[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:48

Pfff die regeling van het B springen slaat idd nergens op. Gelukkig hoef ik nog maar 1 puntje voor de L...

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:04

Fijn dat ze daar niet meer van afhankelijk is percy! En gelukkig hoef jij er nog maar 1 Madelein :)
ja inderdaad en zo wordt springen weer een jurysport.. En als je gaat kijken hoe sommige internationale ruiters springen... :+
Nouja we doen t er maar mee, ben allang blij dat ik zonder wp met joya gewoon SGW mag starten!

Tia gelukkig maar 1 haha vorige x dat ik ernaast lag was bijna heel d stal getuige :')

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:51

Hahaha oeps Tia!!! :')

Pfff ja ik ben echt boos om die stomme regeling met het springen. Niet te doen.. helemaal niet als je niet elk weekend op concour gaat en ook nog crosst en dressuurt. Denk dat hier nog wel erg veel klachten van gaan komen en dat het binnen de kortste keren wordt terug gedraaid. Niet leuk meer voor een amateur ruitertje. :n

Percy: Leuk om dat eens zo te meten!

Nikki: Hoe ging het??

Twal is zo'n apart paard... woensdag had ik les ging súperfijn..dus als beloning tussendoor even laten stappen en lang gelaten. Blijkbaar had hij in z'n hoofd dat ie klaar was en besloten om niet meer aan het werk te willen. Kon er daarna niks meer mee beginnen, kwam alleen maar omhoog. Heb 'm er uiteindelijk ook niet echt meer door gekregen. Echt een stuk karakter waar ik dan tegenaan loop. Moet dan doorpakken maar als hij steeds omhoog komt durf ik dat niet. En als twal het eenmaal gewonnen heeft probeert ie je gelijk weer uit de volgende keer.. dus vanochtend ging het ook niet. Gaat wss binnenkort een keer iemand anders op die op dat stukje net waar met lef heeft dan ik. Twal is echt een paard van goud maar op dat soort momenten dan snap ik m echt niet :+
Nouja conclusie: Pas lang laten als die écht helemaal klaar is... komt wel weer goed maar wel even vervelend.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:57

Tiahastrona schreef:
Was vandaag weer erg fit, lag er mooi naast. Daarna heeft ze even los gegalloppeerd voor ik haar kon pakken. Toen ging het wel. Ben alleen wel uit mijn broek gescheurd :D

Hahahaha deze had ik gemist 8-)
Broek kunnen maken?
Idd voor de amateur ruiter is het er niet leuker op geworden. En dan doen ze dit onder het mom van de sport toegankelijker maken voor iedereen. Hmpf.. Kansloos. Ik ga misschien 22 maart nog een keer starten om te kijken of ik dan m'n laatste puntje kan rijden. Dan blijf ik wel in de B maar heb ik geen stress meer over die punten.
Vandaag heerlijk naar het strand geweest met Eddy. Hij mocht even zijn energie eruit lopen, en dat heeft ie gedaan }> . Zeker 15 min in volle galop over het strand, heerlijk! En goed voor z'n conditie!

@ Rianne: o wat irritant ja! Idd misschien slim om er eens iemand anders op te zetten, kijken of die op dat moment wel tot hem doordringt.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:39

Rianne haha dat heb ik vaker gehoord dat paarden geen zin meer hadden als ze dachten dat ze klaar waren :+ Weer een leermomentje!
Madelein heerlijk zeg naar t strand, ik moet binnenkort ook maar weer eens gaan :) Joya vind het water alleen nog heeel eng haha.

Gister oefenspringen gehad en ze liep zich weer enorm druk te maken dus van top tot teen bezweet. Turbo stond goed aan dus gewoon wat voltes gereden in t parcours (daar is t oefen van :Y) ) en toen sprong ze wel netjes! Ze liet zich in ieder geval wel wat beter rijden, soms kan ze echt enorm ongecontroleerd gaan racen :P
Vandaag dressuurlesje gehad en gewerkt aan de ontspanning en ging uiteindelijk wel fijn! Hopelijk morgen op wedstrijd ook :) Heb tot nu toe nog geen verschil gemerkt met de rustgevende druppels, maar wie weet duurt dat wat langer..

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:11

Dressuur wederom moeten afmelden... zou dressuren maar toen ik vanochtend kwam was die niet goed. Had al mok en ging opzich best goed maar tis denk ik naar binnen geslagen. Gister al dikke kogel en wat warm maar liep die wel gewoon goed. Vanochtend nog erg dik dus ging even stappen en toen had ie echt zo'n krampbeen. Tijdje gestapt werd t wel beter (wordt natuurlijk ook stijf na zo'n nacht op stal). Instructrice even laten kijken leek wel weer goed maar toen ik weg stapte begon die weer. Besloten om niet te gaan starten. Bel morgen de DA moet ie even paar dagen antibiotica. Hij is er denk ik erg gevoelig voor, had ie vorig jaar ook gehad. Crosstraining van woensdag maar afgemeld en gevraagd of ze zondag kan. Dan is die denk ik wel weer goed.

Nikki: Zielig dat ze zich zo druk maakt..wel fijn dat ht met voltes wel netjes ging. Vaak hebben dat soort druppels wel even nodig om in te werken.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:11

Percy: Balen dat twee paarden verkocht moeten worden. Maar wel begrijpelijk, het moet ook nog leuk blijven. En interessant die hartslagmeting!
Tia: Oeps! Niks aan je val over gehouden?
Nikki: Gave foto! En succes vandaag met je wedstrijd. Hopelijk krijg je m aardig ontspannen.
Madelein: Lekker zeg naar het strand! Ik heb gisteren lekker met m'n zus wedstrijdje over de zandweg gedaan, wij hebben t strand niet zo dichtbij :P
Rianne: Fijn he zulke paarden, de mijne is net zo slim :P Succes met z'n been. Heb je zondag training in Winterswijk?

Ik vind dat nieuwe B springen ook niks. En voor mij dubbel balen :P met m'n vorige paard zat ik nog in de oude regeling, dus vaak maar 1 wp bij foutloos parcours. Toen ik 10 wp had veranderde de regeling weer naar het fijnere systeem. En nu zit ik met m'n nieuwe paard waarmee ik van t zomer B wil gaan springen wordt t systeem weer zo vervelend |(

Vanmiddag heb ik lekker crosstraining :) Zin in!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:25

Marloes heel fijn haha. :7 Leuk, je zit bij r.i.a in de groep ofniet? Dat is mijn instructrice en sta ik bij op stal...ze is vaak zoo blij met twal z'n dominantie en karakter *not* haha. Succes vanmiddag!!
Ja zou woensdag les hebben van h.ilde maar heb gevraagd of ze zondag kan..hopelijk is twal dan weer goed en heeft zij nog een plekje. :)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:04

Haha ja, k vond dr heel fijn lesgeven. Ik heb juist normaal altijd les van h.ilde, maar deze les ging ook super! Weer veel bijgeleerd. Zal vanavond even foto's/ filmpjes plaatsen.

Hopelijk kan je zondag dan nog rijden.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:34

Rianne, Hoe bevalt de singel? Lijkt wel of je geen dressuur mag rijden :+ . Mok is irritant. Bij Fa is het eindelijkkkk weg
Kyrkelover, Gaat al makkelijker met de merrie, jij mag al bijna voor het eggie
Nikki, Hoe oude is de jouwe? Vrouwenpolder wil ik ook rijden :D Ga je morgen springen/dressuren?
Percy, Ook naar Vrouwenpolder. Ik voel een meeting aankomen :o . Handig zo'n nulmeting, jullie zijn goed bezig +:)+
Marloes, Hoe was je crosstraining? *-:)

Ik vind die nieuwe regeling bij springen niet eens zo raar, met dressuur rijd je meest ook maar 1 punt per proef. Kan allemaal nog snel zat zo. Denk dat iedereen nu snel naar het L gaat, maar daar vast loopt, dus heeft ook geen nut. Vind het wel raar dat je kan winnen met balk als er ander foutloos is. Gene die foutloos zijn moeten wel boven degene met strafpunten.
Ik ben vandaag lekker naar buiten geweest, ze liep alle watertjes in waar ik in wilde, wordt nog een crosspaard ook *\o/*

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:09

Maar thia, je kan nu bijna geen punt meer rijden, alleen nog als je foutloos bent... Dat is waar ik tegen loop. Plus in de dressuur kan je 3 punten per proef rijden, als je goed genoeg rijdt.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:31

Crosstraining ging echt super. Bij deze wat foto's/filmpje

Afbeelding
Waterinsprong is toch nog wel spannend :P
Afbeelding
Afbeelding

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:24

Marloes: grappig, instructrice wissel :D
Jeetje wat is die veranderd zeg...veel meer paard. Super hoor!

Tia: nog te weinig gebruikt om er wat over te zeggen, zodra ik hem tijdje gebruikt heb laat ik het je weten!
Leuk dat het zo goed ging!

Madelein dat is precies wat ik ook vind. Bij dressuur kun je met een paar foutjes nog zat een wp rijden. Bij het springen is een foutje(balk) al gelijk zon grove fout dat de kans op een wp minimaal is. Als ze zegen balk en min 65 stijlpunten voor een wp kan ik inkomen, maar 75....

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:57

haha ja leuk Rianne. Doe je ook nog regiotrainingen dan? Anders rijden we miss wel een keer samen.
En dank je! Zelf valt het me niet meer zo op, maar leuk als t anderen opvalt dat ze mooi gegroeid is.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:13

Heb me niet opgegeven. Zag dat het 35euro per training was in een groep van ong 5/6..als je zelf een les regelt ben je dat geld ook kwijt met z'n 2en daar gaat dan mijn voorkeur naar uit. Kun je je gewoon per training opgeven of moest je al eerder opgeven en minimaal aantal trainingen mee rijden?

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:31

Oh ja dat kan ook.
Je moest wel van tevoren alle trainingen opgeven die je mee wou rijden, maar niet n verplicht aantal.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:36

Rijd jij 6 punten per dressuurwedstijd Sanne? :D
Er waren er zat die met 5 parcoursen (is in Noord en Zuid-Holland met vaak 2 parcoursen dus binnen 3 dagen) binnen een maand naar t L gingen en dan op hun bek gingen. Vorige keer toen er werd gepunt op deze manier waren de stijlpunten ook hoger. De juryleden worden hier ook op voorbereid. Je kan nog steeds met 10 parcoursen naar t L (als je wilt).
Dus ongeveer hetzelfde als dressuur. Sommige rijden hun hele leven in het B of L, sommige zijn binnen een jaar in het Z. Er zijn ook ruiters die met 47 stijlpunten 2 keer foutloos rijden, waren met wedstrijdweek rijden L startgerechtigd]. Dat vind ik veel erger.

Ik vind nog steeds dat degene die foutloos is hoort te winnen van iemand met een fout (ook al rijd die als een kamikaze piloot op een paard geen paal wil raken)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:31

Nee ik zeker niet, ik ben een echte dressuur kneus helaas ;)

Maar als je uitslagen van wedstrijden bekijkt zijn er maar heel weinig mensen die boven de 75 rijden, of zelfs maar bij de 75 in de buurt komen. Meestal liggen de punten tussen de 65-70. Dat je de grens van 2 wp hoger legt snap ik, maar ik begrijp echt niet waarom de grens voor 1 punt zo gigantisch hoog gelegd wordt als je een balkje hebt.
En met 47 stijlpunten rijd je nu ook geen winst, pas boven de 60 punten, dus snap niet hoe die dan in een week in de L gekomen zijn?
Als er idd hoger en eerlijker gepunt wordt is het misschien minder erg dan ik denk, maar ik persoonlijk vind het geen verbetering.
Maar goed, ieder kan hier weer anders over denken. Maar het motiveert mij wel om voor 1 april nog een puntje te proberen te rijden ;). Daarna dan gewoon lekker in de B blijven hangen tot we aan de L toe zijn, maar dan is die punt in ieder geval binnen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:47

Voor de vorige verandering, die weer is terug gedraaid, had je als je foutloos was 2 winstpunten. Die punt rijd je makkelijk met de halve meter lucht die Ed over houdt :o

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:57

Even snel een berichtje van hier, zal morgen even bijlezen en beantwoorden :)

Joya is pas 4 jaar dus niet heel gek dat alles nog spannend is. Vanochtend dressuurwedstrijd gehad en ze was nog wel gespannen maar gelukkig wel iets minder! Helaas was het vandaag dat mn moeder verkeerd voor las en ik dus in de war raakte waardoor joya dus weer gestresst raakte..

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 07:59

Tiahastrona schreef:
Voor de vorige verandering, die weer is terug gedraaid, had je als je foutloos was 2 winstpunten. Die punt rijd je makkelijk met de halve meter lucht die Ed over houdt :o

Haha ed pakt nog regelmatig een balkje mee. Valt ook niet mee voor een atactisch paard om 10 hindernissen goed erbij te blijven. We zijn pas 1x foutloos geweest.

Idd zoals het nu is heb je gelijk 2 punten als je foutloos bent, maar je moet dan wel boven de 60 stijl rijden toch? Is die eis van stijlpunten dan later toegevoegd?

@nikki: ach als ze 4 zijn mag dat nog ;). Had je een beetje redelijke punten?
Ik moet komende zondag weer, en heb geen lezer. Ik krijg de proeven maar niet in m'n hoofd dus hoop heel erg dat ik een lezer daar vind!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:13

madelein schreef:
Tiahastrona schreef:

Haha ed pakt nog regelmatig een balkje mee. Valt ook niet mee voor een atactisch paard om 10 hindernissen goed erbij te blijven. We zijn pas 1x foutloos geweest.

Idd zoals het nu is heb je gelijk 2 punten als je foutloos bent, maar je moet dan wel boven de 60 stijl rijden toch? Is die eis van stijlpunten dan later toegevoegd?

@nikki: ach als ze 4 zijn mag dat nog ;). Had je een beetje redelijke punten?
Ik moet komende zondag weer, en heb geen lezer. Ik krijg de proeven maar niet in m'n hoofd dus hoop heel erg dat ik een lezer daar vind!

Jaa is ook zo hoor! 171 en 175 dus niet extreem slecht, maar gewoon niet fijn gereden dus dat is jammer maar geen ramp :P Ik heb ook liever wel iemand die leest, anders moet ik zoveel dingen tegelijk bedenken :+

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:21

Rianne balen zeg van de mok! Hopelijk is het snel onder controle... Is inderdaad best zielig dat ze zich zo druk maakt, probeer alles zo rustig mogelijk te doen maar tis een kwestie van wennen dus veel meer dan dat kan ik helaas niet voor der doen :(:)

Ik zat inderdaad ook met datzelfde Marloes en nu dus weer... Snap echt niet dat ze dit doen want de B zit al bomvol bij ons en wordt er zo niet beter op :n Fijn dat je training goed ging :D Ziet er fijn uit!

Tiahastrona fijn dat ze alles deed! Ik vind inderdaad niet dat je te snel hoeft te gaan maar een balkje kan altijd gebeuren en nu moet je eigenlijk foutloos blijven om een winstpunt te halen of 75 of meer punten en dat wordt maar erg weinig gegeven bij ons..

Heb vandaag besloten zaterdag nog maar een keertje dressuur te gaan rijden en misschien gewoon te paard erheen dat het wat minder wedstrijd is voor der. Zaterdag oefencross in Baarle-Nassau, maar heb gemerkt dat ze dat prima aan kan gelukkig :) Als ik er te weinig mee doe is ze enorm lastig te rijden dus even kijken hoe het zo gaat!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:35

@nikki: vind ik nog nette punten hoor! Net geen winst, maar toch zeker ook niet slecht. Ik kan idd tijdens het rijden van de proef niet bedenken waar ik heen moet. Erg irritant. En helaas sta ik op een western stal waar ik de enige Engels rijdende ruiter ben dus ken verder ook weinig mensen die me kunnen helpen. Maar meestal is er wel iemand die wel wil lezen gelukkig.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:06

madelein schreef:
@nikki: vind ik nog nette punten hoor! Net geen winst, maar toch zeker ook niet slecht. Ik kan idd tijdens het rijden van de proef niet bedenken waar ik heen moet. Erg irritant. En helaas sta ik op een western stal waar ik de enige Engels rijdende ruiter ben dus ken verder ook weinig mensen die me kunnen helpen. Maar meestal is er wel iemand die wel wil lezen gelukkig.

Nee slecht is het ook niet hoor, maar weet gewoon dat het beter kan :) Ow dat is jammer inderdaad maar fijn dat er meestal toch iemand wil lezen!