jonkie!
Vief, Tele2 is drama. Thuis en op de zaak ook al het nodige mee te stellen gehad. Ze zijn bijna net zo erg als KPN ;)
Tientjeh, vervelend dat Uk zo klein draaft, lastig kur maken zo idd. Dan toch maar lekker pittig en fel houden in de muziek.
Corien, schandalige werkgever heb je!
Evelien, hopen kogel van Caap snel beter is.
Henny, wat een kanjer is PH zeg!
Texelse, fijn dat jullie een goede plek gevonden hebben voor het merrietje!
Kim, geniet van je rustige dag!

Zo, ik ben weer een beetje bij. Jullie gaan wel hard hoor :D :D :D

Mijn dressuurles ging echt onwijs goed. Ik heb voor het eerst (heb de merrie nu 2 maanden) op een ontspannen en nageeflijk paard gereden! Niet meer de kop erop en onder me vandaan willen denderen, maar los in de kaak en nek en gewoon onder me blijven en heel fijn te bewerken. Nu kan ik echt gaan rijden met haar! Wat een fijn gevoel zeg. Heerlijk!

Linardo was ook onwijs braaf, stond nog een lijntje in de bak, dus beetje dressuurmatig gespeeld met hem. Paard ook weer blij.

Twee bekeuringen van CJIB gekregen gister. Ik ben gewoon op 1 dag in 10 minuten tijd 2 keer geflitst. Twee straten bij elkaar vandaan en twee keer 57 (na correctie 54) km per uur. Schandalig en zonde van het geld. Grrrr.....

Nu weer op de zaak, kan echt merken dat het hier herfstvakantie is. Onwijs rustig en dus lekker veel tijd voor van alles en nog wat!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:58

Noor ik duim voor je dat je vinger meevalt
Tientjeh dat is wel even vliegen
Kris balen van je boetes

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:59

@Kris: m'n mond zakt open!!!...... wat een b(l)ijleesactie.......... _/-\o_

En jij zelf een dag met dubbel gevoel. Heerlijk gereden, en 2 bekeuringen....... heeeeeeel herkenbaar..... snel even wat halen/brengen, en heel snel weer terug, en dan 2x langs dezelfde flitser binnen 5 minuten. Zoooooo zuuuuuuuuurrrrrrrr.......

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:30

Goedemorgen :wave:
Dressuurles gister ging goed! Draakje wordt nog een echt dressuurpaard :D Ze heeft van zichzelf de neiging om vooral heel groot te bewegen en nu moet ze dus leren om kleiner te bewegen en dat vindt ze natuurlijk erg moeilijk, maar ze deed super haar best. Het is dan gelijk een heel ander paard.

Noor: Wat balen zeg! Hopelijk kun je nog wel rijden :(:)
Kris: Oei, dat is echt zuur. Mooie bijleesactie trouwens!
Kim: Ook wel eens lekker zo'n rustig weekje

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:40

Morguh!!

Mooi van je les Anthea! Wat is draakje voor afstamming?
Kris, balen van die boetes zeg, altijd zonde.
Noor, he wat stom van je vinger, ff doorbijten hoor }>
Mandy, doe je eind nov ook mee in Wierden?

Do ging best lekker met de dressuurles. Loopt al lekker nageeflijk, nog niet constant natuurlijk maar het begint te komen. Vossie ging ook wel lekker, beetje spierpijn volgens mij.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:43

goeiemorgen!
Thx Kris voor de bijleesactie, echt ideaal nui ben ik ook weer van alles op de hoogte ;)

mijn springles was gister ook niet geslaagd, Frits sprong dan wel super maar hij voelde niet fijn dus ben gestopt. Niemand zag iets inregelmatigs maar hij voelde in de achterhand gewoon niet lekker. Toch pakte hij met springen heel goed aan maar mijn gevoel was er niet gerust op dus ben maar gestopt. Misschien beetje spierpijn, hij deed namelijk ook heel gek in de wei :+

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:48

Geen dank bvw, tis een actie van 4 pagina's bijlezen :D
Fijn dat Frits goed sprong, minder fijn dat je er iets aan voelde! Hopelijk snel van zijn (spier)pijn af.
Texelse, vind het fijn om te weten wat iedereen doet en hoe alles gaat, dus dan idd even bijlezen. Gelukkig heb ik er hier op de zaak alle tijd voor!
Anthea, zou het dan toch stiekum een drakendressuurpaard zijn? :D
TeeGee, fijn dat Do zo goed aanpakt! En Vossie ook natuurlijk!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:49

TG: Great Pleasure x Ramiro Z :) Mooi dat jouw paardjes het ook zo goed deden
BVW: Verstandig om te stoppen
Kris: Ja ze is al omgedoopt tot dressuurpaard }>

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:12

Kris, goeie bijleesactie. Sluit ik me bij aan ;) Balen van je boetes!
BVW, hopelijk alleen spierpijn bij Frits.

Rijden ging wel gelukkig. Ik denk dat het er wel een beetje apart uitziet, want ik hou mijn rechterhand wel anders. Maar Jer was goed van pas en erg braaf. Dus ik waag het er maar op. Ga er vanuit dat het vanaf nu alleen maar beter wordt.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:20

tuurlijk wordt het alleen maar beter Noor!