[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:04

Dat wist ik niet heleen....
Ga jij, of je man, hem rijden?

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:14

@Vief en Mo, ik denk dat scheren vast geen kwaad kan. Ik wil mijn paard straks ook nog scheren, als ik weer kan beginnen met rijden. Hij heeft nou echt een dikke vacht en zit ook nog niet in de rui.

Ik heb er alweer een half dagje werken op zitten. Nu lekker vrij en vanmiddag nog maar wat kleine dingetjes doen en even met paard lopen.

caro29

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:47

Ik moest om 8 uur jureren in Sneek. 5.30 ging de wekker en 6.15 op pad. 9.50 weer klaar met jureren. Was erg vroeg.

Ik denk niet dat mijn bak begaanbaar is. Lag gisteren nog vol met sneeuw, water en ijs. Hopelijk heeft mijn vader de pomp erin gezet om het water eruit te pompen. Mijn bak is waardeloos en we zitten op veen. Dat is absoluut geen voordeel.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:07

mo_van_dijk schreef:
Dat wist ik niet heleen....
Ga jij, of je man, hem rijden?

Ik waarschijnlijk, samen met een vriendin. Zij reed op een paard van ons wat 1,5 jaar geleden verongelukt is. Een volle zus van dat paard had toen net Daimler aan de voet lopen. Die hebben we min of meer symbolisch met ons 3-en gekocht.
Misschien gaat zij erop dressuren en ik crossen of zo. Hij staat nu nog in de opfok, eind van de zomer komt hij naar huis.

Vervelend Caroline. Bij ons is de sneeuw gelukkig alweer een paar dagen weg.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:57

Sorry, niet bijgelezen.
Kun je inmiddels veilig het strand op komen? Dwz zijn de opgangen ijsvrij? Denk er aan om morgen een strandrit te maken. Sim (en ik ook) hebben ernstig zin in een galopje buiten...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:59

Naar welk strand wil je Simmie? Hier in regio R'dam is al een paar weken geen sneeuw meer te bekennen. Hoe de strandopgang eruit ziet weet ik niet!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:03

Kan me eigenlijk niet zo veel schelen welk strand (Zeeland is me iets te ver) maar richting Wassenaar, Noordwijk ofzo?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:06

Volgens mij moet dat kunnen. Alle sneeuw is al verdwenen in de weilanden e.d. omgeving Den Haag/ Westland!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:07

Dan ga ik het er gewoon op wagen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:29

Hoi!

@ Carolien: vroeg begin van de dag dus, toen draaide ik me nog een paar keer om hoor :j

Ik heb vanmiddag fijn gesprongen, even teruggerekend en het bleek alweer 2,5 maand geleden dat we het laatste huppeltje hebben gemaakt! :o Jer was weer lekker ontspannen, later nog een parcoursje gesprongen toen werd ie wel weer wat heet maar wel te sturen gelukkig.

Heleen ik stuur je wel ff een PB :)

Straks lekker naar de sauna en morgen dressuurwedstrijd.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:16

Goedenavond!
De Hengstenkeuring was leuk gisteren :D Mooie hengsten en mooie shows. We hebben nog een hengst gezien die wel op Vorstin zou mogen: Apache. Errug heet maar ook errug gaaf. Het afscheid van Gribaldi was ook leuk, inclusief Painted Black en Totilas.
Ennnnn, ik heb eindelijk een mooi vijfpunts borsttuig gevonden *\o/* *\o/* *\o/*
Het is een zwarte met zwart elastiek en rvs gespen. Behoorlijk soepel leer, en dat voor 100 euro! Hij is van Euroriding, en ik heb hem gekocht bij de shop van het Drunens Ruiterhuis. Vandaag heb ik hem gepast, en hij staat super! Ik wil er alleen nog wat klipjes aan laten maken zodat ik hem makkelijker om en af kan doen.

Over de aquatrainer: Maandag komt de fysio en dan beslissen we het. De fysio vind het iig een goed idee. De kosten zijn wel ernstig: 1600 euro voor een maand, en 50 euro per keer := Ik heb iig wel al met mijn instructrice afgesproken dat zij Vorstin gaat opbouwen als ik weer mag rijden, zodat ze gelijk goed gereden wordt.

Simmie, volgens mij is het prima te doen op het strand. Ben jaloers :D

Fijn dat Uk zo lekker gaat Jantien!
Lekker zo'n relaxtdagje Benthe
Sterkte met je rug Lotte
Balen van je tentamen Anthea :(:)
Super van je werk Corien :D
Lange dag zeg Caroline!
Fijn dat je lekker hebt gesprongen Noor!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:25

Snoekiej schreef:
Simmie, volgens mij is het prima te doen op het strand. Ben jaloers :D

:(:)
Al enig idee waar je die Aquatraining gaat doen?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:38

Shanouk: Wat een bedrag zeg :oo
Sim: Heerlijk plan!! :D

Ik heb gelukkig ook heerlijk buiten kunnen rijden :D
Waren nog wel wat paden in het bos wat ijzig.. Maar daar kon ik wel omheen en het meeste was gewoon goed :)

Vriendje komt zo, die heeft dit weekend een studentenruiterswedstrijd in Enschede, wel benieuwd hoe het er daar aan toe gaat dus morgen maar eens kijken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:47

Als we het gaan doen, doen we het in Lisserbroek. Dat is lekker dichtbij :) Bevalt jouw borsttuig trouwens nog steeds?

Leuk Vief :D Ben benieuwd hoe dat gaat idd!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:21

Is er ook een website over die aquatraining Snoekiej??

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:30

@ snoekiej dat is veel geld voor de aquatrainer. Misschien is dit ook wat voor je http://www.paardenzwembad.nl/ Wel in Drenthe.

Begin nu al behoorlijk gaar te worden. Lang dagje!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:32

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:38

Shanouk: Jeetje, lekker prijsje :=. Fijn dat je eindelijk de goede borsttuig hebt kunnen vinden :).

Noor: lekker zo'n sauna avondje ;).

Ik heb net heerlijk gereden met Sofie in de dressuurles. Travers enzo pakt ze allemaal zo super fijn op :D.
Morgen maar even een buitenritje maken met d'r en dan maandag avond springles :).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:50

Snoekiej schreef:
Als we het gaan doen, doen we het in Lisserbroek. Dat is lekker dichtbij :) Bevalt jouw borsttuig trouwens nog steeds?

Wist niet dat er in Lisserbroek ook een zit.

Heb mijn borsttuig nog niet gebruikt. In Chaam ga ik 'm inwijden.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:52

Snoekiej schreef:
De site is nog niet klaar: http://www.aquaprohorsetherapy.nl/
Zwemmen schijnt niet zo goed te zijn voor de rug Caroline!

Rug los houden en correct rijden is ook goed.
Aquatrainer doet soms best heel goede dingen, maar je moet je er ook niet gek mee laten maken hoor.
In jouw geval af en toe een goede fysio en osteopaat erbij en gewoon zelf gaan rijden, evt afgewisseld met je instructeur, dan bereik je uiteindelijk hetzelfde.
Je kan zelf toch ook regematig lekker over het strand gaan rijden en door het water stappen ter afwisseling?

Simmie, het strand is alweer zeker een week prima te doen hoor. Ook de strandopgangen. De hele westkust heeft al sinds 5 dagen geen sneeuw en ijs meer.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:55

Bedankt voor je tip Heleen :) Dat is wat mijn instructrice me ook steeds duidelijk probeert te maken. Daarom heb ik vandaag afgesproken dat zij Vorstin in het begin gaat rijden, en daarna blijft ze Vorstin denk ik 1x in de week rijden. Als ik weer mag rijden wil ik ook zeker wat vaker richting het water! Nog een extra reden om naar het strand te moeten O:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:55

Mooi! Stalgenootje gaat mee dus wij gaan morgen lekker uitwaaien op het strand!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:04

Simmie, veel plezier morgen!
Noor, Fijn dat het springen zo fijn ging
Snoek, Over die prijzen had Bart het inderdaad ook... Erg prijzig. Dan kan je inderdaad beter zelf in het water stappen :D
Caroline, Het is voor jou inderdaad een lange dag!
Kim heeft een fijne les gehad met Sofie
Vief is toch lekker naar buiten geweest.

Ik ga zometeen naar stal. Dan is het lekker rustig en kan ik wat balken op de grond neerleggen!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:15

@snoekiej Aquatraining hebben ze daar ook. Misschien is het prijskaartje wat prettiger. Als je vlakbij de zee woont is het nog prettiger qua prijs :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:22

Joehoeeeeee :D ,

@Snoekiej: Gaaf dat de hengstenkeuring zo leuk was :D , en fijn dat je instructrice hem ook wil gaan rijden!!! +:)+ Behoorlijk bedrag voor de Aquatrainer, maar misschien dat je het een paar keer kunt doen en daarnaast lekker zelf door de zee stappen? :) Dit heeft mijn instructrice ook gedaan, haar paard had namelijk dezelfde blessure als Vorstin. (En zij heeft dus ook voor de Aquatrainer gekozen en haar paard is weer helemaal goed, ze gaat dit seizoen weer crossen met haar paard ;) )
@Heleen: Ben benieuwd naar jullie jonkie :) !!
@Simmie: Wassenaar, Noordwijk en Katwijk zijn goed te doen hoor :D , lekker dat je gaat uitwaaien, zal jullie vast goed doen ;) .
@Vief: Lekker buitenritje gemaakt dus ;) . Ben benieuwd hoe je vriend het doet op de studentenwedstrijd :)) .

Ik heb vandaag eerst heerlijk uitgeslapen, beetje lang, niet bepaald handig :roll: .. Daarna gauw naar stal, beetje weinig tijd voor de paardjes gehad.. Werd opgehaald van stal door vriendin, bij haar lekker gekookt (biefstukkie met champignonnen-saus :9 , met chocolademousse als toetje :9 ) en lekker filmpje gekeken..
Ik hoop dat ik wel weer meer "Wolin-tijd" ga krijgen, merk dat Wo baldadiger aan het worden is >;) , wil echt weer frequenter op Wo stappen :j . Heb nu schoolweek, dus een week volop tijd voor m'n paardenkind :+: .