. Dus nu ist nog een paar weken wachten :s. En ze geven lange droge periode dus tzal efkes duren tegen dat het schiet. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Dus nu ist nog een paar weken wachten :s. En ze geven lange droge periode dus tzal efkes duren tegen dat het schiet.
!!!!!!!!
Je moet alleen kunnen opstappen, op een paard dat blijft staan.
We weten al dat onze jury een redelijk "lastige" is ook, dus ze raden echt af om hulp te vragen.
.
, ze gaan u nie buizen omdat je niet in een twee drie op uw paard zit
. PrietPraat schreef:Da zou ook ene schoontje zijn Bij mij opstallen. Stap zelden van op de hond. Bij Canch stap ik op via een loopbrug, moet gewoon m'n been er overslaan en als ik al van de grind opstap zoek ik iemand die m'n beugel kan vast houden.
Maar da komt wel goed, ze gaan u nie buizen omdat je niet in een twee drie op uw paard zit
.
. Moest zijn stap zelden op vanaf de grond
paard mank uit de wei gehaald vanavond... Kan wel huilen
... 
? Iets aan te zien
? Hopelijk niet te erg!
dat was mijn hoofddoel, springen was eerder voor de ervaring. Nog complimenten gehad over de dressuurproef zelfs! Mooie houding, hele prettige aanleuning en aangenaam om naar te kijken. En van jury en andere aanwezigen vraag gehad naar de afstamming en dat hij zo onwijs braaf was de hele dag.
en daar is hij dan ook in kruisgalop geschoten + 1x naast een flinke rood/witte oxer. Daarna deed hij hem wel netjes. Hij twijfelde heel erg, dus daarmee heb ik wel gevoeld dat rustig inspringen bij hem echt wel nodig is alvorens een parcours te doen. Vanuit niks recht een parcourtje in was verwarrend
) ook moeilijk om te beslissen of iemand mee mocht doen... Het was vaak toch ook afhankelijk van welke examinator je kreeg, en dan kon je de ene week hebben dat een ruiter die het in mijn ogen niet verdient, slaagt, en de week erop iemand die toch beter was, buist. Hoorde wel dat er meer aan de uniformiteit was gewerkt om die verschillen uit te vlakken nu, maar toch.
.
voor Niek! Op effen bodem niets meer aan te zien, op de harde hobbelige paddock misschien net nog iets gevoelig! Toch wel kleine zucht van opluchting... Zal ze toch wel op haar eigen voet getrapt hebben.
die denken dat B zowat hetzelfde is als a, maar paar sprongen meer, en een individueel dressuurproefje ipv achter elkaar, maar B is toch al van een hoger niveau als a. Voor B te halen moeten ze toch al een beetje 'echt' paardrijden, a is in principe voor elke doorsnee manegeruiter te halen.
maar als het goed georganiseerd is, en alles gaat vlot, dan is dat wel leuk om te doen vind ik, is eens wat anders dan les geven.